Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Meestal is het eigenlijk zo dat m'n hoofd het allemaal wel weet, maar m'n gevoel niet meewerkt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
de littekens zijn er
en ze zullen er altijd zijn dat besef ik zelf ook maar met leren leven dat zal goed genoeg zijn voor mij spijtig genoeg weet ik dat ik deels voor de rest van men leven een deel van men lichaam zal moeten verbergen voor andere mensen voor de rest zijn het herinneringen |
![]() |
|
Amlittekens, foute vrienden, foute acties en een
aantal beslissingen, ik heb er geen spijt van. Het waren foute dingen, maar ik heb m'n lesje wel geleerd, en uit de foute vrienden en beslissingen zijn nog een boel goede uit gekomen. ![]() Meer moeite heb ik met grote dingen, en de rol die ik daar (evt?) in gespeeld heb. Maar dat komt ook doordat ik de gevolgen nu pas goed merk, of doordat ik het nog niet (gedeeltelijk) verwerkt heb. En dan zijn gevoelens als twijfel en spijt er heel snel. Uiteindelijk leer ik er wel mee omgaan ed, maar op zwakke momenten blijft er toch wel een had-ik-het-maar-anders-gedaan-gevoel knagen. ![]()
|
Verwijderd
|
ik leer ervan en probeer het niet nog een keer te doen. Ik heb geen spijt van mijn verleden want het heeft me gemaaktr wie ik nu ben.
Ik heb heel veel foute dingen gedaan vroeger en denk er nogsteeds redelijk vaak aan.. Tuurlijk had ik liever gewild dat ze anders waren gelopen maar nu ben ik wel extra op mn hoede dat het niet nog een keer gebeurd ![]() |
![]() |
|
De grootste fout uit mijn verleden kan ik nooit meer herstellen. De kleinere fouten heb ik van geleerd, maar ik zal niet naar die kennis handelen.
Ik sta vaak stil bij het verleden, wens er naar terug te keren, soms beleef ik het verleden in gedachte en verwar het met mijn heden. Als de 'droom' dan weer ophoud ga ik door met wat ik ook aan het doen ben.
||||||
Citaat:
blijft er over: a) het accepteren b) het niet accepteren, en het jezelf dus onnodig moeilijk maken, omdat je het niet kan terugdraaien. Citaat:
idd kan je niet meer terugdraaien dus waarom er telang bij stil staan? Citaat:
IEDEREEN leert ervan. Aangezien je het beste met je voorhebt en ziet dat iets niet goed is, dan ga je proberen dat te voorkomen. Niemand wil pijn, niemand wil een slechte situatie. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij is er niemand die mentale pijn wil. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() niemand wil zelf mentale pijn. Als ze bij een partner blijven, waar ze zich uiteindelijk ongelukkig bij voelen, denk je dan dat ze dat doen omdat ze het ongelukkige fijn vinden? Volgens mij ligt het eerder aan de situatie. Stoppen met de relatie doet meer pijn o.i.d. |
![]() |
||
Citaat:
Ach, ik mag het je soms toch wel even moeilijk maken... ![]()
|
ik heb genoeg fouten gemaakt.
van sommigen zal ik wellicht geleerd hebben, ik heb genoeg (te veel!!) littekens op mn arm zitten. die gaan niet meer weg. ik zie ze nu als een waarschuwing... om ze niet weer te maken. sommige 'fouten' maak ik weer. soms, omdat het niet anders kan... bijv. dat vriendschappen breken. dat kan nooit alleen door mij komen, zoiets komt van twee kanten. Als ik voor een vriendschap wil 'vechten' maar de ander er geen moeite voor doet... heeft het heel weinig zin. maar of je dat dan als een fout moet zien... Alle slechte dingen hebben ook goede dingen. daarom helpt dat schema die evatjuhh (ofzo) gaf denk ook wel. je kan zien wát er nou precies fout is gegaan, maar ook wat je juist wel goed hebt gedaan. je zou hem als het ware evt. ook om kunnen draaien ![]() ![]() maargoed, ik wil ook van mn fouten leren... hoewel ik soms wéér in dezelfde valkuil stap ![]() liefs, wendy
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoe gaan jullie om met dingen die jullie in het verleden hebben gedaan? Ik heb nooit aan am gedaan, dus daar kan ik geen antwoord op geven.
'Fouten' die je hebt gemaakt, en niet meer terug kunt draaien? Das kut, en ik blijf me daar heel vaak heel lang schuldig over voelen, hoewel ik weet dat het geen zin heeft. Ik projecteer alles op mezelf, terwijl anderen ook best die fouten met mij gemaakt kunnen hebben, met het oogpunt op ruzies* Leren jullie er van, heb je geen spijt van dingen die vroeger gebeurt zijn omdat het nou toch eenmaal gebeurt is? Ik leer er niet van eigenlijk, want ik doe het elke keer opnieuw, ben gewoon hardleers op dat gebied. Ik denk wel dat ik het ooit nog eens leer. Hoe gaan jullie met je fouten om? proberen te vergeten en ervan leren, maar zoals ik al zei, ik ben vrij hardleers. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb fouten gemaakt waar ik een groot schuldgevoel over had/heb. Dingen gedaan die niet goed te praten zijn. Ik heb er echter ook heel veel van geleerd. Mijn schuldgevoel is nu al stukken minder groot en ik heb ingezien dat die fouten niet nutteloos waren. Ik heb er heel veel van geleerd en heb er mijn verantwoordelijkheid in genomen. Ik ben er sterker uitgekomen en dus kan ik er boven staan. (het lukt niet altijd, maar ik probeer het
![]() Wat jij zegt over littekens, dat heb ik ook. Daar heb ik vooral een duidelijke weerhouding van. Als ik er naar kijk, weet ik precies waarom ik dat nooit meer wil. Een fout is pas echt een fout, als je er niet van leert en hem steeds weer opnieuw maakt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik heb me nooit gesneden ook helemaal niks in die richting...
dit is ook niet iets waarvoor ik me schuldig voel.. tijdje wel maar nu niet meer maar wil het toch even vertellen. Toen ik 14 was.. was ik een opstandige van alles uitproberende puber.... was aan het testen hoe ver ik kon gaan.... wat uitdraaide op ruzie bij mijn vader en mij.... ik merkte dat ik steeds verder kon gaan, terwijl het vroeger zo`n standvastige man was... ik had steeds grotere mond.. elke dag ruzie... en oplaatst liep ik gewoon letterlijk over hem heen.... toen ik net 15 was is ie plotseling overleden... een week van te voren nog een jas gehad omdat hij zich schuldig voelde tegenover mij... omdat ie nogal heel erg in een ruzie tegen me uit was gevallen... maar toen was ie er ineens niet meer... en heb hele tijd last gehad van had ik nou maar nooit ruzie gemaakt... was ik maar niet zo opstandig geweest... nu weet ik dat dat gewoon normaal was.. maar doordat hij al ziek was gaf ie geen tegenspraak meer.. maar als ik dus iets mocht terugdraaien dan zou het zeker die ruzies zijn... maar zoals ik hier ergens al las... je leert van de fouten die je maakt.. en dat heb ik absoluut gedaan.
|
Ik heb gelukkig niets gedaan waar ik nog dagelijks aan denk en spijt van heb...., maar wel dingen die anderen hebben gedaan waar ik nog dagelijks aan denk en pijn van heb. DAar probeer ik gewoon oplossingen voor te vinden, en kijken of het werkt. Volgensmij ben ik nu eindelijk op de goede weg.
|
Mijn fouten hebben me gemaakt tot hoe ik nu ben, en ik ben tevreden met hoe ik nu ben. Als ik die fouten niet had gemaakt was ik nu misschien anders geweest en niet tevreden met mezelf geweest.
Je kunt geen perfect leven leiden zonder fouten. Hoe weet je dat je alles goed doet als je nooit een fout maakt? Hoe weet je dan uberhaupt wat goed en fout is? Eerst vond ik het altijd wel heel jammer dat ik me zo lang niet vrolijk had gevoeld enz. Al die 'verloren' tijd. Zo zag ik het. Maar nu niet meer, want ik ben nu weer gelukkig. Die periode heeft ook bijgedragen aan hoe ik nu ben, en ik weet zeker dat ik anders was geweest als ik die periode niet had meegemaakt. En ik weet niet op wat voor manier ik dan anders was geweest, misschien was ik dan wel helemaal niet tevreden met mezelf geweest. En dat ben ik nu wel ![]() Maar ik moet wel toegeven dat ik volgens mij nog niet vreselijk grote fouten heb gemaakt, zoals weglopen van huis ed. Hoe ik daar mee om zou gaan weet ik dus ook niet.
|
Verwijderd
|
Gelukkig hebben de meeste mensen hier, het idee dat je van je fouten leert, en dat het toch al geweest is.
![]() Ik begrijp het ook wel wat iedereen zegt, over dat je nou eenmaal fouten maakt in je leven, en dat het je helpt, door er van te leren. Ik denk dat de reden waarom het bij mij niet zo lukt, dat dat met zelfacceptatie heeft te maken. Omdat ik mezelf niet accepteer zoals ik ben, kan ik mijn fouten ook niet accepteren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Veel dingen vallen ook moeilijk in woorden uit te leggen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |