Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2003, 10:31
Verwijderd
Ik ben vandaag bij een sociaal .... psychiater geweest. Ik heb mn hele leven al een angst als ik alleen ben en/of in het donker. Maar sinds ik een aantal dingen heb meegemaakt, waaronder het overlijden van mijn vader, en een blinde-darm operatie - eerste keer in het ziekenhuis plus een pijnlijke punctie - zijn het echt aanvallen geworden.

Vandaag dus dat gesprek gehad. En de psyche zal het een en ander met mijn maatschappelijk werkster bespreken, daarna wilt hij me waarschijnlijk doorsturen naar een instelling/proffesionele hulp. Omdat hier beter naar gekeken moet worden, en ik langere gesprekken nodig heb.

Nu hoor ik altijd maar van de mensen slechte dingen over instellingen (psychiatry) e.d, ikzelf denk dat dit allemaal gewoon vooroordelen zijn, maar ik zal graag eens horen van mensen met ervaring met deze instellingen hoe het heeft geholpen, en of er ook negatieve dingen over zijn?

Ik vraag me ook af of hier mensen zijn die hetzelfde hebben als ik, angststoornissen door schokkende dingen in het leven. En of er ook mensen zijn die hun hele leven al zo een angst hebben of hebben gehad. En hoe het verholpen is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2003, 13:05
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Seroxat (medicijn; antidepressiva) kan goed helpen tegen angsten, ik spreek uit ervaring.
Maargoed ik wil je geen chemische troep aanpraten verder, maar het is een optie. Behandeling is verder denk ik wel nodig om er ook echt vanaf te komen, als je stopt nl met de medicatie komen ze gewoon weer terug soms (soms ook niet). Medicatie onderdrukt alleen, maar neemt niet de oorzaken weg.
Jij weet de oorzaken, dus valt er aan te werken. Dat gaan ze in zo'n kliniek dan ook doen denk ik.

Ik heb zelf ook last van angsten, maar andere dan jij en bij mij gewoon spontaan zonder oorzaak en niet mn hele leven al. Het is iets van de laatste 2 jaar m.n.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:44
Slashy
Slashy is offline
Ik ben altijd angstig, vooral rond mensen. Maar dat heeft bij mij (net zoals tulpje) geen bepaalde oorzaak ofzo. Ik heb het overigens wel zolang ik me kan herinneren.

Maar goed.

Wat psychiatrie betreft, aangezien het bij jou door bepaalde omstandigheden komt kan het best wel helpen. Er is niks raars aan en alle slechte dingen die je hoort zijn inderdaad veelal vooroordelen. Je moet maar gewoon kijken of je er wat aan hebt.

Laatst gewijzigd op 21-08-2003 om 15:38.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:55
Verwijderd
De angstaanvallen zelf komen door omstandigheden. De angst met alleen in het donker zijn e.d heb ik, zover ik weet, mijn hele leven al. Heb er wel veel last van en hoop daar ook vanaf te komen. De angsten zijn wel erger geworden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 20:42
Kazanka
Kazanka is offline
Ik heb soms ook bepaalde aanvallen, gaat dan meer om een aanrakings-angst. Aanvallen duren niet langer dan een halfuur, hulpverleners weten er ook niet vanaf...

Kwa ervaring met instelling ben ik eigenlijk grotendeels positief. Het heeft mij geholpen en helpt mij nog steeds. Ik hoor wel vaak mensen met vooroordelen over dit soort instellingen, ik hecht weinig waarde aan die vooroordelen, aangezien ze niet op waarheid berusten.
Oud 21-08-2003, 23:45
Lärm
Lärm is offline
Mening over instellingen tsja, je hebt goede en je hebt minder goede....en hetzelfde geld voor de hele hulpverlening... je weet niet of iets goed is of dat het je zal helpen als je het niet probeert...wat voor de een werkt hoeft voor jou niet te werken en omgekeerd...

Ik heb 2 jaar geleden heel veel last gehad van angsten ben zelf een jaar intern opgenomen geweest en ben voor een groot gedeelte van mijn angsten af (al komen er ook altijd weer angsten bij.)

Probeer evt verschillende soorten hulpverlening uit...maar verwacht niet te veel.. Je bent niet 1-2-3- van je problemen af. Al zal er vast wel een therapie zijn die je kan helpen.

Succes.
Oud 22-08-2003, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Lärm schreef op 22-08-2003 @ 00:45:
Mening over instellingen tsja, je hebt goede en je hebt minder goede....en hetzelfde geld voor de hele hulpverlening... je weet niet of iets goed is of dat het je zal helpen als je het niet probeert...wat voor de een werkt hoeft voor jou niet te werken en omgekeerd...
Dat is waar. Ik zie wel hoe het allemaal gaat, en als het me niet bevalt stop ik er gewoon mee.

thnx voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 14:20
Nona
Nona is offline
Ik kan helemaal in paniek raken in menigtes, volle trams, bij harde geluiden en veel om in één keer op te nemen. Ik denk (eigen theorietje) dat ik gewoon geen dingen kan negeren en alles om me heen blijf verwerken tot ik er helemaal gek van word. Ik geloof dat het Streetrage heet.

Ik heb nooit behandeling gehad, maar ik denk dat het geen kwaad zou kunnen. Mezelf rustig kunnen voelen op straat zou ook weleens leuk kunnen zijn voor een keer.
Tja, er bestaan vooroordelen, maar die mensen zijn er om je te helpen dus... ik zie het kwaad er niet in.
Reageren

Regels voor berichten