Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2003, 11:08
Saiorse.TK
Saiorse.TK is offline
Weet niet of het mag, maar ik moet gewoon even mijn hart luchten!

Ik heb al eerder een draadje gepost toen het zusje van mijn vriendin aangereden was.. waarom zij? vroeg ik me toen af
Ik heb vele reacties gekregen, maar het blijft nog steeds aan me knagen!

Nu weer! mijn vriendin stuurde mij een sms dat bij haar zusje op de afdeling een meisje is gestorven, ik heb nog met dat meisje gepraat! Het ging zo goed! Maar ze heeft een infectie gekregen en is er onderdoor gegaan! Waarom, weer vraag ik het me af! Ik kan er gewoon niet meer tegen! Zo oneerlijk als de wereld is!
Oud 02-08-2003, 11:18
horsepills
horsepills is offline
je komt en je gaat weer hè... Iedereen zul je op een bepaald moment verliezen. Je kunt daar elke bij stil staan, waarna je je alleen nog maar slechter gaat voelen, maar ook beste vn iedere dag maken. Oneerlijk is het niet. Sommige mensen gaan gewoon eerder.

"Het leven is de enige ziekte waar wij allen aan doodgaan. Alle andere ziekten zijn maar handlangers."

- Adriaan Roland Holst
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 11:20
Tjaslon
Tjaslon is offline
Misschien past dit meer in levensbeschouwing? Maar goed, er is geen eerlijkheid.
Voor de lol moet je eens alle positieve dingen die je hebt meegemaakt opwegen tegen alle negatieve dingen. Waarschijnlijk kan je makkelijker negatieve dingen herinneren, niet omdat je deze vaker hebt, maar omdat je te gewent aan bent dat het redelijk goed gaat. Het leven is inderdaad niet eerlijk, heb maar eens een gesprek met een willekeurige zwerver of vluchteling.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 11:30
Verwijderd
Ik denk dat alles wat gebeurt wel zo z'n reden heeft, niks gebeurt zonder reden dus. Als er bij/met mij iets gebeurt wat echt heel erg klote is, bedenk ik hier altijd een reden voor. Dit kan heel vreemd klinken (is het volgens mij ook), maar het helpt mij wel met uhm hoe zeg je dat "het begrijpen van dit leven".

Wow, dat klinkt echt eng wat ik net allemaal gezegd heb...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 13:22
Eend
Eend is offline
niets is zo oneerlijk als het leven, ik denk dat je er mee om moet leren gaan, hoe rot het ook is...
Let wel op, dat je jezelf de tijd geeft om dit te verwerken. Misschien denk je wel zoiets van: Nah, keb maybe maar 1 keertje met dat meisje gepraat, dus ik heb er geen recht op om te rouwen.

Doe dat niet, geef jezelf die tijd
Oud 02-08-2003, 18:04
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Het leven is niet oneerlijk, in dit of in een ander leven krijgen wij namelijk allemaal waar wij recht op hebben. Ook als er soms nare dingen gebeuren, moeten wij daar goed mee om proberen te gaan en proberen te beseffen dat het goede ook aan die mensen zal overkomen, wellicht in een ander leven.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:07
Quiana
Quiana is offline
Het leven ìs ook niet eerlijk, en daar moet je idd
mee leren omgaan.

Wat niet wil zeggen dat dit soort dingen hartstikke
rot zijn.
Oud 02-08-2003, 19:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
+1 voor mijn theorie.
Nutteloze waarom vragen leiden tot nutteloze conclusies.

De wereld is zoals zij is. De waarheid is soms hard en dat kunnen mensen niet aan, en plakken er bijvoorbeeld het labeltje "oneerlijk" op...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:39
Fantôme
Fantôme is offline
zelf geloof ik niet in reincarnatie
maar een voormalig vriendin heeft mij eens verteld dat zij het wel geloofd. ze zei dat iedereen leefde met een reden en op een bepaald tijdstip weer gaat. iedereen heeft meerdere levens, en ieder leven is een les.
hele jonge mensen die sterven.. dat kon 2 betekenissen hebben. of diegene heeft zijn/haar les gehad. of diegene was op de wereld om een ander persoon iets te leren.
die mensen zijn er dus even.. en dan zijn ze klaar. iets wat heel naar is voor de mensen die zich aan zo'n iemand zijn gaan hechten.

zelf geloof ik dat niet, omdat ik veel te nuchter ben daarvoor. dat ik nuchter ben wil bovendien niet zeggen dat dingen me niets kunnen schelen, mensen die me redelijk kennen zullen dat weten. maar de revolutietheorie lijkt mij de meest vanzelsprekende/logische oplossing.
en daarom, als mij zoiets gebeurd ben ik verdrietig, of soms zelfs boos, en in het begin vooral ongeloof. maar ik ben niet iemand die kan denken 'waarom overkomt het nou weer iemand die ik ken'. ik bedoel... iedereen kent mensen, het moet toch iemand overkomen, waarom jij dan niet?!

meis... ik begrijp dat het vreselijk voor je is!! begrijp me dus alsjeblieft niet verkeerd.

heel veel sterkte met de (rouw)verwerking.

kus! wendy
Oud 02-08-2003, 20:29
Verwijderd
Het leven kan je samenvatten in 2 woorden: shit happens.

Ik ben nooit een bijbelfanaat geweest maar Prediker past goed bij deze visie. Lees het en begrijp.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten