Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2003, 20:11
Amoa
Amoa is offline
Hey allemaal.
Vandaag is echt een rare dag. Ik heb namelijk een zus en zij is al jaren depressief. Zij zegt nooit hoi, dag, hoe gaat het? of whatever tegen me. Dr is meestal een heel pessimistisch sfeertje thuis en bijna elke dag heb ik pessimistische gedachten en denk aan de dood en t leven hierna enzo.
Maar vandaag was mn zus opeens vriendelijk en we hadden zelfs een gesprek van 5 minuten! En dat sinds maanden geen enkel woord. Vanavond realiseerde ik me opeens dat ik me de hele dag goed heb gevoeld en vrolijk ben geweest. (Normaal komt dat echt nooit voor)
Zou dat iets met mn zus te maken hebben.. ? Das echt enge gedachte... als dat zo is en dat denk ik dus, ben ik wel heel beinvloedbaar door haar! Dat wil ik niet, wat kan ik daar tegen doen???
Oud 04-09-2003, 20:22
Verwijderd
Daar kun je weinig aan doen.

Het lijkt me heel normaal dat wanneer je van je zus houdt, je je ook zorgen om haar maakt. Als zij de hele dag door depri is, zul jij je ook kut voelen. Wanneer zij dan eens met je praat, geeft je dat gewoon een beter gevoel. Diep van binnen wil je namelijk juist met haar praten, wil je juist een band met haar hebben. Toch?

Je kunt denk ik beter proberen vaker met haar te praten.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:25
Quiana
Quiana is offline
Trek je je veel aan van haar gedrag, of ben je er min
of meer aan 'gewend'?

Als je voelt dat je (te)veel beinvloed wordt door haar,
probeer dan een beetje afstand te nemen, jij hebt een eigen leven, laat dat niet teveel negatief beinvloeden door anderen..

(met afstand nemen bedoel ik overigens niet helemaal
geen band ed met haar hebben, maar doe ook gewoon
dingen die je leuk vindt ed, en probeer je stemming
niet van háár stemming af te laten hangen)
Oud 04-09-2003, 20:28
AuForm
AuForm is offline
Het werk omgekeerd misschien ook.

En in haar ogen bij jij misschien degene die al jaren met een pissige humeur rondloopt.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:29
Amoa
Amoa is offline
Ik ben aan dr gedrag gewend en heb sowieso geen band met haar. We zijn familie en wonen in tzelfde huis, das alles.
En om met haar te praten is makkelijker gezegd dan gedaan; dat is simpelweg onmogelijk.
Oud 04-09-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Amoa schreef op 04-09-2003 @ 21:29:
dat is simpelweg onmogelijk.
Het is anders wel gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:36
Amoa
Amoa is offline
Slimme opmerking. Nadat ZIJ het initiatief nam!!! Maar als IK het initiatief neem, kijkt ze niet eens op.
Oud 04-09-2003, 20:42
Verwijderd
Misschien ben je vrolijk omdat ze nu eens initiatief genomen heeft. Misschien hoop je stiekem dat ze het vaker zal doen? Misschien zal het beteren en gaat het iets beter met haar?

Je wil het niet voelen, maar die band heb je sowieso.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 21:18
Nona
Nona is offline
Over het algemeen nemen mensen stemmingen van elkaar over. Als een paar mensen chagerijnig zijn is zo een hele grote groep dat. Als een groepje mensen vrolijk zijn kan een veel grotere groep mensen vrolijk worden. Zo is dat nou eenmaal. Maar ik weet niet in hoeverre dat voor jou en je zus op gaat. Ik kan me ook voorstellen dat je haar stemming niet altijd wanneer je haar ziet over neemt.

Maar ik vind het wel heel waarschijnlijk dat jij vrolijk was omdat zij dat ook was.
Reageren

Regels voor berichten