Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Mijn ouders werken allebei in het onderwijs. M'n moeder op een mbo-school, m'n vader op een havo/vwo-school. Zij heeft vanalles gegeven in haar leven, oa wiskunde, nederlands, brieven schrijven (voor secretaressen), handvaardigheid. Heeft ook lang een leidinggevende functie gehad. M'n vader geeft LO, Bewegen Sport en Maatschappij (BSM/LO2), en regelt de internationale contacten en uitwisselingsprogramma's op zijn school. Mijn vader heeft het over het algemeen erg naar zijn zin. Mijn moeder heeft lang gedacht over een nieuwe baan, maar ik verwacht dat ze uiteindelijk wel blijft. Ze werken allebei parttime, zo'n 36 uur per week.
|
Mijn moeder geeft Levensbeschouwing op de zelfde school als waar ik zat. Vond dat soms wel handig, maar af en toe ook kut. Laatste jaren merkte ik er steeds minder van.
M'n vader doet allerlei administratieve dingen. Niet heel interessant verder. Hij werkt wel veel, is vaak 's avonds ook weg.
|
Verwijderd
|
Mijn moeder is lerares op een basisschool, ze is locatiedirectrice van een kleine school en doet veel van de aparte blabla, remedial teaching ofzo dat gedoe. Ze is elke dag van 8 tot half 6 weg en thuis doet ze ook nog veel werk, dus ik denk dat ze per week wel meer dan 50 uur maakt. Mijn vader is al vanalles geweest maar heeft veel biologische opleiding gehad en daarbij management blabla dus hij is zowel manager als docent van biologische vakken op heel verschillende plekken geweest en heeft nu een eigen bedrijf. Hij werkt zoveel als hij kan, dit varieert van 30 tot 80 uur per week.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn ouders zijn eigenlijk allebei ingenieur, vroeger werkte m'n vader op allemaal communistische kerncentrales. Hij heeft ook op Tjernobyl gewerkt maar toen raakte mijn moeder zwanger van mij en ging hij dichter bij huis werken. Dat was like, een maand voordat de boel daar de lucht in ging, dus daar heb ik 'm maar mooi van behoed.
![]() Ik ben wel trots op ze, want ze hebben wel mooi zo op hun 35ste hun hele leven omgegooid, met een ander land, een andere cultuur, een nieuwe studie en natuurlijk een nieuwe taal, maar toch hebben ze nu allebei een fatsoenlijke baan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oja, toen ik jong was zag ik m'n vader niet zo vaak, want hij moest vaak dingen komen fixen op kerncentrales die ver van huis waren. Dus dan was hij zo een paar maanden weg. Dat vond ik wel jammer, want ik was een echt vaderskindje. In Nederland vond ik het allemaal een stuk leuker, ik en mijn vader vertrokken als eerste en mijn moeder en broertje kwamen later. Het asielzoekerscentrum vond ik echt fakking chill, want toen woonde ik dus samen met m'n vader in een caravan. Dat was heel gezellig. Ik mocht toen ook m'n eigen kleren uitzoeken, want m'n vader had /care zolang ik gevoed, gekleed en onderwezen was, dus toen liep ik erbij als een klein circusartiestje. Goede tijden.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn broertje is geestelijk gehandicapt en (post-)communistisch Rusland is geen chille plaats voor geestelijk gehandicapten. Die gaan er namelijk nogal snel dood aan medische complicaties en gebrek aan medicijnen, zeker in die tijd. Bovendien is m'n vader Joods en Joden werden destijds flink gediscrimineerd, waardoor hij ook moeilijk aan werk kon komen. Vandaar ook de vele tripjes naar verre oorden, hij moest gewoon al 't werk aanpakken dat te vinden was. Op zich was het nog wel te doen, maar op een gegeven moment kreeg m'n broertje iets ernstigs aan een stel organen ofzo en er was niemand die 'm wilde opereren, want alle mensen met skillz zitten in peperdure priveklinieken. Dus toen besloten m'n ouders maar zo snel mogelijk weg te gaan.
Het had trouwens maar een week gescheeld en we zaten in Canada of Israel, dat waren de andere opties. Maar nu weer ontopic! Hier, ik zeg wel iets. Mijn vader vertelde vandaag dat hij z'n auto wil verkopen en dan met een scooter naar z'n werk wil gaan, want dat lijkt hem leuker, maar hij mag dat niet van m'n moeder want dat vindt ze a) gevaarlijk en b) nonsens. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn vader reed een paar jaar terug ook steeds op zijn scooterding/motorfietsding naar zijn werk in Amsterdam (vanuit Almere). Het is wel flexibeler en leuker, alleen de wintermaanden zijn minder leuk, zei mijn pa. |
![]() |
|
Mijn vader heeft een import en export bedrijf. Hij is hier iedere dag wel mee bezig van een uur of zeven tot acht/negen in de avond. Zondag ook nog wel eens. Het bedrijf is dichtbij, dus ik zie hem wel vaak genoeg. Hij neemt ook regelmatig dagen vrij, om leuke dingen te doen. Ik gok ie dat een werkweek heeft van zestig uur.
Mijn mama werkt in de thuiszorg en verpleging. Twee jaar geleden heeft ze met collega's, nadat het bedrijf gestopt is waar ze een baan had, een eigen thuiszorginstantie opgezet. Mijn moeder werkt daar ook aan mee door middel van contact te houden van klanten en medewerkers. Ook koppelt ze de klanten en medewerkers aan elkaar. Dit doet ze zo'n 2 a 3 dagen per week.
|
Mijn moeder werkt bij de gemeente op de afdeling WMO. Of ze haar werk echt leuk vind weet ik niet, ze komt heel vaak thuis met verhalen over zielige oude mensen waar ze op huisbezoek is geweest en volgens mij kan ze dat dan niet goed van zich afzetten. Op vrijdag is ze vrij en dan gaat ze boodschappen en andere huishoudelijke zooi doen.
M'n pa werkt als belastingsadviseur. Eerst bij een groot bedrijf hier ver vandaan, dus hij stond elke dag in de file etc. en was pas laat thuis. Een paar jaar geleden heeft hij z'n eigen bedrijf opgezet en nu is hij wel vaker thuis. Als het heel druk is werkt hij af en toe in de weekenden, maar dit is gelukkig niet zo vaak.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Mijn vader was vertegenwoordiger bij een houthandel. Toen werd hij overspannen, kwam thuis te zitten en ging uiteindelijk op het kantoor werken. Nu verkoopt ie zelf ook nog wel, maar werkt hij verder op kantoor, dingen invoeren en regelen enzo.
Mijn moeder doet brieven in een envelop, of zoals ze dat zo mooi noemen: fulfilment.
|
Verwijderd
|
Ohja, mijn moeder omschrijft haar werk als laborante als 'de poep, plas en bloedshow'.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) ekki | 500 | 14-03-2007 21:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
ER IS ZOVEEL MEER - Googlen met Robbert van den Broeke Char Margolis | 8 | 29-12-2005 22:18 | |
Algemene schoolzaken |
*kiezen voor je opleiding....* Janet | 7 | 01-12-2002 15:37 | |
De Kantine |
Wat staat er op dit moment in je klembord? Chimera | 84 | 15-04-2002 15:27 | |
Liefde & Relatie |
stelling: homo-echtparen... Lau^liev! | 65 | 07-04-2002 11:53 | |
ARTistiek |
Mijn verhaal, nieuwe versie en makkelijker te lezen ArvidKeemink | 4 | 04-09-2001 19:57 |