Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2003, 18:59
Verwijderd
Beste mensen,

we hebben hier nu thuis een laptop en een desktop computer, die ik graag aan elkaar zou willen koppelen door middel van een netwerkje. Op de laptop zit namelijk geen internet en printer, op de desktop wel. Wat is de simpelste/goedkoopste manier om deze twee aan elkaar te koppelen, zodat ik op de laptop kan printen en internetten? Verder gaat het netwerk gebruikt worden voor enkele games (Quake 2, Worms en AOE). Ik heb al een aantal van die usb starterkits gezien, zouden deze voldoen?

Op de laptop zit XP professional, en op de desktop zit Windows 98. Het internet gaat via ADSL, met een usb modem gekoppeld aan de desktop. De laptop en desktop staan op ongeveer 15 meter afstand.
In de laptop zit ook een draadloze Ethernetkaart (maar aangezien draadloze netwerken nogal duur zijn valt deze mogelijkheid al af)

Bvd, laurens

Laatst gewijzigd op 29-08-2003 om 19:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2003, 21:31
Thompie
Thompie is offline
waarom gwoon geen netwerk via UTP kabel tussen de computers? is net zo makkelijk en gaat ook nog snel ook.

Als het goed is kun je dan automatisch vanuit je laptop een printopdracht maken en print ie uit (moet andere computer wel aanstaan)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:54
Verwijderd
Kan ik dan gewoon naar de winkel lopen en vragen om een utp kabel en twee netwerkkaarten? Moeten de kaarten ook van hetzelfde merk zijn? En hoeveel kost 't ongeveer?, nogal krap bij kas
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 22:15
Martin
Martin is offline
Citaat:
Laurens schreef op 29-08-2003 @ 22:54:
Kan ik dan gewoon naar de winkel lopen en vragen om een utp kabel en twee netwerkkaarten? Moeten de kaarten ook van hetzelfde merk zijn? En hoeveel kost 't ongeveer?, nogal krap bij kas
Zit er al een netwerkkaart in je laptop? Zo nee, dan moet je uitkijken naar een PCMCIA-netwerkkaart. Ik heb geen idee wat die dingen kosten, voor een desktop heb je ook een netwerkkaart nodig, kost ongeveer een tientje.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 22:17
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
Martin schreef op 29-08-2003 @ 23:15:
Zit er al een netwerkkaart in je laptop? Zo nee, dan moet je uitkijken naar een PCMCIA-netwerkkaart. Ik heb geen idee wat die dingen kosten, voor een desktop heb je ook een netwerkkaart nodig, kost ongeveer een tientje.
Een PCMCIA kaart kost ongeveer 30 Pleuro's een betere versie van de duurdere merken natuurlijk wat meer
Maar meestal zit er wel een netwerk kaart op de moederbord. Voor met de XP laptop's
Oud 29-08-2003, 23:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
USB NIC kan ook hoor, €11 is de mijne. Handig voor comps die geen netwerk hebben, of als ik tijdelijk extra NIC in wil plaatsen.
Oud 30-08-2003, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 29-08-2003 @ 23:15:
Zit er al een netwerkkaart in je laptop? Zo nee, dan moet je uitkijken naar een PCMCIA-netwerkkaart.
Er zit al wel een netwerkkaart in, maar die is draadloos. Maar een draadloos netwerk schijnt relatief prijzig te zijn, dus liever geen draadloos netwerk .

Dus voor de laptop moet ik een PCMCIA netwerkkaart kopen, maar moet ik voor de desktop dan ook een PCMCIA kaart kopen? En hoort daar een utp kabel bij of een ander soort kabel?

Sorry voor de vragen, ben een leek in dit soort dingen.

@ Enlightenment, wat is een NIC?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 19:44
Orion
Orion is offline
Citaat:
Laurens schreef op 30-08-2003 @ 20:34:
wat is een NIC?

Network Interface Card

Voor de laptop kun je dus een pcmcia of een usb netwerkkaartje kopen

in je pc hang je dan gewoon een PCI kaart, á €7,5
Oud 31-08-2003, 11:51