Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2004, 20:41
Coral
Coral is offline
Ik vroeg me gewoon af wanneer je weet dat je relatie serieus is, en wanneer je behalve verliefdheid, echte ware liefde voelt en het kan geven. Is het volgens jullie iets wat kan groeien? Of kan het ook pats-boem echte ware liefde zijn? En wat is 'houden van' nou eigenlijk?

Ik heb geen flauw idee. In m'n vorige relatie heb ik gezien dat je je erg opgesloten kan voelen als je ineens een serieuze relatie hebt, de fase verliefdheid heb ik niet echt meegemaakt. Ik weet niet of ik echt van hem heb gehouden. Misschien dat ik het alleen maar dacht omdat ik zooo blij was dat hij zei dat hij van me hield?Dat er uberhaupt iemand van me hield?

Nu heb ik een tijdje iets met iemand, en ik zit nu in fase verliefdheid. Weet dus niet of het wat gaat worden, hoop het natuurlijk wel. Verliefdheid is natuurlijk ook een stukje blindheid..

Heel verhaal over wat ik nou heb met die jongen zie je trouwens hier

Ik ben erg benieuwd!
Oud 23-01-2004, 21:01
Maarten
Maarten is offline
Time is the only judge.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:12
Charlottetje
Charlottetje is offline
niet iets dat je uit kunt drukken in definities denk ik.

gevoel, ik denk dat het daar allemaal om draait...
Oud 23-01-2004, 21:14
Coral
Coral is offline
Maar WAT voel je dan? Wanneer VOEL je dan dat het serieus is? Wanneer VOEL je dan dat je van die gene houdt? En wat maakt het dat je weet da je gaat voelen dat je van diegene houdt?

Sorry, misschien draaf ik erg door?
Oud 23-01-2004, 21:21
DEChengst
DEChengst is offline
Een relatie is altijd serieus en wanneer je van elkaar houdt voel je dat gewoon.
Oud 23-01-2004, 21:22
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Coral schreef op 23-01-2004 @ 22:14:
Maar WAT voel je dan? Wanneer VOEL je dan dat het serieus is? Wanneer VOEL je dan dat je van die gene houdt? En wat maakt het dat je weet da je gaat voelen dat je van diegene houdt?

weet je wat een beetje het probleem is, dat gevoelens lastig (misschien wel niet) te beschrijven zijn en als je het al zou kunnen, dat gevoelens dan voor iedereen anders zijn.
Oud 23-01-2004, 21:27
ironflower
ironflower is offline
dat is denk per persoon wel verschillend en ook heel moeilijk te omschrijven.

wat voor de ene misschien nog onder verliefdheid valt, is voor de ander misschien al wel echt houden van.

Bij mij zelf is het geleidelijk over gegaan van verliefdheid naar houden van. En tijdens het houden van hadden we ook periodes waar je dan weer echt verliefd bent.

Inmiddels is hij mijn ex, maar ik hou nog steeds heel erg veel van hem.
En hoe je dat merkt...ja, dat is idd gewoon een gevoel, zoals men al zei..

Als je echt van iemand houdt, dan zul je het vanzelf wel voelen
Oud 23-01-2004, 21:54
Jules
Jules is offline
Citaat:

dat weet je vast zodra het zover is
Oud 23-01-2004, 21:55
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:

ja.. dat voel je dus gewoon
het is niet uit te leggen, je moet het ervaren, dan merk je het wel
(hier heb je weinig aan hm)
Oud 23-01-2004, 21:56
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 23-01-2004 @ 22:21:
Een relatie is altijd serieus en wanneer je van elkaar houdt voel je dat gewoon.
Idd, in zekere zin wel alleen ga je naarmate je ouder bent andere criteria er op nahouden (vooral vrouwen duidelijk te zien volgens mij). Die denken volgens mij meer van hoe zou die voor mij kinderen zijn enzo. Je gaat ook meer aan kinderen denken en dat soort dingen. Als je jong bent gaat het gewoon meer om elkaar en niet om bij elkaar te zijn en met elkaar te wonen enzo. Als je jong bent is dat niet een issue. Je hebt gewoon hogere maatstaven want je wil het liefst permanent bij elkaar aanwezig zijn in 1 huis enzo. Je zoekt naar stabiliteit op je oude dag.

Correct me if I am wrong, misschien is het wel een beetje een bevooroordeeld beeld

Laatst gewijzigd op 23-01-2004 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 07:53
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 23-01-2004 @ 22:56:
Correct me if I am wrong..
Erm Dat was meer vroeger denk ik. Vrouwen zijn nu veel zelfstandiger en denken aan een eigen carriere ipv meteen aan een gezin en kinderen. Vooral als ze goed opgeleid zijn.

Dus 'stabiliteit' is minder belangrijk geworden denk ik; ze zorgen wel voor zichzelf.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:29
Verwijderd
Als het niet serieus is, dan is het geen relatie, dan is het verkering. En zelfs een verkering is meestal toch wel serieus bedoelt.

En als je 100 % zeker wilt weten dat je van de ander houdt, dan kun je natuurlijk een MRI-scan laten doen en een bloedtest en al dat soort dingen... maar je kunt ook gewoon vertrouwen op je gevoel.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:30
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
Coral schreef op 23-01-2004 @ 21:41:
Ik ben erg benieuwd!
Ik ook! hihihi.
Oud 24-01-2004, 14:33
juno
juno is offline
Als je bij hem thuiskomt, en je fietst in de straat en er staat een ambulance voor de deur en je voelt een kille hand om je hart grijpen van angst dat er iets met hem gebeurd is, dan hou je denk ik wel van hem. Vooral als je godvergeten blij en opgelucht bent als je hem heelhuids ziet staan.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:34
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:

jou relatie is blijkbaar niet serieus haha...
anders zou je het wel "voelen"...

je kan het niet snappen, niet uitgelegd krijgen...
je moet het gewoon meemaken...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:53
Coral
Coral is offline
Mijn 'relatie' is ook niet serieus hoor, volgens mij ehm.. Najaah..
we hebben wel zoiets van we zijn er wel altijd voor elkaar, we zullen elkaar trouw blijven en we zien wel waar het uitkomt.. We zullen zien of het echt wat moois kan worden. Nu zijn we in ieder geval in de verliefdheidsfase en we hebben het erg leuk..

maar k had t er laatst over met m'n vriendje en hij vond dat een 'relatie' pas serieus is na anderhalf jaar, omdat je elkaar dan pas echt kent, en weet dat je op mekaar kunt bouwen.. Maar hij heeft gvd behoorlijke bindingsangst. Niet dat hij een player is, integendeel! Maar hij is best veel teleurgesteld in de liefde geweest omdat er na de verliefdheidsfase niets meer was tussen hem en het betreffende meisje....

Maar ik vroeg me gewoon af hoe dat bij anderen gaat. Gewoon van is een relatie serieus als je elkaar vaak ziet en er 100% voor mekaar bent en als je 100% trouw aan elkaar bent, of moet er meer zijn om het echt serieus te noemen?

Jaah sorry, misschien denk ik er te veel over na..
Reageren

Regels voor berichten