Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2003, 17:51
one-monkee
one-monkee is offline
Mijn tv doet ineens heel raar.
Als ik naar een zender toe ga is die 10 sec goed beeld maar daarna gaat ie slechter en slechter en binnen 15 sec is het blauw beeld.
Dat gebeurd bij elke zender.

Kan het misschien aan het feit liggen dat er 4 tv's op 1 kabel zijn aangesloten?

ik weet niet of dit topic hier thuis hoort maar ik kon niets anders vinden waar ik hem kon plaatsen.
Oud 07-08-2003, 18:18
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
bLeZ schreef op 07-08-2003 @ 18:51:
Kan het misschien aan het feit liggen dat er 4 tv's op 1 kabel zijn aangesloten?
Als er geen goede versterker tussen zit misschien. Wij hebben hier ook 4 TV's op 1 kabel, maar er zit een versterker tussen dus geen probleem.

Heb je het trouwens al sinds je de TV hebt of is het pas sinds kort? Als hij het eerst wel goed deed ligt het denk ik toch aan de TV.
Oud 07-08-2003, 18:34
one-monkee
one-monkee is offline
Citaat:
IceManX schreef op 07-08-2003 @ 19:18:
Als er geen goede versterker tussen zit misschien. Wij hebben hier ook 4 TV's op 1 kabel, maar er zit een versterker tussen dus geen probleem.

Heb je het trouwens al sinds je de TV hebt of is het pas sinds kort? Als hij het eerst wel goed deed ligt het denk ik toch aan de TV.
nee we hebben geen versterker.
En de tv heeft altijd al vrij slecht beeld gehad (mtv en the box kon ik nauwelijks ontvangen)
Ik heb net een andere tv op mijn kabel aangesloten en die had nergens last van... alleen ook slecht beeld maar het viel niet weg en werd niet blauw ofzo.

Ik weet niet dat als ik er nu nog een versterker tussen doe of mijn beeld het dan weer gaat doen
Oud 07-08-2003, 18:49
unpopular
unpopular is offline
als het wegvallen van het beeld via een vast patroon verloopt verwacht ik dat er een weerstand of potmetertje , ergste geval ic, in de tv bijna kapot is en door dat hij warmer wordt kan het zijn dat de waarde van het onderdeel veranderd.

kijk nog eens ene paar keer is het zo dat de tijden ongeveer gelijk zijn (met rustpauzes van +/- een half uurtje ) dan kan het zijn dat er dus een onderdeel defect is.

maar probeer het vannavond als het afgekoelt is ook nog eens kan ook door de warmte komen dat de tv gek gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 20:22
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Bel anders een tv monteur....
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 16:35
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Dit is geen symptoom van een te slecht signaal op de kabel.
Meestal zie je dat door extra ruis, en eventueel een aantal kanalen die veel minder goed te ontvangen zijn..

Nou kan je dat ondervinden door een goede versterker (eentje waardoor je ook nog een radio op de kabel kan aansluiten, je hebt er die dat frequentiegebied onderdrukken).. Maar in een huis met allemaal mensen die nog nooit van impedantie hebben gehoord wordt het toch nooit echt goed.

Hoe oud is je tv? oh wacht, je zei blauw beeld.. Zo oud dus niet.. Probeer eens een externe bron op je scart ingang aan te sluiten.. Nou hoop ik dat je zo'n ding hebt, een scart aansluiting.. en een externe videobron.. Zodat je de tuner van de tv omzeilt. Is het nu niet meer aanwezig? Dan kan je via een videorecorder blijven kijken, of je gaat wat aan je tuner doen..
En anders weet je waar je het niet moet zoeken..
Reageren

Regels voor berichten