Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 23:05
soapenis
soapenis is offline
Ik hoor sommige mensen weleens zeggen dat je van metal enzo depri word, maar ik luister er al 3 jaar naar, maar ik heb er echt geen last van.
En ga je door muziek aan andere dingen denken dan waar je normaal aan denkt?

alvast bedankt,

Joost
Oud 19-08-2003, 23:16
Marcade
Marcade is offline
Ik denk persoonlijk van wel; ik denk dat uberhaubt alles wat je met je zintuigen op vangt je gedachtestroom bepaald.

En ik denk ook dat Muziek daar vrij 'goed' in is om je gedachtes (on)bewust te sturen.

Ik weet van mezelf, dat als ik Trance luister, dat het me opspoort en dat ik werklust krijg erdoor. Trance vind ik ook muziek die me het minst stoort bij het denken; het spoort me aan maar tegelijkertijd voed het me geen woorden/verhaal waardoor ik van m'n apropos kan raken bij het werken.

Ik weet ook, dat als je me gothic/metal, iets met veel donkere bas en een zware stem die over dood en rape en kill schreeuwt, dat ik binnen de kortste keren een nonchalante arrogante houding heb tov. de wereld. En mijn gedachten, de stem in m'n hoofd, word weer door mijn houding en onbewuste bepaalt.

Of dat als je me kinderliedjes geeft ik vrij snel 'kinderachtig' en speels word en uitermate melig. Krijg ik kinderachtige gedachtes ook. Fantasieen enzo. En ik wil springen en raar doen. (Niet echt goed om op te werken dus)

Van Jim of Jamai krijg ik bv. spontaan zelfmoord neigingen. nee dat laatste is een grapje

..

Wat ook interessant is, is dat het 2 richtingen op gaat. Als ik me somber voel, speelt er sombere muziek in me, zing/neurie ik weinig en wil ik geen vrolijke muziek.

Als ik me ambitieus en goed voel, neurie ik meestal en wil ik trance en iets doen, programmeren oid.

Als ik me hyper en vrolijk voel, wil ik meestal wel van die domme K-3 of Buzzklub achtige liedjes zingen; neurie ik meestal enzo, en wil ik horen.

ofzo. Volgens mij is dit reply beetje een zootje geworden, maar t'is middernacht.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 13:24
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
muziek beinvloed je. het hoeft denk ik niet zo erg te zin dat je het gelijk merkt als je muziek aanzet, maar in kleine maten.

ik ga soulfly luisteren als ik wil relaxen.
en dan relax ik ook.

dus het beinvloed je.
Oud 20-08-2003, 13:42
Fade of Light
Fade of Light is offline
zekerste weten. Hardcore of gruwelijke metal fokt je wel degelijk op.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 13:44
Quiana
Quiana is offline
Lijkt me wel, denk idd dat alles wat je zintuigen opvangen
invloed kan hebben op je gedachtengang.

Of ik aan andere dingen denk.. Het hangt ervan
af, soms luister ik niet naar de tekst, soms wel.
Als ik luister ga ik idd aan dat onderwerp denken,
maar dat lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk..

Voor mij is het vrij simpel; trance, rock en al dat soort
spul irriteert me, de rest hangt af van m'n stemming.
R&B past het beste bij me, luister ik ook het meest.
Oud 20-08-2003, 13:57
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-08-2003 @ 14:42:
zekerste weten. Hardcore of gruwelijke metal fokt je wel degelijk op.
ligt eraan in welke stemming je bent. als ik pissed ben ga ik metal luisteren en dan word ik relax. maar het is ook bewezen dat metal je opfokt ja. teksten met agressiefheid erin enzo. maagoed.
Oud 20-08-2003, 14:00
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 20-08-2003 @ 14:57:
ligt eraan in welke stemming je bent. als ik pissed ben ga ik metal luisteren en dan word ik relax. maar het is ook bewezen dat metal je opfokt ja. teksten met agressiefheid erin enzo. maagoed.
mwa niet alleen de teksten, maar ook vaak de snelheid van bepaald gedreun (good old cryptopsy grindcore >:])

metal is natuurlijke erg wijdt, en mijn uitspraak is ook niet helemaal correct, maar ik heb geen zin om meer te gaan specificeren in subgroepen van de metal
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 15:14
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-08-2003 @ 15:00:
mwa niet alleen de teksten, maar ook vaak de snelheid van bepaald gedreun (good old cryptopsy grindcore >:])

metal is natuurlijke erg wijdt, en mijn uitspraak is ook niet helemaal correct, maar ik heb geen zin om meer te gaan specificeren in subgroepen van de metal
ik begrijp je.
Oud 21-08-2003, 21:04
raarbeestje
raarbeestje is offline
ik denk dat het wel en niet invloed kan hebben..
want..er zijn mensen die luisteren de muziek en het gaat bijv..
over..problemen die er zijn..
als die persoon er gewoon naar luistert is er niks aan de hand
totdat de persoon er echt overna gaat denken..
dan kan het zo diep gaan het denken dat ze zichzelf de schuld gaan geven ofzo..

maar het hoeft geen invloed te hebben
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 22:13
Cinamon
Cinamon is offline
Hmm, het ligt aan mijn stemming natuurlijk..
Maar er zijn genoeg liedjes waarbij ik de vrolijkste bui ter wereld kan zijn, maar als ik zo'n liedje hoor, ik helemaal instort zeg maar.
Beetje zwaar om te zeggen, maar bij sommigen slaat mijn humeur gewoon helemaal om. Daar krijg ik dan bepaalde gedachten bij en dan is de vrolijkheid gewoon helemaal over..
Oud 21-08-2003, 23:52
Verwijderd
ik denk dat muziek inderdaad je gedachten kan beinvloeden, evenals andere media. maar vooral muziek vind ik fascinerend omdat ik het bij mezelf gewoon kan sturen. via muziek kun je stemmingen versterken en verzwakken.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 00:16
Nothing
Nothing is offline
Ja.. Ik luister al 4/5 jaar naar 1 nummer.. Als ik het luister word ik rustig. Krijg ik niet meer de neiging om met alles te gooien met wat er om me heen ligt.
Muziek beinvloed je gedachten altijd... anders zet je geen muziek op. Je zet een speciaal nummer op met een reden..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 10:58
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Nothing schreef op 22-08-2003 @ 01:16:
Ja.. Ik luister al 4/5 jaar naar 1 nummer..
aargh, als ik al 4 a 5 jaar lang naar 1 nummer zou luisteren zou ik echt wel woedend worden
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:03
Machiavelli
Machiavelli is offline
Nee, anders was ik nu een linkse neger geweest die om revolutie schreeuwt, vrouwen verkracht en de hele dag met Glock's en AK's gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:29
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-08-2003 @ 11:58:
aargh, als ik al 4 a 5 jaar lang naar 1 nummer zou luisteren zou ik echt wel woedend worden
Ik luister ook nog wel andere nummers.. maar dat nummer luister ik elkedag minstens 5 keer... En genoeg krijg ik er niet van..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 15:04
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Nothing schreef op 22-08-2003 @ 12:29:
Ik luister ook nog wel andere nummers.. maar dat nummer luister ik elkedag minstens 5 keer... En genoeg krijg ik er niet van..
welk nummer is dat dan?
Oud 22-08-2003, 17:13
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
mij kan het wel aan het denken zetten en mn stemming beinvloeden. maar ik denk dat dat heel persoonlijk is.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 19:04
Nona
Nona is offline
Als ik muziek luister kan die mijn stemming zeker versterken. Bijvoorbeeld kan ik, als ik vrolijk ben, van gezellige muziek nog vrolijker worden en als ik treurig ben van treurige muziek nog treuriger worden. Maar muziek kan mij nooit van stemming doen veranderen.

Nu, ik erover nadenk: muziek kan mijn stemming eigenlijk ook wel afzwakken, zoals ik van treurige muziek minder vrolijk kan worden. Maar mijn stemming slaat zeker nooit om.
Oud 23-08-2003, 14:14
*Norena*
*Norena* is offline
muziek, maakt een gevoel bij je los..

dat kan goed of minder goed zijn.

sombere muziek.
vrolijke muziek.
Oud 23-08-2003, 16:56
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Het is zo. Bewust, maar meestal onbewust beïnvloedt muziek je gemoedstoestand. Ik luister bijv alleen maar klassiek..
Zwaarste van alles bij de zwaarste buien:
Orgel van Bach.
En als ik vrolijk ben lichte muziek, Vivaldi Concertos ofzo,
Zo kun je zelf bepalen d.m.v. smaak waar je je mee bezig houdt wat denken betreft. Je kunt het niet altijd beinvloeden..
Als je vrolijk bent en luistert bijv zwaardere muziek, heeft het wel degelijk (onbewust) invloed op je emoties en gemoedstoestand.
Oud 23-08-2003, 17:23
Verwijderd
Ik was al een keer niet zo vrolijk, en dan ging ik ook nog eens Metallica - St anger luisterde, die de gevoelige noot raakte bij mij...

de badkamerdeur heeft het moeten ontgelden, er zit een grote deuk in. Papa was not amused...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 17:31
Soezen
Soezen is offline
Laatst lag ik gewoon op bed te luisteren naar muziek van een leuke musical. Ik lette niet heel erg op de tekst, maar barstte toch in tranen uit. Dus.. Ja het beinvloed mijn gedachten en mijn denken en doen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:19
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 23-08-2003 @ 18:23:
Ik was al een keer niet zo vrolijk, en dan ging ik ook nog eens Metallica - St anger luisterde, die de gevoelige noot raakte bij mij...

de badkamerdeur heeft het moeten ontgelden, er zit een grote deuk in. Papa was not amused...
ja die cd viel me zo tegen daar werd ik ook agressief door...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:22
Nona
Nona is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 23-08-2003 @ 19:19:
ja die cd viel me zo tegen daar werd ik ook agressief door...
Hoe kan je dan agressief worden van muziek? Ik snap dat als je boos bent muziek dat kan versterken, maar is dat ook als je je gewoon 'normaal' voelt?
Oud 23-08-2003, 18:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-08-2003 @ 19:22:
Hoe kan je dan agressief worden van muziek? Ik snap dat als je boos bent muziek dat kan versterken, maar is dat ook als je je gewoon 'normaal' voelt?
hij, diegene die jij quote, bedoelde was dat de teleurstelling zo groot was (zo'n kut cd) dat hij er agressief van werd...figuurlijk waarschijnlijk

edit: "wij" moest "hij" zijn en interpunctie toevoeging

Laatst gewijzigd op 23-08-2003 om 18:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2003, 18:42
Nona
Nona is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-08-2003 @ 19:41:
wij diegene die jij quote bedoelde was dat de teleurstelling zo groot was (zo'n kut cd) dat hij er agressief van werd...figuurlijk waarschijnlijk
Ow ... Oeps...
Oud 23-08-2003, 19:03
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik word van black metal echt supervrolijk

Het soort muziek 'maakt' eigenlijk echt mn stemming. als ik naar ska luister of gewoon liedjes die ik leuk vind, word ik gewoon blij, of ik nou chagrijnig was of niet. Als ik naar dingen als coldplay of ehh massive attack zou luisteren, zou ik heel chagrijnig worden. Daarom luister ik het niet
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 22:53
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
van power-metal ga ik verwijfde handgebaren maken.
(als we t dan over metal hebben.)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 02:00
Laudate Dominum
Citaat:
wallflower schreef op 23-08-2003 @ 23:53:
van power-metal ga ik verwijfde handgebaren maken.
(als we t dan over metal hebben.)

Riiiiiiight...
Oud 24-08-2003, 02:06
Tiño
Tiño is offline
muziek met veel ''wijze'' woorden erin zorgt er juist voor dat k weer wat beter nadenk en rustiger word...
Oud 25-08-2003, 01:38
XR_12
XR_12 is offline
Eminem beinvloed soms m'n gedachten wel eens,hoe raar het ook mag klinken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 09:35
Laudate Dominum
Citaat:
XR_12 schreef op 25-08-2003 @ 02:38:
Eminem beinvloed soms m'n gedachten wel eens,hoe raar het ook mag klinken.
Zodanig dat je de interpunctie vergeet?
Reageren

Regels voor berichten