![]() |
|
![]() |
Met mijn eerste en tweede keer zat er ook precies 28 dagen tussen. Daarna was ik een half jaar niet ongesteld en daarna steeds zo om de twee, drie maanden. Je hoeft dus niet meteen écht regelmatig te zijn, het kan ook nog onregelmatig worden.
Nu ben ik aan de pil en is het dus bijna elke maand. |
![]() |
|
Ik heb daar ook eerst veel last van gehad van hevige bloedingen en doorlekken, maar doen ben ik naar de dokter gegaan en ben toen aan de pil begonnen en vind het ideaal. je bent het altijd regelmatig,, je kan doorslikken als je bijv. op vakantie gaat ofzo. en je hebt minder hevige bloedingen en je lekt niet meer zo erg door. en de krampen zijn ook minder.
|
![]() |
|
ik weet ook nog heel goed de periode dat ik voor het eerst ongesteld was. De ene keer was ik het maar 3 dagen, maar één keer duurde het zowat twee weken voordat ik helemaal niet meer ongesteld was.
Ik zat, net als jij, op wedstrijdzwemmen. Hierdoor is het sowieso handiger om tampons te gebruiken natuurlijk. Maar zeker toen ik net ongesteld was zei ik ook wel eens een keertje af. Het voelt gewoon ongemakkelijk. Wat betreft het inbrengen van je tampons. dat zou makkelijk moeten gaan. Misschien gek, maar heb je de bijsluiter gelezen van een doosje tampons, misschien staat daar iets in? het is ook handig om een goede houding te zoeken. Staand met beide benen naast elkaar op de grond is misschien lastiger dan wanneer je één been ergens opzet, zoals op de badrand. Daarnaast moet je proberen te ontspannen... succes en maak je niet te veel zorgen!
|
Ik zou zelf niet zo snel aan de pil gaan.
Als je tampons gebruikt, koop ze dan met inbrenghuls dat gaat stukken makkelijker ![]() Ik wou ze eerst nooit gebruiken, maar vind ze uiteindelijk toch fijner dan maandverband. Voelt stukken hygiënischer en je kan ook gelijk douchen ed. zonder dat alles meteen onder zit. Gebruik vooral ook inlegkruisjes, ook als je voelt dat je bijna ongesteld gaat worden. Maar met die regelmatigheid is alles goed hoor (bij iedereen weer anders), geen zorgen over maken. Ik was in het begin ook wat langer ongesteld.
|
![]() |
Dag Olijfboompje,
Ik ben 13 en een aantal maanden geleden ook voor het eerst ongesteld geworden. Ik ben het ook altijd al regelmatig, en ik vind dat juist fijn dan weet je tenminste een beetje wanneer je het weer word. Verder is dat ook niet raar en je zei dat je het eerst in februari was en toen april daar zitten 2 maanden tussen dus dat is niet echt regelmatig, maar al ben je het nu wel echt heel regelmatig is dat helemaal niet raar! Dan over jou tampons enz. Je kunt ook gewoon een kleine tampon met een maandverbandje dragen of ultra maandverband dat hoor je ook niet heel erg kraken. Ik ben meestal ook 8 of 9 dagen ongesteld dus dat is ook niet zo raar. Maar als je echt lang erg ongesteld is weet ik niet of dat normaal is. Nog 1 tip: Doe geen rokjes aan want als je doorlekt krijg je het er moeilijker uit en zie je het meer. En maandverband zie je ook sneller zitten. W8 nog 1 ding: Het vervelende aan tampons is niet alleen dat ze raar zitten maar dat het heel hygienisch moet en je er snel ziek van kunt worden als je dat niet doet. En je moet het vaker wisselen als maandverband. Kuss, en veel suc6 JustSomebodyXx ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Zwangerschap 1 dag na menstruatie? Selder | 6 | 24-06-2015 15:10 | |
Lichaam & Gezondheid |
Een Groot probleem. MooZboot | 29 | 29-06-2010 20:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Menstruatie Probleem, lovelyGirlx | 3 | 19-11-2009 13:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Pil probleem Eef92 | 2 | 24-06-2009 20:31 | |
Lichaam & Gezondheid |
zwanger?! advies nodig over een probleempje.. droppie | 36 | 29-06-2003 22:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
[ DE PIL ] Echt een groot probleem .... Verwijderd | 6 | 01-01-2003 16:54 |