Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2009, 20:44
Olijvenboompje
Olijvenboompje is offline
Okay ik schaam me om dit te bespreken. Maar ik moet het even kwijt. Ik ben voor de derde x ongesteld. Nog niet zo raar. Mijn 2e was een maand geleden. Okay, ik ben dus snel regelmatig. Maar als je jong bent hoort het toch minder snel regelmatig te worden? =s Mijn 1e ongesteldheid was op mijn elfde, in februari. Mijn 2e ook nog op mijn elfde, in april. En mijn 3e (ondertussen ben ik 12) is nu dus vanaf de 1e dag 27 dagen..
En dit is nog niet alles. De 1e dag, was vorige week zaterdag. Nu is het maandag. ik ben het al 9 dagen. En dat vind ik eng. Ik was zeker 6 dagen zwaar. De volgende x als het weer zo zwaar is, gaan we naar de dokter. En ik moet van mijn moeder tampons gebruiken (ik lek steeds door omdat ik echt VEEL bloed verlies en ik zit op wedstrijdzwemmen) maar die doen altijd zo'n pijn bij mij.
Dus, dit topic is iig alleen voor andere meiden. Kennen jullie dit probleem? Weten jullie een oplossing? Nou ja, ik hoor het wel. xx
Oud 26-05-2009, 14:11
Verwijderd
Ten eerste is het heus niet raar als je meteen best regelmatig ongesteld bent. Juist handig, lijkt me? En wie weet wordt het in de toekomst nog wel onregelmatig. In ieder geval is het de komende tijd allemaal normaal. Ook dat je in het begin wat langer of zwaarder ongesteld bent, zoals 9 dagen. Ik zou nog even wachten met naar de dokter gaan. Hij kan denk ik weinig aan je probleem doen, behalve dan misschien zeggen dat je aan de pil kan gaan, maar dat is op jouw leeftijd niet echt de beste oplossing denk ik.

Verder; begin gewoon met mini-tampons. Je moet gewoon oefenen, en in het begin even door de pijn heen. Je kan niks beschadigen ofzo, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Als je aan deze gewend bent dan kan je overstappen op normale, want misschien zijn de mini's niet genoeg, aangezien je nogal zwaar ongesteld bent.
Oud 26-05-2009, 18:18
Philosophy
Philosophy is offline
Het is niet vanzelfsprekend om altijd met een onregelmatige menstruatie te beginnen hoor, daar moet je ook niet vanuit gaan. Bij sommige meisjes moet het op gang komen, maar bij anderen is het meteen regelmatig. Mijn moeder was het voor het eerst toen ze 10 was, en vanaf het begin is ze het heel regelmatig geweest. Ik was 11 en pas sinds ik aan de pil ben (vanaf mn 15e) is het helemaal regelmatig. Bij de één duurt het gewoon wat langer dan bij de ander. Zeker omdat het nog maar je derde keer is zou ik niet meteen naar de dokter kunnen gaan. Hij/zij kan ook niet op een knopje drukken waardoor je lichaam ineens sneller werkt.

Wat doet zo'n pijn aan tampons? Want zeker als je veel bloedt zou het opzich makkelijk moeten glijden. Het is wel belangrijk om ontspannen te zijn, misschien ligt het daaraan? En als het écht te pijnlijk is kan je beter gewoon maandverband blijven gebruiken, en dan goed de tijd in de gaten houden en optijd verschonen. Uiteindelijk denk ik wel dat je tampons zelf ook handiger vindt, dus probeer inderdaad met mini's te beginnen. Dan weet je een beetje hoe het voelt, maar je kan daarmee alsnog doorlekken als je inderdaad zoveel bloedt als je zegt. Dan kun je altijd een 'maatje' groter nemen.
Oud 26-05-2009, 21:17
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik was ook al meteen vrij regelmatig en ook best wel zwaar. Het is voor iedereen anders dus ik zou nog even wachten met naar de dokter gaan en je zorgen maken.
Tampons doen meestal niet zo'n pijn, weet je zeker dat je ze goed inbrengt? Ze gaan meestal vrij soepel naar binnen, helemaal als je al zwaar bloedt.
En dat zwemmen... Als het heel erg zwaar is en je bang bent voor doorlekken zou je denk ik beter een keertje kunnen afzeggen.
Sowieso doe ik zelf wel altijd maandverband (maar dan een lichte variant) samen met tampons, want ik lek ook altijd door. Tampon voelt dan vooral hygiënischer.
Oud 30-05-2009, 17:23
marrel
marrel is offline
Tampons is even wennen, en een gemakkelijke houding zoeken. Sommige vrouwen zetten een been op de badrand ofzo, of je bekken wat naar voren kantelen. Beetje proberen. Lijkt me wel een prettige oplossing als je het zo zwaar bent en graag wilt zwemmen. Tegen de pijn kun je wel een asprine nemen ofzo, er zijn ook van aleve en volgens mij nog een ander merk fenimax, speciaal voor tijdens de ongesteldheid. Heb er wel eens positieve dingen over gehoord.
Oud 03-06-2009, 12:13
LW
LW is offline
Die pijn dat is vaak wat erger in het begin.
Als ik jou was zou ik nog een half jaartje wennen, als die pijn blijft en die onregelmatigheid zou ik met joun moeder even praten over de pil.
De pil is daar voor erg geschikt, weg buikpijn, en je weet precies wanneer je ongesteld bent.
Oud 04-06-2009, 15:19
Sannah_x
Sannah_x is offline
@KirstenR.. Als je de pil neemt is je buikpijn echt niet weg hoor.. Als je nooit echt veel pijn had misschien wel.. Maar als je echt hevige buikkrampen hebt wordt het alleen wat minder..
Oud 13-06-2009, 14:34
LW
LW is offline
De buikpijn zou iig afnemen.
Oud 03-07-2009, 11:13
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Die pijn dat is vaak wat erger in het begin.
Als ik jou was zou ik nog een half jaartje wennen, als die pijn blijft en die onregelmatigheid zou ik met joun moeder even praten over de pil.
De pil is daar voor erg geschikt, weg buikpijn, en je weet precies wanneer je ongesteld bent.
Nou de buikpijn is bij mij niet weg maar ik slik altijd 2 strippen achter elkaar ipv 1, dan ben je dus minder vaak ongesteld. 3 lukt mij niet, dan krijg ik doorbraakbloedingen.

Volgens mij is dat niet schadelijk, misschien ook een idee?

Ik vind 12 trouwens wel wat jong om aan de pil te gaan..
Oud 03-07-2009, 11:31
Alyssia
Alyssia is offline
Met mijn eerste en tweede keer zat er ook precies 28 dagen tussen. Daarna was ik een half jaar niet ongesteld en daarna steeds zo om de twee, drie maanden. Je hoeft dus niet meteen écht regelmatig te zijn, het kan ook nog onregelmatig worden.
Nu ben ik aan de pil en is het dus bijna elke maand.
Oud 22-07-2009, 21:27
KleineeRenee
KleineeRenee is offline
Ik heb daar ook eerst veel last van gehad van hevige bloedingen en doorlekken, maar doen ben ik naar de dokter gegaan en ben toen aan de pil begonnen en vind het ideaal. je bent het altijd regelmatig,, je kan doorslikken als je bijv. op vakantie gaat ofzo. en je hebt minder hevige bloedingen en je lekt niet meer zo erg door. en de krampen zijn ook minder.
Oud 23-07-2009, 23:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Probeer anders te beginnen met van die tampons in zo'n 'pistool'. Dan hoef je niet zelf te poeren met je vingers en doet het een stuk minder pijn bij het inbrengen. Want wedstrijdzwemmen is wel erg lastig met maandverband ja!
Oud 26-07-2009, 19:06
Fantôme
Fantôme is offline
ik weet ook nog heel goed de periode dat ik voor het eerst ongesteld was. De ene keer was ik het maar 3 dagen, maar één keer duurde het zowat twee weken voordat ik helemaal niet meer ongesteld was.
Ik zat, net als jij, op wedstrijdzwemmen. Hierdoor is het sowieso handiger om tampons te gebruiken natuurlijk. Maar zeker toen ik net ongesteld was zei ik ook wel eens een keertje af. Het voelt gewoon ongemakkelijk.

Wat betreft het inbrengen van je tampons. dat zou makkelijk moeten gaan. Misschien gek, maar heb je de bijsluiter gelezen van een doosje tampons, misschien staat daar iets in?

het is ook handig om een goede houding te zoeken. Staand met beide benen naast elkaar op de grond is misschien lastiger dan wanneer je één been ergens opzet, zoals op de badrand. Daarnaast moet je proberen te ontspannen...

succes en maak je niet te veel zorgen!
Oud 29-07-2009, 01:26
Lychee
Lychee is offline
Ik zou zelf niet zo snel aan de pil gaan.
Als je tampons gebruikt, koop ze dan met inbrenghuls dat gaat stukken makkelijker
Ik wou ze eerst nooit gebruiken, maar vind ze uiteindelijk toch fijner dan maandverband.
Voelt stukken hygiënischer en je kan ook gelijk douchen ed. zonder dat alles meteen onder zit.
Gebruik vooral ook inlegkruisjes, ook als je voelt dat je bijna ongesteld gaat worden.

Maar met die regelmatigheid is alles goed hoor (bij iedereen weer anders), geen zorgen over maken.
Ik was in het begin ook wat langer ongesteld.
Oud 29-07-2009, 08:25
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
n je kan ook gelijk douchen ed. zonder dat alles meteen onder zit.
Bij het douchen blijft het echt niet lopen hoor, op een of andere manier stopt het dan. En alsnog, zelfs als het wel loopt, dan spoelt het toch weg.
Oud 29-07-2009, 13:17
Lychee
Lychee is offline
Citaat:
Bij het douchen blijft het echt niet lopen hoor, op een of andere manier stopt het dan. En alsnog, zelfs als het wel loopt, dan spoelt het toch weg.
Ja, maar ik vind het toch vies.
Je kan dan trouwens ook lekker in bad gaan
Oud 19-02-2013, 19:37
JustSomebodyXx
JustSomebodyXx is offline
Dag Olijfboompje,

Ik ben 13 en een aantal maanden geleden ook voor het eerst ongesteld geworden. Ik ben het ook altijd al regelmatig, en ik vind dat juist fijn dan weet je tenminste een beetje wanneer je het weer word. Verder is dat ook niet raar en je zei dat je het eerst in februari was en toen april daar zitten 2 maanden tussen dus dat is niet echt regelmatig, maar al ben je het nu wel echt heel regelmatig is dat helemaal niet raar!
Dan over jou tampons enz. Je kunt ook gewoon een kleine tampon met een maandverbandje dragen of ultra maandverband dat hoor je ook niet heel erg kraken. Ik ben meestal ook 8 of 9 dagen ongesteld dus dat is ook niet zo raar. Maar als je echt lang erg ongesteld is weet ik niet of dat normaal is.
Nog 1 tip: Doe geen rokjes aan want als je doorlekt krijg je het er moeilijker uit en zie je het meer. En maandverband zie je ook sneller zitten. W8 nog 1 ding: Het vervelende aan tampons is niet alleen dat ze raar zitten maar dat het heel hygienisch moet en je er snel ziek van kunt worden als je dat niet doet. En je moet het vaker wisselen als maandverband.

Kuss, en veel suc6 JustSomebodyXx
Oud 19-02-2013, 22:49
Pluis
Pluis is offline
Ik denk dat olijfboompje na bijna 4 jaar wel weet hoe ze met haar menstruatie om moet gaan.

Regels voor berichten