Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2011, 14:09
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
ik heb twee vragen... een tijdje geleden postte ik hier een topic ivm misselijkheid 's ochtends.. had dan van de dokter wat medicatie gekregen en het advies om meer te slapen.. dit helpt dus niet.
ik voel mij alleen nog maar slechter. het verklaart ook niet waarom ik misselijk ben doorheen de dag, en vooral als ik iets eet.
ik heb natuurlijk niet al m'n kwaaltjes tegen de dokter gezegd (omdat hij me meteen zei dat het door oververmoeidheid kwam) .. maar had eens alles opgeschreven waar ik last van had. en ik kwam uit bij spastische darm (PDS) het prikkelbare darm syndroom.
alles lijkt me precies te kloppen
ben niet uitgerust na het slapen (zelfs bij het genoeg slapen!)
hoofdpijn
slecht slapen
pijnlijke steken op de plaats van de blindedarm
ik heb erg veel last van diarree.. iedere dag.
na het eten voelt het alsof m'n buik zich totaal wil omdraaien, maakt erg veel lawaai en krijg meteen het gevoel naar het groot toilet te moeten (de buikloop dus), maar als ik naar het toilet ga , lukt het me niet of heb ik het gevoel dat ik op het toilet moet blijven zitten..
winderigheid (vooral na het eten en sochtends)
opgeblazen gevoel
opgezette buik
bij angst of nervositeit komen de klachten alleen nog maar erger.. dit zorgt ervoor dat ik bepaalde activiteiten gewoon niet meer 'durf' doen.. zoals bvb een simpele uitstap, uit angst dat ik zo slecht ga komen of naar het wc zal moeten rennen
misselijkheid
zeer snel een vol gevoel na het eten (ik eet echt.. bakken minder dan vroeger, bvb vroeger zou ik twee borden gegeten hebben, nu amper een half)
bij bepaalde etenswaren worden deze klachten versterkt (vb melk , kaas..)
ziek bij menstruatie en meer pijn (zou ook aan m'n pil kunnen liggen)
gebrek aan eetlust

bij de meeste van deze dingen heb ik alle dagen last, bij andere maar een paar maal per week of maand... zou ik PDS kunnen hebben?
ik ben allezins van plan naar de dokter te gaan, maar zijn er toevallig mensen die PDS hebben of ervaring hebben bij zo'n onderzoek?
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 17:05
Pluis
Pluis is offline
Ik heb ook pds en met name zenuwen maken dat ik gigantische buikkrampen krijg en misselijk en diarree en alles. en zodra ik kalmeer is wordt het langzaam beter. tegen de buikpijn bij stress werkt bij mij overigens duspatal goed (ik heb dan nog wel wat krampen maar het doet veel minder pijn). Misschien dat je dat aan je huisarts kunt vragen?
Oud 09-10-2011, 18:16
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
ja zal morgen naar de huisarts gaan. heb niet meteen last van krampen maar, als ik nerveus kom, komt m'n 'toestandje' nog erger.. gisteren bvb zat ik in een situatie die ik niet gewend ben, maw ik was niet op m'n gemak, en echt, dr was precies een oorlog gaande in m'n buik...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 20:31
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
ben naar de huisarts geweest, bloed laten trekken.
blijkbaar tekort aan B2 vitamine en B11 (deze brengt het meeste complicaties mee)
de complicaties blijken te kloppen bij me, ga nu extra vitamientjes nemen en kijken wat het met zich meebrengt, heb dus bijkbaar geen PDS maar als het niet betert zou ik best een darmonderzoek doen zei hij me :-)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten