Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2003, 11:39
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
even een reactie op iets wat Fade Of Light zei in zijn topic:

Daaruit vloeide eigenlijk voort dat sommige (ik ) de mogelijkheid hebben om een knop om te zetten emotieloos te worden

zijn er zo veel mensen,die, als het hun uitkomt,gewoon emoties kunnen uitsluiten,ze niet toelaten?
En hoe slaag je daarin? ik heb echt geen idee hoe ik het zou doen.

en:
er zijn mensen die "in zichzelf gekeerd" zijn, mensen die emoties niet willen toelaten,omdat ze schrik hebben om gekwetst te worden enzo.
maar deze mensen kunnen dan niet geraakt worden, maar dan toch ook niet positief geraakt worden?
sluiten ze dan ook de emoties van liefde uit?

Ik kom er maar niet bij. (iemand dat me heel dierbaar ligt is zo)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2003, 12:39
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 15-06-2003 @ 12:39:
zijn er zo veel mensen,die, als het hun uitkomt,gewoon emoties kunnen uitsluiten,ze niet toelaten?
En hoe slaag je daarin? ik heb echt geen idee hoe ik het zou doen.
Kan emoties uitsluiten, maar alleen als ze heel (dus eigenlijk tè) heftig voor me zijn, en ik er dus niet anders mee om kan gaan.
Doe er niet echt een handeling voor oid,
het is gewoon een reactie, net als huilen. (alleen dan niet erg goed ) Kan wel op momenten dat het me uitkomt
bijv verdriet in woede omzetten, om te voorkomen
dat ìk niet degene ben die gekwetst wordt..
Mja, in principe zit ik mezelf dan gewoon op te fokken.

Citaat:
fruitvliegje schreef op 15-06-2003 @ 12:39:
er zijn mensen die "in zichzelf gekeerd" zijn, mensen die emoties niet willen toelaten,omdat ze schrik hebben om gekwetst te worden enzo.
maar deze mensen kunnen dan niet geraakt worden, maar dan toch ook niet positief geraakt worden?
sluiten ze dan ook de emoties van liefde uit?
Ik denk van wel. Je kan volgens mij niet de ene emotie
wel toelaten en de ander niet.. (of het is iig heel moeilijk?)
Bovendien zijn er ook een hoop mensen jùist voor liefde
bang, doordat ze ervoor erdoor gekwetst zijn.
Oud 15-06-2003, 12:43
!!0p3n
!!0p3n is offline
Ik denk dat je emoties niet eens kunt uitsluiten. Emoties zijn onbreekbaar onderdeel van je menszijn. Wat je volgens mij wel kunt doen is een neutrale of emotieloze gemoedstoestand oproepen door voor elke emotie een even sterke contra-emotie op te roepen. Emotie met emotie bevechten.

Je bent boos, dus zoek je dingen om blij om te zijn, totdat je niet meer boos bent. (En waarschijnlijk zoek je nog meer dingen om blij te zijn om de balans van neutraal naar vrolijk door te laten slaan.)

Volledige emotionele neutraalheid is natuurlijk erg lastig, aangezien je zoveel emoties hebt. Als je liefdesverdriet hebt bijv., ow man dat duurt ff voordat je te terug op neutraal niveau bent, laat staan terug in het gebied van positieve emotie. Je moet verdriet, boosheid, teleurstelling, jaloezie, onzekerheid, schaamte, agressie, zelfmedelijden, nou ja je moet van een hele range aan sterke negatieve emoties proberen de positieve tegenpool weer terug te vinden. Laat meestal wel ff op zich wachten.

Over mensen die in zich zelf gekeerd zijn, mij lijkt dat die precies hun 'veilige' neutrale midden hebben gevonden. En er niet meer van af durven. => geen geluk, maar ook geen ongeluk. Het enigste wat die mensen dus over hebben is angst. Alle andere emoties zijn precies op neutraal gesteld. Waarschijnlijk denken ze door hen in zichzelf te keren uiteindelijk de angst ook zal verdwijnen, wat natuurlijk niet werkt aangezien je angst alleen overwint door het tegemoet te treden. Of misschien zien ze teveel risico in zoektocht naar geluk (te vaak gekwetst?) dus laten ze alle emoties veilig op het midden of nul staan. En nemen ze die ene van angst maar voor lief. 1 negatief is voor hen nog altijd beter dan kans op meerdere negatief.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 18:42
Verwijderd
ik ben nooooit emotieloos, ik kan geen knop omzetten en dan opeens mn emotiesn iet meer tonen, dat kan ik niet. ik denk ook niet dat dat goed voor je is eignelijk, maarja..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 18:53
Verwijderd
Mja, ik kan wel die knop omzetten. hoe ik het doe weet ik eigenlijk niet. gewoon niet aan denken, andere dingen gaan doen, en vooral heel vrolijk doen

soms komt het me wel goed uit, moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 15-06-2003 @ 19:53:
Mja, ik kan wel die knop omzetten. hoe ik het doe weet ik eigenlijk niet. gewoon niet aan denken, andere dingen gaan doen, en vooral heel vrolijk doen

soms komt het me wel goed uit, moet ik zeggen.
ik hoopt niej dat u nu doet alsof u vrolijk bent
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 15-06-2003 @ 20:00:
ik hoopt niej dat u nu doet alsof u vrolijk bent
ik doe vrolijk, maar eigenlijk ben ik hyper!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:16
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 15-06-2003 @ 20:04:
ik doe vrolijk, maar eigenlijk ben ik hyper!
mooizo!! *ik oooooooooooooooooooooowwwwwwwwwwwwwk*
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:35
Verwijderd
voor dat 1e: dat heb ik wel soms, als iets kuts gebeurd, dan sluit ik vaak mijn gevoel uit, hoe ik dat kan doen weet ik niet, maar ik kan het niet als ik in een periode zit waarin dat veel gebeurd, dus alles tegelijk komt, de een nog kutter dan de andere, ik ben ook maar een mens met grenzen.

dazt 2e ben ik gelukkig niet
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:12
Verwijderd
ja, ik kan zeker mijn emotie uitzetten, om vervolgens iets te doen wat ik eigenlijk niet/nooit zou doen.

de volgende dag komt de spijt wel
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:32
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik kan ook wel op een manier m'n emotie 'uitzetten'. Dat is omdat ik gewoon niet aan de buitwereld kan laten zien wat ik voel. Mensen zien me meestal of heel blij of chagrijnig., maar wat er echt aan de hand is komen ze nooit te weten. Dat opkroppen heeft helaas wel een nadeel: ongeveer 1 keer per jaar barst ik echt in tranen uit terwijl er op dat moment niks ergs is gebeurd.Maar als je vrienden dan vragen wat er is en je zegt 'niks' dan geloven ze je natuurlijk niet....
Oud 15-06-2003, 21:03
Nona
Nona is offline
Ja, ik kan ook mijn emoties tijdelijk uitschakelen. Meestal doe ik dat door mezelf een andere emotie op te dringen. Bijvoorbeeld als ik me helemaal down voel kan ik erg hyper en blij doen, terwijl het eigenlijk is om verdriet te verdringen.
Het is nou niet bepaald goed om dat te doen; als je het kan raad ik je aan het zo min mogelijk te doen. De emoties blijven namelijk wel zitten en op die manier ga je je emoties opkroppen.
Oud 15-06-2003, 22:44
Carpet Crawler
Carpet Crawler is offline
ik heb het idee dat er geen sprake is van emoties "uitzetten" maar eerder van "uitstellen". je kan wel even voor jezelf of voor anderen ontkennen / negeren wat je voelt, maar dat neemt niet weg dat er toch iets is geweest wat een indruk op je heeft gemaakt. dat moet ook "verwerkt" worden.
Oud 15-06-2003, 22:53
Big Brother
Big Brother is offline
ik kan mijn emoties uitschakelen ja, in sommige gevallen is dat nodig en in andere juist niet, daarom is het ook handig dat ik ze ook weer aan kan zetten

ik kan van een huilbaby veranderen in een metalen plaat wanneer ik dat maar wil

het is ook vaak erg handig om je emoties uit te schakelen, hoe meer jij je bezig houdt met andermans problemen, hoe meer jij er zelf mee gaat zitten

in sommige gevallen is het juist wel nodig om emoties te tonen, bij troosten enzo, maar vaak ook niet

ik zie het wel als een gave eigenlijk
Oud 16-06-2003, 11:29
Verwijderd
Citaat:
!!0p3n schreef op 15-06-2003 @ 13:43:
Ik denk dat je emoties niet eens kunt uitsluiten. Emoties zijn onbreekbaar onderdeel van je menszijn. Wat je volgens mij wel kunt doen is een neutrale of emotieloze gemoedstoestand oproepen door voor elke emotie een even sterke contra-emotie op te roepen. Emotie met emotie bevechten.
je hebt gelijk.
ik heb dat vooral met bv begrafenissen. ik maak er nogal wat mee (de laatste was van mn vader) en daarvoor als ik dan aan mn pa denk moest ik bijna huilen.. dus gewoon gedachten verzetten.
en met praten over mn emoties, dan merk ik wanneer er teveel komen en dan ga ik afstandelijker doen enzo om maar te zorgen dat iemand niet te dichtbij komt.
maar ik ben nu aan het leren om ze gewoon te laten komen soms.. is wel fijn af en toe. maar voel me er vaak kutter door
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 13:16
ABrules
ABrules is offline
ik kan ze niet afzetten... wat ik wel doe is ze inslikken, ik uit ze niet dus... en dat is geloof ik nog wel iets anders dan van me afzetten, maar ja niet erg goed natuurlijk... niemand laten weten wat je voelt of denkt... mensen kunnen ook moeilijk hoogte van mij nemen... als ik dat niet wil... of ik geef ze gewoon een gemaakt beeld voor... maar ja, nooit echt vrolijk, maar gewoon tja... er tussenin...

maar ja... dan heb ik ook dat ik van buiten geen verdriet of boosheid wil tonen, je dus gaat beheersen, van alle emoties laat je genoeg zien.. of tenminste wat er van je verwacht wordt iig en dan ben je dus normaal...
alle emoties die ik uit worden dus eerst 3 keer afgewogen en dan nog de reacties erop voorspeld... gevolg... geen spontane uitingen van emoties meer... geen vrolijkheid, blijdschap, verdriet boosheid... alles beheerst...

maar ja... zal op een keer ook wel teveel worden ofzo...
Oud 16-06-2003, 13:29
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Carpet Crawler schreef op 15-06-2003 @ 23:44:
ik heb het idee dat er geen sprake is van emoties "uitzetten" maar eerder van "uitstellen". je kan wel even voor jezelf of voor anderen ontkennen / negeren wat je voelt, maar dat neemt niet weg dat er toch iets is geweest wat een indruk op je heeft gemaakt. dat moet ook "verwerkt" worden.
dat zou dan wel ongelooflijk kut zijn, dat betekent dat alles wat ik nu "uitstel" er een keer gaat uitkomen

ben benieuwd
Oud 16-06-2003, 13:49
l00k At Me
l00k At Me is offline
ik heb amber emoties meer, maar ik voel me wel enorm kut.
Ik heb wel vaak medelijden met mensen, dat wel.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef op 16-06-2003 @ 14:29:
dat zou dan wel ongelooflijk kut zijn, dat betekent dat alles wat ik nu "uitstel" er een keer gaat uitkomen

ben benieuwd
ja klopt wat je zegt..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 18:50
PanDaemonAeon
PanDaemonAeon is offline
Nah, k kan het wel voor elkaar krijgen om emoties soms te onderdrukken. Ik laat dan aan de buitenwereld niet zien dat er wat aan de hand is, en k probeer het zelf ook zoveel mogelijk te negeren. Het grootste probleem hiervan is, dat het er vanzelf wel een keer uitkomt. Vooral als je hier niet mee met je ouderz over kunt hebben.

Maargoed, het lukt me wel aardig lang om emoties te onderdrukken. Desnoods maanden
Oud 07-07-2003, 20:19
clubje
clubje is offline
Iets wat moet gebeuren, zal uiteindelijk altijd gebeuren...

Probeer dus bv nooit, als je heel verdrietig bent, plots heel vrolijk te doen.
De vrije val komt er toch, vroeg of laat...
Oud 07-07-2003, 20:26
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Ik kan wel soms, bij emoties die dom en niet nodig zijn (bv een steek van jaloezie, die eigenlijk niet persé nodig is (zowiezo eigenlijk niet, want wat ben je ermee?)
dan concentreer ik me hard en beeld ik me in dat er een glazen buis rond mij vormt, en dat de emoties van buitenaf tegen de glazen wand botsen en kloppen.
En dat ik middenin die glazen buis rustig toertjes zweef tussen rozeblaadjes
Dan denk ik, om mezelf af te leiden en vrolijk te maken, iets à la "hehehe,vervelend he, dat je niet binnenkomt "

Het is een leuke en goede manier om heel tijdelijk een emotie buiten te sluiten, en heb ik nog maar net ontdekt.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:31
Verwijderd
Ik kan mijn emoties niet echt helemaal uitschakelen maar ik kan wel de knop omzetten als ik vrolijk wil zijn. Heb ik het gevoel dat ik depri ga worden of als er iets vervelends is gebeurd dan ben ik gewoon vrolijk, het is waar dat ik later dan alsnog de klap krijg maar meestal toch minder hard. Ik ben er wel blij mee - kan ook goed dingen van me af laten glijden, gewoon vergeten, niets van aan trekken. Dat is fijn.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
ah topic gemist en mijn naam komt nog wel voor in het eerste bericht

Er wordt hier door !!!Open beweert dat het geen emotieloos maar emotiebalans is.

Laat ik eens voor mezelf gaan analyseren (als het goed genoeg objectief mogelijk is). Er gebeurt iets ergs en dan word ik daar nauwelijks/niet door geraakt.

Volgens mij zijn beide stellingen terecht gemaakt. Op het daadwerkelijke moment raakt het me niet. Ik verwerk de informatie en dringt niet echt door tot er een emotie onstaat. Die overgang wordt dan geblokkeerd ofzo.

Op langere termijn, om het daadwerkelijk te verwerken, zoek ik automatisch een balans op. Waarom is het eigenlijk niet zo erg dat het gebeurd is. Het moest ooit toch gebeuren, mooi leven, etc etc.

Hoe ik die knop omzet, ik weet het niet precies. Als ik er zo snel even over nadenk dan lijkt het alsof die knop altijd aanstaat, maar als ik over een onderwerp nadenk en het echt laat bezinken, dan gaat de knop weer terug en word ik wel geraakt. Positieve dingen benader ik altijd door erover te denken en dus word ik wel geraakt door positieve dingen. Het is niet zo dat mijn leven een grote grijze massa van geen plezier en geen pijn is.

Carpet Crawler heeft dus enigzins gelijk. Alleen sommige hebben de capaciteit om het zolang uit te stellen, dat de dood eerst toeslaat. Dan is het dus uitsluiten door middel van uitstellen

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 21:39.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:39
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Maargoed, het lukt me wel aardig lang om emoties te onderdrukken. Desnoods maanden
hmm, doet me weer denken aan het "masker"en toneelspelen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2003, 21:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 07-07-2003 @ 22:39:
hmm, doet me weer denken aan het "masker"en toneelspelen... [/B][/QUOTE]

als je bepaalde emoties niet verwerkt, ben je echt niet aan het otneelspelen of heb je een masker op hoor. JE bent gewoon jezelf, alleen je blokkeert jezelf voor een situationele factor.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 22:28
In_stilte
In_stilte is offline
Het enige dat ik kan is uitstellen; Blij doen en dan thuis in tranen uitbarsten. Dit kan ik eigenlijk alleen met treurige gevoelens.

Verder heb ik wel geleerd sommige dingen uit mijn leven die ik ooit heb meegemaakt en die veel inpact hebben te vertellen alsof ik het heb over iets kleins. Uit bescherming denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:13
the_conquer
the_conquer is offline
Emoties kun je uitsluiten. Dat is immers heel goed mogelijk.
Oud 08-07-2003, 17:15
Verwijderd
ik kan ze eigenlijk alleen maar uitstellen want ze zullen er altijd blijven.. Als ik wil huilen en het kan niet dan stel ik het uit naar latere momenten.
Maarjah van Uitstel komt Afstel dus huilen gebeurt bij mij meestal niets..
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 09:16
kuzzie_joey1985
kuzzie_joey1985 is offline
...denk zker dat dat kan en mensen die dat doen die ken ik ook wel, maar ik denkt wel als je je emoties uitzet je eigelijk niet leeft. het leven is met emoties en die kunnen heel heftig zijn, maar de emoties maken juist dat ju leeft....

klinkt misschien stom maar ju emoties uit zetten vind ik zwak, maar soms zou ik het wel eens willen jah

kuzzie
Joey
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 11:00
the_conquer
the_conquer is offline
Ik zie emoties uitzetten zeker niet als zwak

Wie is de baas daarboven: je emoties of jezelf. In mijn hoofd ben ik de baas
Oud 09-07-2003, 11:03
Verwijderd
ik heb het een tijd non-stop gedaan (emoties "uitzetten"), dat kan ik heel goed, een ander misschien weer niet.
maar je wordt er een ander mens van, mentaal bijna "onkwetsbaar", en zo staat je gezicht dan ook.
eigenlijk is het grappig, je bent gewoon jezelf alleen op anderen kom je over als een totaal ander mens.

ik doe het meestal als ik ruzie heb met wie dan ook, of tijdens jiu jitsu.
ik kan het dus inmiddels echt op commando, tis wel handig ^_^'
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 11:54
Verwijderd
Ik heb ongeveer een jaar lang rondgelopen waarin ik trachtte mijn emoties uit te schakelen. Voor veel momenten werkt dat dan ook. Ik besteed dan gewoon geen aandacht aan mijn gevoel en negeer het op elk mogelijke wijze, ik richt me op een buitenkant die een emotie die ik zelf bepaal laat zien.

Ik sloot daarmee echter inderdaad ook dingen als blijdschap en liefde uit. Mijn moeder noemde me een zombie, en dat was ik ook, zelfs in zoverre dat ik blackouts heb van bepaalde periodes. Ik weet van dat jaar alleen nog de momenten waarop ik voelde, daardoor is het heel incompleet. Ik had toen soms ook dat ik ineens ergens 'wakker' schrok en niet wist hoe ik daar gekomen was.

Tegenwoordig doe ik het niet meer omdat het later altijd weer naar me terugkwam. Vaak via heftige paniek of woede aanvallen en daardoor dubbel zo erg.

Soms gebeurd het automatisch nog. Dan ben ik ineens leeg van binnen en voel helemaal niets. Op zo'n moment kan ik ook van niemand houden en dat is ook doodeng dan, maar nu weet ik dat het een teken is voor actie. Ik ga me dan even heel sterk richten op dingen die ik leuk vind en dan komen mn gevoelens langzamerhand weer terug.

In dat jaar was ik niet te bereiken, nu wanneer ik mijn gevoel 'kwijt' ben is het wel mogelijk, verwacht alleen niets terug. Vaak weten mensen het nu niet als ze me toch bereiken omdat ik niets om hen te geven heb.. Dat komt dan later weer.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 19:42
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik heb me een paar maanden geleden afgesloten voor verliefdheid omdat ik het niet meer aankon al die verliefdheden achter elkaar, die verlangens naar iemand die er niet was, en ook omdat het me zo makkelijker afging met mijn tegenwoordige sexvriendje omdat mijn angst een stuk minder was zonder verliefdheid. Het is gebeurd toen t me gewoon té hoog zat. Eerst vond ik t geweldig dat ik OOK eens langer dan 3 dagen niet verliefd kon zijn, zelfs maandenlang en nu weet ik niet meer hoe ik t om moet schakelen. Waarschijnlijk 'gewoon' verliefd worden, alleen word ik dat hartstikke snel en nu dus niet, dus weet niet of dat lukt. (vaag sorrie)
In ieder geval, ik ben verliefdloos.

En ik heb toen ik een dip had mijn emoties zo weten uit te schakelen dat ik een maand lang niks leek te voelen, niks boeide me echt, heel vreemd en eigenlijk heel onaangenaam, want het nut om te leven is er niet meer; je zou net zo goed dood kunnen zijn want de ontwikkeling is weg. Ik zag mezelf stilstaand duwen tegen iets, maar gewoon niet verder lopen, ik kwam niet verder meer. Toen besefte ik dat ik die emoties nodig had, omdat t anders zinloos aanvoelde allemaal. En ze zijn langzaam weer teruggekomen, maar soms twijfel ik nog wel OF ik eigenlijk wel voel, en WAT dan. En of ik wel echte blijdschap kan voelen, en niet alleen maar dipjes of neutraliteit. (maar dat heeft weer met mijn anti-depressiva te maken)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 20:06
kuzzie_joey1985
kuzzie_joey1985 is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 09-07-2003 @ 12:00:

Ik denk nie zo zeer dat ju daar zelf niet de baas over mag zijn ofzo....maar denk dat ju minder leeft...weet nie hoe ju het moet uitleggen maar emoties horen bij het leven....alz je geen emoties hebt wordt je kil en gevoelloos...denk ik

kuzzie
Joey
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 21:14
Cinamon
Cinamon is offline
*steekt hand op*
Het is zeker mogelijk je emoties op stop te zetten, niet iedereen is er toe in staat, maar alles is mogelijk! Ik heb het zelf ook een tijdje (en nu nog een beetje) gehad... Het is bijzonder irritant voor mensen in je omgeving (wie had dat gedacht) en omdat ik er heel erg gemeen (lees: bitchy) door ging doen en soms weer nonchalant, zo van: who cares? not me! Maar ik heb iemand in mijn leven, die dit allemaal ondaan maakt... En als die persoon er niet is, maak ik binnen no time de schakeling naar ice queen, om het zo maar even te noemen... Nu lijkt het alsof ik emotioneel afhankelijk ben, qua buien gezien dan. Maar het is mijn hele omgeving als ze me te erg laten piekeren, twijfelen en what not, draai ik mijn knopje 360 graden en voilá, just as simple doe ik de naam bitch volledig eer aan, door het verbergen en op stop zetten van elk soort emotie known on earth!

Ik moet je wel vertellen, het maakt het er niet makkelijker op. Alles wat je laat wachten, stop zet, kom je eventually toch wel tegen. Face your fears noemen ze dat... Emoties uitsluiten, altijd mogelijk, ik raad het je ten zeerste af!
Oud 09-07-2003, 22:06
Kazanka
Kazanka is offline
Ik heb 2 weken geleden nog een moment gehad dat ik alles buitensloot, alle emoties. Net daarvoor liep ik met een grote teleurstelling(verdriet) en veel woede over straat en even later was er niks meer. Geen blijheid, geen woede, niet bang, niet bedroefd, er was niks meer. Geen idee hoe het precies gebeurde, maar het was achteraf gezien heel fijn.
Oud 17-07-2003, 12:22
Anteverta
Anteverta is offline
Ik ben wel instaat emoties uit te sluiten. ook al zullen de mensen die mij kennen me niet geloven. Omdat ik vrij snel laat weten hoe ik me voel. Is zo van m'n gezicht af te lezen.
Maar er zijn bepaalde dingen waar ik gewoon niet over kan praten. En dan is het het beste om ze maar gewoon te negeren en het aan niemand te laten merken.

Laatst gewijzigd op 17-07-2003 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 15:14
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 09-07-2003 @ 12:00:

Idd

Emoties uitzetten kost juist heel veel energie (voor mij vaak dan) maar het is wel een kunst en het gaat steeds makkelijker.
Oud 17-07-2003, 15:28
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Ik doe het dus heel veel, ik weet ook eigenlijk wel dat het verkeerd is maar het mijn manier van overleven. Ik heb het mezelf ook heel erg sterk en bewust aangeleerd om emotie op bepaalde momenten geheel uit te sluiten. Dat moest ook wel anders zou veelste agressief zijn. IK heb dat nou wel onder controle allang, maar het lijkt wel of hopeloosheid ervoor in de plaats is gekomen. En dat is helemaal .. bagger. Dan ben ik liever kwaad, maar dat kan niet.

UItsluiten moet dus wel voor mij iig.
Oud 17-07-2003, 17:57
Magdalena
Magdalena is offline
Ik ben heel erg goed in afstand nemen van situaties en daardoor ook van mijn gevoelens, alleen na een poosje hou ik het niet meer vol en komt er een sterke emotie uit.
Ik kan het ofwel door mezelf voor te houden dat de situatie niet echt is, ofwel door mezelf er 'letterlijk' buiten te plaatsen, alsof ik naar een film kijk...naar mezelf en de anderen in de situatie.
Oud 01-08-2003, 17:59
PanDaemonAeon
PanDaemonAeon is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 17-07-2003 @ 16:14:
Idd

Emoties uitzetten kost juist heel veel energie (voor mij vaak dan) maar het is wel een kunst en het gaat steeds makkelijker.
Het grootste probleem vind ik is dat het (bij mij dan) soms gewoon vanzelf gaat. Dan krijg je onbewust die klap alsnog later terug.
Oud 04-08-2003, 17:22
amz
amz is offline
ik zou willen dat ik mijn emoties zo uit kon zetten!
ik ben dus egt een JANKERD hoe hard ik ook mn best doe om de tranen niet over mijn wangen te laten biggelen, het lukt gewoon niet. Als ik me aangevallen voel, kwetsbaar of eens mn dag niet heb en mn zin niet krijg jumpen de tranen er weer uit. Iemand van jullie tips hoe je je afstand neemt van je gevoelens dan?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 18:03
Upke
Upke is offline
Niet zo moeilijk, gewoon je gezicht ontspannen. En gewoon je emoties negeren is niks moeilijks aan.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 18:18
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
amz schreef op 04-08-2003 @ 18:22:
ik zou willen dat ik mijn emoties zo uit kon zetten!
ik ben dus egt een JANKERD hoe hard ik ook mn best doe om de tranen niet over mijn wangen te laten biggelen, het lukt gewoon niet. Als ik me aangevallen voel, kwetsbaar of eens mn dag niet heb en mn zin niet krijg jumpen de tranen er weer uit. Iemand van jullie tips hoe je je afstand neemt van je gevoelens dan?
Vooral geen afstand nemen van je gevoelens ed,
dat werkt uiteindelijk alleen maar tegen je.

Probeer je gevoelens eens anders te uiten,
dmv sport, schrijven, praten etc?
Oud 05-08-2003, 18:29
Verwijderd
heel simpel ik denk even na.. laat mezelf alle emoties toe, en drna zeg ik van nu is het genoeg en ga ik weer nep doen, net zo lang tot ik me weer 'nep' voel..

Verder gewoon niet aan denken..

Vandaag is een goed voorbeeld, ik voel me zwaar klote, maar ik zeg tegen mezelf, nee nu niet aan denken, vanavond mag het pas weer.. En dan lukt het redelijk een goed humeur te houden.

Verder kan ik van emotie switchen maar wel met veel moeite, en die emotie dan ook lang behouden

Laatst gewijzigd op 05-08-2003 om 18:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten