Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2003, 12:41
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
ik ben de laatste tijd echt heel zwaar ongesteld. overdag is dit niet zo'n probleem, want dan kan ik gewoon optijd de boel verwisselen. maar s'nachts is dit er vervelend. ik draag s'nachts nooit tampons, maar doe dan maar 2 hele dikke maandverbanden om. toch lek ik nog door
heeft er iemand tips?
Oud 26-07-2003, 12:42
Verwijderd
daar is geen tip voor,aan de pil gaan en hopen dat het minder wordt.

En tampos en maandverband dragen s'nachts,2 maandverbanden helpt niet nee (hoe kom je erbij )
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 12:42
Quiana
Quiana is offline
Ben je aan de pil? Dat kan nl. best wel invloed hebben...

Voor de rest, 's nachts een tampon èn een (nacht)
maandverband wil meestal wel helpen,
maar als je echt geen tampons 's nachts wil dragen,
heb je er niks aan.
Oud 26-07-2003, 13:20
sas_andrea
sas_andrea is offline
alchemilla (homeopatisch middeltje) helpt mij altijd wel aardig. het is voor gewrichten, maar ook voor de menstruatie. wanneer ik dat neem, is mn menstruatie veel minder en voel ik er haast niets van.

(in thee, tabletten en druppels verkrijgbaar)
Oud 26-07-2003, 17:51
kate_temp
kate_temp is offline
tha, ik ken het probleem. Ik was niet aan de pil. Als je aan de pil bent, ben je vaak minder zwaar ongesteld! Dus dat zou een tip zijn. Ik ben toch maar tampons gaan gebruiken. (je mag alleen een tampon je eerste 2 nachten dragen, daarna niet meer, want dan vloei je niet meer zo zwaar en droog je je vagina alleen maar uit!!) Ik draag dan altijd een mini-tampon (of zwaardere tampon sals het nodig is!) , met daaronder nog een 1 nachtmaandverbandje! Dit helpt echt uitstekend. Je doet de tampon en het maandverband in, net voordat je gaat slapen en als je wakker wordt er weer uit!

Als je nog nooit een tampon hebt gebruikt, raad ik je aan om te beginnen met een inbrenghuls, hiermee is het veel makkelijker inbrengen. (tampons met inbrenghuls zijn overal te koop. Bij drogisten en in de supermarkt! Je hebt tampax tampons met inbrenghuls, deze zetten in de lengte uit en als je snel vloeit, vloei je er al snel langs heen. Ook heb je tampons met inbrenghuls van OB, deze zetten in de breedte uit waardoor je er niet zo snel langsheen vloeit en er dus langer mee kan doen!) Het belangrijkst is dat je je ontspant! Er is niks engs aan!! De rest van instructies staat op het papiertje dat in het pakje zit!

Succes!!! Ik hoop dat je er wat aan hebt!!
Oud 26-07-2003, 19:12
Anijs
Anijs is offline
Ja, deze tips lijken me allemaal wel handig..
En ik hoop voor je dat er eentje van werkt..

Als je dan 's nachts nog steeds doorlekt & je het echt heel vervelend vind kan je 's nachts een x de wekker zetten en de boel verwisselen.. Meestal slaap je daarna weer heel makkelijk in, dus dat lijkt me niet zo'n porbleem..

Suc6 ermee he mijs!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 20:13
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ik was ook altijd zwaar ongesteld. Ben toen naar de dokter gegaan omdat ik geen zin meer had in die pijn (ik lag standaard elke maand op school te kermen van de pijn, viel bijna flauw etc.). Die heeft me Naproxen voorgeschreven. Sindsdien ben ik van de pijn af, én is mijn ongesteldheid korter en lichter geworden. Vroeger lekte ik vooral ´s nachts nogal eens door, nu gebeurt dat gelukkig niet meer

Naproxen is overigens niet een variant van ´de pil´, maar meer een krampenverlichtend middel geloof ik.
Oud 26-07-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 26-07-2003 @ 21:13:
Ik was ook altijd zwaar ongesteld. Ben toen naar de dokter gegaan omdat ik geen zin meer had in die pijn (ik lag standaard elke maand op school te kermen van de pijn, viel bijna flauw etc.). Die heeft me Naproxen voorgeschreven. Sindsdien ben ik van de pijn af, én is mijn ongesteldheid korter en lichter geworden. Vroeger lekte ik vooral ´s nachts nogal eens door, nu gebeurt dat gelukkig niet meer

Naproxen is overigens niet een variant van ´de pil´, maar meer een krampenverlichtend middel geloof ik.
nee dat is gewoon een pijnstiller en ik geloof dat ie spieren wat slapper maakt
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 21:20
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Nou ja, als het maar helpt

Ben de bijsluiter ook kwijt, dus ik kan ook niet nalezen wat het nou precies is. Zal wel geen soort paracetamol zijn, want die hielpen bij mij voor geen meter en dit wel
Oud 27-07-2003, 21:03
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Dankje wel voor de tips iedereen. dat 'nachtmaandverband'' is echt een uitkomst! ja ik gebruik wel tampons, maar niet s'nachts vin ik gewoon niet fijn maar mijn huisarts heeft ook een middeltje, menadoron ofzo. helpt ook wel een beetje. maar ik ben er ook over aan het denken om over een tijdje aan de pil te gaan.
alsnog bedankt!
Oud 27-07-2003, 21:34
C'est moi
C'est moi is offline
ik heb altijd nacht maand verband. leg een handoek ongeveer op die plek voorals ik doorlek. ik ben altijd heel erg ongestelt lek altijd door. maar wel kort 3 dagen. de pil is een oplossing wat je ook kan doen is eventueel incontennetie broekje(of hoe je dat ook schijft) ik heb het niet want zijn best wel prijzig.

groetejs chretienne
Oud 27-07-2003, 21:40
@Moon
@Moon is offline
Ga s'nachts eens een keer naar de wc en verwissel je maandverband. Zelf word ik als ik ongesteld ben s'nachts altijd een keer wakker bv als k het gevoel krijg dat er heel veel bloed eruit zal komen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 01:30
Agnès
Agnès is offline
Dat is klote ja.. je zou idd nachtmaandverband kunnen proberen, veel meer kan je er niet aan doen.
Oud 28-07-2003, 10:42
C'est moi
C'est moi is offline
ik word s'nachts niet wakker van de wekker alleen maar sóchtens
ik heb oordopje in voor het slapen
Oud 28-07-2003, 13:21
Verwijderd
Hed dat ook heel erg gehad. Bij mij is het gelukkig geminderd toen ik aan de pil ging, maar daarvoor was het echt een ramp. Ik heb het altijd opgelost door het grootste maandverband te dragen (tampons gebruik ik niet, nooit) en een handdoek in bed te leggen. Doe ik nu nog steeds overigens. Always donkerblauw. Voor dikke maandverbanden moet je niet kiezen, want ondanx de vleugels, kruipt dat heel snel bij elkaar en wordt het ook nutteloos. Hoe langer hoe beter.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 16:16
Verwijderd
naproxen zou ik niet aanraden. Ik heb ook last gehad van hele zware menstruatie pijn en heb ook Naproxen voorgeschreven gekregen. (wel hele zware)
En daar ging ik dus echt van knock out. Ik nam dat spul en dan lag ik binnen een kwartiertje te slapen. Na een uurtje of 4/6 slapen werd ik ongeveer wel weer wakker.
Heel onhandig.
Terwijl ik normaal gesproken toch heel erg goed tegen pijnstillers kan (Brufen 600 heb ik nergens last van)

Voor menstruatie pijn zou je ook eens femerital kunnen proberen. Heb het zelf nooit gebruikt, maar mijn zus gebruikt het en die zegt dat het goed helpt.

succes!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 16:42
sinsere
sinsere is offline
Ik gebruik Naproxen omdat ik ook zo'n helse pijn heb als ik ongesteld ben. Bij mij werkt het fantastisch, maar ik word er wel een beetje zweverig van soms.
Het aan de pil gaan heeft bij mij trouwens niets geholpen ter vermindering van de pijn. Dat is gewoon hetzelfde gebleven. Wel ben ik iets korter ongesteld dan een paar jaar terug.

En verder is het misschien handig om 's nachts in bed twee onderbroeken over elkaar heen aan te trekken. Het schuift dan allemaal wat minder.
Oud 28-07-2003, 16:43
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 28-07-2003 @ 17:16:
naproxen zou ik niet aanraden.
iedereen reageert toch anders op medicijnen.....
dus ze kan het best proberen dat het nou bij jou niet goed werkte
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
iedereen reageert toch anders op medicijnen.....
dus ze kan het best proberen dat het nou bij jou niet goed werkte
Ja, daar heb je ook gelijk in. Ik zeg alleen dat ík het haar persoonlijk niet aan zou raden
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:40
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb dat ook gehad. Ging me ook altijd erg slap voelen en was heel moe. Toen kreeg ik de pil, en liep mijn cyclus weer als een zonnetje (om het zo maar even te zeggen)
Oud 29-07-2003, 13:02
C'est moi
C'est moi is offline
ik gebruik ibuprofen. 1 van 600 en 1 van 100 want anders blijf ik pijn houden. helpt goed.

chretienne
Oud 31-07-2003, 16:14
rosey
rosey is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 28-07-2003 @ 19:40:
Ik heb dat ook gehad. Ging me ook altijd erg slap voelen en was heel moe. Toen kreeg ik de pil, en liep mijn cyclus weer als een zonnetje (om het zo maar even te zeggen)
heeft de pil geen neveneffecten, maar ff om te weten, want ik had er ook al aan gedacht
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 16:38
Nieni
Nieni is offline
Ik ben ook best wel zwaar ongesteld en mag van mijn ouders niet aan de pil. (vind het ook niet nodig, eigenlijk)
's Nachts gebruik ik zowel een tampon als nachtmaandverband. Bovendien leg ik er een handdoek onder en onder mijn matras heb ik 'voor het geval dat' zo'n zeiltje wat ik vroeger gebruikte om mijn matras te beschermen tegen bedplassen. Als je dat nog ergens in huis hebt liggen, kun je dat misschien ook gebruiken. Wordt je matras tenminste niet zo smerig.
Oud 31-07-2003, 18:58
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Nieni schreef op 31-07-2003 @ 17:38:
Ik ben ook best wel zwaar ongesteld en mag van mijn ouders niet aan de pil. (vind het ook niet nodig, eigenlijk)
's Nachts gebruik ik zowel een tampon als nachtmaandverband. Bovendien leg ik er een handdoek onder en onder mijn matras heb ik 'voor het geval dat' zo'n zeiltje wat ik vroeger gebruikte om mijn matras te beschermen tegen bedplassen. Als je dat nog ergens in huis hebt liggen, kun je dat misschien ook gebruiken. Wordt je matras tenminste niet zo smerig.
een tampon en maandverband? Ik was al 5 keer aan de pil gegaan (dat kan overigens ook zonder dat je ouders erachter komen, maar bij mij was dat niet nodig, omdat zij ook wel begrepen dat ik niet de hele tijd met bloedarmoede kon blijven rondlopen )
Oud 03-08-2003, 10:56
Nieni
Nieni is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 31-07-2003 @ 19:58:
een tampon en maandverband? Ik was al 5 keer aan de pil gegaan (dat kan overigens ook zonder dat je ouders erachter komen, maar bij mij was dat niet nodig, omdat zij ook wel begrepen dat ik niet de hele tijd met bloedarmoede kon blijven rondlopen )
Mwah...*neemt het zekere voor het onzekere* Ik hoef niet wakker te worden in een bloedbad, vandaar.
Oud 03-08-2003, 11:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik lig als ik ongesteld bent dan lek ik altijd door achter mn maandverband, zelfs met extra lang nachtmaandverband. Maar ik plak er dan gewoon twee achter elkaar, een nachtmaandverband en daarachter met een stukje overlap een gewone, het zit niet echt lekker maar als je slaapt heb je er geen last van en bij mij helpt het want ik lek niet meer door.
Oud 03-08-2003, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-08-2003 @ 12:51:
Als ik lig als ik ongesteld bent dan lek ik altijd door achter mn maandverband, zelfs met extra lang nachtmaandverband. Maar ik plak er dan gewoon twee achter elkaar, een nachtmaandverband en daarachter met een stukje overlap een gewone, het zit niet echt lekker maar als je slaapt heb je er geen last van en bij mij helpt het want ik lek niet meer door.
Precies, dat deed ik dus ook altijd (ben nu aan de pil, kan 's nachts echt heerlijk slapen nu), en het hielp best wel.
Verder heb ik een tijdje telkens midden in de nacht de wekker gezet om te gaan verwisselen, dat helpt ook wel natuurlijk... Ennn... mja, soms heb ik het nog heel erg, dan zorg ik dat ik goed op m'n zij lig zodat het dus niet tussen m'n billen door sijpelt tot op m'n rug...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:21
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 31-07-2003 @ 19:58:
De pil helpt er echt niet altijd tegen.

Bloedarmoede heeft volgens mij niet echt iets te maken met (te) weinig bloed... Je kunt door ongesteld te zijn dus geen bloedarmoede krijgen, voor zo ver ik weet.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 03-08-2003 @ 13:21:

Bloedarmoede heeft volgens mij niet echt iets te maken met (te) weinig bloed... Je kunt door ongesteld te zijn dus geen bloedarmoede krijgen, voor zo ver ik weet.
Hmm.. ik weet het niet zeker, maar toen ik een tijdje terug vaak erg duizelig was, dacht m'n huisarts dat het dus bloedarmoede was. Een van de vragen die ze stelde, was of ik heel erg menstrueerde, veel bloed verloor... Dus 't hangt toch een beetje samen... denk ik...

Heb het opgezocht en het klopt wel, wanneer je erg ongesteld bent en je veel bloed verliest, kan je lichaam niet zo snel nieuw bloed aanmaken. Dat is in feite bloedarmoede. Ijzergebrek veroorzaakt vaak bloedarmoede, maar niet altijd...
(www.dokterdokter.nl staat het wel op, zoek op 'bloedarmoede' )

Laatst gewijzigd op 03-08-2003 om 12:42.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-08-2003 @ 13:27:

(www.dokterdokter.nl staat het wel op, zoek op 'bloedarmoede' )
Op waar ik had gezocht niet. Maar goed, zijn we weer wat wijzer.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 15:29
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-08-2003 @ 13:21:

Als je veel bloed verliest als je ongesteld bent, kun je je slap gaan voelen. Dit heet ook wel: bloedarmoede. En anders moet mijn huisarts terug naar school, want hij zei dit (en bij mij werkte de pil gelukkig wel )
Oud 03-08-2003, 16:07
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 03-08-2003 @ 16:29:
Als je veel bloed verliest als je ongesteld bent, kun je je slap gaan voelen. Dit heet ook wel: bloedarmoede.
Slap voelen is toch niet per definitie bloedarmoede?

Ik vind de 'verklaring' van Andijvie toch logischer.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-08-2003 @ 17:07:
Slap voelen is toch niet per definitie bloedarmoede?

nee, maar bij mij was dat wel het geval. (pa probeerde hier nog misbruik van te maken, door me te proberen over te halen meer groente te eten omdat daar ijzer inzat. Maar dat zal hem niet lukken. Nooit )
Oud 04-08-2003, 11:15
Kanarya1982
Kanarya1982 is offline
No Comment

Regels voor berichten