Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 13:56
AnneCath
AnneCath is offline
Ik zat te kijken op internet voor fysiotherapie en welke eisen je daarvoor moet hebben.
Tot mijn verbazing zag ik dat je met elk havo en vwo profiel deze studie kunt gaan beoefenen. Ik vroeg me af of dit echt zo was? en dat je geen biologie nodig hebt in je vrije deel ofzo? er stond bij dat er hele nieuwe eisen sinds dit jaar gesteld worden aan om deze opleiding te volgen..?
hebbn mensen die dit dit jaar gaan doen of volgend jaar willen dit ook al gezien? en klopt het dat je echt geen biologie nodig hebt? niet in je profiel deel niet in je vrijdeel?

bedankt voor het tijd nemen van het lezen en beantwoorden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2003, 14:05
Verwijderd
als het er staat dan kan dat dus....
Is denk ik ook wel logisch bij bio leer je veel meer dan alleen hoe mensen globaal in elkaar zitten. Er is een hoop overbodige info voor fysiotherapeuten bij bio... Dus kunnen ze t ook ff zelf geven. Weten ze meteen zeker dat ze het goed geven
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:19
Verwijderd
ik denk van wel

tja het is wle een beetje belachelijk

hebben ze bij andere studies ook
bijv archeologie (oftewel besturen van de aarde) heb je geen aarddrijkskunde nodig.. terwijl je al sje het wel gehad heb gewoon zoveel makkelijker die studie kan doen

ik denk dat als dat er staat je het neit nodig heb.. Toch denk ik dat het wel verstandig is om toch biologie te doen.. Ookal is het geen toelatingseis
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:49
Balance
Balance is offline
nee, je hebt idd geen biologie nodig, aangezien ze je toch alles alsnog leren. je krijgt apart les in hoe het lichaam in elkaar zit, wat waarvoor is, hoe je het lichaam kan helpen/beïnvloeden enz.
ik denk dus wel dat het een voordeel is als je biologie hebt gehad, maar in beide gevallen word je alles wat je moet weten tijdens de opleiding geleerd.
Oud 26-06-2003, 21:03
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
******** schreef op 26-06-2003 @ 18:19:
[B]bijv archeologie (oftewel besturen van de aarde) heb je geen aarddrijkskunde nodig.. terwijl je al sje het wel gehad heb gewoon zoveel makkelijker die studie kan doen
[B]
Uhmz, inhoudelijk leer je toch haast niets op de middelbare school van het vak, het gaan eigenlijk meer om te kijken wat je leuk vind/ oefenen voor je studie.
met andere woorden: je leert alles wat je hebt gemist in een maand er weer bij.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 21:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Voor geneeskunde heb je ook geen biologie nodig.

Geneeskunde: Natuurkunde en scheikunde verplicht, biologie aanbevolen (maar niet verplicht).
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 21:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 26-06-2003 @ 22:03:
Uhmz, inhoudelijk leer je toch haast niets op de middelbare school van het vak, het gaan eigenlijk meer om te kijken wat je leuk vind/ oefenen voor je studie.
Klopt.

Je zou die hele middelbare school ook gewoon over kunnen slaan...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 23:08
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-06-2003 @ 22:45:
Voor geneeskunde heb je ook geen biologie nodig.

Geneeskunde: Natuurkunde en scheikunde verplicht, biologie aanbevolen (maar niet verplicht).
Vind het eigenlijk wel logisch hoor. Zoals je zegt, je kan veel overslaan, maar ze willen wel zeker weten dat je aanleg hebt voor natuurkunde en scheikunde. Er zullen maar allemaal alfa's die goed stukken tekst kunnen opnemen naar de studie komen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 01:04
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
******** schreef op 26-06-2003 @ 18:19:
ik denk van wel

tja het is wle een beetje belachelijk

hebben ze bij andere studies ook
bijv archeologie (oftewel besturen van de aarde) heb je geen aarddrijkskunde nodig.. terwijl je al sje het wel gehad heb gewoon zoveel makkelijker die studie kan doen

ik denk dat als dat er staat je het neit nodig heb.. Toch denk ik dat het wel verstandig is om toch biologie te doen.. Ookal is het geen toelatingseis

geologie
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 07:16
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 26-06-2003 @ 22:03:
dat valt best mee hoor

netzoals ik eigenlijk vind dat je oko geschiedenis nodig heb voor archeologie..
Wij hebben met aardrijkskunde heel veel aarde dingen besproken.. Bijv welke tijdperken er zijn, en met geschiedenis leer je dan wie daar toen woonden.. Ik weet dat je het op de uni het er zo weer bij heb geleerd, maar als je het al gehad heb, heb je toch een voorsprong op de rest
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 21:57
Firefly182
Firefly182 is offline
helemaal niet nodig! Kan handig zijn uiteraard, heb je net ff de voorsprong op degenen die geen bio hebben, maar je kan inderdaad met alle profielen fysiotherapie gaan doen! Ik had E&M met biologie in de vrije ruimte en dat kom ook.

*gaat fysio doen in A'dam*
Oud 20-08-2003, 12:33
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 27-06-2003 @ 00:08:
Vind het eigenlijk wel logisch hoor. Zoals je zegt, je kan veel overslaan, maar ze willen wel zeker weten dat je aanleg hebt voor natuurkunde en scheikunde. Er zullen maar allemaal alfa's die goed stukken tekst kunnen opnemen naar de studie komen.
Waarom zouden alfa´s geneeskunde willen gaan doen dan?
Oud 20-08-2003, 13:41
neeltje
neeltje is offline
Nee is niet nodig, vorig jaar nog wel, daarvoor heb ik toen een cursus gedaan die je via de school thuis kon doen, en daarna moest ik een toets afleggen. Maar uiteindelijk allemaal misgelopen door IB-groep die had me doodleuk vergeten mee te loten grrrrrrr. Ben toen verpleegkunde gaan doen, 42 studiepunten gehaald, en nou kan ik zo het eerste jaar inrollen zonder loting dat is wel ok.
Maar ik denk dat ik wel al een voorsprongetje heb met mijn jaar verpleegkunde, ik heb al stagegelopen, patientencontacten gehad, en pgo gevolgd. Maar ben weer minder goed in schei en natuurkunde en ik had trouwens profiel C & M op havo..ookal zo iets raars...

Zo komt alles toch nog goed terecht...
Reageren

Regels voor berichten