Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2003, 23:16
Verwijderd
Tja. ziet er nogal vaag uit. Maar stel: Je bent 2 jaar onbewust gepest. Gewoon omdat mensen denken dat je wel om hun "geintjes" kan lachen. Omdat ze denken dat ze je niet boeien of het gewoon niet doorhebt.

Je wordt elke dag minimaal 3 keer voor homo uitgemaakt (op de negatief manier, niet doorvragen, je snapt me best) schapenneuker, alles. Het is volgens mij gestopt. Tenminste.. het jaar is over dus kunnen ze weinig doen, ik weet het niet, ze wouden niet luisteren dus heb ik helaas iemand omver moeten schoppen waar ik me daarna weer erg schuldig om voelde. Die dagen daarna geen last gehad maar toch.

Ik dacht erover heen te zijn, maar tja, nu zit ik de hele tijd anderen lastig te voelen hoe zielig ik wel niet ben omdat ik geen vriendin heb, en nog niet eens heb gezoend, de hele reutemeteut.

Kan dit door het gepest komen van de 2 jaar daarvoor (misschien is dat volgend jaar ook nog wel, al ga ik er dan meteen wat aan doen) of is het gewoon heel iets anders dat ik ook maar eventjes moet gaan verwerken.

Voor het pesten.. dat zit dus zo: Ik was net verhuisd en sommige mensen noemen mij wel eens té beleefd of té aardig. Ik was er net en ze gingen dus een paar naampjes verzinnen. Ik kende daar niemand dus ging niets terug doen, stel dat ze me niet aardig zouden vinden. Op een gegeven moment straal je het pispaaltje uit en begint de rest ook maar "omdat je toch niets terug doet".

Ik heb met schoolpsychiater gepraat, met veel mensen. Van alles. Maar ik weet het gewoon allemaal niet meer.
Wat ik wil? Ik weet het niet... misschien wat advies.. wat mensen die weten hoe het is. Of dat ik me niet moet aanstellen en gewoon doorgaan met het leven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2003, 23:23
Orsino*
Orsino* is offline
Ik weet niet hoe het is.
Maar probeer in ieder geval niet aardig te doen, maar doe gewoon jezelf. En doe in ieder geval wat tegen dat pesten. Ik weet niet wat je van plan was, maar je kunt het ook nog met je mentor of zoiemand overleggen..
Het zou best kunnen dat je door dat gepest minder zelfvertrouwen hebt gekregen en daardoor minder snel een vriendin krijgt. Maar dat weet je zelf het beste denk ik.
En als je eenmaal jezelf bent en in het positieve cirkeltje zit, dan komt die vriendin vanzelf.
Niet gaan zitten wachten, ga leuke dingen doen. Aanstellen is in ieder geval geen goed idee, of je dat nou deed of niet. Relativeer voor jezelf, wees objectief.. dan kun je er misschien wat aan doen.

Lekker warrig verhaal, maar succes iig.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Orsino* schreef op 05-08-2003 @ 00:23:
Ik weet niet hoe het is.
Maar probeer in ieder geval niet aardig te doen, maar doe gewoon jezelf. En doe in ieder geval wat tegen dat pesten. Ik weet niet wat je van plan was, maar je kunt het ook nog met je mentor of zoiemand overleggen..
Het zou best kunnen dat je door dat gepest minder zelfvertrouwen hebt gekregen en daardoor minder snel een vriendin krijgt. Maar dat weet je zelf het beste denk ik.
En als je eenmaal jezelf bent en in het positieve cirkeltje zit, dan komt die vriendin vanzelf.
Niet gaan zitten wachten, ga leuke dingen doen. Aanstellen is in ieder geval geen goed idee, of je dat nou deed of niet. Relativeer voor jezelf, wees objectief.. dan kun je er misschien wat aan doen.

Lekker warrig verhaal, maar succes iig.
Ik probeer niet aardig te doen..... Ik ben het schijnbaar gewoon 8\ of ik er blij moet zijn weet ik niet. Waarom ik niets tegen het pesten deed. Ja dan doe je lullig terug.. Ik vond nooit dat ik genoeg reden had om terug te gaan schelden of zo laag terug komen. Met mn mentor en alles.... gepraat. Het is opzich wel bekend. Maar tja. Ik ga genoeg om met mn beste maat uit assen (waar ik eerst woonde) en heb hier ook ondertussen vrienden gemaakt. Dat lukt ook wel, ik ga altijd heel gemakkelijk om met andere mensen, dat is ook een reden geweest dat ik gepest ben. Blijkbaar té open. Mensen vragen dingen, ik geef serieus antwoord, ze weten zich geen houding te geven en zeiken je af. Ik krijg te horen dat ik er leuk uit zie, dat ik aardig ben. Maar ik word toch redelijk genegeerd hier. Komt dat doordat ik gepest ben. Of straal ik zoiets gewoon af.....
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 23:33
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 05-08-2003 @ 00:27:
Ik probeer niet aardig te doen..... Ik ben het schijnbaar gewoon 8\ of ik er blij moet zijn weet ik niet. Waarom ik niets tegen het pesten deed. Ja dan doe je lullig terug.. Ik vond nooit dat ik genoeg reden had om terug te gaan schelden of zo laag terug komen. Met mn mentor en alles.... gepraat. Het is opzich wel bekend. Maar tja. Ik ga genoeg om met mn beste maat uit assen (waar ik eerst woonde) en heb hier ook ondertussen vrienden gemaakt. Dat lukt ook wel, ik ga altijd heel gemakkelijk om met andere mensen, dat is ook een reden geweest dat ik gepest ben. Blijkbaar té open. Mensen vragen dingen, ik geef serieus antwoord, ze weten zich geen houding te geven en zeiken je af. Ik krijg te horen dat ik er leuk uit zie, dat ik aardig ben. Maar ik word toch redelijk genegeerd hier. Komt dat doordat ik gepest ben. Of straal ik zoiets gewoon af.....
Je zegt dat je 'hier' vrienden hebt gemaakt, en dat mensen ook zeggen je aardig te vinden.
Maar toch zeg je genegeerd te worden, maar als je vrienden hebt, is het toch goed? Niet iedereen kan je vriend zijn.

Pff en als mensen lullig doen zonder reden heb je opzich genoeg redenen om lullig terug te doen. Maar om je nou tot dat niveau te verlagen.. negeren is een idee, of ze inderdaad voor een straf laten opdraaien met behulp van je mentor..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 00:07
You rock
You rock is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 05-08-2003 @ 00:22:
[B
Veel mensen krijgen last van faalangst, verlegenheid, of vinden het moeilijk om snel vrienden te maken, en weten ook niet meer hoe ze met andere mensen om moeten gaan.[/B]
dit klopt. ik heb het immers zelf meegemaakt. Ik ben net als Gersom onbewust gepest. Ik had het er dat jaar niet zo moeilijk mee, maar het jaar daarna op een andere school (nix met pesten te maken) wel. Ik werd erg schuw, ging minder met andere mensen om en had een heel eng zelfbeeld. Aan meisjes dacht ik al helemaal niet. kwam door mijn zelfbeeld. Inmiddels ben ik 3 jaar verder en ik moet toegeven dat ik er soms nog steeds last van heb. Het is niet zo dat ik psychische problemen heb, maar ik merk het aan kleine dingetjes. Ik stap niet zomaar op een meisje af, ik ben een best gesloten iemand. Je kunt met mij praten over van alles, maar over dat psychische gebeuren praat ik nooit. Zelfs met de mensen om me heen heb ik er nog nooit over gepraat. Ik denk ook niet dat je veel aan mij zult merken als ik met je praat. En ik heb ook wel faalangst. ben soms bang voor een reactie van iemand.

@ Fo0l: ik denk dat het vanzelf wel komt met meisjes. Je bent niet echt lelijk dus die meisjes komen vanzelf wel. zoals eerder is gezegd: goede spiraal opzoeken.

Veel suc6
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 00:31
Verwijderd
Dat je als zestienjarige nadenkt over waarom je nog niet gezoent hebt is normaal. het is gewoon een kleine onzekerheid die alle nog niet gezoende 16 jarigen hebben.

Ik weet niet precies hoe ik 'openheid' moet opvatten. Ik zeg inderdaad soms ook dingen waarvan veel mensen denken: teveel informatie.
Daar kan je mensen mee voor de borst stuiten maar anderen vinden die openheid juist weer grappig of geweldig. Dat sommigen zo idioot op jouw reageren zal vooral met de leeftijd te maken hebben. Je moet tenslotte een stoere 16 jarige zijn, niet?

Het komt heus wel goed.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 07:00
Another Way
Another Way is offline
Ik ben 12 van de 17 jaar dat ik leef gepest, en toevallig ook 2 jaar lang vor homo uitgemaakt. En ik heb ook nooit gezoend of iemand gehad, en dat gaat ook niet gebeuren ook, en daar zit ik nog al mee

Hoe ik ermee omga? Ik ga er niet mee om, niemand weet van mn pest verleden af, en niemand weet hoe ik mij nu voel. Ik schaam mij ervoor en zal er daarvoor nooit irl over praten. Wat jij het beste kan doen is er over praten denk ik, (als je er niet voor schaamt zoals ik) met je ouders. Ik heb er nooit over gepraat met mn ouders, omdat mn relatie tot mn ouders niet echt goed meer is, en dat komt denk ik ook door het pest verleden, wat nog steeds invloed op mn leven heeft. Tja ik zit met een trauma opgescheept, dat ik helaas nooit zal verwerken
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Orsino* schreef op 05-08-2003 @ 00:33:
Je zegt dat je 'hier' vrienden hebt gemaakt, en dat mensen ook zeggen je aardig te vinden.
Maar toch zeg je genegeerd te worden, maar als je vrienden hebt, is het toch goed? Niet iedereen kan je vriend zijn.

Pff en als mensen lullig doen zonder reden heb je opzich genoeg redenen om lullig terug te doen. Maar om je nou tot dat niveau te verlagen.. negeren is een idee, of ze inderdaad voor een straf laten opdraaien met behulp van je mentor..
Er is een verschil tussen genegeerd te worden en elke keer voor Gaysom (tja ) worden uitgemaakt. En die lui hebben het volgens mij niet eens door, of misschien ook wel.. ik weet het ook allemaal niet meer : /

En tja, dat stoere 16 jarige. Ik heb me daar tegen verzet en ik ben zeg maar niet die stoere gaan eren ofzo zoals zij dat verwachten. En ik ben niet achter die "populaire" meiden na gaan kwijlen en alles doen wat ze zeggen als zie ik genoeg jongens die dat wel doen. Misschien dat ze daarom pissig werden, ik weet het ook niet.

En tja, misschien ook te open. Maar waarom iemand uitschelden omdat hij veel en open praat (nu niet meer trouwens, niet veel).

Ik schaam me niet meer echt dat ik gepest ben. De schoolpsychiater heeft dus geconcludeerd dat het in een groepsverband is gebeurd omdat ik me een klein beetje (echt niet openlijk) heb afgezet tegen de groep maar toch ook alles nam. Een beetje dubbel, ik weet het. Ik praat er wel over, met redelijk veel mensen. Iemand vraagt het, ik vertel het. Maar het boeit maar weinig mensen in de buurt.

Wel een van de vrienden die ik heb gemaakt, we zouden allemaal uitgaan, uiteindlijk kwam hij alleen dus gingen we maar even tv kijken met een biertje, en we hebben dus veel gepraat, bleek dus dat hij vroeger in elkaar was geslagen. En als ik dat zo lees, dat verhaal van Another Day voel ik me weer zo'n aansteller. Ik bedoel. Ik heb het twee jaartjes tegen en ik begin er een hele topic over en hij heeft 12 jaar en.... tja

Oudere mensen met wie ik heb gepraat zeiden dat ik dus ook moest oppassen met meiden van mijn leeftijd, ze snappen wel dat ik graag de dingen wil doen die een puber wil doen, maar ze willen dat ik mijn zelf respect houd. Op een gegeven moment ga je toch denken: Moet ik niet mijn eerste mijn beste kans aangrijpen om te zoenen (zoals french kissing) (ik wil het op het moment voor mn eerste echte vriendin bewaren) omdat ik toch geen vriendin krijg.

Tja, ik zit op zo'n leeftijd waar je je heel erg onzeker voelt, en dan komt dat er ook nog eens bij. Nogal vervelend allemaal, en op een gegeven moment weet je het ook niet meer. Ik denk ook nachten door, krijg nauwlijks een oog dicht : /

Ik weet het gewoon niet meer, en dan die mensen zeggen dat ik het hele gebeuren gewoon uit mn hoofd moet zetten.....
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 11:12
femkeb
femkeb is offline
Ik ben zelf ook gepest (1,5 jaar lang heel intensief stond helemaal alleen) het ligt nu al een 3/4 jaar achter me, maar ook ik merk nog steeds dat het doorwerkt in mijn leven.

Paar voorbeelden:
- ik kan er absoluut neit tegen als iemand iets over mij zegt (mensen die bijv zegt jij bent lelijk of over mijn kleren iets) ik klap dan meteen helemaal dicht en voel me rot voor een dag of langer
- vind het erg lastig contact te leggen met anderen

Ik probeer hier nu zelf aan te werken, maar ook mij lukt alles niet zelf. Ik praat er veel over met goede vrienden die veel steun geven en ik merk ook zeker dat het langzaamaan wat beter gaat, maar toch blijft het denk ik nog lang een deel van mijn leven uit maken.

Ik wil je veel succes wensen met het een plaats geven.
Oud 05-08-2003, 12:44
Verwijderd
Bedankt

Ik zal er dus waarschijnlijk nog wel even mee zitten : /
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 17:21
Silver rain
Silver rain is offline
Ik ben ook gepest. Het begon in de kleuterschool. Nooit veel vrienden gehad (mocht blij zijn als ik er 2 had, meestal 1 of geen). Het stopte in groep 8 omdat ik een woede-uitbarsting kreeg omdat ik er gewoon niet meer tegen kon. Ze stopten met pesten, maar behalve de pesters schrok ik ook aardige mensen af waardoor ik alleen stond. Nu op de middelbare school gaat het beter (heb 4 vrienden! Allemaal gepeste kinderen). Ik denk dat het komt omdat ik me anders gedraag. Ik ben nog steeds erg stil (kinderen vroegen "ben je gehandicapt ofzo?! Je bent zo ******* stil!" op een harde manier) maar ik probeer te laten lijken dat ik er niet meer mee zit (negeren dus). Misschien helpt het voor jou ook. Ik hoop het. Veel suc6
Oud 05-08-2003, 17:30
Verwijderd
Citaat:
i'll-be-ok schreef op 05-08-2003 @ 18:21:
Ik denk dat het komt omdat ik me anders gedraag. Ik ben nog steeds erg stil. kinderen vroegen "ben je gehandicapt ofzo?! Je bent zo ******* stil!"
Waarom vinden mensen het zo eng als je niet constant praat of bezig bent? Moeders van andere kinderen vroegen mij vroeger altijd of ik ziek was want ik was zo stil.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 21:12
Verwijderd
Mensen die veel lullen hebben vaak iets te verbergen

Of ik veel praat. Nee.. ik luister meer al kan ik me erg goed aanstellen wanneer het hier op aankomt. Het is niet dat ik niets zegt. Ik praat wel met anderen mee en reageer wel op dingen.

Sommige lui hadden niet eens door dat ik gepest was 8\

En wat voor lui vragen nou of je een ziekte heb als je weinig praat... Wat kunnen mensen toch vreemd zijn....

Wel paar goede dingen meegekregen.
* Je kijkt veel eerder uit voordat je slechte dingen zegt
* Je houdt meer rekening met anderen
* Je verlult minder snel dingen door

Aangezien ik dus een aantal gozers vertrouwde en alles heel gezellig hebben doorgeluld...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 21:49
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik vind het geen aanstellerij, herken mezelf er ook heel aardig in.

Er komt een moment in je leven dat je keuzes zal moeten gaan maken. Je gaat gewoon door met de dingen die je leukt vind, of met de dingen die je minder leukt vind, maar die eigenlijk ook niet kunt missen. Je zult een keuze moeten maken, welke dingen of mensen je laat vallen en met welke dingen of mensen je door gaat.

Er komt zeker een punt waarop je gaat denken, wil ik dit eigenlijk zo wel? Maar dat punt kan heel lang duren, dus of je doet er van te voren wat aan, dan zal de klap minder hard aankomen, dan wanneer je op dat punt staan en ineens je hele leven overhoop gooit. Alhoewel dat ook een hele opluchting kan zijn.

Ik herken het heel goed bij mezelf, en ook heel erg goed bij mijn vader, dat je toch ooit op het punt komt waarin je de keuze gaat of wilt maken hoe je verder wilt me je leven. Wat dat betreft lijken wij erg veel op elkaar, vandaar dat ik veel dingen afleid van mijn vader, zo ben ik al achter heel veel dingen gekomen, maar laat dat "opeens" maar eens tot je door dringen, als je eigenlijk al op het "verkeerde" pad zit.

Want eigenlijk ben je helemaal niet blij mee, met zoals hoe het gaat.

Gewoon een keer alles op "papier" zetten, of zoals je nu doet, van te af typen en op dit forum zetten, prima optie overigens.
Oud 05-08-2003, 22:08
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Wat vooral ook belangrijk is, is gewoon jezelf zijn.
Als je van jezelf gewoon erg aardig bent, is het gewoon lullig dat mensen misbruk van je maken.
Als je daar niet tegen in kunt gaan, heb je wel een probleem ja, en zul je zeer waarschijnlijk gepest worden.

Wat je daar aan kunt doen? Die mensen negeren en vergeten. En andere mensen zoeken waar je wel wat aan hebt.

Beter idee?

Je kunt ook gewoon zo half-half door gaan, en gewoon genieten van de goede momenten die je hebt met de mensen om je heen, en ja de minder leuke momenten gewoon vergeten.

Zo doe ik het ook al tijden, gewoon roeien met de riemen die je het, zo zeg ik maar, als je niet beter kan krijgen, waarom verder zoeken? Je kunt ook gewoon helemaal niemand hebben.
Oud 05-08-2003, 22:55
WB_Oud
WB_Oud is offline
Let op, sla deze lap tekst maar over, niet boeiend en veeeeel te lang.

Mijn persoonlijke ervaring: het gepest dat ik mee heb gemaakt heeft mijn leven veranderd, en ik geloof permanent. Nu ben ik nog altijd enorm waakzaam, wat ook wel een voordeel is maar soms ook niet. Het is niet zo dat ik om elke muur een schaduw zie staan o.i.d. maar ik heb het wel meteen door wanneer iemand over me praat bijvoorbeeld, ookal zit hij/zij 20 meter verderop (ik heb vrijwel altijd gelijk maar dat staat hier los van). Ik weet bijna niets meer van de basisschool, gewoon verdrongen. Dat is ook iets wat ik van het pesten heb meegekregen: na het leren van je tegenslagen onmiddelijk verdringen, maar wel degene onthouden die je iets aan hebben gedaan. Dus nog altijd als ik een klasgenoot van de basisschool ontmoet welke mij gepest heeft, moet hij heel erg op zijn tellen passen. Hij hoeft maar met zijn vingers te knippen en hij heeft een probleem. En een probleem met mij is een probleem, neem dat maar van mij aan. Dat is ook een groot nadeel wat ik aan de basisschool heb overgehouden, iemand die toen iets geflikt heeft hoeft niet te rekenen op vergeving, nooit niet. Mensen die nu iets doen: ik los het probleem op en we praten er niet meer over, ik ben het vergeten. Maar die 10 a 15 klieren op de basisschool... Die hebben levenslang.

Het leren omgaan met mijn woedde heeft t/m 3 jaar geleden geduurt. Een aantal mensen hadden voor die tijd het genoegen te ondervinden wat een reactie kan zijn als je mensen kwetst. Geen van allen heeft me hierna nog lastig gevallen, ze hebben hun les gelukkig wel geleerd. Ik zou het alleen niet overdoen.

Mijn "wraak" was overigens niet alleen fysiek, ik heb aardig geleerd mijn mondje te roeren. Ik kreeg het voor elkaar de leraren tegen hen op te zetten in plaats van tegen mij, hoewel ik wel de schuldige was. Straffeloos kwam ik overal vanaf. Desondanks heb ik veel geleerd. Ik heb geleerd om te gaan met mensen, hen op hun verantwoordelijkheden en daden te wijzen. Als ik nu nog zie dat iemand echt gepest wordt (ikzelf ben dat nooit meer) kan de hardleerse pester nog wel rekenen op een klap voor zijn kop of een andere toepasselijke psychische straf. Rechtvaardigheid is bij mij hoog in het vaandel gaan staan. Allemaal een erfenis van het gepest worden.

Ook heb ik aan die basisschooltijd een kromme rug te danken. Niet erg krom, en een deel ervan is aangeboren, maar een ander deel is gegroeid dankzij het pesten. Ik ben van nature lang, en ik wilde alleen maar klein zijn toen en niet opvallen. Ga ik de rest van mijn leven last van houden.

Verder heb ik nooit, maar dan ook nooit echt kunnen genieten van het leven. En dan bedoel ik écht nooit. Tot iets minder dan een half jaar terug. Ik hoop dat ze dit nooit gaat lezen, maar mijn vriendin is letterlijk mijn reddende engel geweest. Ze weet dit niet en hopelijk komt ze het nooit te weten, maar ze heeft me geleerd te genieten van het leven. Ik hou er nu opeens van als de zon schijnt, ik vind het leuk om kleine kinderen te zien spelen, ik vind het strand opeens leuk. Mijn ogen kijken niet meer waakzaam om me heen, om te kijken of ik niet ergens iemand in nood kan helpen. Zo was ik: altijd op zoek naar een persoon die zijn hond trapte, zijn kind sloeg, iets uit een winkel stal, een overval ging plegen of wat dan ook. Altijd klaar om in te grijpen, me niet realiserend dat ik natuurlijk maar een kind was en nooit in staat zou zijn een volwassen man te overmeesteren indien nodig. En hoewel het een automatisme was geworden alles door deze "blauwe bril" van waakzaamheid te kijken, en ik er eigenlijk geen last van had, ben ik blij deze bril nu af gezet te hebben en het leven optimistisch tegemoet te treden. In plaats van: 'de mens is van nature slecht' leef ik nu volgens het principe 'de mens is van nature goed, maar er zijn uitzonderingen'. Oftewel, ik let nog wel goed op, maar niet meer op de manier van vroeger. In plaats van alleen de niet leuke dingen zie ik nu ook de leuke dingen.

In al die jaren van een minder leuk leven (zoals ik het maar zal noemen) heb ik overigens, verbazingwekkend genoeg, erg veel steun aan mijn 2 poezen. Deze dieren konden niets kwaad doen, ze waren er altijd wanneer je ze nodig had enz. Dierenliefde is toch iets aparts...

Ik heb nu wel het gevoel al mijn problemen (lees: pesterijen) de baas te kunnen. Niemand zou mij ooit nog op die manier in de tang kunnen nemen, me zo kunnen kwetsen. De lessen die ik heb geleerd waren heel hard, en langdurig, maar uiteindelijk wel nuttig. Toch wens ik dat ik ze nooit had geleerd, althans niet op deze manier.

Eén tip die ik iedereen kan geven: confronteer een aanvaller met je gevoelens. Noemt hij je een homo of een schapenneuker, zeg dan dat je je irriteerd aan die uitspraak en niet op zo'n wijze benoemd wil worden. Ze moeten op je gevoel antwoorden dan, en dat kunnen ze niet (goed). Resultaat: geen opmerkingen meer.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 23:01
Verwijderd
ik heb dat gepest op de simpele manier afgehandeld.

figuur met de grootste bek gehoekt.... nóóit meer last van gehad.
vent liep daarna met een boog om me heen :1337:
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 11:47
Verwijderd
Ik ben op ongeveer dezelfde manier als jij gepest (afgezien van het feit dat ze wél wisten waar ze mee bezig waren, tenminste, ik neem aan dat ze doorhadden dat ik het helemaal niet leuk vond, want anders zijn ze wel erg achterlijk), ook niet erg lang, een jaar maar, in de brugklas. Daarvoor, op de basisschool, ook wel, van groep 4 tot groep 8, maar dat vond ik nooit zo erg eigenlijk... maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik 'kwetsbaar' was. Dus toen ik in de eerste terecht kwam, bijna niemand kende, en idd te 'lief' was om dingen terug te doen. Natuurlijk zeiden mijn klasgenoten wel dat het allemaal grapjes waren, maar als je die grapjes steeds bij dezelfde persoon uithaalt en niet bij anderen, ze bovendien niet grappig zijn, en het ook wel duidelijk was dat ik het niet grappig vond, mjah. Maargoed, ik werd dus genegeerd, bedreigd vernederd, en de 'grapjes', dingen afpakken en verstoppen, er voor zorgen dat leraren en mijn mentrix kwaad op me werden om dingen die ik niet gedaan had, én mij een aanstelster vonden ("maar slaan ze je dan ook wel eens?" "ehm, nee..." "ach, dan kun je het toch ook niet pesten noemen? ze doen gewoon leuk tegen je, dat moet je wel kunnen waarderen"), heel grappig allemaal. En nu is 1 of 2 jaar misschien minder erg dan 12 jaar, maar het blijft niet erg leuk, en wat ze bij mij deden was wel ontzettend intensief, negeren gíng gewoon niet. Ik ben aan het eind van de eerste naar een andere klas gegaan, en dat was wel een leuke klas.
Ik ben nog een hele tijd lang dodelijk verlegen geweest, ik heb nog steeds moeite met het vertellen van persoonlijke dingen, ik kan nog steeds helemaal instorten als iemand één klein negatief opmerkinkje maakt, ik vind het nog altijd lastig om zomaar met iemand te praten, maar ach, er is toch al een hele hoop vooruitgang. Toen ik een jaar of 16 was dacht ik erover heen te zijn omdat ik er nooit meer aan dacht, maar toen ik op een dag er toch weer aan dacht crashte ik helemaal en heb ik urenlang gehuild en alles, en toen heb ik besloten dat ik, als ik er aan dacht, niet meer m'n gedachten op iets anders ging zetten maar gewoon rustig doorgaan met denken tot er iets anders in m'n hoofd op kwam. Dat helpt wel.

Maargoed, om je vraag ook nog even te beantwoorden ja, dat je neerslachtig bent en je zo 'zielig voelt' kan heel goed komen door het pesten, dat is zelfs heel erg waarschijnlijk. Het kan dus ook nog wel even duren voordat dat ophoudt. Ik raad je aan om het niet te verdringen, maar wel optimistisch te blijven over de toekomst, gewoon de gedachte van 'ja, het was eerst zwaar klote, en nu vind ik het nog niet leuk, maar ooit komt het wel goed', en ook je best doen om er iets van te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 12:04
WB_Oud
WB_Oud is offline
Wat je er aan kan doen is simpel: levenservaring opdoen. Dat is mij gebleken. Ervaring wat voor reactie wat voor uitwerking heeft op een ander. Dat je er niets aan kan doen dat je gepest wordt is onzin denk ik, het is alleen heel moeilijk om er wat aan te doen. Je moet namelijk weten wat je moet doen, en dat moet je leren. En dat is heel moeilijk, zwaar.

Overigens, als je het er nog altijd moelijk mee hebt, je kan het ook leren bij het riagg. Hoef je je niet voor te schamen, je leert je gewoon te verdedigen met woorden
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 16:23
Verwijderd
Ik blijf altijd mezelf. Misschien een reden dat ik gepest ben... Misschien niet. Ik ben 100% tegen geweld, ik schop niet zou snel iemand onderuit, krijg ik doodleuk niet over mijn hart.

Ik zeg tegen ze dat ze moeten stoppen..... Ze lachen.... Ik zeg het nog een keer lachen harder en maken nog een paar opmerkingen. Leuk... grappig. Ik ben op de basisschool niet echt gepest. Het is echt na de verhuizing gebeurd.

Zoals gezegd ben ik soms té aardig dat het wordt gezien als schijtertig, tel daar bij op dat ik totaal geen geweld wil gebruiken en je hebt het pefecte pestobject.

Het is niet dat ik niet terug kon vechten (zo'n 1.90-1.95 en zo'n 85 kilo, daarbij komt er bij dat ik mn zus soms echt per ongeluk pijn kan doen terwijl het maar een geintje is) maar ik krijg het gewoon niet over mijn hart.

Als ik zie dat iemand gepest wordt ben ik het type dat ik het slachtoffer help ipv de pester aanpak.

En het gebektheid... tja... mn ma zegt dat ik razendsnel gebekt ben, mijn beste maat noemt het gewoon rechtuit irritant en mijn broer zegt dat ik hem er niet altijd uit moet lullen. Allemaal heel stoer en alles hoor ( 8\ ) maar hoe snel je ook gebekt bent... het maakt niet uit.

Want wat doe je tegen een klas of een groep die allemaal een jaar ouder zijn (heeel veel zittenblijvers) waar 90% jongen is en dus kinderachtig als de nete en te dom zijn om het te begrijpen. Ik denk een slimme opmerking te maken, en ze snappen het niet of willen het niet snappen. Dan krijg je zoiets terug als: Wat lul je nou weer Gaysom? Tsssss.... sukkel.

En als dat nou 1 is ok.. maar een groep 8\ tja.
Misschien is het gewoon de klas (derde en vierde) en de periode (het verhuizen) dat nou niet echt zalig was getimed of misschien ben ik gewoon een te aardig persoon (mietje wordt zoiets ook wel genoemd) en zullen mensen gebruik van mij maken.

Ik voel me voldaan wanneer ik iemand help, wanneer ik iemand blij kan maken, niet wanneer ik een reden heb om iemand volop knock out te slaan......

Het is bekend... ik blijf mezelf en hoop dat ze zelf zullen inzien hoe stom ze wel niet zijn geweest. Niet dat ik ze ooit neer zal slaan... maar dat ze geen respect of liefde van mij hoeven te verwachten terwijl dat toch redelijk wat betekend (pfoe... dat ik zo "arrogant" over mezelf kan praten )

Hopelijk lukt het me zelf alles naast me te leggen en het een plaatsje te geven.

Bedankt voor alle reacties trouwens (andere reacties zijn natuurlijk nog welkom )
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 16:47
Verwijderd
Citaat:
F0_ol schreef op 06-08-2003 @ 17:23:

Het is niet dat ik niet terug kon vechten (zo'n 1.90-1.95 en zo'n 85 kilo, daarbij komt er bij dat ik mn zus soms echt per ongeluk pijn kan doen terwijl het maar een geintje is) maar ik krijg het gewoon niet over mijn hart.
duh, dan hoef jij niet echt terug te vechten, jij bent groot genoeg om ze gewoon dik te intimideren.

maak je gewoon groot, schouders recht enzo en geef ze duw, das voldoende, mag best wat hard, als hij pech heeft valt hij, maar in feite ben je gewoon bang voor je eigen krachten, of je wilt het gewoon niet.
kan ik respecteren, maar zie wel in dat je het recht hebt om je te verdedigen als ze je écht wat flikken.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 17:12
Eend
Eend is offline
Hmmz...*geeft preek* Gaat jij es je grenzen aangeven jongetje Kijk, als zij die opmerkingen maken en jij maakt een fakesmile, dan denken ze gewoon, dat je het grappig vindt en dan gaan ze door. Probeer eens te zeggen van: Ik vind het niet leuk, zou je er mee willen kappen? Of gewoon op een hardere manier, iig op de manier hoe je bent.
Jij gaat hier aan onderdoor, jij voelt je er niet prettig bij, jij hebt er last van, zij plezier... Het is niet eerlijk.

Pesten is zowiezo een moeilijk iets. Pesters zien hun daders als slachtoffers, die wat fout gedaan hebben. Als je er dan wat van zegt tegen iemand andes, gaan ze je nog erger pesten. Laat eens iets van je eigen inhoud zien, die heb je vast wel Het is niet één van de makkelijkste dingen. Denk zelfs nog één van de moeilijkste, maar probeer gewoon eens af en toe terug te bijten.
Je hoeft niet door iedereen aardig gevonden te worden! Ze nemen je maar gewoon zoals jij bent, als ze daar problemen mee hebben, dan is dat hun punt.

Een vriendin hoef je niet te hebben, eerder zelfvertrouwen. Sommige mensen gaan andere mensen pesten omdat ze geen vriend of vriendin hebben, maar hey, das juist zwak, dan verbergen ze zich achter hun vriendin.

En euhmz, pfff, kweet niks meer Owjah, keb je fotoboek bekeken, jij hebt een lieve kat

En nog iets: Goed van je dat je naar een schoolpsych bent gestapt en zo Volgens mij he? Ben jij een sterk persoon!

Liefs

Eendje
Oud 06-08-2003, 18:15
Verwijderd
als je nou zei dat ik lief was Geintje.... die kater is trouwens van mn beste maat, ik mag geen hond of kat terwijl ik wel een kat wil. Die zijn zo lief en... laat maar. te veel off-topic.

En tja... ze pakken me niet fysiek aan. Gewoon.. met een groepje of van een afstand een beetje woordjes schreeuwen... ook gewoon in de klas. Niet als ze alleen zijn, dan zijn ze aardig tegen me omdat ik aardig tegen iedereen blijf (wat een kuteigenschap : / en dan weten ze niet hoe ze zich moeten gedragen)

Ik zeg ze dat ik het niet leuk vind.... dat ze moeten stoppen. ze gaan gewoon door. Ik snap het niet... ze blijven er gewoon doof voor. Ik heb wel iemand onderuit geschopt zoals ik al heb vermeld.... Misschien dat het nu is gestopt.. Ik wil gewoon geen geweld gebruiken : /

Ik maak ook geen fakesmiles meer. Ik kijk ze aan alsof ze van een andere wereld aankijken. Ik laat mijn inhoud ook niet aan die lui zien. Dat zijn ze domweg niet waard. Zij hoeven de echte Gersom niet te kennen.... Ook was ik het niet... dan nog steeds niet, mensen die zo omgaan met een persoon in zo'n situatie... die hoeven geen greintje respect van mij te verwachten.

En over het vriendin gedoe. Tja... die lui hebben geen vriendin, dat weet ik... maar zou ik ook denken als ik het niet had gehoord. Ik bedoel.. wie wil er nou iets met iemand die zo laag aan de grond zit?

Ondertussen heb ik wel zo'n rothekel aan ze dat als ze me ook maar met een vinger aanraak ze een klap kunnen verwachten (al zitten er lui tussen die langer en groter en breder zijn, who gives a shit?). Ik bekijk hoe het over 2 weekjes gaat (dan al weer school ) Is het zo... dan ga ik het grondig aanpakken... Zelfs ik kan er genoeg van krijgen.

Nu zet ik wel een grote mond op maar ik krijg het toch niet over mijn hart iemand te meppen of hem heel laag onderuit te halen met woorden (al doen ze het wel met mij). Ik moet het gewoon op een goede manier doen... ze laten inzien waarmee ze bezig zijn ook al zijn het zulke "numskulls"
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 23:00
Verwijderd
tip: ga op een verdedigningssport.

je voelt je er zelfverzekerder door, zowel fysiek (wat jij volgens mij niet nodig hebt) als mentaal (wat jij WEL nodig hebt)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 10:23
WB_Oud
WB_Oud is offline
Wat voor zelfverdedigingssport? Wat is een goede sport dan, waar je goed in conditie blijft en waar je ook nog eens een psychische "boost" van krijgt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2003, 10:49
Verwijderd
Ja wat voor vechtsporten?

En kan het ook met een andere soort sport?

Bedankt trouwens
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:05
WB_Oud
WB_Oud is offline
Ikzelf train tegenwoordig elke avond met gewichten, lekker makkelijk en je wordt er wel een stuk sterker van volgens mij. Maar een sport naast gewichten is ook wel een goed idee.

twee sporten die ik ken welke zeer goed zijn voor al je spieren: zwemmen (de beste) en trampolinespringen. Misschien moet ik maar eens een abonnement nemen op het zwembad...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 12:47
Another Way
Another Way is offline
Anders pak je ze op een sneaky manier, ik had destijd toen inet nog niet zo ingeburgert was het telefoon nummer van een toemalige pester op een homo contact site gezet, hij werd echt wekelijks gebeld door van die 40ers

Tis trouwens beter voor mn pesters als ze niet meer tegenkomen. Laatst kwam ik een meisje die me voor 'homo' pesten tegen tijdens het uitgaan, ze had haar excuses aangeboden en me een drankje aangeboden, de excuses waren niet geaccepteerd en het drankje verdween in de gootsteen. Een enemy van mij ben je voor life!

Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 12:51.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 12:53
WB_Oud
WB_Oud is offline
Zo is het ook bij mij: iemand die me op de basisschool gepest heeft en nu tegen me probeert te praten alsof er niets is gebeurt kan een kunstgebid gaan bestellen bij de tandarts. Een meisje is een andere zaak maar die zal ook niet vrolijk weglopen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 12:58
Verwijderd
Citaat:
WB schreef op 07-08-2003 @ 12:05:
Ikzelf train tegenwoordig elke avond met gewichten, lekker makkelijk en je wordt er wel een stuk sterker van volgens mij. Maar een sport naast gewichten is ook wel een goed idee.

twee sporten die ik ken welke zeer goed zijn voor al je spieren: zwemmen (de beste) en trampolinespringen. Misschien moet ik maar eens een abonnement nemen op het zwembad...
Het is niet dat ik fysiek bang ben voor die lui. Ze hebben me nog nooit gemept ofzo. Moeten ze ook niet proberen....

Het is gewoon dat ze op zo'n achterbakse manier iemand in elkaar laten storten. Net als meiden... die roddelen over anderen, kijken ze vuil aan. Dingen waar je niets aan kan doen maar je wel van binnen kunnen slopen.....

Het is meer dat ik me zorgen maak wat anderen van me vinden (en dan vooral meiden). Als ik een meid hoor zeggen dat iemand een lekker ding is of dat een jongen zo onzettend lief is word ik gewoon... "jaloers" ook al ken ik die meid niet en ook die gozer niet. Erg vaag maar vooral klote. Ik ben langzaam complimenten aan het accepteren. "Zo lelijk ben je toch niet?" Nee... blijkbaar niet.

Vroeger was het, jawel joh, ik ben zo lelijk als de nacht. Het komt langzaam... maar toch : /
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 18:30
Verwijderd
Citaat:
F0_ol schreef op 07-08-2003 @ 13:58:
Het is niet dat ik fysiek bang ben voor die lui. Ze hebben me nog nooit gemept ofzo. Moeten ze ook niet proberen....

Het is gewoon dat ze op zo'n achterbakse manier iemand in elkaar laten storten. Net als meiden... die roddelen over anderen, kijken ze vuil aan. Dingen waar je niets aan kan doen maar je wel van binnen kunnen slopen.....

Het is meer dat ik me zorgen maak wat anderen van me vinden (en dan vooral meiden). Als ik een meid hoor zeggen dat iemand een lekker ding is of dat een jongen zo onzettend lief is word ik gewoon... "jaloers" ook al ken ik die meid niet en ook die gozer niet. Erg vaag maar vooral klote. Ik ben langzaam complimenten aan het accepteren. "Zo lelijk ben je toch niet?" Nee... blijkbaar niet.
Hmm, misschien zijn ze wel bang voor je. Ik bedoel een jongen van 16, 1.90 en 85 kilo.
Als je ook nog eens hogere cijfers haalt (en dus slimmer bent) ben je helemaal intimiderend..

Je enige zwakke punt hier is dat je zo aardig bent. En dan bedoel ik niet dat aardig zijn erg is, integendeel. Maar zij hebben door dat ze je makkelijk kunnen pakken omdat je niets terug durft te doen. Als je toch zo snel gebekt bent, zeg dan iets terug. En dan iets waar ze niet van terughebben.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 08-08-2003 @ 19:30:
Hmm, misschien zijn ze wel bang voor je. Ik bedoel een jongen van 16, 1.90 en 85 kilo.
Als je ook nog eens hogere cijfers haalt (en dus slimmer bent) ben je helemaal intimiderend..

Je enige zwakke punt hier is dat je zo aardig bent. En dan bedoel ik niet dat aardig zijn erg is, integendeel. Maar zij hebben door dat ze je makkelijk kunnen pakken omdat je niets terug durft te doen. Als je toch zo snel gebekt bent, zeg dan iets terug. En dan iets waar ze niet van terughebben.
Ik woon in de buurt van buitengewoon lompe lui. Er zijn lui die groter zijn dan ik ben... ook ouder... maarja.. boeiend.

Omdat ik bij zoveel zittenblijvers in de klas zat was de ene helft aan het niksen omdat ze het makkelijk zouden halen en de rest zou toch wel blijven zitten. Daar gaat je eigen motivatie ook nou niet echt van omhoog.. dus cijfers.. ik weet het niet.

Wat ik alleen weet is dat die lui gebruik van mij hebben gemaakt : \ en ik zeg genoeg tegen ze maar over het algemeen zijn ze te dom om het te snappen.... en ook al hebben ze niets terug te zeggen dan staan ze daar met zn 5en en gaan ze gezellig gaysom roepen.... triest..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 13:58
idmind
idmind is offline
Het enige antwoord is: superieure minachting. In woord en daad. Laat ze links liggen en gun ze geen blik waardig. Blijf jezelf: die pure en schone geest en laat je niet afleiden van het pad dat jij kiest. Het zal je in de toekomst meer moeite kosten dat pad weer te vinden als jij jezelf nu gaat veranderen.

Jij bent verantwoordelijk voor jouw eigen leven en niet voor dat van anderen.
Oud 09-08-2003, 14:35
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 09-08-2003 @ 14:08:
Wat ik alleen weet is dat die lui gebruik van mij hebben gemaakt : \ en ik zeg genoeg tegen ze maar over het algemeen zijn ze te dom om het te snappen.... en ook al hebben ze niets terug te zeggen dan staan ze daar met zn 5en en gaan ze gezellig gaysom roepen.... triest..
Gaysom? Wat is je echt naam dan

Sorry hoor maar, al ga je op die manier iemand pesten ben je wel Heel erg triest bezig, zegt weer wat over hun niveau. Als ik ergens een hekel aan heb is mensen die beledigende versies vanm je naam maken

Oh ja..ik werd ook gepest omdat ik zogenaamd homo was
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
F0_ol schreef op 09-08-2003 @ 14:08:
Die lui zijn dus te dom om te snappen dat ze beledigd worden. Wat een stelletje boeren. Ik vind het ook wel erg dat jongens van ouder dan 16 nog zo reageren. Je zou toch denken dat ze dan volwassen worden.

Het nare van domheid is dat je er haast niets tegen kan doen.
Want wat je ook zegt of doet: pester 1 kijkt pester 2 aan. Ze lachen je uit omdat ze de belediging niet begrijpen en gaan weer verder met schelden.
Wat je met dit soort types kan doen: over 20 jaar langsgaan met je bmw en ze dan vet uitlachen omdat ze nog steeds bij Macdonalds werken als frietbakker. Een andere oplossing zie ik niet. :/
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 21:31
Verwijderd
Het is zelfs erger... die lui zijn immers blijven zitten. Het zijn 17/18 jarige lui en de 16 jarigen die erbij willen horen zitten mee te hinneken. Erg triest...

Ik ga ze het komende jaar gewoon negeren... lijkt me inderdaad het beste....

En een BMW en alles... daar zal ik niet mee gaan opscheppen... maar met wat ik wil; een mooie baan om met kleine kinderen te werken.. een lieve vrouw en prachtige kindjes dat is wat ik wil.

Die lui zullen dan wel aan hun vrouw vastgebonden zitten zonder dat ze er blij mee zijn...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 00:40
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 05-08-2003 @ 13:44:
Bedankt

Ik zal er dus waarschijnlijk nog wel even mee zitten : /
Je kunt je inderdaad best aanstellen, en tja 2 jaar?(maar) het irriteert mij toch wel een beetje, en je bent pas 16, doe er wat aan, je hebt grote kansen om dr weer uit te komen.
Oud 10-08-2003, 01:34
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
WB schreef op 07-08-2003 @ 13:53:
Zo is het ook bij mij: iemand die me op de basisschool gepest heeft en nu tegen me probeert te praten alsof er niets is gebeurt kan een kunstgebid gaan bestellen bij de tandarts. Een meisje is een andere zaak maar die zal ook niet vrolijk weglopen.
Uhm ja, ik ben anders, ik geef de ander een gevoel dat die dood is (of anders vertel ik het diegene als die dood gaat zeg maar )
Oud 10-08-2003, 18:37
Verwijderd
Citaat:
MrOizo schreef op 10-08-2003 @ 01:40:
Je kunt je inderdaad best aanstellen, en tja 2 jaar?(maar) het irriteert mij toch wel een beetje, en je bent pas 16, doe er wat aan, je hebt grote kansen om dr weer uit te komen.
Ik kom er goed uit... dat weet ik nu...

Maar 2 jaar kan genoeg bij een mens aandoen....

Maar ik heb gevoel dat alles nu opzich wel goed komt.. vroeg me af of die gevoelens nou alleen pubergevoelens waren of een gevolg van het gepest
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 20:21
purplerose
purplerose is offline
Hmmm jah ik weet wel een beetje hoe het is.. ik ben nooit in erge mate gepest maar toch.. de dingen die mensen tegen mij zeiden raakte me wel vooral in de 2e toen ben ik naar een andere klas ervoor gegaan.

maar je moet gewoon verder gaan met je leven das tog altijd wel het beste, niet dat ik denk dat je je aanstelt maar tog je moet proberen je er zo weinig mogelijk van aan te trekken en gewoon trug schelden... maar dan op een beschaafdere manier zonder al te veel scheldwoorden dus. Het is wel moeilijk om je er weinig van aan te trekken maar das het beste.
wat ik heb gedaan is ook nie goed want ik deed of ik me er niks van aantrok en vertelde het niemand dus das ook weer niet te bedoeleing.. maar goed gewoon trug pakken
Oud 10-08-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
F0_ol schreef op 07-08-2003 @ 11:49:
Ja wat voor vechtsporten?

En kan het ook met een andere soort sport?

Bedankt trouwens
voordeel van vechtsporten is dat je alles traint, spierracht gaat omhoog, je wordt er ook leniger van, sneller en je reactievemrogen gaat omhoog.

ik doe zelf jiu jitsu.
beetje een allround-vechtsport.

flink wat grepen en klemmen, maar het trappen en slaan wordt tenminste niet genegeerd zoals met judo.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 23:05
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Weet je, jij bent gewoon te lief en te aardig, of, zoals ik zelf vaak hoor, te goed voor deze wereld. En alles waar te voor staat is niet goed, behalve tevreden. Volgens mij sta jij best sterk in je schoenen. Je zegt zelf dat je vrij open bent, gemakkelijk met mensen omgaat etc. Je bent dus niet introvert, wat de reden van het gepest zou kunnen zijn. Ik denk dat negeren de beste manier is om het te stoppen. Negeren en je er niks van aan trekken wat ze zeggen. Die lui zullen nooit je vrienden worden, dus je hoeft niet aardig te doen om in de smaak te vallen bij hen. Fysiek geweld gebruiken vind ik zwak, ik zeg altijd maar dat je het met woorden moet doen. Jouw slimme opmerkingen worden door hen niet begrepen, dus daar stop je het ook niet mee. Je maakt het er misschien alleen maar erger mee, omdat ze je zo gaan zien als de 'wijsneus'. Dan blijft alleen nog maar het negeren over. Zolang jij steeds ingaat op hun opmerkingen/pesterijen, beleven zij er lol aan. Wanneer al hun pestpogingen geen doel meer treffen doordat jij ze negeert, is de lol er snel af voor hen.

Verder is het denk ik wel handig om je grenzen duidelijk te stellen en hiermee bedoel ik, een beetje van je lievigheid inleveren in bepaalde situaties. Anders gaan anderen je zien als iemand die alles goed vindt, geen eigen mening heeft blablabla. Zeggen waar het op staat, wat jij vindt.

Hoeveel jaar moet je nog en zit je nog bij hen in de klas? Anders zou ik echt eens met iemand van school gaan praten of met je ouders eerst of je niet naar een andere klas kan. Of dit jaar voor eens en altijd korte metten maken met dat gepest, goed voor jezelf opkomen!

En dat je nog geen vriendin hebt etc., je bent 16, je bent jong, je komt net kijken, als je snapt wat ik bedoel, die lui die op hun 12e al 'iets vast' hebben, dat zijn ook bepaalde types. Dat gepest kan wel invloed hebben op je gedachten daarover, bv. dat je bang bent nooit iemand te krijgen etc., gewoon omdat de pesters je zelfvertrouwen hebben geschaad. Ik denk dat dat bij jou heel erg meevalt. Zoals ik al zei, sta jij volgens mij vrij sterk in je schoenen. Er komt vast iemand die jouw liefheid en aardigheid wel kan waarderen, zonder er misbruik van te maken.

Suc6
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 14:35
Verwijderd
Nog een jaartje examens.. dan klaar.

Bedankt.. ik heb hier echt heel veel aan
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 16:36
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 05-08-2003 @ 00:16:
Tja. ziet er nogal vaag uit. Maar stel: Je bent 2 jaar onbewust gepest. Gewoon omdat mensen denken dat je wel om hun "geintjes" kan lachen. Omdat ze denken dat ze je niet boeien of het gewoon niet doorhebt.

Ik weet precies wat je bedoelt ja, veel succes
Reageren

Regels voor berichten