![]() |
||
Citaat:
![]() Mijne zakt alleen maar eigenlijk
|
![]() |
Lage bloeddruk. Als je opstaat stroomt het bloed uit je hersenen naar je benen. Van bloedarmoede word je gewoon zo slap als een vaatdoek.
Wat doe je tegen een lage bloeddriuk? Alles wat mensen met een hoge bloeddruk niet mogen. Zoutjes en rode wijn. Proberen wat aan te komen, en je flink druk maken.
||
Citaat:
![]() ik lust geen rode wijn ![]() ![]() ![]() ![]() @ alle mensen die hebben gereageert : thnx a lot! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zorg dat je drie maaltijden per dag eet. En... af en toe een vet visje is goed voor je ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus opstaan duurt vaak heel lang. En bij mij is het niets... althans, uit de gebruikelijke onderzoeken bleek niets. Dat is nogal k*t, want ik blijf er nu dus mee zitten. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik heb wel alle klachten die erbij horen. ![]() Ben trouwens wel heel erg licht, 1.80m en 53kg. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Iedereen heeft dat wel eens als ze te snel opstaan. Want het bloed in je hersenen vliegt ( bij wijze van spreken) eventjes naar beneden. Ah, dit zal waarschijnlijk toch niks te maken hebben met wat u heeft.
|
![]() |
heb ik ook heel vaak. zeker met warm weer. eerst je benen op de grond, en dan gewoon rustig opstaan. volgens mij heb ik geen lage bloedruk of ijzergebrek ofzo, en het is altijd zo weer over (ik loop heel vaak door. en als ik dan bij mn deur bent wordt het weer licht zeg maar en dan sta ik ook wat stabieler). ik denk ook dat het gewoon is dat je bloed als het ware naar beneden stroomt, en dat het even duurt voor hetw eer op gang is gekomen. maar als je zeker wilt weten hoe het bij jou zo komt en wat je er aan kan doen, kan je vast even naar de dokter.
|
![]() |
|
ik heb het soms, bijv. een hele dag. soms heb ik het idee dat dat dan komt omdat ik te weinig gegeten/gedronken heb, maar als ik dan ga eten/drinken, gaat het alsnog niet over.
|
Ik heb het ook heel vaak en heb me al 3x laten testen op bloedarmoede of iets anders, maar alles schijnt goed te zijn met mijn bloed.
Die duizeligheid komt doordat je opstaat, en het bloed heel snel wegzakt uit je hersenen ofzo. Daardoor wordt je dan ff duizelig. Tenminste, dit is mij verteld.
||
Citaat:
nouja, het is gewoon pech, ik kan er niet zo mee zitten, heb niet het idee dat het iets is ofzo.
||
Citaat:
ik krijg ook altijd heel erg hoofdpijn als ik duizelig ben, soms word ik ook misselijk ![]()
|
![]() |
hmm ik heb het ook, en dan niet omdat ik vermoeid ben of dat het warm is ofzo, maar gewoon al een heletijd soms als ik opsta dat mijn hoofd zwaar is en alles even zwart is, gaat in een paar seconden over...
Maar komt dat nou wel of niet door lage bloeddruk? Of kan dat een gewoon een reden zijn... (en hoofdpijn als ik de trap snel op loop/ren) Laatst gewijzigd op 29-07-2003 om 19:03. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Je kunt proberen wat eerder ook al werd gezegd eerst rustig gaan zitten en dan ff zitten en dan gaan staan en dan iets vast pakken want dan moet het bloed ff rustig door je lichaam heen gaan. Als je elke keer rustig opstaat enzo kan het weleens helpen. Heeft bij een vriendin van mij ook geholpen die had et ook en die doet dit nu en ze heeft er geen last meer van
![]() xx w |
![]() |
|
![]() |
ik heb wel eens gehoord dat het komt doordat je bloed dan heel snel naar beneden stroomt (als je gaat staan zeg maar) waardoor er even te weinig bloed door je hoofd stroomt waardoor je duizelig wordt.
ik heb het ook vaak, soms zelfs zo erg dat ik bijna omval. maar het is ook zo weer over. maak me er eigenlijk niet zo druk om. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik heb dat ook wel eens gehad. Volgens mijn dokter komt het doordat ik niet genoeg had geslapen ofzo.
Maar zoals iemand al zei kan het denk ik ook komen door ijzergebrek, maar om zomaar vitaminepillen te slikken lijkt me niet echt goed. Je kan beter vitaminepillen beter vermijden vind ik zelf. Om meer ijzer te krijgen kan je t beste veel rundvlees eten. |
![]() |
||
Citaat:
Het kan ook met het warme weer van nu te maken hebben, misschien drink je niet genoeg. Als je er niet zeker over bent, kun je even naar je huisarts gaan. Bloedonderzoekje, bloeddrukmeting... Ik heb ook een tijdje gehad dat ik nogal duizelig was, bleek een virusje van het evenwichtsorgaan te zijn (zei de huisarts) en dat is vanzelf weer overgegaan.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Licht in het hoofd, angst, stress. OnderkofferMe | 5 | 06-10-2013 17:03 | |
Lichaam & Gezondheid |
Bloed doneren, ervaringen? Kingofthemall | 44 | 11-11-2008 20:49 | |
Psychologie |
van kwaad tot erger de_beer | 12 | 21-05-2007 09:56 | |
Lichaam & Gezondheid |