Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2007, 20:48
CoolJessy
CoolJessy is offline
Net een uurtje weggeweest kom ik terug bij de auto, parkeerboete. Dat terwijl ik ervan overtuigd was dat 18:00 de gangbare tijd was dat je niet meer hoefde betalen behalve op koopavonden, en het is maandag, dus geen koopavond.

Nou goed ik dus kijken op de automaat: je moet betalen tot 19:00. Opzich is het dus wel terecht dat ik een boete krijg maar ik vind het natuurlijk wel balen want ik ging er vanuit dat 18:00 overal gold... Weet iemand of ik met de volgende redenen enige grond heb voor een bezwaar?

En ga aub niet zeggen dat ik gewoon zelf had moeten opletten want dat weet ik nu ook wel, ik heb het in elk geval niet bewust nagelaten om een kaartje te kopen en vind dan 50 Euro voor een half uurtje erg veel.

* Alle andere plaatsen hier in de buurt moet je wel tot 18:00 betalen behalve op koopavonden, en het stond hier niet duidelijk aangegeven (behalve op de automaat zelf) dat je tot 19:00 moet betalen.

* Ik las op internet ergens dat op de parkeerbon dan wel de tijden moeten staan waarop je behoort te betalen voor het parkeren op die plaats, weet iemand of dit klopt? Het staat namelijk niet op de bon.

* Ik heb wel eens gehoord dat als je naam op een boete verkeerd is gespeld de boete ongeldig is... geldt dat ook voor andere fouten op de bon? Er staat namelijk dat de auto grijs is maar dat is ie (overduidelijk voor mensen die niet kleurenblind zijn) niet...
Oud 04-06-2007, 21:16
pyres
pyres is offline
om even in te gaan op je puntjes

- het staat dus op de geldautomaat dat je tot 19.00 uur moet betalen. de fout is dus aan jouw kant omdat het er wel degelijk op staat (en dat zeg je zelf ook). Je kunt wel proberen bezwaar te maken omdat het niet (duidelijk) staat aangegeven maar dan moet het echt onleesbaar zijn (bijvoorbeeld weggekrast) en dat was het dus niet omdat je het zelf wel kon lezen

- over tijden van betalen van de bon weet ik het niet, je zou het kunnen opzoeken op google??

- "harde gegevens" zoals adresgegevens en persoonsgegevens en dergelijke moeten kloppen. Over kleur valt te twisten, want ik vind bijvoorbeeld groen een andere kleur groen dan dat jij dat vindt.

je kunt altijd bezwaar maken, nee heb je en ja kun je krijgen, maar ik denk dat op basis van deze gegevens de kans erg klein is dat je bezwaar gegrond wordt verklaard.
Oud 04-06-2007, 21:31
Verwijderd
Je kan wel bezwaar maken, maar denk dat het allemaal verspilde moeite is. Mijn moeder werkt voor een parkeerbeheerbedrijf, op kantoor, en krijgt dagelijks dit soort dingen te zien.

Het staat idd op de automaat, de controleur kan niet ruiken of jij het wel of niet gelezen hebt. Wss staan er ook borden, die je wellicht over het hoofd hebt gezien.

Op de bon hoort, volgens mij, alleen de tijd te staan waarop je bekeurd bent. Aan de hand van je kaartje kunnen ze zien tot wanneer er betaald is, als er geen kaartje lag, dan moet de controleur dat toch ergens opgeschreven hebben? Of misschien een foto van hebben gemaakt.

NAW gegeven horen wel te kloppen, al kunnen ze die niet altijd achterhalen (als jij in de auto van een vriend rijdt etc.) de kleur van de auto valt zeker over te twisten, hoe staat de zon, is de controleur misschien wél kleurenblind

Zoals Pyres zegt; je kan het proberen, maar ook ik denk dat je weinig kans maakt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 22:46
vosje16
vosje16 is offline
Vorige week heb ik mijn auto in een straat geparkeerd waar ik normaalgezien moest betalen. Ik heb niet betaald omdat ik enkel een broodje moest gaan kopen in een broodjeswinkel amper 10 m verderop. Dit heeft amper 3 min geduurd. Toen ik terug was, had ik een parkeerboete. Dit vind ik echt oneerlijk, want het zou waarschijnlijk bijna even lang geduurd hebben tegen dat ik tot de automaat gestapt was, betaald had en terug was.

Het zou ook belachelijk zijn om 1 euro te betalen voor 3 min parkeren om een broodje van 3 euro te kopen.

Volgens mij staan ze daar ook opzettelijk voor mensen die 's middags een broodje gaan kopen! Ik heb daar namelijk al eens 's middags politie gezien die parkeerboetes aan het uitdelen was. Deze keer had ik trouwens niemand gezien. Niet bij het uitstappen en niet bij het buitenkomen van de winkel. Volgens mij staan ze echt (achter het hoekje) te wachten tot ze iemand een boete kunnen geven.

Kan ik hier bezwaar maken?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 22:52
Ray
Ray is offline
Natuurlijk niet.
Oud 04-06-2007, 22:56
vosje16
vosje16 is offline
'k Heb de parkeerboete in ieder geval in de vuilbak gegooid. Zij pesten mij, dus ik ga hen pesten, zelfs al ga ik er nog meer voor moeten betalen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 22:59
Ray
Ray is offline
God, wees verstandig en betaal dat ding. Boetes zijn kut maar je was gewoon fout en moet daarvoor dokken.

Je zegt het zelf al, zo moet je alleen maar meer betalen.
Oud 05-06-2007, 03:12
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 04-06-2007 @ 23:56 :
'k Heb de parkeerboete in ieder geval in de vuilbak gegooid. Zij pesten mij, dus ik ga hen pesten, zelfs al ga ik er nog meer voor moeten betalen.
Vergeet het maar, kansloos!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 09:03
Ivo
Ivo is offline
Ik snap niet dat mensen altijd zo zielig doen over een parkeerboete die ze volledig aan henzelf te danken hebben. Bij m'n werk in de winkelstraat zie ik het ook zo vaak. Mensen die even bij de bakker of slager of in onze lampenwinkel iets kopen, ondertussen ontzettend opgefokt en ongeduldig in de winkel staan als je als medewerker niet je benen uit je lijf loopt voor ze en vervolgens de parkeerwachter volledig uitschelden. Als je die parkeerbon niet wil, gooi dan even 20 ct. in de automaat of parkeer een klein eindje verderop, want het is echt aan de rand van het betaald-parkeren gebied.. Of sta vroeg op en zorg dat je voor 10 uur 's ochtends je boodschappen heb gedaan. Dan is het parkeren gratis en zijn ook alle winkels open (bij m'n werk in de straat dan)

Niet zeuren en gewoon dokken. Dit zijn boetes die volledig vallen onder de noemer "eigen schuld, dikke bult". Je neemt bewust het risico door de geldende regels te overtreden, dan moet je dus ook op de blaren zitten.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 09:17
pyres
pyres is offline
precies

de mensen die "even drie minuten een brood kopen" en dus bewust geen geld in de meter gooien, terecht dat je een boete krijgt
Oud 05-06-2007, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je ze hiermee goed te pakken hebt! Wat zullen ze zich gepest voelen wanneer ze steeds meer geld van je krijgen!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 09:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 04-06-2007 @ 21:48 :
* Alle andere plaatsen hier in de buurt moet je wel tot 18:00 betalen behalve op koopavonden, en het stond hier niet duidelijk aangegeven (behalve op de automaat zelf) dat je tot 19:00 moet betalen.
Ja, dat lijkt me aardig steekhoudend. Ze kunnen namelijk niet beweren dat jij speciaal naar de automaat had moeten lopen als het op dat uur niet gebruikelijk is dat te doen. Ik acht het echter zeer onwaarschijnlijk dat er nergens borden over staan.
Citaat:
* Ik heb wel eens gehoord dat als je naam op een boete verkeerd is gespeld de boete ongeldig is... geldt dat ook voor andere fouten op de bon? Er staat namelijk dat de auto grijs is maar dat is ie (overduidelijk voor mensen die niet kleurenblind zijn) niet...
Je kan het proberen. Als er geen kenteken op staat kun je aan de hand van dat gegeven natuurlijk fluitend beweren dat het jouw auto niet is en er sprake is van een misverstand. Klopt je kenteken wel, dan is dat al minder kans op succes lijkt me. Wel spreekt dat je verweer van punt 1 tegen, en je kunt uiteraard niet uit twee vaatjes tappen.
Citaat:
Verwacht je echt dat ze daar nog niks op hebben gevonden? Alle kosten van incasso komen voor jouw rekening als je verliest (en dat doe je in jouw situatie) en dat wil je in het geheel niet meemaken. Anderhalf jaar verder is € 17,50 bij mij opgelopen tot € 196, iets dat ik alleen laat gebeuren omdat het een principezaak is waarin ik verwacht een stevig standpunt neer te zetten.
Oud 05-06-2007, 10:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
'k Heb de parkeerboete in ieder geval in de vuilbak gegooid.
Alsof dat zin heeft, je krijgt gewoon een acceptgiro thuis. Betaal je die niet, dan krijg je een nieuwe, met een verhoging. Betaal je die ook niet, krijg je NOG een verhoging. Als je die niet betaalt krijg je een deurwaarder aan de deur.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 11:51
vosje16
vosje16 is offline
Tja...

Ik vind echt dat dit oneerlijk is. Ik heb al parkeerboetes gekregen omdat ik niet betaald had, maar toen stond ik daar een uur ofzo en dit vind ik helemaal terecht. Deze boetes betaal ik dan ook zonder problemen, maar hier is het echt om de mensen te pesten die een broodje willen gaan kopen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 12:01
Ivo
Ivo is offline
Nee, je hebt gewoon bewust het risico op een boete genomen door je auto te parkeren zonder een kaartje te kopen. Daarbij heb je de pech gehad dat er toevallig een parkeerwachter in de buurt was. Dat heeft niets met mensen pesten te maken. De overheid heeft bepaalde regels ingesteld, daar moet jij je aan houden. Doe je dat niet, dan zijn de gevolgen daarvan ook voor jou. Ben je het niet eens met die regels, dan moet je bij alle verkiezingen op een partij stemmen die het ook niet met die regels eens is, of je moet jezelf verkiesbaar stellen. Zo werkt dat nu eenmaal in een democratie.
Volgende keer dus wel gewoon een kaartje kopen of je auto ergens parkeren waar het wel gratis is en verder niet zeuren.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 12:11
Kali
Kali is offline
Met CoolJessy ben ik wel akkoord, ik ga zelf ook niet gaan kijken op een parkeerautomaat na 18u of je nu tot 18u of 19u moet betalen, aangezien je er normaal wel van uit mag gaan dat 18u normaal is...
ALs er geen bord of dergelijke aan de straat stond waar de uren op vermeld staan, lijkt me dat wel logisch. Probeer je standpunt te staven met foto's of andere parkeermeters waar op staat dat tot 18u maar te betalen is?

Voor het andere geval, je hebt idd het risico genomen, waarom staat er anders een meter?
En je hoeft heus geen euro te betalen, normaal kun je met 10 cent al 10 mins blijven staan, en anders moet je maar ergens anders je boodschappen doen he ...
Oud 05-06-2007, 12:19
Verwijderd
vosje, er staat niet voor niks een parkeer meter, je staat echt niet boven de wet omdat je een broodje wil kopen ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Goed idee hoor! Je dacht toch hopelijk niet dat het de overheid ook maar iets uitmaakt hoeveel je hen 'pest'? Veel plezier als de boete is opgelopen tot 500 euro en jij voor de rechter moet verschijnen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 13:36
Balance
Balance is offline
Dit topic is best lachwekkend

@vosje: waarom is het oneerlijk als je 3 minuten iets doet wat niet mag en je er voor gestraft wordt? Je hebt zelf de beslissing genomen om dat risico te lopen. Wees dan ook volwassen genoeg en betaal die boete gewoon. En ik snap uberhaupt niet dat je denkt dat je hen pest door niet te betalen.

@ts: ik denk dat je weinig kan, aangezien de fout bij jou ligt. Een misverstand over parkeertijden kan altijd gebeuren, maar alsnog is dat dan wel jouw fout en kunnen zij niet achterhalen of jij opzettelijk het risico hebt genomen of dat je gewoon niet wist dat je tot 19.00 uur moest betalen. En jij hoort in zo'n geval op de automaat te kijken waar zij het op vermeld hebben, dus hen is in ieder geval niks te verwijten.
Oud 05-06-2007, 15:09
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 05-06-2007 @ 12:51 :
Tja...

je woont in Belgie toch? dat meende ik me te herinneren, daar is het iig een volksvermaak om de boete niet te betalen. hihi, en de justitie doet er nooit iets mee.
Oud 05-06-2007, 16:45
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 05-06-2007 @ 16:09 :
je woont in Belgie toch? dat meende ik me te herinneren, daar is het iig een volksvermaak om de boete niet te betalen. hihi, en de justitie doet er nooit iets mee.
Ja, daarom dat ik ook het risico wil nemen om niet te betalen...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 16:47
Kali
Kali is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 05-06-2007 @ 17:45 :
Hah dan hoop ik dat je niet in vilvoorde woont ...
Oud 05-06-2007, 17:33
Tiño
Tiño is offline
owja, in Belgie lopen ze zo erg achter dat het eigenlijk niet boeit of je wel of niet betaald.

Betaal je niet dan is er de komende 3jaar toch niemand beschikbaar om vervolg stappen te ondernemen.

Mja, dan zou k zelf ook erg gaan twijfelen of k zou betalen.

(ja serieus pas gelezen dit)
Oud 05-06-2007, 18:27
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Tiño schreef op 05-06-2007 @ 18:33 :

Mja, dan zou k zelf ook erg gaan twijfelen of k zou betalen.
je bent idd eg dom als je in belgie je parkeerboete betaalt haha. Echt geen haan die er naar kraait.
Oud 05-06-2007, 18:45
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 05-06-2007 @ 19:27 :
je bent idd eg dom als je in belgie je parkeerboete betaalt haha. Echt geen haan die er naar kraait.
Hangt ervan af waar in België...En hangt er ook vanaf of je de boete gekregen hebt van de politie of van een parkeerbedrijf...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2007, 19:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 05-06-2007 @ 17:45 :
Zeg dat dan. Om boetes te kunnen innen moet er eerst een rechtstaat bestaan waarin dat af te dwingen is. In geval van België mag mijn opmerking over incasso als niet gepost beschouwd worden. Excuses.
Oud 05-06-2007, 20:55
Ray
Ray is offline
Je krijgt toch ook een boete als je nét 1 km/h te hard (gecorrigeerd) rijdt? Ze moeten toch ergens de grens trekken, en voor parkeren is het simpel: parkeren is betalen.
Oud 05-06-2007, 21:20
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Ray schreef op 05-06-2007 @ 21:55 :
Je krijgt toch ook een boete als je nét 1 km/h te hard (gecorrigeerd) rijdt? Ze moeten toch ergens de grens trekken, en voor parkeren is het simpel: parkeren is betalen.
Nee hoor, ik ken iemand die 1km te snel reed en die heeft een brief teruggestuurd en uiteindelijk heeft ie niet moeten betalen. Maar dat is misschien enkel zo in België...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 21:52
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Kali schreef op 05-06-2007 @ 13:11 :
Met CoolJessy ben ik wel akkoord, ik ga zelf ook niet gaan kijken op een parkeerautomaat na 18u of je nu tot 18u of 19u moet betalen, aangezien je er normaal wel van uit mag gaan dat 18u normaal is...
Dat vind ik nu weer werkelijk idioot. Hoezo vanuit gaan dat het maar tot 18.00 is? Dat slaat toch nergens op? Ja, zou kunnen en zou me niet zo verbazen als dat ook op een meerderheid van plaatsen is, maar daar zo klakkeloos vanuit gaan? Lijkt me erg dom. Bij mij voor de deur is het zelfs tot 23.00 (de hele week ja) en ik kom zelf heel wat wisselende tijden tegen als ik eens goed op die bordjes kijk.
Er klakkeloos vanuit gaan lijkt mij dus nogal dom. Gewoon kijken dan weet je het zeker. Zoveel moeite is dat ook weer niet en je loopt dan niet het risico op dat je ernaast zit.
Oud 06-06-2007, 11:25
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Nou goed ik dus kijken op de automaat: je moet betalen tot 19:00. Opzich is het dus wel terecht dat ik een boete krijg maar ik vind het natuurlijk wel balen want ik ging er vanuit dat 18:00 overal gold... Weet iemand of ik met de volgende redenen enige grond heb voor een bezwaar?

En ga aub niet zeggen dat ik gewoon zelf had moeten opletten want dat weet ik nu ook wel, ik heb het in elk geval niet bewust nagelaten om een kaartje te kopen en vind dan 50 Euro voor een half uurtje erg veel.

* Ik las op internet ergens dat op de parkeerbon dan wel de tijden moeten staan waarop je behoort te betalen voor het parkeren op die plaats, weet iemand of dit klopt? Het staat namelijk niet op de bon.

Tot 18 uur betalen is geen standaard regel? Ik woon in een wijk die tot centrumgebied behoord, daar betaal je tussen 9 uur en 22 uur parkeergeld om te parkeren. In het centrum zelf betaal je hier doordeweeks tot 23.00 uur 's avonds parkeergeld..

Het is heel vervelend en jammer geld, ik denk dat je geen schijn van kans maakt indien je bezwaar indient.
(Parkeerboetes zijn altijd lullig. In het begin kon ik nog geen parkeervergunning voor mijn wijk krijgen. Stond ik voor de deur mijn boodschappen uit de auto te laden, kom ik uit huis (hooguit 2 minuten in huis geweest om boodschappen op het aanrecht neer te zetten terwijl mijn portier open was), hangt er toch een bon onder m'n voorruit.. En zo heb ik het nog een paar keer gehad... 50 pijnlijke euro's..).
Oud 06-06-2007, 17:37
De Dood
De Dood is offline
Hahahaha
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 19:59
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 05-06-2007 @ 12:51 :
heb al parkeerboetes gekregen omdat ik niet betaald had, maar toen stond ik daar een uur ofzo en dit vind ik helemaal terecht.
Alsof de parkeerwachter kan zien of jij er al een uur staat of maar 5 minuten als je geen bonnetje hebt gekocht.

Koop je geen parkeerticket dan neem je bewust het risico, en dan moet je niet zeuren als je een boete krijgt. Gewoon betalen.

Enneh, als je die 50 euro teveel geld vindt voor 3 minuten, tsja, dan laat je je auto er toch langer staan, die bon heb je toch al .
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 20:05
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Je kan altijd proberen bezwaar aan te tekenen, dat kost je alleen een postzegel, maar zorg er wel voor dat je je redenen goed kunt onderbouwen, anders is het zonde van de moeite.

Ik heb ook een keer bezwaar gemaakt tegen een parkeerboete, dit kwam mede door de vreemde uitspraken die de agent deed. Dit heb ik allemaal in mijn bezwaarschrift geschreven, en de agent is daar ook over gehoord en die heeft alles ontkend. Beetje kinderachtig, ik heb toen verder geen actie ondernomen omdat dit me qua tijd en geld meer zou kosten dan wat het zou opbrengen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten