Advertentie | |
|
![]() |
|
M'n moeder heeft een camping, daar werk ik in het seizoen altijd! Het is erg leuk werk en vooral afwisselend. Ze vraagt voor een hoop dingen mijn advies en gaan ook samen naar beurzen! Maar het kan ook erg naar zijn want ander personeel vindt dat ik minder doe en voorgetrokken wordt! Terwijl ik vaak meer dan 9 uur per dag werk plus dat IK 's nachts m'n bed uit moet als er iets is gebeurd of iemand heeft geen stroom! We wonen nl niet meer bij de camping maar 25 km ervandaan en zomers slaap ik wel daar. Maar ik krijg niet meer betaald dan anderen.
|
![]() |
Ik heb neit voor mijn eigen oduers gewerkt, wel voor mijn schoonouders. Ik meost meehelpen. allerlei klusjes op de boerderij doen. Dieren verzorgen maar ook huishoudelijke klsujes. Zoals de meubels in het vet zetten en de vloer in de was. Dat soort dingen waar zij zel fnooit aan toe kwmaen.
||
Citaat:
Hoe kijk je er nu op terug? sorry, voor alle vragen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
|
![]() |
Nou hoe beviel het: het ging, ik vond het niet geweldig. Ik moest best hard werken en al die stomme rotklusjes he. Want alleen aan de stomme klusjes kom je niet toe! Maar het viel op zich wel mee, maar echt leuk vond ik het niet...
De relatie met hun is niet verandert. Ik hielp altijd al gewoon mee met de beesten omdat ik dat leuk vind. Maar verder al die andere dingen deed ik er gewoon bij. Er is dus niks verandert. Acheraf vind ik nog steeds slimd at ik het gedaan heb. Ik had gewoon geld nodig en ik kon geen werk vinden, dus dat was op die manier opgelost. Ik heb er absoluut geen spijt van. En bovendien kon ik op deze manier erg vaak bij mijn vriendin zijn, ook een leuek bijkomstigheid natuurlijk. Haar moeder hielp wel vaak mee, soms ook niet. En mijn vriendin hielp ook vaak mee, gewoon omdat ze dan bij me was. Dus het was wel leuk, aleen dat werken he...! PS. geen probleem hoor, die vragen!
||
Citaat:
Ik ga dus misschien voor m'n ouders werken, maar wist het nog niet zeker omdat bang was dat ik dan veel ruzie zou krijgen. Maar nu ik jou verhaal heb gelezen denk ik dat ik het maar gewoon moet proberen.. ik kan altijd nog stoppen En voor de rest ook iedereen bedankt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb twee zomers lang mijn moeder geholpen met schoonmaken in huis. Eerst voor 2,50 (gulden) per uur, later voor meer en nu doe ik het soms nog wel eens voor 5 euro per uur. Mijn vriend helpt ook wel eens en krijgt dus ook 5 euro per uur. Ik vond het heel relaxt, je kunt lekker je eigen muziek aanzetten, soms vrijnemen, pauze houden wanneer je wil.... Voor alle ramen wassen krijg ik 25 euro, voor de rest dus 5 per uur. Ik doe praktisch alles... van ramen tot kastjes tot de wc schoonmaken. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Bedankt voor je info ![]()
|
Ik heb vorig jaar in de zomer regelmatig voor mn vader gewerkt, die werkte toen bij het CBR (Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen) en als hij achterstallig werk had dan kwam ik een dagje bij hem werken, was wel irri want ik woon in Goes en hij werkt in Rijswijk bij Den Haag dus ik moest iedere dag dat ik voor hem werkte anderhalf uur met de trein, maar ook dat kreeg ik vergoed. Verder kreeg ik goedbetaald en de relatie met mn vader is er niet slechter door geworden, het was altijd wel gezellig. Ik vond het leuk om te zien waar hij de hele dag werkt en zn collega's vonden het ook wel gezellig.
|
ik moest kentekens intypen voor mijn vader (werkt bij de gemeente bij ontwerpen en budgetplanning van nieuwe projecten ofzo???) en ik moest alle bushokjes afrijden met de fiets en dan moest ik kijken wat er allemaal bij stond bij het bushokje dus staat er een abri staat er een vuilnisbak staan er zwart wit tegels dat soort dingen
het ging keigoed. je moest veel zelfstandig werken. je vader heeft ook meer geduld dan een baas als je iets fout doet. das ook weer handig. en hij heeft ervoor gezorgd dat jongeren evenveel krijgt als volwassenen omdat jongeren evengoed da werk kunnen doen als volwassenen en hoeven dus niet op beknibbelt worden
|
Ik doe dat in de vakantie vaak. Maar dan krijg ik niet per uur betaald maar per taak. Auto schoonmaken: 3 euro, tegels schrobben, 8 euro etc maar voor afwassen moet ik gewoon meehelpen, krijg niet betaald
|
Verwijderd
|
Ik help m'n vader geregeld op de boerderij, maar werken voor je ouders is toch niet ideaal. Het kan dan wel redelijk verdienen, maar je bent toch snel bezig met je eigen zaken ipv met het werk dat je moet doen.
Gevolg: minder concentratie, minder uren, minder 'echte' werkervaring. |
![]() |
|
Aangezien ik nergens een vakantiebaantje kon vinden en mijn moeder altijd al riep "je kan ook voor mij werken hoor!!" ben ik dat maar gaan doen.
Ik werk in de tuin, doe de was, gewoon een beetje schoonmaken enzo... Tis niet echt bijster interessant, je bent toch heel de tijd in je eentje. Maar... ik vind het wel fijn dat je gewoon zelf kan kiezen wanneer je iets gaat doen, en dat je dingen in je pyama kunt doen (mijn god wat vind ik dat geweldig!) Uhm..verder.. oh ja, mijn moeder betaalt me veel meer dan dat ze ergens anders zouden doen. 7,5 euro het uur... Niet denken dat ik nu rijk ben, want het is onmogelijk om iedere dag 8 uur te werken ofzo. Zoveel was en viezigheid is er niet ![]() Oh enn.. de relatie is er zeker niet slechter op. Mijn moeder vindt het hartstikke fijn dat alles opgeruimd is enzo als ze thuiskomt en dan krijg ik weer een extra knuf ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 09:57. |
![]() |
|
Ik werk ook voor mijn ouders en heb daarnaast een normaal bijbaantje. Ik maak thuis een keer in de week schoon en in de vakantie heb ik het hele huis even onder handen genomen, betaalde goed naar mijn mening. Soms was ze wel niet tevreden en kon ik daarvan ook weer een beetje pissig worden maar verder gaat het altijd goed.
Ook werk ik bij mijn moeder in de winkel op drukke dagen. En ik werk daar als ze op vakantie gaan. Best spannen, zo'n week alles alleen doen. Ik ga ook vaak samen met haar inkopen enzo. Heerlijk zo'n mams... |
![]() |
|
Mijn vader en moeder hebben een mode en vrijetijdswinkel, maar daar ga ik niet in staan omdat:
Ik me niet op me gemak voel als er bekenden van me binnenkomen, ik voel me altijd zo nichterig. Het verdiend minder als het werk wat ik nu doe Als ik het zou doen zou ik het doen als er echt iemand in die winkel moet staan. Maar anders NEVER!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik in huis deed voor mijn moeder zou ik normaal nooit hoeven doen. De ramen lappen, de koelkast schoonmaken, de kastjes onder handen nemen: daar gaat best wel wat werk in zitten, geloof me. Mijn moeder vond het ook eerlijk dat ik wat verdiende. Mijn vriend helpt mn moeder zo nu en dan ook wel eens - laatst heeft hij nog de carport helemaal schoongeschrobt, en hij wordt daar gewoon voor betaald. Zoals mijn moeder zei: "Jullie zijn goedkoper dan een schoonmaker en jullie werken harder." |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik werk momenteel in de zaak van mijn vader op de administratieve afdeling. Toen ik jong was ( vanaf 15) heb ik er op zaterdagen gewerkt omdat er toen niemand wilde komen. Nu heb is er een terkort aan ( goedbetaalde en redelijke) vakantiebaantjes en ben ik bij mijn vader in dienst.
Het heeft op zich veel voordelen voor beiden partijen ik: krijg goed betaald, kan relaxt een uurtje vrij nemen ken goed met alle mensen opschieten mijn vader: heeft goede betrokken arbeidskracht iemand die flexibel is en niet vast zit aan een contract iemand die alle personeelsleden kent ( en die altijd ff een praatje met me maken ![]() nu ik sinds kort mijn rijbewijs heb is het helmaal handig want ik bven een manusje van alles : administratie, bestellingen wegbrengen, schoonmaken, computers fixen etc etc
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik in huis moest doen, was wat ik normaal (of mijn broertje) nooit hoef te doen. Maar ik hang af en toe wel gewoon de was op hoor, kom nou... het is niet dat ik er verwend door ben geworden en voor alles betaald wil worden. Wat de schoonmaakster (mijn ouders werken beide) vroeger deed, doe ik nu. Zij kreeg ervoor betaald, waarom ik dan niet? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik heb vroeger vaak voor m'n vader (is huisarts) afspraken ed. gemaakt. Toen ik nog wat kleiner was bracht ik wel eens rekeningen voor hem rond (als ik me verveelde). Mijn zus (studeert tandheelkunde) is nu in de vakantie mijn moeders' tandarts-assistente. Ik geloof dat ze dat ook wel leuk vind.
Doordat ik nu een goed betaalde bijbaan heb waarbij je heel de zomervakantie vrij bent (ben part-time leraar), hoef ik nu niet te werken (waar ik me dan ook stellig aan houd). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb wel ns voor mijn vader thuis dingen gedaan (hij werkt bij uitgeverij) namelijk :
1000 doosjes in elkaar zetten 1000 doosjes in elkaar zetten en er een pakje doorbraak kaarten in doen 2 doosjes van die 1000 ( van elke stapel 1) pakken en daar 1 boek + doosje in doen ( ander doosje was omheining) en daar heb ik 60 euro voor gekregen ![]() Ook heb ik een keer voor een andere presentatie van een boek steeds dit gedaan : 500 x : vlindertje pakken, opwinden , in foldertje stoppen, foldertje in boek stoppen daar kreeg ik ook 60 euro voor... die vlinders moest je wel 50 x opwinden ( als je het boek opendoet vliegen ze weg ![]() Voor de rest geen huishoudelijk werk.. mijn vader heeft mij zoveel betaald omdat hij me gewoon arbeidersloon gaf.. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Voorzover het gaat over werken in het bedrijf van een van je ouders, lijkt het me logisch dat je daarvoor betaald krijgt.
Maar het huishouden, wordt toch door de personen die daarinzitten gedaan? Het CDA houdt niet meer van jullie nu hoor! Maar zonder gekheid, in een familie hoort iedereen naar kunnen voor elkaar te zorgen zonder daar geld voor te vragen? En zeker als het om zulke kleinigheden gaat als een paar uur per week in het huishouden te helpen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Inderdaad, je hebt gewoon huishoudelijk werk (elke week hetzelfde gezeur ha ha) en van die kutklusjes. De meeste ouders zijn blij als hun kinderen dat doen voor een paar centen.
Ik vind het zo: Als je ouders geld genoeg hebben en ze geven je er graag wat voor waarom dan niet? Als je ouders het nou niet breed hebben en ze hebben het moeilijk zat, zou ik er dan geld voor vragen? Nee tuurlijk niet. Toevallig heb ik in beide situaties gezeten met mijn ouders en nu ze het wat breder hebben krijg ik er ook wat voor. Ik heb zo vaak dingen in huis gedaan (en daarbuiten) en daar geen geld voor gehad. Het hangt allemaal maar net van de thuissituatie af en je eigen + je ouders instelling. Wat fijn toch dat mensen verschillend zijn! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Je internetverkeer afschermen voor je ouders, de overheid en andere nieuwsgierigen! Jenna5 | 14 | 21-05-2020 14:48 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Einde van de dubbele nationaliteit. arPos | 108 | 25-04-2012 11:52 | |
De Kantine |
Het beroep van je ouders. Missy | 51 | 18-07-2009 22:42 | |
Werk, Geld & Recht |
Tips voor een baantje voor 13 jarigers.. Jiio | 15 | 12-08-2008 19:39 | |
Psychologie |
Hulp zoeken en je ouders Daantje_0705 | 7 | 23-12-2005 16:45 | |
Werk, Geld & Recht |
studenten: wat is de bijdrage van je ouders? Chloe Siere | 61 | 06-12-2003 12:49 |