Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2003, 10:32
guesst
guesst is offline
Hi everybody..

Ik heb niet zozeer een 'big problem' maar meer iets wat me onwijs irriteert in mijn manier van denken, en wat ik graag wil veranderen, maar me nog niet zo heel goed lukt! Hmz, vage zin zul je denken dus vandaar de uitleg hieronder:

Heb 6 maanden een relatie gehad met een jongen. Af en toe had ik mijn twijfels, mede door zijn werk omdat hij veel weg was, maar iedere x als ik hem zag of na een poosje besefte ik dat ik hem té leuk vond het uit te maken. Twijfel heb ik dan ook nooit écht kunnen plaatsen. Als ik twijfelde zei ik het hem wel, simpelweg omdat ik eerlijk wilde zijn over mijn gevoelens. Misschien had er ook wat mee te maken dat ik voor mijn opleiding 9 maanden naar het buitenland moet, dat dat ook in m'n kop spookte. Maargoed, dat even terzijde.

Na 6 maanden maakt hij het dus uit (via de telefoon ). Ik wilde liever onder 4 ogen bespreken, maar van hem hoefde dat niet per se, hij kon blijkbaar meer/ beter dingen zeggen over de telefoon. Uiteindelijk heb ik dan ook besloten het niet onder 4 ogen te bespreken, ik wilde wel dat het enigszins van 2 kanten zou komen... Maargoed, hij stond blijkbaar niet meer voor 100% achter de relatie, wilde vrijheid en dus geen rekening te hoeven houden met anderen en aan 'verplichtingen' vastzitten. Ik nooit verwacht dat hij het uit zou maken, juist omdat ik af en toe twijfelde dacht ik: als het uit gaat, maak ik het uit. Maargoed, al met al hakte het er best in dat hij het uitmaakte, ik was gekker op hem dan ik al die tijd dacht lijkt het wel.

Nu is het al een aantal maanden geleden, maar moet ik er nog best regelmatig aan denken. Niet altijd in de negatieve vorm, soms denk ik er ook positief over! Maar ik vind het een erg frustrerende gedachte dat hij niet/ zelden aan mij meer denkt en ik mezelf er nog best mee bezig houd. Ik heb vannacht zelfs nog een droom gehad dat ik weer iets met hem had.. vaag!

Naja, misschien heeft iemand van jullie iets waardoor ik er ff anders tegenaan ga kijken. Hope so!

Greetz Guesst
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2003, 10:36
BelleRosé
BelleRosé is offline
Wat is je vraag?
Wil je hem proberen vergeten?
[liefs]
Oud 28-07-2003, 10:45
Dotcom
Dotcom is offline
Ik denk dat hij jou ook niet vergeten is hoor, en ook nog wel aan jou denkt.

Misschien heeft het feit dat jij aangaf dat je twijfelde ook wel meegespeeld in zijn besluit dat hij het uit wilde maken.

Misschien wilde hij het wel via de telefoon doen, zodat jij niet zag dat hij er kapot van was. Soort van eergevoel.

De gedachte dat jij wel aan hem denkt en hij niet aan jou is misschien erg frustrerend, maar dit is een voorbarige conclusie. Misschien denkt hij wel aan jou hoor, en wilde zich koel opstellen.

Ga gewoon door met je eigen leven, je zal hem vanzelf vergeten.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 10:46
guesst
guesst is offline
Citaat:
Welteruste schreef op 28-07-2003 @ 11:36:
Wat is je vraag?
Wil je hem proberen vergeten?
[liefs]
Haha, tsja daar komt het wel op neer eigenlijk!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 10:49
BelleRosé
BelleRosé is offline
Wel, ik kan je geen middeltjes voorschrijven om je hem te laten vergeten (miss andere forummensen wel)
Maar, WIL je hem vergeten...
Als je dat niet wilt, dan is het verloren tijd...
Als je dat wel wilt... Euhm, toen ik mijn ex wilde vergeten, tikte ik mezelf op de vingers als ik aan hem dacht.
Wat ook helpt is: een lijstje maken, waar je alle goede en slechte dingen naast elkaar schrijft (tip: laat de slechte dingen overwinnen ) Ga eens lekker uit de bol & merk dat je hem niet nodig hebt

Miss cru: hij denkt 90% kans ook geen sec meer aan je...

*gooi je boxen keer goed open en ga lekker staan shaken, helpt garantie *
Oud 28-07-2003, 10:57
Loezzel
Loezzel is offline
Je moet hem juist niet vergeten. Van je vorige relaties doe je ervaring op in je nieuwe relaties. Het is goed om erover na te denken. Het gaat niet zo zeer om die jongen zelf, maar om hoe jullie het gehad hebben, hoe jullie relatie verlopen is, waar het fout liep, waarom, enz.
Denk dus niet dat het frustrerend is, het helpt je bij je volgende relaties. Dan weet je beter wat je wel en niet moet doen, zeg maar...
Daarnaast kun je een ex nooit vergeten. Hij heeft een belangrijke plaats in je leven gehad en die moet je niet verbannen. Zeker niet als je er niet alleen negatief over nadenkt...
Oud 28-07-2003, 11:00
BelleRosé
BelleRosé is offline
Ik bedoel met vergeten: hem uit je hart zetten zodat ie je niet meer kwetst... Of kunnen aanschouwen als een vriend en niet meer...

Natuurlijk leer je uit vorige relaties en neem je die dingen mee in je verdere leven.

Maar ze moet toch niet telkens gekwetst worden of droevig zijn als ze aan hem denkt
Oud 28-07-2003, 11:29
guesst
guesst is offline
Op zich word ik niet altijd verdrietig als ik aan hem denk. Maar voor mijn gevoel denk ik gewoon te veel aan hem, terwijl ik weet dat hij dat niet zal hebben. Het zijn ook meer de kleine dingetjes waardoor ik aan hem moet denken. Zit ik op het strand, herinner ik me dat wij daar ook zijn geweest etc.

Tuurljik weet ik ook wel dat ik hem niet uit mijn geheugen kan verbannen, het is ook niet zo dat ik hem haat of wat dan ook dat ik dat daarom zou willen. Maar ik heb het idee dat ik er soms té mee bezig ben (net als nu eigenlijk..)..

Maja, maybe heb ik een 'vertraagd verwerkingsproces' ofzo, je weet het niet!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 20:13
LilDushi
LilDushi is offline
dat noemt sig een man!! mens maak t dang beter uit onder vier ogen!! somsz snap ik se egt niet!!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:39
Melissa83
Melissa83 is offline
nee en ik snap jouw rare taal ook niet.
waar the f*ck kom jij vandaan dat ze zo praten?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 20:34
guesst
guesst is offline
Citaat:
Melissa83 schreef op 31-07-2003 @ 12:39:
nee en ik snap jouw rare taal ook niet.
waar the f*ck kom jij vandaan dat ze zo praten?
Thnx for the 'ontopic' reactie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten