Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2003, 00:28
Joris
Joris is offline
Het zit dus zo, ik heb dus een nieuwe computer gekocht (zoals in eerdere post te lezen was). Die heb ik netjes (samen met pappie) in elkaar gezet en opgestart. Dat werkte allemaal nog prima. Toen ben ik Windows XP Corporate (build2600) editie gaan installeren.

Op het moment dat de windows installer het netwerk was aan het installeren bleek hij te zijn vastgelopen. Naja, je kon er niet echt op een bepaalde manier uit, dus resetten was de enige optie. Sindsdien meteen na het aanzetten geeft de computer een lange piep. Verder worden er gelijke beeps gegeven om de 2 seconde ongeveer. Het beeldscherm gaat niet aan en er dus ook niks te zien. Als je het beeld uit/aan zet komt er een klein schermpje met "No signal or cable disconnected"

Uiteraard hebben we alle kabels nagekeken. Het feit dat het eerst goed opstartte en nu niet meer is duidelijk vreemd. Heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak kan zijn? En nog beter, een oplossing zodat alles weer normaal functioneerd?

p.s. Ik heb gezocht naar beepcodes voor het moederbord, deze zijn niet te vinden.
Ik heb een asus A7N8X (SocketA) als moederbord.
Oud 01-08-2003, 00:33
LM
LM is offline
Kabel breuk?!
Oud 01-08-2003, 00:34
LM
LM is offline
Heb je de kast open gehad voor dat netwerk ofzow?!
(is niet bepaald computer nerd)
Oud 01-08-2003, 00:36
Joris
Joris is offline
neenee, er is in de tussentijd met opstarten en installeren helemaal niks veranderd in de kast qua connecties, er is gewoonweg niet aangezeten.
Oud 01-08-2003, 00:38
LM
LM is offline
als het met het instaleren fout is gegaan door een vast loper enzow.
kick je er tog gewoon alles weer ff af?!
En als dat niet werkt kick je ook de D schijf leeg.
Oud 01-08-2003, 00:39
Verwijderd
De computers op school hebben dat ook wel eens. Dan staat het beeldscherm aan, maar de computer niet, is de kabel los, of een slecht contact. Heeft vrijwel altijd met de verbinding tussen beeldscherm en computer te maken. Meer weet ik er ook niet van.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 01:41
bam
bam is offline
Even opnieuw formateren, Videokaart beter in het moederbord drukken, en netwerk kaart eruit halen, windows installeren, en dan moet het lukken

(aangezien hij geen netwerk instaleert )
Oud 01-08-2003, 08:43
Joris
Joris is offline
Het was de geheugending wat er schijnbaar niet goed inzat en wat los was gekomen waardoor de computer vastliep en rare geluiden maakte

nu doettie het weer.
Oud 01-08-2003, 10:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
bambix schreef op 01-08-2003 @ 02:41:
Even opnieuw formateren, Videokaart beter in het moederbord drukken, en netwerk kaart eruit halen, windows installeren, en dan moet het lukken
Opnieuw formatteren gaat wat lastig als 'ie nieteens POST ofwel?

Joris: Die beeps zijn signalen van je moederbord dat er hardwarematig iets los zit, vaak inderdaad een geheugenmodule of videokaart. Het soort signaal geeft precies aan wat er mis is, de betekenis kun je in het boekje van je moederbord vinden.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-08-2003 @ 01:39:
De computers op school hebben dat ook wel eens. Dan staat het beeldscherm aan, maar de computer niet, is de kabel los, of een slecht contact.
Als hij bij het opstarten gaat beepen en daarna gewoon zwart blijft heeft dat niks met je monitor te maken, maar zit er in de kast iets mis.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 01-08-2003 @ 11:45:
Als hij bij het opstarten gaat beepen en daarna gewoon zwart blijft heeft dat niks met je monitor te maken, maar zit er in de kast iets mis.
Citaat:
Als je het beeld uit/aan zet komt er een klein schermpje met "No signal or cable disconnected"
Ik had het hier over.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 13:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-08-2003 @ 14:21:
Ik had het hier over.
Ja, maar de oorzaak was hier niet dat er een stekker loszat, maar dat de PC nieteens een signaal op de videouitgang zette, vandaar
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 14:08
Verwijderd
Citaat:
LoveMaster schreef op 01-08-2003 @ 01:38:
als het met het instaleren fout is gegaan door een vast loper enzow.
kick je er tog gewoon alles weer ff af?!
En als dat niet werkt kick je ook de D schijf leeg.
Dude, die bak post niet eens! Donderstraal toch lekker op met dat soort n00b-adviezen.

@Topicstarter

Alles even goed aandrukken, denk aan geheugen e.d. Waarschijnlijk is d'r iets wat geen jofel contact maakt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 14:49
Joris
Joris is offline
Het was inderdaad het geheugen, Deze moet dan al voordat ik ben begonnen met installeren niethelemaal vast hebben gezeten en los zijn geraakt op het moment dattie vast liep.

Er waren nergens echt beepcodes te vinden voor dit moederbord, das wel jammer eigenljik.

Naja, nu werktie perfect, net alles klaar met installeren. Thanks mensen
Oud 01-08-2003, 18:06
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
Joris schreef op 01-08-2003 @ 15:49:
Het was inderdaad het geheugen, Deze moet dan al voordat ik ben begonnen met installeren niethelemaal vast hebben gezeten en los zijn geraakt op het moment dattie vast liep.

Er waren nergens echt beepcodes te vinden voor dit moederbord, das wel jammer eigenljik.

Naja, nu werktie perfect, net alles klaar met installeren. Thanks mensen
Als het goed is zitten er op je mobo ook een aantal (4?) ledjes, die rood of groen branden. Als alles groen is is er geen prob, overige combi's staan in de handleiding van je mobo (die hoor je dus te hebben).

Zo kwam ik erachter dat een probleem dat ik had bij de HD/IDE lag (rood rood groen groen = IDE bij mij). Met alleen die bip-bip had ik echt nix kunnen doen.
Oud 01-08-2003, 23:11
Verwijderd
Citaat:
IceManX schreef op 01-08-2003 @ 19:06:
Als het goed is zitten er op je mobo ook een aantal (4?) ledjes, die rood of groen branden. Als alles groen is is er geen prob, overige combi's staan in de handleiding van je mobo (die hoor je dus te hebben).

Zo kwam ik erachter dat een probleem dat ik had bij de HD/IDE lag (rood rood groen groen = IDE bij mij). Met alleen die bip-bip had ik echt nix kunnen doen.
Epox heeft tegenwoordig een display op t mobo met een code die aangeeft wat t probleem is. Zijn volgens mij wel meerdere fabrikanten die dat doen,
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 01-08-2003 @ 14:21:
Ik had het hier over.
Dat schermpje komt van de monitor af wanneer je het kabel eruit trekt, dus wanneer de monitor geen signaal van de grafische kaart krijgt. En dit kan als oorzaak, zoals Chimera al schreef, hebben dat de PC niet eens goed opstart.

Wat ik niet begrijp aan dit verhaal: geheugenmodules 'klikken' er als het goed is stevig in. Hoe kunnen die nou ineens loszitten?

Het enige wat ik wel eens had vroeger was dat PCI kaarten niet goed contact maakten (meestal opgelost door het metalen lipje te buigen, zodat die er verder in kon.. was altijd een probleem met de kast) *is blij dat je bij moderne kasten het geheel er gewoon uit kunt schuiven*
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 13:33
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
******** schreef op 02-08-2003 @ 09:52:
Wat ik niet begrijp aan dit verhaal: geheugenmodules 'klikken' er als het goed is stevig in. Hoe kunnen die nou ineens loszitten?
Tijdens het inbouwen van iets per ongeluk losgestoten? Had mijn broer ook gedaan bij het inbouwen van een netwerkkaart bij mijn moeders PC. Hij begon al iets te vermoeden toen de BIOS maar 16MB herkende ipv 48MB.
Reageren

Regels voor berichten