Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2003, 15:09
fucking hero
fucking hero is offline
ik wil in mijn tabel 'berichten' datum+tijd invoegen. Ik weet dat het niet moeilijk moet zijn. iemand??

en hoe vis je het er weer uit??

tnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2003, 15:16
Verwijderd
http://nl.php.net
http://www.phpfreakz.nl

je gaat mij niet wijsmaken dat je hebt gezocht..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 17:54
Fade of Light
Fade of Light is offline
inderdaad. Daarom bericht aan anderen: geef hem niet precies waar die om vraagt. LAat hem zelf zoeken, dit is zo op te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:14
deathz0rz
deathz0rz is offline
ff denken

je kan het best een 2e tabel maken met daarin de velden ID, jaar, maand, dag, uur, minuut en sedonde, en dan in je eerste tabel een extra veld 'datum_tijd_id' maken, en dan de tijden zo aan elkaar linken

Oud 26-08-2003, 18:46
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-08-2003 @ 18:54:
inderdaad. Daarom bericht aan anderen: geef hem niet precies waar die om vraagt. LAat hem zelf zoeken, dit is zo op te zoeken.
Erg flauw... Een vriend van mij kan aardig PHP maar kan niet goed werken met de manual. Even vragen hoe het ook alweer zat moet dan toch geen probleem zijn?

Als hij niet gezocht heeft geef ik je trouwens wel gelijk, dan is hij gewoon lui...
Oud 26-08-2003, 18:54
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-08-2003 @ 19:46:
Een vriend van mij kan aardig PHP maar kan niet goed werken met de manual.
de php manual is een vd beste die ik ken! ik snap niet dat iemand dat niet kan begrijpen
Oud 26-08-2003, 18:55
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 26-08-2003 @ 19:54:
de php manual is een vd beste die ik ken! ik snap niet dat iemand dat niet kan begrijpen
Ik ook niet, maar daar ging het in dit geval niet om
Oud 27-08-2003, 10:00
fucking hero
fucking hero is offline
Wel gezocht maar ik kwam er niet uit. In de php manual ja. ik wou het gewoon even duidelijk zien. Omdat ik verwacht had dat ik hier wel vrij snel een redelijk antwoord zou krijgen..
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 10:11
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
poop schreef op 27-08-2003 @ 11:00:
Wel gezocht maar ik kwam er niet uit. In de php manual ja. ik wou het gewoon even duidelijk zien. Omdat ik verwacht had dat ik hier wel vrij snel een redelijk antwoord zou krijgen..
wel eens ged8 om in de MySQL manual te kijken? die werkt bijna hetzelfde
Oud 27-08-2003, 12:26
Kaboon
Kaboon is offline
  • In je database een veld aanmaken. Bijvoorbeeld: datum - int 10. De naam doet er niet toe, int 10 wel.
  • Dan in je php een query opstellen. Ongeveer zo-iets als " UPDATE tabel SET datum = 'time()' ". Je kunt daar natuurlijk ook een WHERE statement aan koppelen " UPDATE tabel SET datum = 'time()' WHERE id = '$id' ".
  • Later kun je die waarde (dat is trouwens de unix-epoch (tijd verstreken sinds lancering van unix) in seconden) weer ophalen uit de database. Ik ga er van uit hoe je een waarde moet ophalen uit een database, anders had je inderdaad eerst wel even wat php lessen mogen volgen.
  • De waarde die je teruggekregen hebt kan je weer omtoveren tot een normale datum met behulp van de functie date();. Bijvoorbeeld: date("d F Y H:i", $time) (zal zo'n datum kunnen genereren: 10 February 2003 00:07:07). De exacte date(); functies staan hier beschreven.
En uiteraard valt de output dus te manipuleren.

Ik verveelde me!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:06
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
poop schreef op 27-08-2003 @ 11:00:
als je had gezocht had je in je openingspost op zn minst wat dinge ndkunnen zetten die je had gevonden
dus bijv functies waarmee je denkt dat het kan enzo
Oud 27-08-2003, 18:33
Talon
Talon is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 27-08-2003 @ 16:06:
als je had gezocht had je in je openingspost op zn minst wat dinge ndkunnen zetten die je had gevonden
dus bijv functies waarmee je denkt dat het kan enzo
inderdaad, ik vind dat er veel te snel gepost word om zoals hij zelf al zegt: "een makkelijk en snel antwoord" te vinden

ik kan het begrijpen als iemand al een tijd heeft gezocht, en er niet uitkomt, of misschien op de verkeerde plaats zoekt.
Maar dan nog laat de vraagstelling al meteen zien dat hij er weinig tot geen moeite voor wil doen. Snel resultaat halen, en straks pronken met je zelf (door forummers ) in elkaar gezet forumpje ofzo...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten