Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2003, 05:51
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Sinds ongeveer een maand heb ik, m.n als ik mn ogen een poosje dicht heb gehad (slapen snachts of een uurtje in de trein), rode (ontstoken) ogen en hard prut in mn ogen. Ook kijk ik af en toe wazig (dubbel) met een oog.
Het voelt anders dan gewone oogontsteking want dan heb ik vaak vies zacht prut in mn ogen en dat is nu wat minder. Tis ook anders dan hooikoorts-ontsteking want ik heb geen jeuk aan mn ogen en meestal is het hooikoortszeizoen bij mij rond deze tijd vh jaar wel aan het overtrekken.
De dokter zei dat het misschien door huismijt kon komen.

Ik vroeg me af of dit iets te maken kon hebben met suikerziekte omdat dan je ogen achteruit gaan (maar weet niet of je dan ook last hebt van oogontstekingen). Niet dat ik suikerziekte heb, het zou kunnen.

Ik had gister trouwens ook bloed in mijn ontlasting maar dat is weer een ander verhaal.

Iemand enig idee? Iemand hier ook weleens last van gehad?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 05:55
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 04-08-2003 @ 06:51:
Ik vroeg me af of dit iets te maken kon hebben met suikerziekte omdat dan je ogen achteruit gaan (maar weet niet of je dan ook last hebt van oogontstekingen). Niet dat ik suikerziekte heb, het zou kunnen.
Je kunt pijnlijke en droge ogen hebben, als je suikerziekte hebt. Maar dan heb je nog wel meer klachten dan alleen last van je ogen. Maar ja zou je bloedsuiker kunnen laten prikken, dan weet je het zeker.

Ik heb ongeveer hetzelfde met m'n ogen, maar 'k zou niet weten waardoor het komt...ik denk toch hooikoorts oid...maar dat weet ik ook niet zeker ('k zou alleen niks anders weten).

Hooikoorts kan zich btw ontwikkelen (volgens mij), je kunt dus ook last krijgen van andere pollen bv.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 08:29
Verwijderd
De kans dat je ogen beschadigt zijn door diabetes is niet echt heel erg groot. Een symptoom van netvliesschade door diabetes is een geleidelijke achteruitgang van het gezichtsvermogen, zoals je al schreef. Je ogen worden dus niet rood en er zit ook geen prut in. Het is dus zeer onwaarschijlijk dat het door suikerziekte komt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 08:35
Verwijderd
Oogaandoeningen door zuikerziekte zijn het gevolg van jarenlange te hoge bloedsuikewaardes. Als je jong bent heb ja daar nog geen last van. Kenmerken voor suikerziekte zijn hele erge dorst en ook vaak naar de wc gaan en je valt af.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten