Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2003, 15:24
Verwijderd
Whah ik heb dus blaasontsteking. Dacht het al vanaf zondag, ben er maar gewoon mee blijven lopen wel veel gedronken, maar dat heeft dus niet echt geholpen, ik hoopte nog dat het allemaal aanstellerij was, maar het bleef en vanmiddag plaste ik bloed

Nou is het probleem dat ik morgenvroeg op vakantie ga, mijn moeder is al op vakantie dus haar kan ik niet om hulp vragen . Ik voel me nu best wel klote eigenlijk, niet eens om die blaasontsteking, maar om alles .

Nou ja net dan cranberry tabletten en sinaasappelsap gekocht, de vorige keer is het ook door cranberry's weggegaan. Maar ja ik weet dus nu niet meer echt wat ik moet doen Toch nog morgenvroeg naar de dokter bellen ofzo?? Alleen ik ben niet zo voor de dokter, dan krijg je van die rot antibiotica... alleen om nou de hele vakantie te sukkelen met mijn blaas.

HELP!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 15:26
Verwijderd
Als je bloed plast is het écht niet goed, serieus naar de dokter dus, sorry.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 23-07-2003 @ 16:26:
Als je bloed plast is het écht niet goed, serieus naar de dokter dus, sorry.
Nou ja dat was de vorige keer ook toen ik blaasonsteking had, toen is het toch ook overgegaan zonder dokter
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 15:32
regardless
regardless is offline
wel naar de dokter gaan!!
ik had ook eens blaasontsteking.. dacht ik precies hetzelfde als jou.. ag gaat wel weer over..
totdat je nierbekontsteking krijgt (wat het gevolg is van het 'verwaarlozen' van een blaasontsteking) nou dan ga ik toch liever naar de dokter want dat doet PIJN!!
dat kan ik je nu zeker wel vertellen.
Meid, wees even moedig en stap naar de dokter, wel het beste.
groetjes en succes
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 18:54
Verwijderd
Citaat:
regardless schreef op 23-07-2003 @ 16:32:
wel naar de dokter gaan!!
ik had ook eens blaasontsteking.. dacht ik precies hetzelfde als jou.. ag gaat wel weer over..
totdat je nierbekontsteking krijgt (wat het gevolg is van het 'verwaarlozen' van een blaasontsteking) nou dan ga ik toch liever naar de dokter want dat doet PIJN!!
dat kan ik je nu zeker wel vertellen.
Meid, wees even moedig en stap naar de dokter, wel het beste.
groetjes en succes
Yepz i know, mijn zus heeft ook nierbekonsteking gehad (zij had trouwens niet eens door dat ze blaasontsteking had (gehad))...

Het is niet zo dat ik niet naar de dokter durf hoor, maar meer dat het totaal niet uitkomt! Ik ga morgen op vakantie, met de trein, de rest van de fam is al weg, ik moet via Nijmegen reizen omdat ik mijn kamersleutel op ga halen Dat heb ik met dat meisje zo afgesproken, en dat kan niet meer anders, zij is daarna ook op vakantie! Ik bedoel ik moet wel weg!!

Maar goed gelukkig heb ik mijn moeder kunnen bereiken . Ze zegt dat ik veel moet drinken en dat als het nog niet over is voor het weekend we daar wel naar de dokter gaan. De fam zit namelijk nog in Nederland, geen eng ver buitenland . Daarna zitten we in Duitsland, zelfs daar is nog van alles te regelen als je naar de dokter moet.

Nou ja ik ben wel weer minder verdrietig dan vanmiddag gelukkig . En vanavond komt mijn vriend hier slapen als hij klaar met werken is, dus dan kan hij me nog altijd troosten
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 23:21
poesiefox
poesiefox is offline
Je hoeft alleen maar te bellen voor een kuur. Of desnoods met een beetje ochtendurine in een schoon jampotje naar de assistente, die stopt er een teststripje en en klaar. Als je vertelt wat er aan de hand is kun je dezelfde dag nog een kuur halen biuj de apotheek. Ik zou niet eens op vakantie gaan met een blaasontsteking.! Maar goed, het gaat bij mij niet over, ik word heel erg ziek. Hoge koorts, veel pijn in mijn nieren, bloed plassen.
Oud 23-07-2003, 23:30
Verwijderd
Echt niet mee door blijven lopen, dat gaat PIJN doen

Ik heb gelukkig nog nooit bloed geplast, maar ik heb er wel een keer gigantisch veel pijn van gehad. Dat was de eerste keer dat ik het had, toen wist ik nog niet hoe het voelde enzo. Later was ik er steeds heel snel bij zodat het niet meer zo'n pijn deed.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 23:35
weirdone666
weirdone666 is offline
Ik ben ook zo'n blaasproblementype(, wat je het "beste" kan doen zonder dat je een arts nodig hebt) slik een "over"dosis vitamine C en drink veel water voor een "zuur"milieu in je lichaam.
Het kan helpen ( bij mij helpt het dus wel.)
Suck6
Oud 24-07-2003, 07:52
sofie3
sofie3 is offline
Bij blaasontstekingen zegt mijn dokter dat ik inderdaad heel veel moet drinken, en daarna goed moet 'uitplassen', dus niet al dichtknijpen als er nog een paar druppeltjes uitkomen maar echt *volledig* leegplassen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 16:50
one-monkee
one-monkee is offline
ik ben ook zo'n blaasprobleemtypje......
Ik heb nu ook last van een dikke blaasontsteking, sinds maandag denk ik.
Morgen even de dokter bellen en hopen dat het dan snel over is.

ps.. heb ook al cranberriesap gedronken en sinasappelsap en veel water enzo. Maar het lijkt bij mij niet echt te helpen.
Oud 24-07-2003, 17:01
ekki
ekki is offline
ik zou als ik jou was naar de dokter bellen, om antibiotica vragen en die gewoon meenemen op vakantie. als het dan echt te erg wordt zeg maar, dan zou ik het gewoon nemen. dan is het namelijk in een paar dagen weg. maar als het minder wordt, hoef je het niet te slikken. lekker makkelijk.
Oud 24-07-2003, 17:02
ekki
ekki is offline
Citaat:
bLeZ schreef op 24-07-2003 @ 17:50:
ik ben ook zo'n blaasprobleemtypje......
Ik heb nu ook last van een dikke blaasontsteking, sinds maandag denk ik.
Morgen even de dokter bellen en hopen dat het dan snel over is.

ps.. heb ook al cranberriesap gedronken en sinasappelsap en veel water enzo. Maar het lijkt bij mij niet echt te helpen.
kost heel veel tijd, inderdaad. moet je echt daaaaaaaaagen achter elkaar heel veel van dat spul drinken (paar glaasjes per dag, wel die zonder suiker trouwens). en dan pas wordt het minder.
Oud 27-07-2003, 20:27
Verwijderd
Ik had ff een vraagje..Ik denkdat ik blaasontsteking heb, maar weet het niet zeker..Ik heb namelijk al een paar dagen een enorm zeurende buikpijn, en het plassen gaat gepaard met een enorm pijnlijke steek bij de laatste druppeltjes, om het zo maar ff te zeggen. Soms zit er ook een heeeel piepklein beetje bloed bij. Ik moet nu ook meer plassen als normaal (2x per dag, nu iets van 8 ofzo). Is dit blaasontsteking of niet?

En ja, ik ga er sowieso mee naar de dokter, maar wil graag weten wat het is, want ik ga zaterdag op vakantie!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 20:55
ekki
ekki is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 27-07-2003 @ 21:27:
Ik had ff een vraagje..Ik denkdat ik blaasontsteking heb, maar weet het niet zeker..Ik heb namelijk al een paar dagen een enorm zeurende buikpijn, en het plassen gaat gepaard met een enorm pijnlijke steek bij de laatste druppeltjes, om het zo maar ff te zeggen. Soms zit er ook een heeeel piepklein beetje bloed bij. Ik moet nu ook meer plassen als normaal (2x per dag, nu iets van 8 ofzo). Is dit blaasontsteking of niet?

En ja, ik ga er sowieso mee naar de dokter, maar wil graag weten wat het is, want ik ga zaterdag op vakantie!
klinkt wel zo, vooral dat laatste beetje. ik heb de eerste keer dat ik blaasontsteking had ook bijna de hele nacht wakker gelegen om een zeurende buikpijn. zou dus best kunnen.

sterkte!
Oud 28-07-2003, 10:10
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 27-07-2003 @ 21:55:
klinkt wel zo, vooral dat laatste beetje. ik heb de eerste keer dat ik blaasontsteking had ook bijna de hele nacht wakker gelegen om een zeurende buikpijn. zou dus best kunnen.

sterkte!
Dank je wel..Ik moet pas donderdag om 14.20 bij de dokter zijn! Grr...stomme werkdagen ook! Mja..Moet iig niet vergeten urine mee te nemen..
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 13:48
ekki
ekki is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 28-07-2003 @ 11:10:
Dank je wel..Ik moet pas donderdag om 14.20 bij de dokter zijn! Grr...stomme werkdagen ook! Mja..Moet iig niet vergeten urine mee te nemen..
oei... zou je niet even bellen dat je er echt last van hebt? een beetje overdrijven en zeggen dat je er wakker van ligt ofzo? als het echt heel erg is en je bloed plast en permanent zeg maar last van je buik ook hebt, dan lijkt het me al in een vergevorderd stadium.

nouja, tot die tijd maar ff heel veel water drinken (denk aan 2,5 liter ofzo, anders 2 als je het niet redt, maar probeer gewoon veel te drinken voor jouw doen). en als je je plasje vergeet, kan je dat vast ook wel ff bij de dokter regelen (is meestal wel zo).
Oud 28-07-2003, 15:10
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 23-07-2003 @ 16:28:
Nou ja dat was de vorige keer ook toen ik blaasonsteking had, toen is het toch ook overgegaan zonder dokter
je zegt het zelf: het komt terug. als je bloed plast moet er antibiotica aan te pas komen en heel de kuur beëindigen of alle bacteriën zijn nog niet dood en degenen die overleven tevens resistent tegen het medicijn.
Oud 28-07-2003, 16:21
ekki
ekki is offline
Citaat:
damaetas schreef op 28-07-2003 @ 16:10:
je zegt het zelf: het komt terug. als je bloed plast moet er antibiotica aan te pas komen en heel de kuur beëindigen of alle bacteriën zijn nog niet dood en degenen die overleven tevens resistent tegen het medicijn.
bij mij komt het juist steeds terug met antibiotica. na heel lang veel water drinken enzo kwam het niet zomaar meer terug (het is al 2 jaar weg). al heb ik op dit moment wel dat zelfde gevoel (shit!), dus ik moet er even goed op letten. na m'n antibioticakuur, die ik overigens helemaal heb afgemaakt, kreeg ik na zo'n 2-3 maanden weer blaasontsteking.

kan trouwens ook best door omstandigheden zijn gekomen, ik vertrouw er op zich wel op dat de bacteriën dood waren, maar je weerstand wordt er zo enorm laag door.
Oud 28-07-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 28-07-2003 @ 14:48:
oei... zou je niet even bellen dat je er echt last van hebt? een beetje overdrijven en zeggen dat je er wakker van ligt ofzo? als het echt heel erg is en je bloed plast en permanent zeg maar last van je buik ook hebt, dan lijkt het me al in een vergevorderd stadium.

nouja, tot die tijd maar ff heel veel water drinken (denk aan 2,5 liter ofzo, anders 2 als je het niet redt, maar probeer gewoon veel te drinken voor jouw doen). en als je je plasje vergeet, kan je dat vast ook wel ff bij de dokter regelen (is meestal wel zo).
ik kan zelf niet eerder! Moet dinsdag en donderdagochtend oppassen op mn nichtje, dinsdag midag gaat mn vriend op vakantie, dus wil nog wat quality-time met hem hebben en woensdag moet ik de hele dag werken, maar weet niet of ik dat red!
Mja, donderdag ik beter als helemaal niet, en ziek op vakantie gaan...

Drinken durf ik niet, want plassen doet zo'n pijn! Ik moet ook ongesteld worden, dus ik slik wel ibuprofen, en dat helpt ook tegen de pijn in mn blaas...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 20:42
ekki
ekki is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 28-07-2003 @ 20:08:
ik kan zelf niet eerder! Moet dinsdag en donderdagochtend oppassen op mn nichtje, dinsdag midag gaat mn vriend op vakantie, dus wil nog wat quality-time met hem hebben en woensdag moet ik de hele dag werken, maar weet niet of ik dat red!
Mja, donderdag ik beter als helemaal niet, en ziek op vakantie gaan...

Drinken durf ik niet, want plassen doet zo'n pijn! Ik moet ook ongesteld worden, dus ik slik wel ibuprofen, en dat helpt ook tegen de pijn in mn blaas...
ik begrijp dat je niet durft te plassen. maar je zal zien als je veel plast, dat het dan minder pijn doet. als je heel veel plast, doen alleen de laatste druppeltjes zeer. als je weinig plast, doet de hele plas zeer. ik zou het toch maar proberen. en veel vitamine C eten (overdosis , nee, moet je wel mee uitkijken) en sinaasappelsap (ongezoet) drinken. evt cranberrysap (ongezoet) kopen. sterkte!
Oud 29-07-2003, 08:09
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 28-07-2003 @ 21:42:
ik begrijp dat je niet durft te plassen. maar je zal zien als je veel plast, dat het dan minder pijn doet. als je heel veel plast, doen alleen de laatste druppeltjes zeer. als je weinig plast, doet de hele plas zeer. ik zou het toch maar proberen. en veel vitamine C eten (overdosis , nee, moet je wel mee uitkijken) en sinaasappelsap (ongezoet) drinken. evt cranberrysap (ongezoet) kopen. sterkte!
Ik hoop dat het werkt...Ik probeer al veel fruit te eten,gisteren 2 appels, terwijl ik er normaal niet zoveel in 1 week eet (slecht hoor)...Verse fruitsalade bij mn vriend op...Veel drinken komt wel, ben gewend om bijna nix te drinken, 1liter is veel voor mijn doen...

Kijken wat de dokter zegt..
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:35
ekki
ekki is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 29-07-2003 @ 09:09:
Ik hoop dat het werkt...Ik probeer al veel fruit te eten,gisteren 2 appels, terwijl ik er normaal niet zoveel in 1 week eet (slecht hoor)...Verse fruitsalade bij mn vriend op...Veel drinken komt wel, ben gewend om bijna nix te drinken, 1liter is veel voor mijn doen...

Kijken wat de dokter zegt..
ja, dan moet je gewoon 1 liter drinken, als dat al veel is. probeer die vruchtensappen zoveel mogelijk zonder suiker te drinken (dat vinden die bacteriën namelijk wel lekker, suiker, hoewel er natuurlijk in je plas geen suiker meer moet zitten, maar dat wordt dan vast via het bloed aangevoerd ofzo).
Oud 29-07-2003, 15:41
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 28-07-2003 @ 14:08:
dinsdag midag gaat mn vriend op vakantie, dus wil nog wat quality-time met hem hebben
Quality time met een fikse blaasontsteking...

Regels voor berichten