Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik vind religie sowieso enorme bullshit. Alleen al het aantal oorlogen dat erdoor komt....
Maar goed ik heb zoiets verder nooit meegemaakt, maar ik denk dat je het gerust kunt proberen.
|
jazeker heeeeeel belangrijk.
je houdt er op een heleboel gebieden waarschijnlijk andere gedacht, normen en waarden op na. het maakt niet uit hoe 'zwaar' de kerk is, maar zij heeft een relatie met god, en die heb jij niet. dat vormt gewoon een hele grote barriere, omdat ze er niet met jou over kan praten, omdat jij die god niet kent. terwijl dat voor haar waarschijnlijk de belangrijkste in haar leven is.
|
Jammer genoeg is dit toch echt heel belangrijk!! Ik een vriendje hebben die ook erg gelovig is, van huis uit erg extreem en ik raad je aan om wat afstand van dr te nemen.
Want ik heb nu een half jaar met mijn vriend en je komt er langzamerhand achter dat je normen en waarden ontzettend verschillen, maar t'is zoooooooo moeilijk om hem los te laten, maar k denk dat mensen met 2 verschillende geloven, moeilijk samen kunnen leven.
|
![]() |
Als ze streng gelovig is (streng Calvinistisch) dan kan dat wel een probleem zijn... Maar als ze een gewone Christen is (die zich maar op bepaalde momenten tot God wendt), dan kan ze best leven met een niet-gelovige. Maar het is inderdaad zo, dat een ander geloof hebben, niet zo makkelijk is.
|
![]() |
Ja ik snap wel dat je andere waarden en normen hebt. Je moet elkaar respecteren en dat zal misschien een probleem bij haar zijn. Ik heb er geen probleem dat zij gelooft, ik sta er wel voor open maar bij haar ligt dat waarschijnlijk wat complexer. Ik kijk er eerst een poosje tegen aan. In ieder geval bedankt voor jullie mening!!
|
Ik vindt mensen die bv Jehova getuigen zijn niet zo relax om iets mee te hebben, zeker als je zelf geen geloof hebt!
Wat jehova's getuigen niet mogen: Als we gaan scheiden, dan zal ik mijn kinderen NOOIT meer mogen zien! Als een jehova getuige een ongeluk heeft gehad, mag ze geen bloed krijgen van haar zelf, of van andere mensen! Eerst trouwen en dan sex.. :z
||
![]() |
Citaat:
|
als je als niet-gelovige t geloof van je vriendin/vriend gewoon accepteert, zou hij/zij jou als niet-gelovige moeten accepteren. als hij/zij gelooft, dan zou hij/zij ook moeten geloven dat god de liefde schiep en dat hij de man/vrouw voor hem/haar heeft uitgekozen.
![]() mijn visie hoor, alleen ik geloof niet |
![]() |
|
![]() |
ik begrijp het probleem, ik heb het zelf ook een keer meegemaakt. Ik denk dat zij denkt dat jullie werelden te ver uit elkaar liggen. Misschien is het een idee om eens met haar mee te gaan naar de kerk, dan kan je het zelf zien. Ik ben zelf ook hervormd, dus als je iets wilt weten mail me maar.
||
![]() |
Citaat:
Als we gaan scheiden, dan zal ik mijn kinderen NOOIT meer mogen zien! Als een jehova getuige een ongeluk heeft gehad, mag ze geen bloed krijgen van haar zelf, of van andere mensen! Eerst trouwen en dan sex.. :z [/B][/QUOTE] Jezus, waar heb je die onzin vandaan?! Het is helemaal niet zo dat Jehova's getuigen hun kinderen niet mogen zien nadat ze gescheiden zijn. En statistieken wijzen erop dat Jehova's getuigen haast niet scheiden, ze staan erom bekend dat ze heel gelovig zijn, en doen echt alles aan de hand van de bijbel, en aangezien er in de bijbel staat dat het huwelijk voor eeuwig is, scheiden de meeste Jehova's Getuigen niet. De enige reden die ertoe kan leiden dat ze scheiden, is als 1 van het echtpaar de religie verlaat. Dat over dat bloed, dat is hetzelfde verhaal, de bijbel geeft duidelijk te kennen dat niemand bloed tot zich mag nemen. (Le. 7:26, Le. 17:14, Han. 15:20,29) Daarom weigeren Jehova's getuigen bloed tot zich te nemen. En dat ze hun maagdelijkheid niet mogen verliezen voordat ze getrouwd zijn, heeft te maken met dat in de bijbel staat dat god iedere man en vrouw die voor voor het huwelijk wordt ontmaagd ziet als een prostituee.
|
Hervormd is echt het minst strenge geloof wat er bestaat. Sorry dat ik het zeg, maar het is dus onzin dat zij geen relatie met jou aan zou kunnen gaan. Misschien voor haar gevoel niet, maar het geloof keurt dat soort dingen echt niet af.
Ik kan me wel voorstellen dat het botst als één van de twee streng gelooft en de ander niet, maar daar lijkt me geen sprake van als ze hervormd is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gelovig? #2 Steelpan | 188 | 30-01-2011 14:43 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
bekeerd naar de islam merels | 199 | 04-10-2005 21:10 | |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Verhalen & Gedichten |
het echte systeem grandmommy | 8 | 21-12-2003 18:54 |