Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2003, 19:15
Verwijderd
Wat is houden van iemand?
Hoe meer ik die woorden gebruik om mijn gevoelens te beschrijven des te meer besef ik dat ik de betekenis niet begrijp.

Wat betekent 'houden van' voor jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2003, 19:18
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik hou van kip.

We kunnen concluderen dat houden van synoniem is aan lekker...

Ik hou van jou is gelijk aan: Ik vind je een lekker wijf..
Oud 24-08-2003, 19:23
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 24-08-2003 @ 20:18:
Ik hou van kip.

Fijn. Nu graag serieuze reacties.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 19:24
Verwijderd
Houden van... hmm, dat kan natuurlijk 'lekker vinden' betekenen, maar dat bedoel je denk ik niet.
Als ik zeg;'Ik hou van kip,' bedoel ik inderdaad dat ik kip lekker vind.
Als ik zeg;'Ik hou van Rogier,' dan bedoel ik dat ik Rogier heel erg liefheb.

Liefhebben is een gevoel dat er gewoon ís. Er zijn veel gevoelens die je alleen maar uit kan leggen door ze een naam te geven, ook al lijkt die naam niet alomvattend voor het gevoel.. men weet in ieder geval wat je bedoeld.

Ik zal proberen het uit te leggen;
'houden van' als in 'heel erg liefhebben' voelt voor mij als heel erg fijn.. als iets heel erg goeds. Daarnaast voelt het heel oneindig, 't is geen moment opname maar gebaseerd op een langere periode. Als ik van iemand houd, betekent dat dat ik heel veel over heb voor die persoon. Ik zal er altijd voor hem/haar zijn, alles geven wat ik heb wanneer dat nodig is. De persoon betekent dus heel veel voor mij. Zonder hem/haar voel ik me niet hetzelfde als met hem/haar, en dat in negatieve zin; met hem/haar voel ik met beter dan alleen dus.

Zoiets... dat omvat wel veel...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 19:33
Qimm
Qimm is offline
Daar is niet een echte definitie van, houden van is subjectief. Maar het komt er op neer dat je erg veel om iemand geeft...
Oud 24-08-2003, 19:44
DEChengst
DEChengst is offline
Houden van is onbegrijpelijk.
Oud 24-08-2003, 19:54
Verwijderd
Als je zegt ik hou van je dan is het definitief, dan bestempel je je relatie met die ander als iets rock solid. Daarom zeg ik het ook niet want niets is zo zeker in me leven dat ik het kan zeggen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 19:54
Slettelina *
Slettelina * is offline
voor ieder iemand is dat verschillend denk ik.
Oud 24-08-2003, 20:28
Verwijderd
Citaat:
smilie me schreef op 24-08-2003 @ 20:54:
voor ieder iemand is dat verschillend denk ik.
Ah, wel de begin post lezen. Ik vroeg wat het voor jou betekent.
Voor de algemene betekenis kijk ik wel in het woordenboek.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 20:53
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Houden van is voor mij een heeeel ruim begrip.
Te ruim om te kunnen zeggen wat het precies is.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 21:41
hellion
hellion is offline
houden van is onbegrijpelijk en hoopt dat dat altijd zo blijft, dan blijft houden van nog enigszins een beetje "speciaal".
Oud 25-08-2003, 09:35
Unexplained
Unexplained is offline
"houden van" is zorgen voor elkaar.

Net, zoals Matthijs zegt, met kippen. Als je kippen houdt, dan zorg je voor de kippen.
Oud 25-08-2003, 09:39
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Houden van betekent dat je vrienden blijft als het uitgaat
Oud 25-08-2003, 10:18
Verwijderd
Citaat:
hellion schreef op 24-08-2003 @ 22:41:
houden van is onbegrijpelijk en hoopt dat dat altijd zo blijft, dan blijft houden van nog enigszins een beetje "speciaal".
Dus je hebt er geen moeite mee om woorden te gebruiken waarvan je de impact op een ander niet begrijpt?

Citaat:
"houden van" is zorgen voor elkaar.
Net, zoals Matthijs zegt, met kippen. Als je kippen houdt, dan zorg je voor de kippen.
Een boer houdt koeien, hij zorgt voor zijn koeien want zijn koeien leveren hem geld op. Wil niet zeggen dat hij van ze houdt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 10:46
Verwijderd
(bijna) alles voor diegene over hebben enzo..
graag bij diegene zijn en ja, lastig uit te legge
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 11:12
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-08-2003 @ 20:24:
Liefhebben is een gevoel dat er gewoon ís. Er zijn veel gevoelens die je alleen maar uit kan leggen door ze een naam te geven, ook al lijkt die naam niet alomvattend voor het gevoel.. men weet in ieder geval wat je bedoeld.
true
je weet gewoon wanneer je van iemand houdt
you just know
Oud 25-08-2003, 11:17
Verwijderd
Ik kan me wel redelijk vinden in de omschrijving van Andijvie..

Voor mij betekent houden van vertrouwen en onvoorwaardelijkheid. Houden van is iemands slechte kanten accepteren en er voor diegene zijn wanneer nodig. Houden van is echter ook goed voor jezelf zorgen, op die manier heb je een ander een stuk meer te bieden en laat je juist zien hoe belangrijk iemand is denk ik. Houden van is tijd en energie willen steken in iemand en iemand steunen, ook als je het eigenlijk bijvoorbeeld niet eens bent met wat diegene doet (mits je zelf geen schade ondervindt hieraan). Houden van is elkaar de ruimte geven jezelf te zijn en jezelf de ruimte bieden dat te kunnen doen. Houden van is conflicten niet ontwijken en wanneer er een conflict is niet van de ander wegrennen, maar juist tegemoet komen, ookal kan dat moeilijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 25-08-2003 @ 12:17:
Ik kan me wel redelijk vinden in de omschrijving van Andijvie..

Voor mij betekent houden van vertrouwen en onvoorwaardelijkheid. Houden van is iemands slechte kanten accepteren en er voor diegene zijn wanneer nodig. Houden van is echter ook goed voor jezelf zorgen, op die manier heb je een ander een stuk meer te bieden en laat je juist zien hoe belangrijk iemand is denk ik. Houden van is tijd en energie willen steken in iemand en iemand steunen, ook als je het eigenlijk bijvoorbeeld niet eens bent met wat diegene doet (mits je zelf geen schade ondervindt hieraan). Houden van is elkaar de ruimte geven jezelf te zijn en jezelf de ruimte bieden dat te kunnen doen. Houden van is conflicten niet ontwijken en wanneer er een conflict is niet van de ander wegrennen, maar juist tegemoet komen, ookal kan dat moeilijk zijn.
Jij zegt dus weer wat ik bedoel maar dan veel mooier
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 13:08
leon-v
leon-v is offline
Houden van is een gevoel voor een persoon hebben wat je een doel geeft in je leven maar eigenlijk niet te omschrijven is....
Oud 25-08-2003, 20:19
Verwijderd
Als ik tegen mijn vriendin "ik hou van je" zeg, zeg ik dat door verschillende dingen die ik voel. Het betekent bij mij:
- "ik ben gek op jou"
- "ik maak me zorgen om je"
- "ik mis je als jij er niet bent"
- "ik moet steeds aan je denken"
- "ik ben verliefd op je"
- "ik wil je absoluut niet kwijt"
- "ik zou je echt niet in de steek laten"
- "ik wil ontzettend graag bij jou zijn"
- enzovoorts..

Daarnet Aerosmith met You See Me Crying opgezet (nummer dat me onwijs aan haar doet denken.. ze weet het misschien niet, maar ze is de enige die mij soms ziet huilen) en als mijn vriendin bij me zou zijn zou ik het gelijk zeggen, want ik voel het echt sterk. Ik wéét dat ik van haar hou.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 21:30
ChinoMoreno666
ChinoMoreno666 is offline
wow
jij hebt het precies goed gezegd.

soms besef je pas hoeveel je van iemand houd als het over is.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 21:36
KiMZz
KiMZz is offline
Liefde is...

Samen huilen wanneer er een lief liedje op de radio is omdat je zoveel van elkaar houdt... en elkaar daarna helemaal doodknuffelen en "ik hou van jou" zeggen... en ook menen!

*zwijmelt alweer*
Oud 27-08-2003, 19:09
smoguzbenjamin
smoguzbenjamin is offline
Als je verliefd ben denk je dat iemand helemaal perfect is. Als je weet dat iemand niet perfect (integendeel) is maar je nog steeds dat verliefde gevoel hebt, dan houd je van iemand. En als je zoveel voor iemand voelt dat je op je 15e al weet dat je met hem/haar wilt trouwen en kinderen wil krijgen later, dan Houd je 100% van iemand en weet je dat je de ware hebt gevonden.
Oud 27-08-2003, 19:45
Verwijderd
Citaat:
smoguzbenjamin schreef op 27-08-2003 @ 20:09:
En als je zoveel voor iemand voelt dat je op je 15e al weet dat je met hem/haar wilt trouwen en kinderen wil krijgen later, dan Houd je 100% van iemand en weet je dat je de ware hebt gevonden.
Zou je niet eerst eens volwassen worden?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 19:47
Verwijderd
Is houden van een constant gevoel dat je ook houdt als het uitgaat? "Oude liefde roest niet." is zo'n oud gezegde.
Blijft het gewoon een zwakke plek of vul je dat anders in?

Houd jij van je ouders? Hoe laat je dat zien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2003, 20:05
Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 24-08-2003 @ 20:18:
Ik hou van kip.

True! Doorgeredeneerd:

houden van is synoniem aan lekker...

seks is lekker...

houden van is: SEKS
Oud 28-08-2003, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 27-08-2003 @ 20:47:
Is houden van een constant gevoel dat je ook houdt als het uitgaat? "Oude liefde roest niet." is zo'n oud gezegde.
Blijft het gewoon een zwakke plek of vul je dat anders in?

Houd jij van je ouders? Hoe laat je dat zien?
Ja, als je echt van iemand houdt dan blijft dat ook zo als het uitgaat.

Natuurlijk word dat een beetje moeilijk als iemand je op een ontzettend lullige manier dumpt en dan ineens heel gemeen gaat doen als je 'm nog ff wil spreken ofzo.
Dan is hij ineens een heel ander persoon, heel anders dan de jongen op wie je verliefd werd, de jongen van wie je was gaan houden.
Hij was dan nl alleen maar zo aardig omdat hij verliefd was, maar toen dat voorbij was bleek het een eikel te zijn.

Nou ja, dat heb ik iig een paar keer meegemaakt. Ik hield echt van hen, ik zou het zelf nooit uitgemaakt hebben.
Maar dan ineens zijn ze onbereikbaar geworden en wat moet je dan nog met je gevoel?
Ik weet gewoon dat ik nog steeds van een bepaalde ex hou. Als ik ergens in de buurt kom waar hij woont dan gaan alle herinneringen weer door m'n hoofd en dan voel ik me net als in de tijd toen ik nog wat met 'm had.

Dat je van iemand houdt weet je doordat je diegene mist als hij/zij er niet is. Zonder diegene ontstaat er een lege plek in je leven. Iets dat op geen enkele andere manier op te vullen is. Niemand zal hem/haar ooit kunnen vervangen en zonder hem/haar zal je leven niet meer hetzelfde zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:27
luckyleo
luckyleo is offline
In de liefde: Houden van is iets wat voor mij na een lange tijd verliefdheid komt. Daar gaat misschien wel 5 maanden overheen. Heb in mijn leven nog slechts maar van 1 iemand gehouden en dat diegene gemeld ook. De rest heb ik nooit gezegt: ik hou van je. Ook al zeiden zij dat wel.

Vrienden/familie: daar hou ik gewoon van omdat ik het goed met ze kan vinden door de jarenlange band.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten