Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2002, 21:02
droomkoningin
droomkoningin is offline
Thuis is het meestal zo dat ik me wel goed voel, maar dat ik klote doe tegen de mensen hier thuis, en dan vooral mn zus.Maar ik krijg echt zoooo de schijt af en toe van dat wicht!!
Maar als ik dan ergens anders ben, voel ik me bijvoorbeeld helemaal top en als ik dan thuis ben, meteen weer helemaal 'down'.Dan kan ik echt alleen maar lullige opmerkingen maken.Hebben meer mensen hier last van??
Oud 17-04-2002, 12:17
shy girl
shy girl is offline
Citaat:
aannitaa schreef:
Thuis is het meestal zo dat ik me wel goed voel, maar dat ik klote doe tegen de mensen hier thuis, en dan vooral mn zus.Maar ik krijg echt zoooo de schijt af en toe van dat wicht!!
Maar als ik dan ergens anders ben, voel ik me bijvoorbeeld helemaal top en als ik dan thuis ben, meteen weer helemaal 'down'.Dan kan ik echt alleen maar lullige opmerkingen maken.Hebben meer mensen hier last van??
Misschien is het zo dat als je ergens anders bent meer afleiding hebt en niet zoveel nadenkt? En dat je je dan ook niet down kunt voelen? Ik weethet niet..maar ik heb het meestal thuis ook meer dan ergens anders. Raak je thuis misschien sneller geirriteerd en dat je daarom zo klote tegen je zus doet ofzow?
Ik kan verder niet zo snel iets bedenken.. Probeer in ieder geval erachter te komen of er thuis iets is waaraan je je ergert ofzow.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 12:46
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Heej,
Nee volgens mij is het niet erg raar hoor, ik heb dat ook wel een tijdje gehad. Je familie ken je al zo lang dat je je sowieso sneller ergert (en vooral: dat je je ergernissen uitspreekt!!). Ik denk niet dat je echt depri bent ofzow, maar dat je na een drukke, leuke dag, het thuis gewoon niet zo leuk en spannend vind als al die andere dingen, en dat je je verveeldheid dat afreageert...
Zou het zoiets kunnen zijn?
Ik denk trouwens dat je die ergernis beter niet uit kan spreken hoor, omdat dat de sfeer ook niet echt beter maakt thuis.
xxx, Kronkel
Oud 17-04-2002, 14:27
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
aannitaa schreef:
ik heb hier ook last van, maar bij mij is dat niet omgeving gebonden. Er is geen duidelijke aanleiding voor de wisselingen.
Ik heb er zelf ook last van maar wat ik het ergste vind is dat ik er andere mensen om wie ik heel veel geef er mee kwets
Oud 17-04-2002, 17:32
June-16-
June-16- is offline
Naa je bent dus in ieder geval niet de enige.. er zijn veel meer mensen die hier last van hebben.. ik heb t zelf ook maar k denk dat t komt omdat de mensen van thuis je wel kennen en je je dus niet groot hoeft te houden ofzow..? Of het is omdat je dan beetje met jezelf in de knoop komt? je bent moe na een lange (school)dag, en dan ga je je ergeren aan die kleine dingetjes, en juist omdat iedereen van thuis je wel kent weten ze precies hoe ze op je zenuwen kunne werken.. *zuchtt* ik ken hettt... Maar jaah ene tip die k kan geven is ze maar een beetje negeren en voor jezelf gaan denken waar je je nou zo druk om maakt... ga vroeg slapen en probeer niet zo gauw geiriteerd te zijn. k denk dat dat t beste helpt
Oud 17-04-2002, 17:42
Sommetje
Sommetje is offline
Ja: heel erg zelfs. Ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben. Vooral thuis ben ik alles zat. Het leven is me dan vaak te veel, maar als ik ergens anders naar toe ga, kan ik heel levendig zijn. Ik snap het zelf niet; ik ervaar het alleen.
Oud 17-04-2002, 19:55
hoeva
hoeva is offline
jah... daar heb ik de laatste tijd oowk keivaak last van
kvind ut thuis oowk geen zak aan of zow, en dan voel ik me kut...
op school of bij anderen gaat alles goed, ben ik heel vrolijk

maar mijn stemming in het algemeen veranderd ook heel vaak de laatste tijd, en das oowk omdat ik gewoon niet weet hoe ik me voel, dus niet weet hoe ik me moet gedragen. Het ene moment ben ik heel vroluk, het andere moment ben ik heel sjaggie...
Oud 17-04-2002, 20:02
droomkoningin
droomkoningin is offline
Citaat:
nouky schreef:

maar mijn stemming in het algemeen veranderd ook heel vaak de laatste tijd, en das oowk omdat ik gewoon niet weet hoe ik me voel, dus niet weet hoe ik me moet gedragen. Het ene moment ben ik heel vroluk, het andere moment ben ik heel sjaggie...
das dus ook precies wat ik heb...
ik zit mezelf in de weg, mn gevoelens ken ik niet.Ik ken mezelf helemaal niet!!En dan kan ik echt ineens veranderen van humeur..Niet leuk....
Oud 17-04-2002, 20:09
hoeva
hoeva is offline
Citaat:
aannitaa schreef:

das dus ook precies wat ik heb...
ik zit mezelf in de weg, mn gevoelens ken ik niet.Ik ken mezelf helemaal niet!!En dan kan ik echt ineens veranderen van humeur..Niet leuk....
neej... helemaal nie leuk... ik maak ruzie met me vriendinnen, omdat ik op ut ene moment vroluk ben, andere moment juist nie. kheb ut gevoel dat niemand hier in de buurt me begrijpt of zow... kweet ut nie... bah...
gevoelens... bah... kweet gewoon eg nie wat ik voel
kben iig wew blij dat ik niet de enige ben
Reageren

Regels voor berichten