Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder is onze hersenomvang en waarschijnlijk dus ook het gebruik ervan de afgelopen 10.000 jaar ongeveer gelijk gebleven. Hoe de Egyptenaren bij voorbeeld hun samenleving hadden ingericht, wat ze al wisten van de sterrenhemel en hoe ze de pyramides bouwden (we weten nogsteeds niet hoe) geeft toch aan dat de mensen 10.000 jaar geleden niet zo heel veel verschilden van de huidige mens. Maar 10.000 jaar stelt dan ook weinig voor wanneer je het bekijkt vanuit de tijd dat mensen er al schijnen te zijn (paar miljoen jaar geloof ik). En wat de paranormale wereld betreft, verwijs ik graag naar www.skepsis.nl Daar staat bij voorbeeld een artikel van James Randi, een onderzoeker die een miljoen dollar beschikbaar heeft gesteld voor een overtuigende demonstratie van paranormale vermogens. Vanuit alle hoeken van de (paranormale) wereld kwamen mensen eropaf die wel een miljoen wilde verdienen met hun gave. Het is tot nu toe nog niemand gelukt om die miljoen mee te nemen. Hier kun je het artikel lezen: www.skepsis.nl/polidoro.html Mijn persoonlijke mening ten opzichte van het paranormale (en overigens ook tegenover de wetenschap, filosofie, religies, psychologie, enz) is ik weet het niet. Ik geef graag het onbevattelijke (of het nog niet bevattelijke) zijn rechtmatige plaats terug in de orde der dingen. Je teveel voorstellen over iets dat je niet kent doet dat iets geen eer aan, dus ik laat het gewoon voor wat het is. Ik weet het niet... Vriendelijke groeten, fil Laatst gewijzigd op 13-09-2003 om 11:32. |
![]() |
|
Laatst zag ik op discovery een programma waarin werd beweerd dat enkele mensen willekeurige plaatsen op onze planeet kunnen beschrijven terwijl ze daar nooit geweest waren. De VS zou in de koude oorlog van deze mensen gebruik hebben gemaakt om de militaire installaties van de Sovjets te beschrijven omdat ze niet via spionage-activiteiten de benodigde gegevens konden bemachtigen.
|
ik kan me niet voorstellen dat we maar 8% van onze hersencapaciteit gebruiken. ik denk dat we al onze hersenen gebruiken, simpelweg omdat we niet zonder kunnen. we hebben al onze hersenen nodig om te kunnen overleven.
waarom zouden we anders die andere 92% hebben? het is denk ik wel zo dat we onze hersenen steeds verder ontwikkelen, maar of we over 3000 met telephatie communiceren.......... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
"De mens is egoïstisch" Egoconstructie | 52 | 17-04-2010 13:38 | |
Stelling over egoisme van de mens. DBZ | 34 | 04-09-2008 22:11 | |
Verkleining van de mens mogelijke oplossing voor problemen? Alexanchez | 30 | 02-03-2004 21:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde. Verwijderd | 13 | 03-12-2003 14:04 | |
Verhalen & Gedichten |
verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:30 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |