Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2003, 18:49
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Een goede vriendin van mij heeft last van een opgezette buik en misselijkheid. Ze heeft ook steken in haar buik. Ze zegt me dat ze niet zwanger kan zijn en ze denkt dat ze geen koorts heeft. Een paar dagen geleden had ze ook al last, gisteren ging het weer beter. Nu komt het weer opeens opzetten. Ze heeft geen last van diarree of winderigheid maar wel zegt ze dat ze heel veel heeft gedronken en niet zoveel heeft gegeten.
Kan iemand een professionele diagnose stellen ()?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:09
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 09-08-2003 @ 19:49:

ik ken maar een persoon die dat kan doen:

een dokter
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Een goede vriendin van mij heeft last van een opgezette buik en misselijkheid. Ze heeft ook steken in haar buik. Ze zegt me dat ze niet zwanger kan zijn en ze denkt dat ze geen koorts heeft. Een paar dagen geleden had ze ook al last, gisteren ging het weer beter. Nu komt het weer opeens opzetten. Ze heeft geen last van diarree of winderigheid maar wel zegt ze dat ze heel veel heeft gedronken en niet zoveel heeft gegeten.
Ja, maar ik niet.

Misschien moet ze ongesteld worden of is ze net aan de pil gebonnen oid?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 20:22
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-08-2003 @ 20:10:
gebonnen ?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 20:27
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Nee, beide niet. Ze is twee weken geleden nog ongesteld geweest (dus die kans dat ze nu weer moet, lijkt me erg klein).
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 20:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 09-08-2003 @ 21:27:
Nee, beide niet. Ze is twee weken geleden nog ongesteld geweest (dus die kans dat ze nu weer moet, lijkt me erg klein).
Naar de huisarts!

Vooral als ze vaginale afscheiding heeft!

Als ze vaginaal bloed verliest (zoals bij menstruatie) en ze dat normaal niet heeft bij haar ovulatie, is er nog meer reden om een huisarts te zien.

Dat dit probleem rond de ovulatie (althans, daar ga ik van uit) optreedt is reden voor extra bezorgdheid.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 23:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Kan het niet zijn dat ze gewoon iets verkeerds gegeten heeft (bijv. vlees dat niet helemaal gaar was tijdens een barbecue ofzo) of iets dat slecht geworden is door de warmte. Tis geen professionele diagnose maar misschien kan je er iets mee.
Oud 09-08-2003, 23:34
Verwijderd
't Kan best van veel drinken en warmte zijn. Ik raad haar aan om iets warms op d'r buik te leggen. Wanneer het niet afneemt, naar de huisarts. Zeker wanneer ze koorts heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 11:01
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Ze heeft geen last van diarree of winderigheid maar wel zegt ze dat ze heel veel heeft gedronken en niet zoveel heeft gegeten.
Drinken met een lege maag is sowieso al niet goed laat staan heel veel... Maar als ik haar was zou ik toch maar even langs de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 21:41
*lieve_steph*
*lieve_steph* is offline
Ik weet maybe wat t is?! Omdat t me bekend voorkomt, had t zelf namelijk ook....
Dr darmen zitten maybe verstopt (obstipatie, ofzow)... Je buik is dan opgezet en je hebt heel erge krampen. 'T voelt alsof je ongesteld moet worden, maar dan in je hele buik, en niet alleen je onderste onderbuik. Ook misselijk wordt heel erg...
Ik ben geen dokter ofzow, maar t is gewoon een eerste ingeving... Maar als t dit is is het wel verstandig dat je hiermee naar je huisarts gaat, want t kan veel pijn geven. En het kan ook gevaarlijk worden als je er heel lang mee rond blijft lopen... Je huisarts geeft je dan medicijnen hiervoor....
Ik weet niet of ik gelijk heb... Maar zet t dr toch ff neer!!!
Nou suc6!!!
Oud 15-08-2003, 17:28
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Hmm nu net had ze het weer, ik sprak met haar op MSN, en opeens had ze heel erge steken in haar buik, en toen reageerde ze niet meer, later zei ze dat ze was flauwgevallen toen ze naar bed wilde lopen...ze wil echt niet naar de huisarts zegt ze, ik kan haar niet overhalen, ze heeft er ook niet elke dag last van, de laatste twee weken soms zomaar een dag.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 17:30
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
@Moon schreef op 10-08-2003 @ 12:01:
Drinken met een lege maag is sowieso al niet goed laat staan heel veel... Maar als ik haar was zou ik toch maar even langs de huisarts gaan.
ik heb er nog nooit last van ondervonden, behalve dat ik sneller kots (lol) en dat ik het voel klotsen. en ik drink toch wel eens een liter in 5 a 10 minuten op een lege maag.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 18:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
misschien moet ze een andere pil gaan slikken, als ze dit doet?
ik had namelijk hier ook altijd last van en dat bleek aan de pil te liggen. nu slik ik een andere soort en heb ik er geen last meer van.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten