Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2002, 17:59
Diedo
Diedo is offline
Ik weet niet of het echt een probleem vormt maar ik heb dus een onwijs leuk meisje ontmoet. Ik ben echt smoor verliefd en het is ook wederzijds. Maar ze wil geen relatie aangaan omdat zij gelooft en ik niet. Ze is volgens mij hervormd ofzo............. Dit geloof is toch niet onwijs streng??? Ik heb haar gevraagd wat nou precies het probleem is want ze heeft ook een ex vriendje die niet geloofde. Dit heeft ze geprobeerd uit te leggen maar ik snap het niet echt. Het is allemaal een beetje vaag en ik zie niet echt een probleem. Kan iemand mij misschien iets meer vertellen over wat er allemaal leeft binnen de hervomde kerk.Ik heb zoiets van we zijn allebei verliefd dus why not!!! Maar ja
Oud 08-03-2002, 18:02
Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Tja geloof is een levens wijze waar ik niks van snap maar als jullie elkaar echt leuk vinden vinden jullie wel een manier
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Woestijnpinguin schreef:
Tja geloof is een levens wijze waar ik niks van snap maar als jullie elkaar echt leuk vinden vinden jullie wel een manier
Tjeej wat is dat voor een uitspraak, elk geloof is een verschillende levenswijze?

Maar in ieder geval, hervormd is over het algemeen niet streng en gaat prima samen met niet strenge andere geloven of atheisme. Zou er es met haar over praten, kom je er vanzelf wel achter wat ze precies gelooft en hoe je daarmee om kan gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:38
Lindansje
Lindansje is offline
mijn vriend gelooft, maar gaat neit naar de kerk

ik merk er niets van dat hij een geloof heeft en ik niet
Oud 08-03-2002, 21:43
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik vind religie sowieso enorme bullshit. Alleen al het aantal oorlogen dat erdoor komt....
Maar goed ik heb zoiets verder nooit meegemaakt, maar ik denk dat je het gerust kunt proberen.
Oud 08-03-2002, 21:44
!!0p3n
!!0p3n is offline
Leuke anekdote van een vriend van mij:

"Zijn gelovige vriendin kwam op een dag huilend naar hem toe. Hij was namelijk geen Christen en dat betekende dat hij naar de hel zou gaan en dat vond ze zo zielig."

Nou ja, ik geloof dat het goed tussen ze gaat...

Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 10:23
marieke_temp
marieke_temp is offline
jazeker heeeeeel belangrijk.
je houdt er op een heleboel gebieden waarschijnlijk andere gedacht, normen en waarden op na. het maakt niet uit hoe 'zwaar' de kerk is, maar zij heeft een relatie met god, en die heb jij niet. dat vormt gewoon een hele grote barriere, omdat ze er niet met jou over kan praten, omdat jij die god niet kent. terwijl dat voor haar waarschijnlijk de belangrijkste in haar leven is.
Oud 09-03-2002, 12:07
JuztAGiRl
JuztAGiRl is offline
Jammer genoeg is dit toch echt heel belangrijk!! Ik een vriendje hebben die ook erg gelovig is, van huis uit erg extreem en ik raad je aan om wat afstand van dr te nemen.
Want ik heb nu een half jaar met mijn vriend en je komt er langzamerhand achter dat je normen en waarden ontzettend verschillen, maar t'is zoooooooo moeilijk om hem los te laten, maar k denk dat mensen met 2 verschillende geloven, moeilijk samen kunnen leven.
Oud 09-03-2002, 12:27
kirsten
kirsten is offline
Als ze streng gelovig is (streng Calvinistisch) dan kan dat wel een probleem zijn... Maar als ze een gewone Christen is (die zich maar op bepaalde momenten tot God wendt), dan kan ze best leven met een niet-gelovige. Maar het is inderdaad zo, dat een ander geloof hebben, niet zo makkelijk is.
Oud 09-03-2002, 15:18
Diedo
Diedo is offline
Ja ik snap wel dat je andere waarden en normen hebt. Je moet elkaar respecteren en dat zal misschien een probleem bij haar zijn. Ik heb er geen probleem dat zij gelooft, ik sta er wel voor open maar bij haar ligt dat waarschijnlijk wat complexer. Ik kijk er eerst een poosje tegen aan. In ieder geval bedankt voor jullie mening!!
Oud 09-03-2002, 16:25
AMDFreak
AMDFreak is offline
Ik vindt mensen die bv Jehova getuigen zijn niet zo relax om iets mee te hebben, zeker als je zelf geen geloof hebt!

Wat jehova's getuigen niet mogen:
Als we gaan scheiden, dan zal ik mijn kinderen NOOIT meer mogen zien!
Als een jehova getuige een ongeluk heeft gehad, mag ze geen bloed krijgen van haar zelf, of van andere mensen!
Eerst trouwen en dan sex.. :z
Oud 09-03-2002, 16:36
simple creed
simple creed is offline
Het is een grote kans van dat het niet lukt maar het kan ook wel lukken.

Ze zal vanuit een andere invalshoek het leven bekijken, ze zal haar tijd anders indelen..

maar het kan wel... alleen tja..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 18:06
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
AMDFreak schreef:
Ik vindt mensen die bv Jehova getuigen zijn niet zo relax om iets mee te hebben, zeker als je zelf geen geloof hebt!

Als een jehova getuige een ongeluk heeft gehad, mag ze geen bloed krijgen van haar zelf, of van andere mensen!

Niet zoenen voor je huwelijksnacht... (en da's echt, want zelf gezien op een trouwfeest van mijn vriends nichtje. Hij kuste mij en zij vroegen: "Is she your wife?" Hij:"Almost", we hebben dat koppel zelfs op hun trouwfeest niet eens zien zoene, laat staan net na de sluiting van hun huwelijk, in hun "kerk")
Oud 09-03-2002, 18:19
Diedo
Diedo is offline
Ja ok Jehova's zijn extreem erg in dat soort dingen maar dat is zij niet. Al vraag ik me nu wel af of binnen de hervomde kerk wel sex voor het huwelijk is toegestaan.
Oud 09-03-2002, 20:29
Black Reina
Black Reina is offline
als je als niet-gelovige t geloof van je vriendin/vriend gewoon accepteert, zou hij/zij jou als niet-gelovige moeten accepteren. als hij/zij gelooft, dan zou hij/zij ook moeten geloven dat god de liefde schiep en dat hij de man/vrouw voor hem/haar heeft uitgekozen.

mijn visie hoor, alleen ik geloof niet
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 22:10
liz85
liz85 is offline
ik begrijp het probleem, ik heb het zelf ook een keer meegemaakt. Ik denk dat zij denkt dat jullie werelden te ver uit elkaar liggen. Misschien is het een idee om eens met haar mee te gaan naar de kerk, dan kan je het zelf zien. Ik ben zelf ook hervormd, dus als je iets wilt weten mail me maar.
Oud 20-04-2002, 01:36
Spila
Spila is offline
Citaat:
AMDFreak schreef:

Eerst trouwen en dan sex.. :z [/B][/QUOTE]
Jezus, waar heb je die onzin vandaan?!
Het is helemaal niet zo dat Jehova's getuigen hun kinderen niet mogen zien nadat ze gescheiden zijn. En statistieken wijzen erop dat Jehova's getuigen haast niet scheiden, ze staan erom bekend dat ze heel gelovig zijn, en doen echt alles aan de hand van de bijbel, en aangezien er in de bijbel staat dat het huwelijk voor eeuwig is, scheiden de meeste Jehova's Getuigen niet. De enige reden die ertoe kan leiden dat ze scheiden, is als 1 van het echtpaar de religie verlaat.

Dat over dat bloed, dat is hetzelfde verhaal, de bijbel geeft duidelijk te kennen dat niemand bloed tot zich mag nemen. (Le. 7:26, Le. 17:14, Han. 15:20,29) Daarom weigeren Jehova's getuigen bloed tot zich te nemen.

En dat ze hun maagdelijkheid niet mogen verliezen voordat ze getrouwd zijn, heeft te maken met dat in de bijbel staat dat god iedere man en vrouw die voor voor het huwelijk wordt ontmaagd ziet als een prostituee.
Oud 20-04-2002, 11:55
xsten
xsten is offline
Hervormd is echt het minst strenge geloof wat er bestaat. Sorry dat ik het zeg, maar het is dus onzin dat zij geen relatie met jou aan zou kunnen gaan. Misschien voor haar gevoel niet, maar het geloof keurt dat soort dingen echt niet af.
Ik kan me wel voorstellen dat het botst als één van de twee streng gelooft en de ander niet, maar daar lijkt me geen sprake van als ze hervormd is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten