ik heb twee vragen... een tijdje geleden postte ik hier een topic ivm misselijkheid 's ochtends.. had dan van de dokter wat medicatie gekregen en het advies om meer te slapen.. dit helpt dus niet.
ik voel mij alleen nog maar slechter. het verklaart ook niet waarom ik misselijk ben doorheen de dag, en vooral als ik iets eet.
ik heb natuurlijk niet al m'n kwaaltjes tegen de dokter gezegd (omdat hij me meteen zei dat het door oververmoeidheid kwam) .. maar had eens alles opgeschreven waar ik last van had. en ik kwam uit bij spastische darm (PDS) het prikkelbare darm syndroom.
alles lijkt me precies te kloppen
ben niet uitgerust na het slapen (zelfs bij het genoeg slapen!)
hoofdpijn
slecht slapen
pijnlijke steken op de plaats van de blindedarm
ik heb erg veel last van diarree.. iedere dag.
na het eten voelt het alsof m'n buik zich totaal wil omdraaien, maakt erg veel lawaai en krijg meteen het gevoel naar het groot toilet te moeten (de buikloop dus), maar als ik naar het toilet ga , lukt het me niet of heb ik het gevoel dat ik op het toilet moet blijven zitten..
winderigheid (vooral na het eten en sochtends)
opgeblazen gevoel
opgezette buik
bij angst of nervositeit komen de klachten alleen nog maar erger.. dit zorgt ervoor dat ik bepaalde activiteiten gewoon niet meer 'durf' doen.. zoals bvb een simpele uitstap, uit angst dat ik zo slecht ga komen of naar het wc zal moeten rennen
misselijkheid
zeer snel een vol gevoel na het eten (ik eet echt.. bakken minder dan vroeger, bvb vroeger zou ik twee borden gegeten hebben, nu amper een half)
bij bepaalde etenswaren worden deze klachten versterkt (vb melk , kaas..)
ziek bij menstruatie en meer pijn (zou ook aan m'n pil kunnen liggen)
gebrek aan eetlust
bij de meeste van deze dingen heb ik alle dagen last, bij andere maar een paar maal per week of maand... zou ik PDS kunnen hebben?
ik ben allezins van plan naar de dokter te gaan, maar zijn er toevallig mensen die PDS hebben of ervaring hebben bij zo'n onderzoek?
alvast bedankt!