Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2003, 08:11
oOMisSwEeTyOo
oOMisSwEeTyOo is offline
heey lieve mensen! ik moet dit jaar een profielwerkstuk maken.. maar het probleem is dus.. wat voor ONDERWERP??
ik weet het egt niet.. doe profiel c&m.. nou.. ik hoop dat jullie nog een leuk onderwerp voor mij weten.. of iets dat jullie uit eigen ervaring weten..??
nou alvast many thanx!!
**kusjahs**
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2003, 08:27
Verwijderd
http://www.profielwerkstuk.nl
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 10:21
wissie
wissie is offline
Het lijkt me verstandig eerst een vak te kiezen en daarna na te gaan denken over een onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 11:43
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=550082

ik doe ook c&m
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 12:12
Verwijderd
www.werkstuknetwerk.nl als tie ut doet tenminste
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:11
alpha
alpha is offline
ik heb "een boek van hoofd tot winkel" gedaan oftewel hoe wordt een boek eiglk gemaakt.
maar hier zijn al tig topics over en daarnaast hoef je zoiets toch niet zelf te bedenken, je moet het toch samen met anderen maken?!
Oud 21-08-2003, 21:19
L1
L1 is offline
ik moet ook een profielwerkstuk en ik ga hem naar alle waarschijnlijkheid voor geschiedenis maken, heb e&m. Mijn leraar kwam vanochtend met een leuk onderwerp: De Rolling Stones. Hun invloed op de jongerencultuur in de jaren 60. Ik ga nu uitzoeken of dit een beetje haalbare kaart is. En anders over de hippie/jeugdcultuur in het algemeen.
Oud 21-08-2003, 21:29
josseposje
josseposje is offline
We hadden toen als vak geschiedenis gekozen en het ging over de zeven wereldwonderen, was wel leuk
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:36
L1
L1 is offline
Ik heb hier wel es gehoord van een budget voor je Profielwerkstuk. Is dat overal zo ? wil ik ff wat meer over weten
Oud 22-08-2003, 15:11
karinn
karinn is offline
Ik zit ook met het probleem dat ik echt niet weet ik wat ik wil doen, mijn profiel is E&M met M&O. Eerst kwam ik met het idee om het over de economische crisis van 1929 te doen, maar dat doen er al heel veel , dus dat wil ik niet, weet iemand iets anders iets????? Geef alsjeblieft wat onderwerpen......
Oud 22-08-2003, 15:19
Tiño
Tiño is offline
ik heb ook c&m ,eindexamen havo dit jaar, ik ga de Verenigde Oost Indische Compagnie doen, of beter gezegd ,proberen,heb nog maar heel weinig,moet voor kerst al klaar zijn bij ons!...
Oud 22-08-2003, 17:15
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
L1 schreef op 21-08-2003 @ 22:19:
ik moet ook een profielwerkstuk en ik ga hem naar alle waarschijnlijkheid voor geschiedenis maken, heb e&m. Mijn leraar kwam vanochtend met een leuk onderwerp: De Rolling Stones. Hun invloed op de jongerencultuur in de jaren 60. Ik ga nu uitzoeken of dit een beetje haalbare kaart is. En anders over de hippie/jeugdcultuur in het algemeen.
Oeeeh waarom heb ik nou geen e&m?!! Iemand nog ideeen voor profielwerkstuk voor n&g, ik wil denk ik het gaan doen voor bio maar weet geen onderwerp
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 17:25
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
L1 schreef op 21-08-2003 @ 22:36:
Ik heb hier wel es gehoord van een budget voor je Profielwerkstuk. Is dat overal zo ? wil ik ff wat meer over weten
Zou dat niet zijn voor natuurkunde/scheikunde proeven? Dat je bv hele dure spullen van school nodig hebt en dat ze die maar tot een bepaalde grens aan je geven?
Oud 23-08-2003, 10:59
Shadina
Shadina is offline
Ik heb ook het profiel C&M en heb aan het eind van vorig jaar opgegeven dat ik het over de geschiedenis van affiches ga doen.
Maar nu ik er meer over nadenk.. wil ik liever iets met buitenreclame ofzo doen.. de invloed enz. Kan er veel vakken bij doen.. zoals ckv 2, economie, maatschappijleer, geschiedenis.
Heb voor dit onderwerp gekozen omdat ik na mijn vwo naar een kunstacademie wil.. en misschien de grafische kant op wil. Dan moet je toelating doen.. en het leek me wel handig om mijn profielwerkstuk dan te kunnen laten zien.
Ik wilde het eigenlijk liever over iets paranormaals doen.. maar daar heb je natuurkunde/scheikunde voor nodig.. dus dat ging jammer genoeg niet.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 11:20
Whaxx
Whaxx is offline
Citaat:
Volgens mij is het gewoon dat je de kosten die je maakt voor het profielwerkstuk kan declareren, zolang deze kosten niet extreem zijn en ze natuurlijk jou profielwerkstuk betreffen.

zo was het hier geloof ik, maar het meeste wat we nodig hadden hadden ze bij ons op school al met natuurlijk een beetje improvisatie.
Oud 23-08-2003, 15:25
Verwijderd
Vorig jaar moest ik ook een pwwerkstuk maken en eigenlijk per se voor Geschiedenis omdat ik c&M deed. Als je flink je best ervoor deed kon je het ook wel regelen om het voor een ander vak te doen, wat theoretisch mogelijk is maar op school deden ze er moeilijk over. Wij kregen ook het hoofdonderwerp al aangedragen: een aspect uit de 'GOuden Eeuw' (eigenlijk was het een ander onderwerp maar omdat we eerder een werkstuk zouden moeten hebben maken over de gouden eeuw en we daar geen tijd meer voor hadden, hebben ze het veranderd).
We kregen van de leraar al een stencil met wat artikelen die ons op een idee zouden moeten brengen en een lijst van wat boeken over de geschiedenis en de gouden eeuw. Daar stond onder meer bij over Kunst en omdat ik daar sowieso erg in geinteresseerd ben heb ik het daar over gedaan.

Kies dus eerst een vak, ga dan wat lezen over alles wat daarmee te maken zou kunnen hebben, baken vervolgens een bepaald gebied af en kies daarna je onderzoeksvraag: ofterwijl je uiteindelijke onderwerp. Als je veel dingen over je 'vak/onderzoeksgebied' gaat lezen kom je vast wel op een idee.
Ik ben een boek over de Nederlandse 17e eeuw gaan lezen(kunstboek) en heb toen meteen al direct een onderwerp gevonden. Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 16:33
Balance
Balance is offline
hier werden ook heel veel ideeen gegeven voor 't profielwerkstuk
Oud 23-08-2003, 19:29
alpha
alpha is offline
Citaat:
Als je een erg goed plan hebt, misschien? Bij ons op school krijg je geen geld of wat dan ook om onderzoek te doen. Maar er was vorig jaar een groepje jongens bij ons op school en die hadden een robot gemaakt als pw en die hebben een sponsor gevonden die de materialen ed betaalde voor hen. Maar zij hadden dan ook wel een erg strak plan en goede uitwerking + 100% inzet.. tja..
Oud 24-08-2003, 19:31
neobamboom
neobamboom is offline
Sprookjes.
het waarom, en wat er achter zit.
ofzo
Oud 24-08-2003, 19:39
markeerstift
markeerstift is offline
wij hebben eerst gekeken naar wat we alledrie (we moeten het met zn 3en doen) het leukst vonden.. en toen kwamen we bij tv/film en iets organiseren uit.. en toen is het gewordn
hoe maak je n succesvolle soap.. iig die vraag is nog niet definitief maar t onderwerp is soaps.
Je kunt ook doen dat je n concert organiseert ofzo
of mode maar dat vind ik persoonlijk superafgezaagd omdat dat onderwerp bij ons al meer dan 100000 keer is geweest
Oud 25-08-2003, 00:15
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 22-08-2003 @ 18:15:
Oeeeh waarom heb ik nou geen e&m?!! Iemand nog ideeen voor profielwerkstuk voor n&g, ik wil denk ik het gaan doen voor bio maar weet geen onderwerp
ik heb ook n&g en ik ga het over zeep doen vakken bio en sk

Mijn onderzoeksvraag is: Is zeep een nuttige uitvinding? en dat heb ik onderverdeeld in : wat is zeep precies (practicum zelf zeep maken ) en de voor en nadelen van zeep

paar uit mijn klas die ik nog herinner

- sport en voeding
- de zoetstof aspartaam (of die wel zo goed is)

voor de C&m'er --> mijn biologieleraar gaf als tip voor de mensen die niks wisten. schrijf alle dingen op die je leuk vindt en dan kom je uiteindelijk wel op een geschikt onderwerp voor je profielwerkstuk.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 10:45
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 22-08-2003 @ 18:15:
Je kan het over epilepsie doen ofzo, of genetica bij muizen ofiets dergelijks, kan leuk worden
Oud 26-08-2003, 12:55
ellen16
ellen16 is offline
Voor de N&G'er:

- aangeboren afwijkingen (denk aan Spina Bifida, cardiologische afwijkingen: weet alleen niet of je geinteresseerd bent in de medische kant van de biologie)
- Plastische chirurgie, dat doet een vriendin ook.
Oud 26-08-2003, 12:55
ellen16
ellen16 is offline
Voor de N&G'er:

- aangeboren afwijkingen (denk aan Spina Bifida, cardiologische afwijkingen: weet alleen niet of je geinteresseerd bent in de medische kant van de biologie)
- Plastische chirurgie, dat doet een vriendin ook.
Oud 26-08-2003, 13:45
Thomas
Thomas is offline
Doe wel iets wat je leuk vindt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2003, 13:53
Verwijderd
Gefeliciteerd wawl, je eerste nuttuge antwoordp

mooie opmerking.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 14:55
Sjoukie
Sjoukie is offline
Ik ben met een vriendin van me bezig met t onderwerp "Reclame" maybe kun je daar wta mee doen...

Of nog iets leuks, maak een krant van een belangrijk jaar/dag van een land (een land een taal spreekt dat je hebt gekozen)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:17
tinkle
tinkle is offline
Ik had profiel C&M met frans 2 en samen met een vriendin heb ik het gedaan over het ontstaan en de ontwikkeling van de Franse taal.... Ook hebben we een aantal dialecten bekeken... Veel mails verstuurd naar mensen in frankrijk en vragen gesteld over dialect... En van internet 2 geluidsfragmenten gehaald met 2 dialecten als voorbeeld.. Tekst afgedrukt in pws.. We hebben er een 9,8 voor gehaald, ze wilde geen tien geven...
Maar ik vond het best interessant.. Bij oude franse teksten bijvoorbeeld gekeken naar wat wij met ons frans en latijn konden herkennen en zo... Maar er was iig heel veel op internet te vinden en we hadden maar weinig uit boeken gehaald... Oja, wel een boek geleend van de uni van Groningen.. Heel handig..

Maar tis maar of taal je interesseert.. Als je info nodig hebt, stuur maar een berichtje.....
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:51
chris9 tje
chris9 tje is offline
voor n+g: werkzaamheid van bloemenvoeding (chrysal)
toepassingen van techniek i.d. medische wereld
Reageren

Regels voor berichten