Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2003, 08:59
Verwijderd
Sinds eergisteren kwam er een verkoudheid opzetten bij me, sinds gisteren was m'n stem wat aangetast en vandaag kan ik alleen nog maar fluisteren met hier en daar een harde klank als ik echt m'n best doe. Ik fluister nu dus alleen. Erg vervelend.
Ik heb niet echt last van m'n keel, wel van een enorme vastzittende hoest. Ik heb die hoest vaker, en meestal duurt hij lang... maar nog nooit heb ik m'n stem verloren.

Wat ik nu dus wil weten is of er middeltjes zijn en dus welke die heel erg goed helpen en die ik zo kan gaan halen bij een drogist.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 09:11
Juliah
Juliah is offline
iig niet fluisteren, daar wordt het alleen maar erger van. Het beste kun je proberen zo min mogelijk te praten, dan herstelt je keel zich het beste. Verder misschien hoestdrank voor vastzittende hoest, tegen die (je raadt het nooit ) vastzittende hoest.

Misschien eens langs de huisarts ivm die hoest...? Misschien kun je echinea force gaan gebruiken, dat verhoogt je weerstand en helpt ook tegen verkoudheid ed (in de vooruit, maar ook als je het al hebt, moet je de bijsluiter maar even voor lezen).
Oud 04-08-2003, 10:12
Verwijderd
Mja, 't is een soort bronchitis, heb ik m'n hele leven al. Ik slik liever geen antibiotica wanneer het niet nodig is en ik heb ook nog geen koorts ofzo (dokter schrijft pas recept uit wanneer ik koorts heb). Dus moet ik zelf iets bedenken.

Dit wordt lachen; ik ga naar de winkel en ga vragen voor een hoestdrankje tegen vastzittende hoest.. whaha, ben benieuwd hoe dat gaat klinken
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 10:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt bij de kruidvat anti-hoest tabletjes, het is iets van broom........ (het achterste gedeelte weet ik niet meer). Bij mij hielp dat heel erg goed dus je zou het kunnen proberen.

Misschien werkt het wel niet omdat het tegen hoesten is en niet om hoest los te maken maar anders hebben ze daar vast ook wel iets anders voor
Oud 04-08-2003, 11:03
Quiana
Quiana is offline
Honingsnoepjes.
Zijn bij de Etos te koop, en ze helpen heel goed,
bij mij hadden ze iig meer effect dan van die zuigtabletjes.

Groene thee wil ook wel verzachtend werken,
maar je moet er maar net van houden..
Sowieso is warme drank (geen zuivel,
zorgt voor meer slijm dacht ik) wel goed.

En idd, geef je keel een beetje rust,
en als die hoest niet minder wordt ed naar de huisarts ermee... (maar dat wist je zelf ws ook al )

Beterschap!
Oud 04-08-2003, 11:30
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-08-2003 @ 11:12:
Mja, 't is een soort bronchitis, heb ik m'n hele leven al. Ik slik liever geen antibiotica wanneer het niet nodig is en ik heb ook nog geen koorts ofzo (dokter schrijft pas recept uit wanneer ik koorts heb). Dus moet ik zelf iets bedenken.
Wat ik op schreef was ook allemaal wat je zelf kunt bedenken. Echinea Force is gewoon bij de apotheek en drogist verkrijgbaar, is van Vogel.
Oud 04-08-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef op 04-08-2003 @ 12:30:
Wat ik op schreef was ook allemaal wat je zelf kunt bedenken. Echinea Force is gewoon bij de apotheek en drogist verkrijgbaar, is van Vogel.
Die heb ik gevonden
En ik heb een soort honingsnoepjes, zijn lekker
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 17:52
the exploding boy
the exploding boy is offline
spoelen met tea tree olie. homeopatisch is het en niet van dat VSM gedoe, dus ik weet niet zeker of het bij normale apotheek of drogist te krijgen is, maar het werkt 2 druppels in water en dan paar keer p/d spoeoen, werkt tegen keelpijn, hoest etc.
*is fan*

en zowieso veeeeeel vit. C slikken en mocht je roken, dat dan effe 2/3 dagen niet doen, dat scheelt dan echt veel
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten