Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja McCaine, ik weet dat meningen juridisch irrelevant zijn...
|
Die bij de nietzofree record shit is een reissue. Theme Park draaide onder Dos.. Maar je had altijd last van wat bugs.
Rollercoaster tycoon is daar een stuk beter in. (maar meneer Chris Sawyer kan ook redelijk programmeren)
||
Citaat:
||
Citaat:
Ook kende ik de interface natuurlijk al erg goed, aangezien ik fervent Transport Tycoon deLuxe speler ben..
|
Verwijderd
|
Veel oudere DOS-spellen kun je niet onder XP draaien omdat XP een ontzettend slechte DOS-emulatie heeft. Er zijn wel workarounds voor zoals VDMSound, maar dat werkt ook slechts met bepaalde spellen.
Onder 95/98 is het al iets beter, maar in combinatie met PCI-geluidskaarten is het dan nog steeds huilen met de pet op. Zelfs Creative zelf levert met de Soundblaster Live! en de Audigy nog legacy-emulatiesoftware mee die niet kan tippen aan de kwaliteit van een goede Soundblaster AWE32/64 in puur DOS-modus. Dus mijn advies is gewoon een oude computer te bouwen. Gewoon ergens een derde- of vierdehands Pentium 200 MMX op de kop tikken met een ISA-geluidskaart (een AWE32 of een AWE64). Maak daar gewoon een multiboot op met Windows 95/98 of 3.11 en puur MS-DOS 6.22. Dan weet je zeker dat je alle oude spellen in hun volle glorie kunt draaien. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|