| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
De gemeente New York City heeft inmiddels ook roken verboden in alle cafégelegenheden en dergelijke. Daar is ook inmiddels vastgesteld dat het wèl legaal is om privé-verenigingen te hebben waar men mag drinken en ook roken. Dat is, voor zover ik weet, een legitieme loophole.
|
|
|
|
Ik weet wel dat je als societeit of vereniging geen drank mag verkopen, want dan krijg je problemen
en behoor je een horeca vergunning te hebben. En daar krijg je te maken met de horecaregels - dus ook aangaande het roken.Maar als je een prive feest zou organiseren, waarin je geen drank verkoopt, dan kun je je eigen regels opstellen. Zoals op ieder normaal feest.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het argument dat de horeca veel omzet zou mislopen is geen reden het plan niet in te voeren, veeleer een reden om een compensatie af te dwingen bij de regering. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Ze zijn f*****g duur geworden!
|
|
||
|
Citaat:
![]() maar ik zie dat nog niet zo snel gebeuren, ook al lijkt t me wel wat....
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
Nee, allicht niet
Maar het gaat even om het beginsel dat de overheid in principe vrij is om die regel in een wet neer te leggen als ze dat zou willen, even allerlei internationale verdragen terzijde gelaten. Die beperken de wetgevingsbevoegdheid van de overheid natuurlijk niet absoluut (er kan best een wet worden aangenomen die het Nederlandse recht in strijd brengt met EG-recht of het EVRM, bijvoorbeeld) maar zulke wetten zullen wel door de rechter buiten toepassing worden gelaten in concrete gevallen. Ik heb het even over staatsrecht in abstracto, niet over de politieke haalbaarheid ervan, want die is natuurlijk nul.
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
maar duh dat de overheid alles moet kunnen regelen, k bedoel, das toch n beetje t idee drvan he
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Rookverbod - The Sequel hhendrikxx | 133 | 01-12-2008 21:07 | |