Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2003, 12:47
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
de laatste maanden word ik duizelig als ik opsta. ik lig bijv. in bed sochtends, zwaai ik mn benen over de rand heen, sta ik rustig op, zodat ik helemaal recht sta, en wil ik aanlopen, krijg ik een waas voor mn ogen en dan kan ik amper iets zien, en dan ga ik maar ff tegen de deur aan hangen. en even later is het ook weer over....het duurt meestal een paar seconde.

weet iemand wat dit is? bloedarmoede ofzo?
en moet ik meer water drinken of iets?

b.v.d.
Oud 21-07-2003, 13:02
Qamra
Qamra is offline
Lage bloeddruk of ijzer-gebrekje..Heb ik ook..
Oud 21-07-2003, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 21-07-2003 @ 14:02:
Eerst van liggen naar zitten, even rustig blijven zitten en dan rustig op staan, even blijven staan en dan gaan lopen...misschien werkt dat...?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:09
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-07-2003 @ 14:08:
Eerst van liggen naar zitten, even rustig blijven zitten en dan rustig op staan, even blijven staan en dan gaan lopen...misschien werkt dat...?
Of vitaminepillen nemen tegen het ijzergebrek..
Oud 21-07-2003, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 21-07-2003 @ 14:09:
Of vitaminepillen nemen tegen het ijzergebrek..
bv. (Moet het wel daar aan liggen, wil dat zin hebben. Maar kwaad kan het niet snel, dus je kunt het altijd doen. )
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:19
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-07-2003 @ 14:14:
Moet het wel daar aan liggen, wil dat zin hebben.
Lmd, maar wat je tegen een lage bloeddruk moet doen
Mijne zakt alleen maar eigenlijk
Oud 21-07-2003, 13:21
Verwijderd
Te snel opstaan, vooral wanneer het warm is hebben mensen dat. Ik heb het nu ook vaak. Gewoon eventjes stil blijven staan, rustig ademen en klaar. Zorg dat je genoeg drinkt en eet, dan komt het wel goed
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:29
Verwijderd
het hoeft niet zo te zijn dat er iets aan de hand is zoals bloedarmoede, volgens mij hebben veel mensen dat...

ik moet ook niet opeens opstaan, vooral niet als het warm is ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:37
Verwijderd
Heb ik ook wel eens, toen heb ik mijn bloeddruk gemeten en die was aan de lage kant. Zijn wel pillen voor (of veel zout eten).

Laatst gewijzigd op 21-07-2003 om 14:34.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 14:26
poesiefox
poesiefox is offline
Lage bloeddruk. Als je opstaat stroomt het bloed uit je hersenen naar je benen. Van bloedarmoede word je gewoon zo slap als een vaatdoek.

Wat doe je tegen een lage bloeddriuk? Alles wat mensen met een hoge bloeddruk niet mogen. Zoutjes en rode wijn. Proberen wat aan te komen, en je flink druk maken.
Oud 21-07-2003, 14:59
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-07-2003 @ 15:26:
Lage bloeddruk. Als je opstaat stroomt het bloed uit je hersenen naar je benen. Van bloedarmoede word je gewoon zo slap als een vaatdoek.

Wat doe je tegen een lage bloeddriuk? Alles wat mensen met een hoge bloeddruk niet mogen. Zoutjes en rode wijn. Proberen wat aan te komen, en je flink druk maken.
hhhm...lage bloeddruk....

ik lust geen rode wijn enne..ik ga niet aankomen ik moet eerder afvallen en ik maak me al druk genoeg....

@ alle mensen die hebben gereageert : thnx a lot!
Oud 21-07-2003, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 21-07-2003 @ 15:59:
hhhm...lage bloeddruk....

ik lust geen rode wijn enne..ik ga niet aankomen ik moet eerder afvallen en ik maak me al druk genoeg....

@ alle mensen die hebben gereageert : thnx a lot!
Ga niet geforceerd afvallen, dat is niet goed.
Zorg dat je drie maaltijden per dag eet.

En... af en toe een vet visje is goed voor je
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 15:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 21-07-2003 @ 13:47:
de laatste maanden word ik duizelig als ik opsta. ik lig bijv. in bed sochtends, zwaai ik mn benen over de rand heen, sta ik rustig op, zodat ik helemaal recht sta, en wil ik aanlopen, krijg ik een waas voor mn ogen en dan kan ik amper iets zien, en dan ga ik maar ff tegen de deur aan hangen. en even later is het ook weer over....het duurt meestal een paar seconde.

b.v.d.
Heb ik ook, maar bij mij duurt het langer...
Dus opstaan duurt vaak heel lang.

En bij mij is het niets... althans, uit de gebruikelijke onderzoeken bleek niets.

Dat is nogal k*t, want ik blijf er nu dus mee zitten.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 15:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-07-2003 @ 15:26:

Lage bloeddruk komt bij mij in de familie heel veel voor, maar ik schijn het niet te hebben.

Maar ik heb wel alle klachten die erbij horen.

Ben trouwens wel heel erg licht, 1.80m en 53kg.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 16:34
FrantiC
FrantiC is offline
heb ik ook, komt bij mij ook door lage bloeddruk...
Oud 21-07-2003, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 21-07-2003 @ 16:24:
Lage bloeddruk komt bij mij in de familie heel veel voor, maar ik schijn het niet te hebben.

Maar ik heb wel alle klachten die erbij horen.

Ben trouwens wel heel erg licht, 1.80m en 53kg.
Probeer aan te komen, eet dingen met gezond vet bijvoorbeeld (olijfolie of zonnebloemolie bv), vissevet is ook heel goed, eet dus een zoute haring bijvoorbeeld...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 17:15
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 21-07-2003 @ 13:47:

b.v.d.
Ik heb dat altijd...ook als ik van de bank opsta ofzo! Kan aan bloedarmoede liggen, want dat heb ik zo'n beetje het hele jaar door! Maarja ik heb staalpillen ervoor! Mss kun je ff naar de huisarts je hb laten controleren!
Oud 21-07-2003, 18:48
Fuck_0FF
Fuck_0FF is offline
Iedereen heeft dat wel eens als ze te snel opstaan. Want het bloed in je hersenen vliegt ( bij wijze van spreken) eventjes naar beneden. Ah, dit zal waarschijnlijk toch niks te maken hebben met wat u heeft.
Oud 21-07-2003, 19:03
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-07-2003 @ 17:49:
Probeer aan te komen..
Soms gaat dat gewoon niet...
Oud 21-07-2003, 19:47
brynn
brynn is offline
heb ik ook heel vaak. zeker met warm weer. eerst je benen op de grond, en dan gewoon rustig opstaan. volgens mij heb ik geen lage bloedruk of ijzergebrek ofzo, en het is altijd zo weer over (ik loop heel vaak door. en als ik dan bij mn deur bent wordt het weer licht zeg maar en dan sta ik ook wat stabieler). ik denk ook dat het gewoon is dat je bloed als het ware naar beneden stroomt, en dat het even duurt voor hetw eer op gang is gekomen. maar als je zeker wilt weten hoe het bij jou zo komt en wat je er aan kan doen, kan je vast even naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 21-07-2003 @ 20:03:
Soms gaat dat gewoon niet...
Daarom staat er ook 'probeer'. Ik zeg niet dat het moet ofzo.. Je kan ijzertabletjes gaan slikken, daar word je over het algemeen wat 'sterker' van.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 14:13
femkeb
femkeb is offline
nog een optie wat het zou kunnen zijn:

je ademt verkeerd

heb ik ook last van gehad (heb het nog steeds als ik begin met rennen)
tip:

adem door je buik en rustig
Oud 26-07-2003, 14:38
ekki
ekki is offline
ik heb het soms, bijv. een hele dag. soms heb ik het idee dat dat dan komt omdat ik te weinig gegeten/gedronken heb, maar als ik dan ga eten/drinken, gaat het alsnog niet over.
Oud 26-07-2003, 18:21
Órelindë
Órelindë is offline
Ik heb het ook heel vaak en heb me al 3x laten testen op bloedarmoede of iets anders, maar alles schijnt goed te zijn met mijn bloed.
Die duizeligheid komt doordat je opstaat, en het bloed heel snel wegzakt uit je hersenen ofzo. Daardoor wordt je dan ff duizelig.
Tenminste, dit is mij verteld.
Oud 26-07-2003, 18:28
ekki
ekki is offline
Citaat:
*vallende ster* schreef op 26-07-2003 @ 19:21:
Ik heb het ook heel vaak en heb me al 3x laten testen op bloedarmoede of iets anders, maar alles schijnt goed te zijn met mijn bloed.
Die duizeligheid komt doordat je opstaat, en het bloed heel snel wegzakt uit je hersenen ofzo. Daardoor wordt je dan ff duizelig.
Tenminste, dit is mij verteld.
inderdaad, je lichaam kan 't dan ff niet bijhouden dat er zoveel bloed naar boven moet (je kan je denk ik wel voorstellen dat als je lichaam in rust is en zit bijvoorbeeld, dat het dan minder moeite kost voor je lichaam om bloed in de hersenen te krijgen (onder andere door de afstand).), maar ik heb het soms een hele dag, dat als ik met m'n hoofd naar beneden stond en ik doe 'm omhoog, dat ik me dan al duizelig voel.

nouja, het is gewoon pech, ik kan er niet zo mee zitten, heb niet het idee dat het iets is ofzo.
Oud 26-07-2003, 18:53
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Dit verschijnsel wordt "Head rush" genoemd in het Engels. Kvind et wel grappig om et te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 19:31
Nolita
Nolita is offline
Citaat:
Cha schreef op 26-07-2003 @ 19:53:
Dit verschijnsel wordt "Head rush" genoemd in het Engels. Kvind et wel grappig om et te krijgen.
lekker grappig..
ik krijg ook altijd heel erg hoofdpijn als ik duizelig ben, soms word ik ook misselijk
Oud 29-07-2003, 16:50
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Kan ook vermoeidheid zijn..
Als ik een paar nachten laat naar bed ga heb ik dat ook welles.
Oud 29-07-2003, 17:50
runningwild
runningwild is offline
hmm ik heb het ook, en dan niet omdat ik vermoeid ben of dat het warm is ofzo, maar gewoon al een heletijd soms als ik opsta dat mijn hoofd zwaar is en alles even zwart is, gaat in een paar seconden over...
Maar komt dat nou wel of niet door lage bloeddruk?
Of kan dat een gewoon een reden zijn...

(en hoofdpijn als ik de trap snel op loop/ren)

Laatst gewijzigd op 29-07-2003 om 19:03.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 20:21
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
Kaya schreef op 29-07-2003 @ 18:50:
hmm ik heb het ook, en dan niet omdat ik vermoeid ben of dat het warm is ofzo, maar gewoon al een heletijd soms als ik opsta dat mijn hoofd zwaar is en alles even zwart is, gaat in een paar seconden over...
Maar komt dat nou wel of niet door lage bloeddruk?
Of kan dat een gewoon een reden zijn...

(en hoofdpijn als ik de trap snel op loop/ren)
ik heb precies hetzelfde, als ik 's ochtends opsta en een paar meter loop wordt het ineens helemaal zwart voor mijn ogen en moet ik even stil blijven staan. Maar mijn bloeddruk is normaal dat weet ik zeker.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 21:00
Roos
Roos is offline
Dat hebben heel veel mensen trouwens. Ik heb het zelf ook regelmatig. Je staat op, dus er moet meer bloed omhoog gepompt worden. Dat kost een paar seconden en daarom zie je even niets.
Oud 29-07-2003, 21:36
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Nolita schreef op 26-07-2003 @ 20:31:
lekker grappig..
ik krijg ook altijd heel erg hoofdpijn als ik duizelig ben, soms word ik ook misselijk
Misschien heeft dat iets met je hartafwijkingen te maken...?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 13:36
w
w is offline
Je kunt proberen wat eerder ook al werd gezegd eerst rustig gaan zitten en dan ff zitten en dan gaan staan en dan iets vast pakken want dan moet het bloed ff rustig door je lichaam heen gaan. Als je elke keer rustig opstaat enzo kan het weleens helpen. Heeft bij een vriendin van mij ook geholpen die had et ook en die doet dit nu en ze heeft er geen last meer van dus ik zou et maar gaan proberen als ik jou was en anders kun je kijken bij je oog als dat randje (wat normaal rood is) een btje wit is dan hebbie bleodarmoede waarschijnlijk en dan moet je ff langs de huisarts gaan en dan krijg je ijzertabletten en dan ist opgelost hoop ik voor je

xx

w
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:26
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-07-2003 @ 14:02:
ik dat ook hebben
Oud 03-08-2003, 15:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik heb wel eens gehoord dat het komt doordat je bloed dan heel snel naar beneden stroomt (als je gaat staan zeg maar) waardoor er even te weinig bloed door je hoofd stroomt waardoor je duizelig wordt.

ik heb het ook vaak, soms zelfs zo erg dat ik bijna omval. maar het is ook zo weer over. maak me er eigenlijk niet zo druk om.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 15:11
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 03-08-2003 @ 16:30:
ik heb wel eens gehoord dat het komt doordat je bloed dan heel snel naar beneden stroomt (als je gaat staan zeg maar) waardoor er even te weinig bloed door je hoofd stroomt waardoor je duizelig wordt.

ik heb het ook vaak, soms zelfs zo erg dat ik bijna omval. maar het is ook zo weer over. maak me er eigenlijk niet zo druk om.
ik heb het ook vaak en ik ben ook een keer echt omgevallen.
Oud 05-08-2003, 19:26
gldokkum
gldokkum is offline
Heb ik ook heel vaak, en ik ken wel meer die dat hebben.

Ik heb het dagelijks. Een half jaar geleden of zo ben ik ook eens gevallen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 11:02
Verwijderd
komt heel veel voor in de puberteit. ikkie had/heb het ook, nu niet meer zo erg maar eerst viel ik echt flauw, nu moet ik me ff vasthouden en dan zakt het weer.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 21:35
@Moon
@Moon is offline
Ik heb dat ook wel eens gehad. Volgens mijn dokter komt het doordat ik niet genoeg had geslapen ofzo.

Maar zoals iemand al zei kan het denk ik ook komen door ijzergebrek, maar om zomaar vitaminepillen te slikken lijkt me niet echt goed. Je kan beter vitaminepillen beter vermijden vind ik zelf. Om meer ijzer te krijgen kan je t beste veel rundvlees eten.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 16:29
Nieni
Nieni is offline
Citaat:
@Moon schreef op 06-08-2003 @ 22:35:
Je kan beter vitaminepillen beter vermijden vind ik zelf. Om meer ijzer te krijgen kan je t beste veel rundvlees eten.
IJzer in natuurlijke producten wordt minder goed opgenomen. Om de opname van ijzer in het bloed te bevorderen, kun je een glas sinaasappelsap (liefst vers) drinken. Vitamine C bevordert de opname van ijzer in het bloed namelijk en melk onttrekt ijzer aan het bloed. Maar voordat je besluit extra ijzer in te nemen, moet je natuurlijk wel weten of het daar aan ligt.
Het kan ook met het warme weer van nu te maken hebben, misschien drink je niet genoeg.
Als je er niet zeker over bent, kun je even naar je huisarts gaan. Bloedonderzoekje, bloeddrukmeting...
Ik heb ook een tijdje gehad dat ik nogal duizelig was, bleek een virusje van het evenwichtsorgaan te zijn (zei de huisarts) en dat is vanzelf weer overgegaan.

Regels voor berichten