Advertentie | |
|
![]() |
|
gewoon goed voorbereiden
en hoe dan ook vertrouw in jezelf morgeh heb ik mio engels m'n allerlaatse mio ![]() ![]() ik was altijd zenuwachtig, (extreem soms) Gewoon in jezelf blijven vertrouwen. Fouten zijn herstelbaar en kan je van leren. (ben mezelf ook btje aan het inpraten ![]() ![]()
|
Lijkt me inderdaad het beste als je het met de desbetreffende docent(en) bespreekt van te voren.
Zij kunnen er dan rekening mee houden, misschien hun vragen/vraagvorm aanpassen waardoor jij je meer op je gemak voelt. T is altijd beter als leraren weten wat er aan de hand is, anders moeten ze gaan gissen. Goed voorbereiden lijkt me een nutteloos advies, want je kunt je nog zo goed voorbereiden, maar als de zenuwen eenmaal toeslaan gaat alles weg. Dus om je extra voor te bereiden?? Ik denk dat je daarvan juist meer zenuwen krijgt, vooral als het al een keer gebeurd is.
||
Citaat:
bijv: Even van tevoren met niemand praten stukje buiten lopen even in de zon liggen ofzo naja kortom ontspannen, dat hoort ook bij voorbereiden vind ik. (niet dat ik het doe maar het zou wel goed zijn) Offtopic: We zouden in het algemeen wat meer een balans moeten zijn met onze gedachten en onze gevoelens. maja. ... nutteloze reactie Dat veel mensen niet vinden dat dat bij de voorbereiding hoort. zegt al genoeg denk ik.
|
Bedankt voor jullie reacties!!
Had vandaag een mondeling duits, het ging weer helemaal fout. Ik kreeg er geen woord uit, eerst werd die leraar daar super chagerijnig van en begon dingen te roepen als "kom op zeg, je weet 't best"....dan weet ik dus al helemaal niks meer!! Maar omdat hij net zolang ging zitten tot hij een antwoord had (wat een klootzak eigenlijk) moest ik wel wat verzinnen, en heb ik uiteindelijk toch wat woorden gezegd. Uiteindelijk heeft hij me aangeraden, faalangsttraining te gaan doen. Ik heb morgen nog een mondeling engels, voor mij staat het nu al vast hoe dat zal gaan, ik heb er geen hoop meer in dat het nog goed zal komen morgen. Maar na morgen ben ik wel van alles af, en daar gaat het me maar even om.
||
Citaat:
nouja het sucked zowiezo dat het je weer is overkomen ![]() kheb niet echt tips voor je, ik weet alleen dat ik soort van relax tips kreeg bij mijn faalangsttrainingen... eerst al je spieren spannen en daarna ontspannen...diep ademen en daarna met een zucht alles uitademen...dat soort dingen... als ik jou was zou ik toch morgen bij dat engels vertellen wat je de laatste 2 mondelingen is overkomen... |
![]() |
||
Citaat:
sorry, weer lekker nutteloos ![]() kus! en heel erg veel suc-9!!! Wendy
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ga idd die faalangsttraining doen, wie weet helpt het. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Faalangst training zou denk ik ook niet slecht zijn. Hopelijk gaat engels toch nog wel een beetje beter.
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het inderdaad belangrijk is je docent op de hoogte te stellen en voor in de toekomst faalangsttraining te doen.. je zal in je leven nog veel meer van dergelijke dingen (zoals sollicitatiegesprekken) moeten doen, en dan lijkt het me goed als je leert ermee om te gaan.
Ik denk dat Duits nu ook weer mis ging juist omdat je hier zo bang voor was, angst kan veel dingen veroorzaken. Nou ja, je hebt dan geloof ik vandaag je engels, hoe is dat gegaan? |
![]() |
|
Ik heb vandaag mijn engels gehad en dat ging goed!!! Ik had besloten om van te voren in het engels(!!) tegen mijn leraar te zeggen dat ik nogal zenuwachtig was, maar dat ik mijn best zou doen om er wat van te maken.
(I'm very nervous to talk about this 3 articles. Earlyer this week I had to talk in German and in Dutch, I was so nervous that I could'nt rember anything more. I can't promise you that this won't happen when I talk in english, but I do the best as I can.) Of het goed engels was weet ik niet, maar ik sprak tenminnste wel uit wat me dwars zat. Op het begin was ik nog heel erg aan het stotteren, maar langzaam aan ging het steeds beter! Ik praatte tenminnste!! Uiteindelijk heb ik een 7 gehaald!! Hierdoor heb ik eindelijk weer een beetje zelfvertrouwen terug!! Maandag ga ik naar de mensen toe die faalangsttraining geven, ik heb er vertrouwen in dat het nu allemaal wel goed zal komen! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Fijn dat het goed ging. ![]() (Ik had het vermoeden gister al op de één of andere manier. ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb t gelukkig niet zo erg, maar wel bij proefwerken dat ik na een halfuur ineens even niks meer weet of mijn concentratie verslapt omdat ik begin te denken aan dat ene kwartier wat ik nog heb. En bij wiskunde is dat al aan het begin zo, omdat ik weet dat ik t echt niet afkrijg, ik ben nou eenmaal niet zo snel in rekenen enzo.
Tja... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() super slim aangepakt trouwens. ![]() Beetje late reactie misschien maja Echt goed ![]() ![]()
|
sorry...kom ik weer met een verhaal, hoop dat jullie het niet vervelend beginnen te vinden.
Vanmiddag ben ik op gebeld door mijn docent Nederlands. De mensen die nog geen boekbespreking hadden gedaan moeten hem morgenochtend om half 12 houden. Er waren er nog 4 over die nog geen boekbespreking hadden gedaan omdat die nog niet waren ingepland en nog 2 (ik en een ander meisje) die 'm nog niet hoefde te doen omdat hij wist dat wij het niet voor een grote klas durven. Maar nu zijn we dus evengoed nog met z'n 7en morgen en moet ik dus voor 6 (!!!!!) mensen mijn boekbespreking houden. En daar belt hij dan pas vanmiddag over op zodat ik bijna geen tijd meer heb om te leren. Nadat ik had opgehangen heb ik alleen nog maar gehuild (stom hè?!) zo eng als ik het vind. Ik zie er echt vreselijk tegenop om morgen mijn boekbespreking te doen, ben er echt heel erg van overstuur. Ik kan er verder niks aan doen, het is een tentamen dus ik moet 'm doen. ![]() Weet niet meer wat ik moet doen op het moment, zie het echt even allemaal helemaal niet meer zitten.
|
Verwijderd
|
Ten eerste heel mooi dat Engels goed gegaan is en probeer daar ook nu zelfvertrouwen uit te halen, ten tweede goed dat je naar die faalangsttraining- mensen toe gaat..
Met dit probleem.. Sja, kun je niet gewoon hetzelfde doen? Van te voren tegen de mensen die er wél zijn zeggen dat je het heel erg eng vind en er heel erg bang voor bent, dus of ze daar alsjeblieft rekening mee zouden willen houden? Je kan ms ook met dat andere meisje die het heel eng vindt praten, of zij misschien nog tips voor je heeft en gewoon elkaar een beetje proberen te steunen. In ieder geval heel veel succes! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Kun je van het roken van pure wiet een trip krijgen? Verwijderd | 62 | 24-09-2008 18:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Harry Potter (opgepast voor spoilers!) Verwijderd | 328 | 26-07-2007 12:55 | |
Films, TV & Radio |
Harry Potter algemeen #7 Verwijderd | 500 | 16-04-2007 19:26 | |
Algemene schoolzaken |
Welke symptomen herken jij en wat is er waar van? Badmutssssss | 36 | 20-06-2005 18:57 | |
Drugs & Alcohol |
Vaagheid na lang niet blowen Kwaxor | 16 | 22-08-2003 13:43 | |
Films, TV & Radio |
spike fanclub sublime | 187 | 02-06-2002 19:24 |