Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
hmzz.. twee verschillende reacties.
Het zit me nog steeds dwars. Ik voel me schuldig omdat ik van de een op de andere dag weg ben gegaan..ze nooit heb bedankt voor de GOEDE dingen. Want ze hebben zeker goed dingen gedaan, ik mocht daar 8 jaar lang blijven. Wat ik bedoel met dat het gezin niet klopte was dat er geweld werd gebruikt. (kan het ff niet beter zeggen) Het is heel tegenstrijdig..ik ben boos, maar ze ook dankbaar. Want bij mam had ik het misschien wel slechter. Ik zit met nog zoveel onbeantwoorde vragen..maar weet niet of ik het kan maken om zoveel jaar later nog naar ze toe te gaan. ? ? *voelt veel verwarring* |
![]() |
|
Hmm, eigenlijk maakt het ook niet uit of het schuldgevoel wel terecht is of niet...
Het gaat erom dat het schuldgevoel weggaat en dat je met een schone lei kan beginnen! Ga de antwoorden voor jezelf halen. Dan kun je verder met een schone lei... Btw, het is nooit te laat om ergens je dankbaarheid voor te tonen... |
![]() |
|
Ik heb er een beetje gemengde gevoelens over.
Aan de ene kant is jouw plaats in die familie blijkbaar een tweede thuis geweest, misschien wel meer thuis dan bij je familie. Dat is niet zomaar iets waar je later geen contact meer mee mag zoeken. Als je hen wilt zien mag je contact opnemen, en ik kan me niet voorstellen dat zij daar niet blij mee zijn. Anders hadden ze je vroeger ook niet zo opgenomen. Aan de andere kant: het feit dat daar geweld is gepleegd (zo zeg je het zelf) is niet iets om naar terug te keren. Of aan de andere kant misschien wel, omdat je erover moet praten. Als je erover KAN praten en als zij ook willen en kunnen praten. Tja, ik denk wel dat het besproken moet worden, zeker als je besluit weer contact op te nemen. Maar of het nou zo verstandig is om er in een brief over te beginnen? Misschien dat je dat beter face to face kunt doen... Dan zie je ook meteen de reactie... Nouja, het is allemaal jouw beslissing. Maar als je die brief wilt sturen en het contact herstellen: gewoon doen! Anders blijf je ermee zitten! Kruimel
||
Citaat:
Die tegenstrijdigheid is heel begrijpelijk en ook heel moeilijk voor je. Aan de ene kant ben je ze dankbaar, aan de andere kant zijn er dingen gebeurd die je pijn hebben gedaan. Natuurlijk is dat verwarrend voor je en dat moeten zij kunnen begrijpen!. Die tegenstrijdigheid maakt het natuurlijk moeilijk om contact met ze te zoeken, want wat voor een houding moet je nou aannemen, wat kan je zeggen?en hoe moet/mag je, je nou voelen? Ik denk dat het voor jou heel belangrijk is dat je die tegenstrijdige gevoelens duidelijk gaat maken bij deze mensen. Zij hebben immers hiermee te maken gehad(zowel in de positieve zin als de negatieve) Zet die stap Je kan het! Mariamne
|
hmm... a kind of new part for me...
maargoed. opnieuw een goede brief. Ik denk, dat als je het ze stuurt, het hen zeker aan het denken zal zetten. en ze je misschien (waarschijnlijk?) zelfs terug zullen schrijven, of op een andere manier contact met je zullen zoeken. Je hebt inderdaad recht op antwoorden. Maar maak ze dan goed duidelijk dat je niet (alleen maar) boos op ze bent. dat je blij bent met wat ze je hebben gegeven, maar dat deze dingen je gewoon erg dwarzitten. het is niet niets wat er allemaal is gebeurd. Heb je trouwens echt 'je mond gehouden' over die ******** (hmmmz, net als op msn, doe ik het maar zo, voor jou....) of heb je hier wél melding van gemaakt? je hebt recht op dit antwoord. en ik denk.. dat als je het nu niet doet, je het later toch wel doet, omdat het dan steeds meer aan je gaat knagen. succes meizzie! liefs, wendy
|
![]() |
Ik heb mijn "mond gehouden", mijn pap weet het nu..maar geen melding of wat dan ook gedaan..hij was niet volwassen dus vind ik het anders.....(ofzo?)
Een meisje die ook in dat gezin woont is nu al een paar weken weg van huis... ze is weer weggelopen. In een ruzie had ze gezegd dat ze weg wilde vanwege alles thuis, o.a het m*sbr**k van haar broer..haar moeder heeft haar toen geslagen. Dit doet me echt wel wat omdat ik weet hoe het er daar aan toe gaat... ik weet niet wat ik nu moet doen. Mensen inlichten? Aboe (die in de war is) |
![]() |
||
Citaat:
Hoewel ik eerst dacht dat het erom ging dat je daar zomaar niet meer kwam.. maar hun weten allicht wel waar het om gaat.. Ik vind hem goed gelukt Maar ik vind het inderdaad ook een beetje raar dat je daar nog wil komen .. aangezien je zegt : het gezin daar klopt voor geen meter... Maar aan de andere kant .. zou ik dat ook wel willen... Weet je zeker dat je ze wil ontmoeten? |
![]() |
||
![]() |
Er is iets heel erg fout in dat gezin lijkt mij zo...
en waarom jij je mond moest houden?? -omdat Elly natuurlijk niet wilde dat haar zoon veroordeeld/gestraft/oid zou worden en zij dus bang was om haar echte zoon kwijt te raken - misschien ook wel omdat ze bang was om jou doordat voorval kwijt te raken, aangezien ze vast best wel om jou gaf. Citaat:
![]() En die brief ukn je natuurlijk wel sturen. Je bent eigenlijk best (misschien onterecht ![]() Houd daar rekening mee! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Achterwerk Brieven - VPRO karelk | 23 | 13-09-2007 19:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Ode aan de handgeschreven brief. Ieke | 15 | 02-04-2006 19:19 | |