![]() |
|
Het bleek een aft te zijn, na een week was het over (dateert van 18/5).
Nu maak ik mij wat zorgen om iets anders: Toen ik de afte had, had ik ook last van een gezwollen lymfeklier aan de kant van de aft. Ik maakte me toen geen zorgen, maar nu, 3 weken later, is de lymfeklier nog steeds even gezwollen (en duidelijk groter dan aan de andere kant van mijn hals). Is dit normaal? Zou dit nog steeds van die aft komen? Ik heb altijd gehoord dat als het na 2 weken niet kleiner was, dat er misschien toch iets aan de hand kon zijn... De lymfeklier bevindt zich wel net naast mijn slagader denk ik, want wanneer ik eraan voel, voel ik ook mijn slagader "kloppen". Zou het misschien kunnen dat de slagader tegen de lymfeklier duwt en dat het daardoor minder snel opnieuw verkleint? (want volgens de dokter verkleint de lymfeklier veel minder snel en wordt het gevoeliger wanneer men er aan komt) En voor degene die nu gaan zeggen "jij voelt er waarschijnlijk de hele tijd aan" -> Niet waar, enkel 3 weken geleden en nu een keer, omdat ik gisteren en vandaag al enkele keren lichte steken (van 1 à 2 sec) in mijn hals voelde (aan de kant van mijn gezwollen lymfeklier, maar ik zou niet precies kunnen zeggen waar)... Dus maak ik mij weer zorgen om niets of toch best eens naar de dokter? |
![]() |
|
Ik ben vandaag naar de dokter gegaan omdat mijn lymfeklier nog steeds gezwollen was en het nu sinds 4 dagen ook begint pijn te doen bij het slikken en geeuwen.
Hij heeft bloed getrokken en zijn eerste gedacht was toxoplasmose of klierkoorts (hoewel ik totaal geen andere symptomen heb). Aangezien ik altijd snel denk dat ik kanker heb, vroeg ik mij af of dat ook opgespoord kan worden in het bloed. Hij heeft een heleboel dingen aangekruisd om te onderzoeken, maar zal pas tegen ten vroegste dinsdag de resultaten hebben... Dus kan men zien of men kanker heeft bij een bloedonderzoek? |
![]() |
|
![]() |
Waarom denk je dat je kanker zult hebben. Ik vermoed dat er bij jouw symptomen heel veel aandoeningen te bedenken zijn die veel minder erg zijn (en veel logischer) dan kanker. (Ik ben geen arts, maar zwellingen en pijn in de keel kan gewoon vanalles betekenen.)
Hier iets van informatie over hoe kanker opgespoord kan worden (bij "verklikkers" en "geen zekerheid" gaat het ook over bloedtesten) http://www.kwfkankerbestrijding.nl/i...objectid=16565 er kunnen dus aanwijzingen zitten in je bloed, maar een sluitende diagnose is absoluut niet te stellen. Ik denk daarom niet dat er naar kankersporen gekeken gaat worden. Bij een bloedonderzoek wordt je bloed niet op alles onderzocht; dan moet je nog veel langer wachten dan tot dinsdag. Vertrouw maar gewoon op je huisarts dat hij gevraagd heeft voor een relevant onderzoek.
|
Mja, maar wat ik raar vind is dat ik geen andere symptomen heb. Er valt niets verdachts te zien in mijn mond of in mijn keel, dus een gewone keel/amandel/...ontsteking kan het niet zijn. Ook is het al minstens 3 maanden dat die lymfeklier gezwollen is, wat toch wel lang is neem ik aan, aangezien er niet echt een reden is...
En dat het nu sinds enkele dagen ook pijn begint te doen bij het slikken en geeuwen vind ik ook maar raar. Want het is geen keelpijn, maar echt pijn ter hoogte van die lymfeklieren. Ik heb pijnscheuten die gaan van onder mijn kin tot aan mijn oor. Soms ook zomaar, zonder reden... En de dokter vroeg of ik de laatste tijd gewicht had verloren, vermoeid was, lichte koorts had enzo... En als ik mij niet vergis, zijn dat oa symptomen van kanker, dus de dokter moet er alleszins ook aan gedacht hebben :-s |
![]() |
|
bij gezwollen lymfeklieren moet een arts daar aan denken, omdat je zoiets niet mag missen bij een patiënt. Dat wil niet zeggen dat de arts dat ook de meest waarschijnlijke diagnose vindt.
Wacht gewoon rustig de uitslag af, het heeft geen enkele zin om je nu al ontzettend veel zorgen te zitten maken. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
amandelen verwijderen.. Ingetjuhh | 80 | 17-09-2010 09:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vreemd gevoel in keel blurred | 41 | 16-06-2007 10:10 | |
Lichaam & Gezondheid |
Amandelen eruit laten halen...Wie nog meer? DO EE.B | 10 | 18-09-2005 18:32 | |