![]() |
|
Dankje wel voor de tips iedereen. dat 'nachtmaandverband'' is echt een uitkomst! ja ik gebruik wel tampons, maar niet s'nachts vin ik gewoon niet fijn
![]() alsnog bedankt!
|
ik heb altijd nacht maand verband. leg een handoek ongeveer op die plek voorals ik doorlek. ik ben altijd heel erg ongestelt lek altijd door. maar wel kort 3 dagen. de pil is een oplossing wat je ook kan doen is eventueel incontennetie broekje(of hoe je dat ook schijft) ik heb het niet want zijn best wel prijzig.
groetejs chretienne
|
Verwijderd
|
Hed dat ook heel erg gehad. Bij mij is het gelukkig geminderd toen ik aan de pil ging, maar daarvoor was het echt een ramp. Ik heb het altijd opgelost door het grootste maandverband te dragen (tampons gebruik ik niet, nooit) en een handdoek in bed te leggen. Doe ik nu nog steeds overigens. Always donkerblauw. Voor dikke maandverbanden moet je niet kiezen, want ondanx de vleugels, kruipt dat heel snel bij elkaar en wordt het ook nutteloos. Hoe langer hoe beter.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
naproxen zou ik niet aanraden. Ik heb ook last gehad van hele zware menstruatie pijn en heb ook Naproxen voorgeschreven gekregen. (wel hele zware)
En daar ging ik dus echt van knock out. Ik nam dat spul en dan lag ik binnen een kwartiertje te slapen. Na een uurtje of 4/6 slapen werd ik ongeveer wel weer wakker. Heel onhandig. Terwijl ik normaal gesproken toch heel erg goed tegen pijnstillers kan (Brufen 600 heb ik nergens last van) Voor menstruatie pijn zou je ook eens femerital kunnen proberen. Heb het zelf nooit gebruikt, maar mijn zus gebruikt het en die zegt dat het goed helpt. succes! |
![]() |
|
Ik gebruik Naproxen omdat ik ook zo'n helse pijn heb als ik ongesteld ben. Bij mij werkt het fantastisch, maar ik word er wel een beetje zweverig van soms.
Het aan de pil gaan heeft bij mij trouwens niets geholpen ter vermindering van de pijn. Dat is gewoon hetzelfde gebleven. Wel ben ik iets korter ongesteld dan een paar jaar terug. En verder is het misschien handig om 's nachts in bed twee onderbroeken over elkaar heen aan te trekken. Het schuift dan allemaal wat minder.
|
Ik heb dat ook gehad. Ging me ook altijd erg slap voelen en was heel moe. Toen kreeg ik de pil, en liep mijn cyclus weer als een zonnetje (om het zo maar even te zeggen)
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik ben ook best wel zwaar ongesteld en mag van mijn ouders niet aan de pil. (vind het ook niet nodig, eigenlijk)
's Nachts gebruik ik zowel een tampon als nachtmaandverband. Bovendien leg ik er een handdoek onder en onder mijn matras heb ik 'voor het geval dat' zo'n zeiltje wat ik vroeger gebruikte om mijn matras te beschermen tegen bedplassen. Als je dat nog ergens in huis hebt liggen, kun je dat misschien ook gebruiken. Wordt je matras tenminste niet zo smerig. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Als ik lig als ik ongesteld bent dan lek ik altijd door achter mn maandverband, zelfs met extra lang nachtmaandverband. Maar ik plak er dan gewoon twee achter elkaar, een nachtmaandverband en daarachter met een stukje overlap een gewone, het zit niet echt lekker maar als je slaapt heb je er geen last van en bij mij helpt het want ik lek niet meer door.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heb ik een tijdje telkens midden in de nacht de wekker gezet om te gaan verwisselen, dat helpt ook wel natuurlijk... Ennn... mja, soms heb ik het nog heel erg, dan zorg ik dat ik goed op m'n zij lig zodat het dus niet tussen m'n billen door sijpelt tot op m'n rug... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bloedarmoede heeft volgens mij niet echt iets te maken met (te) weinig bloed... Je kunt door ongesteld te zijn dus geen bloedarmoede krijgen, voor zo ver ik weet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb het opgezocht en het klopt wel, wanneer je erg ongesteld bent en je veel bloed verliest, kan je lichaam niet zo snel nieuw bloed aanmaken. Dat is in feite bloedarmoede. Ijzergebrek veroorzaakt vaak bloedarmoede, maar niet altijd... (www.dokterdokter.nl staat het wel op, zoek op 'bloedarmoede' ![]() Laatst gewijzigd op 03-08-2003 om 12:42. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat: