![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tuurlijk zijn er ook 'enge' dingen mogelijk (zie die link), maar goed, daar zou ik maar niet meteen van uit gaan. Vertrouw je het niet of wil je meer zekerheid, dan kun je altijd langs de dokter gaan natuurlijk. Andere link met informatie: http://www.dokterdokter.nl/script/en...ord=lymfeklier |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oke nu dit topic er toch nog is. Ik heb al een paar maanden
een opgezwollen klier aan de rechterkant van mn nek. Het doet niet zeer, maar je ziet wel een bobbeltje zitten. Nou zal dit wel niks zijn, maar toch even voor de zekerheid, is dit ook een lymfeklier die opgezwollen is ofzo? |
![]() |
|
Verwijderd
|
kheb nu 2eneenhalve week keelontsteking (dus ook opgezette lymfeklieren) en mijn tante had er op vakantie ff naar gekeken (is huisarts) en zei dat er niks an de hand was zolang ik geen hoge koorts had enzo. met een antibiotica-kuur kan het 1 of 2 dagen sneller over zijn ofzo. als je dikke koorts erbij hebt wijst dat waarschijnlijk op een virus-infectie en dan is het wel verstandig naar de huisarts te gaan schijnt het.
op een gegeven moment moest ik dus koorts meten, wisten zij veel dat ik net ibuprofen op had ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Matig in de tussentijd met vet eten, roken en drinken. Die dingen hebben namelijk massive impact op je klieren ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik heb besloten om vandaag al een afspraak met de dokter te maken, ook op aanraden van mijn familie en kennissen. Het hoeft niets te zijn (en dat is het waarschijnlijk ook niet), maar ik heb er last van, en wie weet kan ik er met bepaalde medicijnen eerder vanaf zijn. |
![]() |
||
Citaat:
medicijnen? klein beetje auw en dan meteen al medicijnen? kijk, dat je naar de dokter gaat: ok. maar om dat te doen om medicijnen te gaan halen voor iets dat (waarschijnlijk, denk ik) toch niet boeiend is en waar je wel last van hebt maar ook best mee kan leven..... achja, sommige mensen slikken medicijnen of het snoepjes zijn...
||
Verwijderd
|
Citaat:
A) Ik gebruik zelden of nooit medicijnen (kom zelfs bijna nooit bij de dokter); B) Mijn dokter schrijft zelden of nooit medicijnen voor, alleen als het nodig is; C) Ik heb gelezen op i'net dat een opgezette lymfeklier vaak een infectie is die met antibiotica bestreden kan/moet worden; D) Je kunt niet zomaar medicijnen "gaan halen" die worden alleen maar voorgeschreven, en dat gebeurt weer alleen wanneer de dokter dat nodig vindt Laatst gewijzigd op 28-07-2003 om 08:40. |
![]() |
|
Alsnog zou ik met een lymfeklier wachten met medicijnen nemen, behalve als het echt iets ernstigs is. Zelfs bij een infectie ofzoiets (ontsteking) van lymfeklier zou ik er nog even mee wachten, veel water drinken, misschien gaat het vanzelf over.
En de reden die jij noemt (er eerder vanaf zijn) vind ik wel een reden om zo te reageren als ik doe. Dat je bijna nooit bij de dokter komt kan ook zijn omdat je bijna nooit iets hebt, zelfde geldt voor medicijnen. En ja, sommige artsen schrijven wel gewoon zomaar iets uit (veel te snel) en ik weeet dat heel VEEL artsen echt veel te snel iets uitschrijven. Bijvoorbeeld voor blaasontsteking wordt er ook DIRECT antibiotica uitgeschreven, terwijl het ook op een andere manier kan worden opgelost (en dan ben je er eerder nog helemaal vanaf ook, met antibiotica komt het veel vaker weer terug). Een dokter vindt het dus soms al veel te snel nodig om medicijnen uit te schrijven. Maar goed, ik ben jou niet, ik voel jou niet (al denk ik dat ik HEEL GOED weet wat je voelt), dus je moet er zelf over beslissen. Dit is gewoon wat ik er van vind. Succes bij de dokter iig!
|
Verwijderd
|
mag ik dan nog ff aanvullen dat antibiotica ook niet alles is. wat ik begrepen heb is dat het nog veel erger kan worden als je niet precies de kuur volgt. alleen opgezwolle lymfeklieren kan echt geen kwaad en ik snap ook niet wat er pijn aan doet maargoed, dat kan best per persoon verschillen.
veel sterkte bij de dokter! |
![]() |
||
Citaat:
ik zou dat dus ook niet zomaar gaan doen (antibiotica slikken voor opgezette klieren), dokters geven soms ook zomaar recepten. maar dat is geloof ik wel duidelijk ![]() idd succes bij de dokter!
|
Ik heb precies hetzelfde gehad als jij (heb die bult trouwens nog steeds), alleen bij mij was het niet pijnlijk en het was ook geen opgezette lymfeklier maar een vetbult.
Je kunt er idd mee naar de dokter gaan, als het idd een lymfeklier is, heb je misschien de ziekte van pfeiffer. Nou nie schrikken, heb ik nm. ook gehad en heb er geen last van gehad (een milde vorm van het virus). Gewoon naar de dokter gaan, je hoort dan (na een aantal bloedonderzoeken) wat je wel hebt. Verder (althans dat zei mijn dokter), kun je de kattenkrabziekte hebben of een soa is ook mogelijk. Maar goed dat moet je natuurlijk voor jezelf uitzoeken. Veel suc6 ermee. |
![]() |
|
Verwijderd
|
kmoest van mijn ouders naar de huisarts en die vond me een enorm zeikwijf geloof ik. er was helemaal niks aan de hand (zoals ik al zei, maar mijn ouders wouden het niet geloven
![]() |
![]() |
||
Citaat:
lastig, als jullie het er niet over eens zijn.
||
Citaat:
Die bult die bij mij zat, zat er al sinds maart dit jaar ofzo, heb er geen aandacht aan besteed, alleen als ik het zei, zei me ma dat het vanzelf wel over zou gaan, en dat het onzin was om naar de dokter te gaan. Toen had de kapper het opgemerkt, en toen was me ma opeens helemaal in paniek. ![]() ![]() ![]() Terwijl je zelf toch wel voelt of er wel of niet wat aan de hand is. |
![]() |
|
![]() |
Dat is heel normaal, ik ga daar niet voor naar de dokter, alleen als ik daarbij heel erg verkouden ben, moeilijk kan slikken, en er witte koppen in mijn keel staan.
Duurt vaak lang voordat de zwelling wegtrekt, maar ik ga er nooit voor naar de dokter, want dan zit ik elke maand daar.... Gewoon een teken dat je afweersysteem goed aan het werk is.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb je altijd al willen weten over het menselijk lichaam? #5 fizzle-fluffy | 196 | 06-11-2013 08:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
lymfeklier of herpes? skaka01 | 1 | 28-05-2011 22:04 | |
Lichaam & Gezondheid |
Aft op amandel? vosje16 | 16 | 14-08-2009 12:35 | |
Lichaam & Gezondheid |
2e keer ziekte van pfeiffer? poetic_tragedy | 29 | 29-01-2007 21:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
bobbeltje chocomelkflesje | 18 | 15-07-2004 12:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ontstoken lymfeklier? LoeLoe | 6 | 15-08-2003 14:57 |