Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook zou je als oorzaak kunnen aanwijzen dat jongens over het algemeen minder met gevoelens bezig zijn tijdens hun ontwikkeling dan meisjes. Jongens gaan voetballen, gekke dingen uithalen, computeren, enzovoorts.. terwijl meisjes bijvoorbeeld voor een paard zorgen. De hersenen kun je zien als een grote spier. Als hij geoefend wordt, wordt die sterker. Doe je er niets mee, wordt hij slap. Het is maar net wat je ermee doet (en welke 'delen' ervan het meeste worden uitgedaagd). |
![]() |
|
Ik ken dr nog een leuk verhaaltje over (erg standaard maar wel grappig):
man: Ik ben een man en dat is een geluk Ik doe niet hysterisch al heb ik het druk Ik verspil niet mijn leven met " wat moet ik aan" Kan zonder depressie van de weegschaal afgaan Ik gooi dingen weg, heb geen spullen teveel En als iets kapot is dan maak ik het heel Parkeren is easy;gewoon in een keer En we doen wel hetzelfde, maar ik verdien meer! Ik ben een man, ik den logisch na ik leef niet op light drank en drie blaadjes sla Als ik ergens heen loop, weet ik de weg terug Ik maak van een olifant in no time een mug En al deel ik met duizenden vrouwen het bed Ben ik juist de man, in plaats van een slet Als ik zeg dat ik klaar ben, dan kunnen we gaan En tijdens het plassen kan ik gewoon blijven staan. Ik ben een man ja, dat doet me plezier Ik word niet dronken van 2 glazen bier Ik weet wat "buitenspel" is, daarom geef ik een brul want voetbal is passie en de scheids is een lul Publiekelijk huilen doe ik dus nooit He, ik kan het vangen als iemand iets gooit En ik hoef niette baren, dus geen centje pijn Is het niet geweldig om een man te zijn? Vrouw: Ik ben een vrouw en da's heus geen pech Heb geen last van agressie als ik rijd op de weg En ruim al mijn rotzooi achter me op Als ik iets zoek vind ik het in 1 keer! Kan tegelijkertijd bellen, koken en nog veel meer! Van een griepje is bij mij niet veel te merken Ik neem een aspirine en ga gewoon werken Ik hou me bezig met echt belangrijke vragen In plaats van te jammeren om de voetbaluitslagen. Al is vrouw zijn dan een enorme zegen, Helaas houdt " de man" onze ontwikkeling tegen! Hem aan zijn lot overlaten is misschien een makkie Maar wie strijkt dan zijn overhemden en kookt zijn prakkie? Dat is niet het ergste in dit geval Wat echt irritant is bij mannen: hun gebral Ze denken zelf dat ze de beste zijn Vooral spotten met vrouwen vinden ze fijn Uiteraard laten we ze in de waan Want de waarheid kunnen ze psychisch niet aan: Mannen zijn eigenlijk nog een kind Dat spelen met auto's het einde vindt, Die een potje gaan veschten als hun club verliest, Computerspelletes speelt en maar knoeit als ie piest. Nee, mannen willen de waarheid niet horen Zonder een vrouw zijn ze verloren! Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 14:59. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Alleen er klopt natuurlijk niets van dat verhaaltje... ik snap niet dat mensen het voor elkaar krijgen dingen per geslacht af te rekenen - dat verschilt toch per persoon? Ik doe zoveel van die typisch 'mannelijke' dingen en ik ken zoveel jongens die veel beter zijn in die typische 'vrouwelijke' dingen...
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Mijn vriendje en ik zijn in haast alles anders... en verschillen ook in haast alles van mening, maar dat is juist leuk ben ik achtergekomen
![]() Voordat we een relatie kregen had ik er zo mijn twijfels over, kwas bang dat we te verschillend waren voor een relatie, maar ik weet nu al dat ik meer voor hem voel dan ik ooit voor iemand heb gevoeld. Het klikt gewoon *blij* ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik zie nauwelijks kille mannen. Ik zie wel heel veel mannen die hun uiterste best doen zich te beheersen, omdat ze geleerd hebben dat je dat als man nu eenmaal hebt te doen – ook en niet zelden van hun moeders! Ook hebben mannen geleerd dat vrouwen doorgaans nu eenmaal een groter zwak hebben voor het sterke, zwijgzame en mysterieuze type dan voor huilebalken, en dus meten zij zich het imago aan van het sterke, zwijgzame en mysterieuze type om hun kansen op de "markt" te vergroten (een schijn die uiteraard niet eeuwig valt op te houden). Dit zegt dus niets over mannelijke emotionaliteit maar alles over de mate waarin mannen geconditioneerd door het leven gaan. En over de zogenaamd zo rijke vrouwelijke emotionaliteit? Zoals ik al eerder schreef zie ik van vrouwen voornamelijk heel veel grote gebaren en aanstellerij, maar dat lijkt me wat anders dan een ander werkelijk inzichten geven in je belevingswereld. Dus: aanstellerij en toneelspelen vind ik wat anders dan emotionaliteit, en buiten de verschillen tussen mannelijke en vrouwelijke uiting van emotionaliteit zie ik geen verschil in rijkdom of intensiteit van de gevoelens. Emotionaliteit heeft niets te maken met zwakheid en stoerheid niets met kracht, maar het geeft wel aan dat de vrouwelijke manier van kijken naar en denken over mannen voor heel veel vrouwen nauwelijks is geëvolueerd, alle feministische en emancipatorische retoriek ten spijt. En wat betreft nuanceren: ach, soms kun je veel duidelijker zijn door bewust wat (of flink) te chargeren! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Eigenlijk ben ik het in grote lijnen met Fil eens.
Kort gezegd hebben mannen minimaal net zoveel emoties als vrouwen, alleen wordt de manier waarop die emoties geuit worden lang niet altijd goed begrepen. Ik denk dat dat te wijten is aan de verschillende manieren waarop mannen en vrouwen communiceren. Mannen neigen over het algemeen wat directer te zijn. Een voorbeeldje uit de praktijk: Een jong stelletje loopt op koninginnedag door de binnenstad van Dordrecht. Ze komen langs een kraam met broodjes. De vrouw vraagt: 'Heb je ook zo'n trek in een broodje?' De man antwoordt: 'Nee, ik heb net gegeten.' De vrouw is teleurgesteld, ze bedoelde eigenlijk dat ze zélf zin had een broodje te gaan halen... Komt dit bekend voor, dames? Houd er dan rekening mee dat de man geen kwade bedoelingen had, maar gewoon niet gewend is aan indirecte vraagstellingen. Wat ik ook boeiend vind, is het zogenaamde "verschil in ontwikkeling tussen jongens en meisjes in de puberteit". Daar geloof ik helemaal niet in! Al zijn jongens over het algemeen misschien wat speelser tijdens hun tienerjaren, ik vind niet dat je daaruit conclusies kan trekken over iemands emotionele ontwikkeling. Helaas is de algemene opvatting vandaag de dag dat het emotioneel correct en stoicijns is de hele tijd stil in een hoekje te zitten in plaats van lol te trappen. Bij jongens kom je net zoveel emoties tegen als meisjes, alleen moet je vaak wat dieper graven, omdat mannen van nature jagers zijn, die niet graag hun zwakke plekken willen tonen (in de vorm van emoties) Daar weleens over nagedacht? Zo niet, beetje jammer. Zo ja, reacties hierop? Iemand?
|
Verwijderd
|
Mannen/jongens kunnen echt kwaad om niets worden.
Ze tonen hun gevoelens niet echt goed, in ieder geval anders dan meisjes. Als er wat is moet je honderd keer vragen voor er iets uitkomt. Volgens mij zijn ze sneller jaloers op niets. En ze kunnen geen lol om niets hebben |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat jongens/mannen hun gevoelens op een andere manier uiten dan meisjes/vrouwen lijkt me duidelijk. De meeste mannen proberen eerst zelf ergen uit te komen voordat ze hun gevoelens gaan bespreken. Dat bespreken komt voor mannen over als 'hulp vragen'. Vrouwen echter gaan het bespreken om hun band met de ander te benadrukken, ze zien het als een uitlaatklep. naar: Mannen komen van mars, vrouwen van venus; John Gray Het is dus een andere vorm van uiten, maar dat is toch niet beter of slechter?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Enquete man/vrouwverschillen Goldie_Xx | 0 | 31-10-2010 21:00 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
bestaan er fundamentele verschillen tussen mannen en vrouwen? lovetear | 23 | 03-03-2004 04:54 | |
Psychologie |
Leuke verschillen tussen mannen en vrouwen. Eend | 36 | 27-01-2004 19:56 | |
Seksualiteit |
verschil tussen mannelijk en vrouwelijk vocht? snarl | 14 | 13-01-2004 18:49 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[statement] Mannen en vrouwen zijn gelijk So chu chu | 157 | 12-06-2003 15:16 | |
Psychologie |
Verschil tussen mannen -en vrouwentaal? murwari | 14 | 27-11-2002 22:03 |