Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2003, 13:37
Miracle
Miracle is offline
Wie heeft daar ervaring mee? En heb je tips erover, hoe is het bevallen?
Ik wil alles weten
Oud 14-03-2003, 13:40
<(-_-)>
<(-_-)> is offline
wat bedoel je er precies mee...

je ouders hangen de hele dag op de bank en jij moet werken voor het eten, huis, gas en stroom...???

of jij werkt in het bedrijf waar je ouders ook werken???
Oud 14-03-2003, 13:53
Miracle
Miracle is offline
Sorry, tis idd misschien beetje onduidelijk.
Het gaat er dus om dat jij bijv. het huis schoon maakt af en toe voor geld. Of dat je werkt bij het bedrijf van je ouders.
Dat is dan inplaats van een bijbaantje, los van je ouders.
En als jij niet zou schoonmaken zouden ze daar iemand anders voor aannemen die duurder is.
Oud 14-03-2003, 14:03
Verwijderd
hmm ik heb wel bij mn meoder gewerkt..ze heetf geen bedrijf ofzo maar ze werkt in het ziekenhuis op de hartafdeling.. ze moeten allemaal dingen uitzokeen, en eigenlijk die hele afdeling daar. de administratie van de hartafdeling doen zij.. dus ik ging daar altijd in de zomer en soms meivakantie werken.. werkte ik hun achterstand weg en deed ik alle domme klusjes.. nouwja zo dom was het nou ookweer niet maar in vergelijking met hun soms wel

ik moest dingen over patienten opzokeen, enquetes invoeren, ook dagje naar operaties kijken. programmatjes testen, dingen in het archief opruimen, cd'tjes bekijken, echt van alles..

het werk op zich viel wel mee alleen het was zo slaapverwekkend en dr mocht geen muziek af omdat zij daar niet tegen konden.. gelukkig hadden zew wel een automaat naast de deur dus ik haalde gem iets van 8 kopjes chocolademelk op een dag, verder had ik daar mn eigen comp met msn.. dus opzich viel het nog wel mee.. helaas mag ik het nu niet meer doen, ze hebben niemand meer nodig
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:12
Verwijderd
Vroeger wel eens gedaan , beviel erg goed en het betaalde prima.... Nu help ik mijn vader wel eens met wat administratie e.d maar dat krijg ik niet betaald... het is dan meer dat mijn vader bijvoorbeeld een cd/dvd voor me haalt ofzo..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:15
<(-_-)>
<(-_-)> is offline
uhm vroeger ging ik wel eens de blaadjes uit de tuin vegen voor ijsje...
een tijd terug mocht ik nieuwe schoenen maar die waren erg duur 145 euro toen heb iki een mand lang de tafel afgeruimt
en zelf werk ik nog eens bij het bedrijf van me vader, zie hem soms wel eens langs lopen is wel raar eigenlijk maar ja...
Oud 14-03-2003, 19:54
Boef
Boef is offline
Ik heb vorige zomervakantie voor m'n vader gewerkt. Hij heeft een bedrijf, en ik was er office assistente. Een beetje de telefoon aan nemen dus, en wat op de computer doen enzo. Ik kreeg 5 euro per uur, wat lekker betaalde, en ik mocht zelf m'n werktijden e.d. bepalen , 't is dus cker voor herhaling vatbaar, en deze zomervakantie ga ik er weer een paar weekjes 'werken'.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 21:24
Balance
Balance is offline
ik heb wel eens de halve zomervakantie thuis schoongemaakt, omdat ik geen baantje had kunnen vinden (was 14). M'n moeder was 's ochtends naar d'r eigen werk, dus dan maakte ik schoon enzo. Was wel beter werk, gewoon wat afwassen, vegen, stofzuigen enzovoorts, en 's middags doen wat je wilt.
en ze betaalden goed
Oud 14-03-2003, 22:15
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
linda85 schreef op 14-03-2003 @ 22:24:
ik heb wel eens de halve zomervakantie thuis schoongemaakt, omdat ik geen baantje had kunnen vinden (was 14). M'n moeder was 's ochtends naar d'r eigen werk, dus dan maakte ik schoon enzo. Was wel beter werk, gewoon wat afwassen, vegen, stofzuigen enzovoorts, en 's middags doen wat je wilt.
en ze betaalden goed
en hoe was de relatie toen tot je ouders. Had je meer ruzie ed.?
Oud 14-03-2003, 23:52
Boogie
Boogie is offline
Ik doe wel eens wat typwerk voor m'n vader, en daar krijg ik geld voor dus dat is prima
Oud 16-03-2003, 15:28
Nuck
Nuck is offline
Ik werk af en toe bij mijn moeder in de winkel. Da's altijd wel gezellig en het betaalt goed. Bovendien heb ik niet meer ruzie erdoor ofzo.
Oud 17-03-2003, 22:42
JFK
JFK is offline
M'n moeder heeft een camping, daar werk ik in het seizoen altijd! Het is erg leuk werk en vooral afwisselend. Ze vraagt voor een hoop dingen mijn advies en gaan ook samen naar beurzen! Maar het kan ook erg naar zijn want ander personeel vindt dat ik minder doe en voorgetrokken wordt! Terwijl ik vaak meer dan 9 uur per dag werk plus dat IK 's nachts m'n bed uit moet als er iets is gebeurd of iemand heeft geen stroom! We wonen nl niet meer bij de camping maar 25 km ervandaan en zomers slaap ik wel daar. Maar ik krijg niet meer betaald dan anderen.
Oud 19-03-2003, 07:12
boheempje
boheempje is offline
ik niet
Oud 19-03-2003, 22:03
Ingemar
Ingemar is offline
Ik heb neit voor mijn eigen oduers gewerkt, wel voor mijn schoonouders. Ik meost meehelpen. allerlei klusjes op de boerderij doen. Dieren verzorgen maar ook huishoudelijke klsujes. Zoals de meubels in het vet zetten en de vloer in de was. Dat soort dingen waar zij zel fnooit aan toe kwmaen.
Oud 20-03-2003, 09:30
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ingemar schreef op 19-03-2003 @ 23:03:
Ik heb niet voor mijn eigen ouders gewerkt, wel voor mijn schoonouders. Ik moest meehelpen. allerlei klusjes op de boerderij doen. Dieren verzorgen maar ook huishoudelijke klusjes. Zoals de meubels in het vet zetten en de vloer in de was. Dat soort dingen waar zij zelf nooit aan toe kwamen.
En hoe beviel dat? Wat voor invloed heeft het op jou 'relatie' met hen gehad?
Hoe kijk je er nu op terug?

sorry, voor alle vragen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Oud 20-03-2003, 18:41
Ingemar
Ingemar is offline
Nou hoe beviel het: het ging, ik vond het niet geweldig. Ik moest best hard werken en al die stomme rotklusjes he. Want alleen aan de stomme klusjes kom je niet toe! Maar het viel op zich wel mee, maar echt leuk vond ik het niet...

De relatie met hun is niet verandert. Ik hielp altijd al gewoon mee met de beesten omdat ik dat leuk vind. Maar verder al die andere dingen deed ik er gewoon bij. Er is dus niks verandert.

Acheraf vind ik nog steeds slimd at ik het gedaan heb. Ik had gewoon geld nodig en ik kon geen werk vinden, dus dat was op die manier opgelost. Ik heb er absoluut geen spijt van. En bovendien kon ik op deze manier erg vaak bij mijn vriendin zijn, ook een leuek bijkomstigheid natuurlijk. Haar moeder hielp wel vaak mee, soms ook niet. En mijn vriendin hielp ook vaak mee, gewoon omdat ze dan bij me was. Dus het was wel leuk, aleen dat werken he...!

PS. geen probleem hoor, die vragen!
Oud 20-03-2003, 18:59
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ingemar schreef op 20-03-2003 @ 19:41:
Nou hoe beviel het: het ging, ik vond het niet geweldig. Ik moest best hard werken en al die stomme rotklusjes he. Want alleen aan de stomme klusjes kom je niet toe! Maar het viel op zich wel mee, maar echt leuk vond ik het niet...

De relatie met hun is niet verandert. Ik hielp altijd al gewoon mee met de beesten omdat ik dat leuk vind. Maar verder al die andere dingen deed ik er gewoon bij. Er is dus niks verandert.

Acheraf vind ik nog steeds slimd at ik het gedaan heb. Ik had gewoon geld nodig en ik kon geen werk vinden, dus dat was op die manier opgelost. Ik heb er absoluut geen spijt van. En bovendien kon ik op deze manier erg vaak bij mijn vriendin zijn, ook een leuek bijkomstigheid natuurlijk. Haar moeder hielp wel vaak mee, soms ook niet. En mijn vriendin hielp ook vaak mee, gewoon omdat ze dan bij me was. Dus het was wel leuk, aleen dat werken he...!

PS. geen probleem hoor, die vragen!
okay bedankt!!
Ik ga dus misschien voor m'n ouders werken, maar wist het nog niet zeker omdat bang was dat ik dan veel ruzie zou krijgen. Maar nu ik jou verhaal heb gelezen denk ik dat ik het maar gewoon moet proberen.. ik kan altijd nog stoppen

En voor de rest ook iedereen bedankt
Oud 03-06-2003, 13:41
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 14-03-2003 @ 14:37:
Wie heeft daar ervaring mee? En heb je tips erover, hoe is het bevallen?
Ik wil alles weten
Hoi. Misschien een beetje late reactie, maar als het te erg is, mag dit topic wel dicht hoor Boogie...

Ik heb twee zomers lang mijn moeder geholpen met schoonmaken in huis. Eerst voor 2,50 (gulden) per uur, later voor meer en nu doe ik het soms nog wel eens voor 5 euro per uur. Mijn vriend helpt ook wel eens en krijgt dus ook 5 euro per uur. Ik vond het heel relaxt, je kunt lekker je eigen muziek aanzetten, soms vrijnemen, pauze houden wanneer je wil....
Voor alle ramen wassen krijg ik 25 euro, voor de rest dus 5 per uur. Ik doe praktisch alles... van ramen tot kastjes tot de wc schoonmaken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 15:19
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-06-2003 @ 14:41:
Hoi. Misschien een beetje late reactie, maar als het te erg is, mag dit topic wel dicht hoor Boogie...
geeft niet
Citaat:
Ik heb twee zomers lang mijn moeder geholpen met schoonmaken in huis. Eerst voor 2,50 (gulden) per uur, later voor meer en nu doe ik het soms nog wel eens voor 5 euro per uur. Mijn vriend helpt ook wel eens en krijgt dus ook 5 euro per uur. Ik vond het heel relaxt, je kunt lekker je eigen muziek aanzetten, soms vrijnemen, pauze houden wanneer je wil....
Voor alle ramen wassen krijg ik 25 euro, voor de rest dus 5 per uur. Ik doe praktisch alles... van ramen tot kastjes tot de wc schoonmaken.
Ik werk inmiddels alweer een tijdje voor m'n ouders en het gaat erg goed. Ik twijfelde eerst heel erg of het wel goed zou gaan e.d. Maar het bevalt me nu wel.

Bedankt voor je info
Oud 03-06-2003, 16:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vorig jaar in de zomer regelmatig voor mn vader gewerkt, die werkte toen bij het CBR (Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen) en als hij achterstallig werk had dan kwam ik een dagje bij hem werken, was wel irri want ik woon in Goes en hij werkt in Rijswijk bij Den Haag dus ik moest iedere dag dat ik voor hem werkte anderhalf uur met de trein, maar ook dat kreeg ik vergoed. Verder kreeg ik goedbetaald en de relatie met mn vader is er niet slechter door geworden, het was altijd wel gezellig. Ik vond het leuk om te zien waar hij de hele dag werkt en zn collega's vonden het ook wel gezellig.
Oud 04-06-2003, 19:36
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik moest kentekens intypen voor mijn vader (werkt bij de gemeente bij ontwerpen en budgetplanning van nieuwe projecten ofzo???) en ik moest alle bushokjes afrijden met de fiets en dan moest ik kijken wat er allemaal bij stond bij het bushokje dus staat er een abri staat er een vuilnisbak staan er zwart wit tegels dat soort dingen

het ging keigoed. je moest veel zelfstandig werken. je vader heeft ook meer geduld dan een baas als je iets fout doet. das ook weer handig. en hij heeft ervoor gezorgd dat jongeren evenveel krijgt als volwassenen omdat jongeren evengoed da werk kunnen doen als volwassenen en hoeven dus niet op beknibbelt worden
Oud 14-07-2003, 14:19
Silver rain
Silver rain is offline
Ik doe dat in de vakantie vaak. Maar dan krijg ik niet per uur betaald maar per taak. Auto schoonmaken: 3 euro, tegels schrobben, 8 euro etc maar voor afwassen moet ik gewoon meehelpen, krijg niet betaald
Oud 21-07-2003, 21:20
Mjoez
Mjoez is offline
Ik mag het niet, maar mijn broer werkt bij het bedrijf van mijn vader. Klusjes doen waar de 'echte werknemers' geen tijd voor hebben. Tis zwartwerk en betaalt best goed geloof ik
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:32
Verwijderd
Ik help m'n vader geregeld op de boerderij, maar werken voor je ouders is toch niet ideaal. Het kan dan wel redelijk verdienen, maar je bent toch snel bezig met je eigen zaken ipv met het werk dat je moet doen.
Gevolg: minder concentratie, minder uren, minder 'echte' werkervaring.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 23:52
Verwijderd
Ik werk af en toe in de tuin en daarvoor krijg ik per uur betaald.
In de zomervakantie krijg ik dubbel zakgeld als ik regelmatig huishoudelijke dingen doe (boodschappe, stofzuigen, afwasmachine in- en uitruimen, enz.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2003, 12:43
Miracle
Miracle is offline
dit wilde ik 4 maanden geleden weten... nu niet meer.
Oud 24-07-2003, 16:59
ekki
ekki is offline
[edit]ik denk nog steeds dat ik fb ben op dit forum [/edit]
Oud 24-07-2003, 22:28
Dory
Dory is offline
lijkt me best leuk, aangezien mijn moeder een paar jaar geleden een bedrijfje begonnen is...

als dat nou groeit en de administratie erg veel werk wordt lijkt het me wel relaxt om dat te doen
Oud 25-07-2003, 12:16
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-07-2003 @ 17:59:
[edit]ik denk nog steeds dat ik fb ben op dit forum [/edit]
Oud 26-07-2003, 09:55
Mashedpotato
Mashedpotato is offline
Aangezien ik nergens een vakantiebaantje kon vinden en mijn moeder altijd al riep "je kan ook voor mij werken hoor!!" ben ik dat maar gaan doen.

Ik werk in de tuin, doe de was, gewoon een beetje schoonmaken enzo... Tis niet echt bijster interessant, je bent toch heel de tijd in je eentje. Maar... ik vind het wel fijn dat je gewoon zelf kan kiezen wanneer je iets gaat doen, en dat je dingen in je pyama kunt doen (mijn god wat vind ik dat geweldig!)

Uhm..verder.. oh ja, mijn moeder betaalt me veel meer dan dat ze ergens anders zouden doen. 7,5 euro het uur... Niet denken dat ik nu rijk ben, want het is onmogelijk om iedere dag 8 uur te werken ofzo. Zoveel was en viezigheid is er niet

Oh enn.. de relatie is er zeker niet slechter op. Mijn moeder vindt het hartstikke fijn dat alles opgeruimd is enzo als ze thuiskomt en dan krijg ik weer een extra knuf

Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 09:57.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 13:23
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
whaaa die is wel goed...
Me moeder zit me al aankomen zeg...zij mij betalen voor dingen die ik dan zou gaan doen in huis...
Ze lacht me dan vierkant uit.
Oud 29-07-2003, 18:13
Lindatje
Lindatje is offline
Ik werk ook voor mijn ouders en heb daarnaast een normaal bijbaantje. Ik maak thuis een keer in de week schoon en in de vakantie heb ik het hele huis even onder handen genomen, betaalde goed naar mijn mening. Soms was ze wel niet tevreden en kon ik daarvan ook weer een beetje pissig worden maar verder gaat het altijd goed.
Ook werk ik bij mijn moeder in de winkel op drukke dagen. En ik werk daar als ze op vakantie gaan. Best spannen, zo'n week alles alleen doen. Ik ga ook vaak samen met haar inkopen enzo. Heerlijk zo'n mams...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 19:58
avantasia
avantasia is offline
Mijn vader en moeder hebben een mode en vrijetijdswinkel, maar daar ga ik niet in staan omdat:
Ik me niet op me gemak voel als er bekenden van me binnenkomen, ik voel me altijd zo nichterig.
Het verdiend minder als het werk wat ik nu doe

Als ik het zou doen zou ik het doen als er echt iemand in die winkel moet staan. Maar anders NEVER!!
Oud 30-07-2003, 19:46
tacidvs
tacidvs is offline
Schamen jullie je niet om geld van je ouders aan te nemen voor afwassen en voor de tuin zorgen?
Oud 30-07-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef op 30-07-2003 @ 20:46:
Schamen jullie je niet om geld van je ouders aan te nemen voor afwassen en voor de tuin zorgen?
nee.

Wat ik in huis deed voor mijn moeder zou ik normaal nooit hoeven doen. De ramen lappen, de koelkast schoonmaken, de kastjes onder handen nemen: daar gaat best wel wat werk in zitten, geloof me. Mijn moeder vond het ook eerlijk dat ik wat verdiende.

Mijn vriend helpt mn moeder zo nu en dan ook wel eens - laatst heeft hij nog de carport helemaal schoongeschrobt, en hij wordt daar gewoon voor betaald. Zoals mijn moeder zei: "Jullie zijn goedkoper dan een schoonmaker en jullie werken harder."
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
<(-_-)> schreef op 14-03-2003 @ 15:15:

en zelf werk ik nog eens bij het bedrijf van me vader, zie hem soms wel eens langs lopen is wel raar eigenlijk maar ja...
Mijn vader werkt op de school waar mijn broertje en ik ook op zitten, dat is pas raar. Gelukkig is hij geen leraar.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 08:55
tacidvs
tacidvs is offline
Betaal je dan ook om in het huis van je ouders te mogen wonen, voor het eten en het reguliere schoonmaakwerk?
Oud 31-07-2003, 11:26
Optima
Optima is offline
ik werk momenteel in de zaak van mijn vader op de administratieve afdeling. Toen ik jong was ( vanaf 15) heb ik er op zaterdagen gewerkt omdat er toen niemand wilde komen. Nu heb is er een terkort aan ( goedbetaalde en redelijke) vakantiebaantjes en ben ik bij mijn vader in dienst.

Het heeft op zich veel voordelen voor beiden partijen

ik:
krijg goed betaald,
kan relaxt een uurtje vrij nemen
ken goed met alle mensen opschieten

mijn vader:
heeft goede betrokken arbeidskracht
iemand die flexibel is en niet vast zit aan een contract
iemand die alle personeelsleden kent ( en die altijd ff een praatje met me maken )

nu ik sinds kort mijn rijbewijs heb is het helmaal handig want ik bven een manusje van alles : administratie, bestellingen wegbrengen, schoonmaken, computers fixen etc etc
Oud 31-07-2003, 13:44
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef op 31-07-2003 @ 09:55:
Betaal je dan ook om in het huis van je ouders te mogen wonen, voor het eten en het reguliere schoonmaakwerk?
Nee, natuurlijk niet.

Wat ik in huis moest doen, was wat ik normaal (of mijn broertje) nooit hoef te doen. Maar ik hang af en toe wel gewoon de was op hoor, kom nou... het is niet dat ik er verwend door ben geworden en voor alles betaald wil worden. Wat de schoonmaakster (mijn ouders werken beide) vroeger deed, doe ik nu. Zij kreeg ervoor betaald, waarom ik dan niet?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 16:24
A*
A* is offline
Ik nam het kinderdagverblijf van mijn moeder wel eens over, beviel me niet echt. Ik moest veel te vroeg op en de hele dag die kindertjes in de gaten houden en eten geven was nogal saai.

Mijn moeder betaalde me het bedrag dat ik aan omzet gemaakt had die dag.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 18:39
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 31-07-2003 @ 14:44:
Nee, natuurlijk niet.

Wat ik in huis moest doen, was wat ik normaal (of mijn broertje) nooit hoef te doen. Maar ik hang af en toe wel gewoon de was op hoor, kom nou... het is niet dat ik er verwend door ben geworden en voor alles betaald wil worden. Wat de schoonmaakster (mijn ouders werken beide) vroeger deed, doe ik nu. Zij kreeg ervoor betaald, waarom ik dan niet?
Ehm...
Oud 31-07-2003, 19:18
Miess
Miess is offline
Ik heb vroeger vaak voor m'n vader (is huisarts) afspraken ed. gemaakt. Toen ik nog wat kleiner was bracht ik wel eens rekeningen voor hem rond (als ik me verveelde). Mijn zus (studeert tandheelkunde) is nu in de vakantie mijn moeders' tandarts-assistente. Ik geloof dat ze dat ook wel leuk vind.

Doordat ik nu een goed betaalde bijbaan heb waarbij je heel de zomervakantie vrij bent (ben part-time leraar), hoef ik nu niet te werken (waar ik me dan ook stellig aan houd).
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 20:35
Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 30-07-2003 @ 20:46:
Als ouders het zelf aanbieden, waarom dan niet? Beter dan kinderen verwennen met een hoop geld waar ze niks voor hebben hoeven doen. Hierdoor leren ze met geld om te gaan en te werken voor je geld. Dus ik vind ook niet dat je je ervoor hoeft te schamen. Tuurlijk mag je ook wel eens een keer iets doen waarvoor je niks vangt, doe ik vaak genoeg. Maar mijn moeder bood het me zelf aan.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 20:46
Verwijderd
Ik heb wel ns voor mijn vader thuis dingen gedaan (hij werkt bij uitgeverij) namelijk :

1000 doosjes in elkaar zetten
1000 doosjes in elkaar zetten en er een pakje doorbraak kaarten in doen

2 doosjes van die 1000 ( van elke stapel 1) pakken en daar 1 boek + doosje in doen ( ander doosje was omheining)
en daar heb ik 60 euro voor gekregen

Ook heb ik een keer voor een andere presentatie van een boek steeds dit gedaan :
500 x : vlindertje pakken, opwinden , in foldertje stoppen, foldertje in boek stoppen

daar kreeg ik ook 60 euro voor... die vlinders moest je wel 50 x opwinden ( als je het boek opendoet vliegen ze weg

Voor de rest geen huishoudelijk werk..

mijn vader heeft mij zoveel betaald omdat hij me gewoon arbeidersloon gaf..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 21:08
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef op 31-07-2003 @ 19:39:
Ehm...
Ik vind dat Lindatje het wel goed verwoordt:
Citaat:
Lindatje schreef op 31-07-2003 @ 21:35:
Als ouders het zelf aanbieden, waarom dan niet? Beter dan kinderen verwennen met een hoop geld waar ze niks voor hebben hoeven doen. Hierdoor leren ze met geld om te gaan en te werken voor je geld. Dus ik vind ook niet dat je je ervoor hoeft te schamen. Tuurlijk mag je ook wel eens een keer iets doen waarvoor je niks vangt, doe ik vaak genoeg. Maar mijn moeder bood het me zelf aan.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 21:25
tacidvs
tacidvs is offline
Voorzover het gaat over werken in het bedrijf van een van je ouders, lijkt het me logisch dat je daarvoor betaald krijgt.

Maar het huishouden, wordt toch door de personen die daarinzitten gedaan? Het CDA houdt niet meer van jullie nu hoor! Maar zonder gekheid, in een familie hoort iedereen naar kunnen voor elkaar te zorgen zonder daar geld voor te vragen? En zeker als het om zulke kleinigheden gaat als een paar uur per week in het huishouden te helpen.
Oud 31-07-2003, 21:58
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef op 31-07-2003 @ 22:25:
Maar het huishouden, wordt toch door de personen die daarinzitten gedaan? Het CDA houdt niet meer van jullie nu hoor! Maar zonder gekheid, in een familie hoort iedereen naar kunnen voor elkaar te zorgen zonder daar geld voor te vragen? En zeker als het om zulke kleinigheden gaat als een paar uur per week in het huishouden te helpen.
Een paar uur per week? Ik werkte (nu niet meer, ik werk nu in een hotel) minstens vier uur per dag. Zoveel tijd besteed ik echt niet aan het huishouden als ik er niet voor betaald wordt. Zou jij de ramen lappen of de keukenkastjes schoonmaken (dus alles eruit, planken schoon en alles er weer in) voor niks? Ik niet.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 14:11
Lindatje
Lindatje is offline
Inderdaad, je hebt gewoon huishoudelijk werk (elke week hetzelfde gezeur ha ha) en van die kutklusjes. De meeste ouders zijn blij als hun kinderen dat doen voor een paar centen.
Ik vind het zo: Als je ouders geld genoeg hebben en ze geven je er graag wat voor waarom dan niet? Als je ouders het nou niet breed hebben en ze hebben het moeilijk zat, zou ik er dan geld voor vragen? Nee tuurlijk niet. Toevallig heb ik in beide situaties gezeten met mijn ouders en nu ze het wat breder hebben krijg ik er ook wat voor. Ik heb zo vaak dingen in huis gedaan (en daarbuiten) en daar geen geld voor gehad. Het hangt allemaal maar net van de thuissituatie af en je eigen + je ouders instelling. Wat fijn toch dat mensen verschillend zijn!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 16:05
heavinly
heavinly is offline
Ik heb nu inderdaad als 'bijbaantje' het huishouden doen. Mijn moeder werkt dus ik kook en maak het huis schoon voor een kleine vergoeding. Naja, ik vind 't prima.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 16:41
Verwijderd
Nou, deze vakantie heb ik gewerkt met mijn vader als formeel leidinggevende, ik heb op zijn kantoor gezeten en op zijn computer gewerkt. Maar hij heeft eigenlijk niet zoveel met m'n werk te maken, tis alleen dat hij mijn werkbriefjes tekent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten