Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2003, 20:38
Verwijderd
Gaan jullie er echt voor zitten of zo, of ben je gewoon ergens mee bezig en "schiet het je opeens te binnen". Ik vind 't wel koel om gedichten te schrijven, maar ik weet nooit hoe ik moet beginnen en zo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2003, 20:40
*Norena*
*Norena* is offline
als je de inspiratie ervoor hebt en er al erg lang mee bezig bent lukt het je gewoon het moet in je zitten.

kijk maar een mij gedichten.
meer verhalen van me leven.

je vertelt gewoon dingen van je gevoelens..je verleden
gewoon wat je zelf mooi vindt.
Oud 27-08-2003, 20:47
Verwijderd
Meestal komt gewoon 1e zin in me op enzow. Daar ga ik dan mee verder. succes met schrijven.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 20:48
Straat
Straat is offline
Het schijnt dat ik gedichten schrijf als ik stoned ben. Maar dat kan ik me zelf niet herinneren...
Oud 27-08-2003, 22:47
Skald
Skald is offline
Ik schrijf maar wat op.
Meestal vindt niemand er wat aan.
Geeft niets, zolang ik zelf maar content ermee ben.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 08:26
lovetear
lovetear is offline
Soms ga ik er voor zitten, maar dan komen er vaak maar iets van twee regels uit. Maar goed, als ik dat een paar keer doe komt er uiteindelijk wel een gedicht. Daarna verbeter ik het een paar keer, en dan kijk ik er meestal een tijd niet meer naar om. Maar dat is eigenlijk gewoon oefenen, kijken of ik het nog een beetje kan. Soms moet ik gewoon schrijven, dan ben ik wanhopig ofzo, dan schrijf ik pagina's vol, maar als ik het later dan teruglees, vind ik het vreselijk.

Ik schrijf het liefst een paar dagen na zo'n wanhopige bui, als ik me rustig voel. Op die momenten schrijf ik meestal dingen die ik met plezier teruglees. Maar dat komt niet zo vaak voor.
Oud 31-08-2003, 20:29
Matti_Matti
Matti_Matti is offline
Hee SUPERMARIANNE !! (supermaaaaan tadadadaaaaaa) Je moet gewoon in die BUI zijn, opeens zown GEVOEL hebben (ik schrijf ook wel gedichten, wist je misschien niet ..)

Maar SUCCES !!!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Matti_Matti schreef op 31-08-2003 @ 21:29:
Hee SUPERMARIANNE !! (supermaaaaan tadadadaaaaaa) Je moet gewoon in die BUI zijn, opeens zown GEVOEL hebben (ik schrijf ook wel gedichten, wist je misschien niet ..)

Maar SUCCES !!!
Heuuhh, post is een paar gedichten
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 09:30
dark_poetry
dark_poetry is offline
Meestal zie ik iets,bijvoorbeeld een brandende kaars.
Dan krijg ik vaak een zin in me kop.
En daarna blijf ik gewoon schrijven zonder erbij na te denken.
Kijk ik ff later...voila een gedicht!
Oud 01-09-2003, 14:36
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik lig in bed, er schiet iets door m'n hoofd. En daar borduur ik dan op verder, soms dan lukt het, en soms ook niet. Dan doe ik het licht uit en ga ik slapen. Om vervolgens het licht weer aan te doen, omdat ik iets wil veranderen. Of omdat ik iets nieuws heb bedacht.

Zo gaat dat, soms dagen achtereen, soms wekenlang niet. Niets is hoogstaand, maar ik print ze tegenwoordig wel, zodat ik ze tenminste nog eens kan lezen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 15:45
Boef
Boef is offline
Ik lig ook in bed...K kan niet slapen, denk aan iets wat ik in een gedicht kan zetten. Bedenk 2 zinnen, race uit m'n bed om iets van papier en een pen te maken en schrijf een paar gedichten, die ik de volgende dag dan weer helemaal om gooi en verbeter. . .
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:19
marisjuhh
marisjuhh is offline
Citaat:
Super_Marianne schreef op 27-08-2003 @ 21:38:
Gaan jullie er echt voor zitten of zo, of ben je gewoon ergens mee bezig en "schiet het je opeens te binnen". Ik vind 't wel koel om gedichten te schrijven, maar ik weet nooit hoe ik moet beginnen en zo
ik schrijf het zo in 1 x op.
ik weet het gewoon!
je weet wat je neer moet zetten..
een verhaal in je hoofd
aan hoe je stemming is
Oud 01-09-2003, 21:57
Angelleyes
Angelleyes is offline
veel mensen kunnen schrijven als ze heel veel emoties in zich hebben, ik kan het pas als het minder aan het worden is, maar wel altijd in een keer. Als ik na moet denken over een gedicht kan ik er beter mee ophouden. Ik verander wel vaak kleine dingetjes achteraf (een extra zin of stijlverandering), maar nooit veel.
xxx
Oud 04-09-2003, 19:33
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Citaat:
Angelleyes schreef op 01-09-2003 @ 22:57:
veel mensen kunnen schrijven als ze heel veel emoties in zich hebben, ik kan het pas als het minder aan het worden is
Dat heb ik ook en als ik dan toch iets geschreven heb als ik veel emoties in me heb dan kun je dat ook merken aan mijn gedichten,
dan zijn ze heel warrig of klopt het eind niet ofzo..
Bij mij gaat t meestal zo, ik zit achter de pc of op de fiets en dan krijg ik ineens een zin, die typ ik dan in en op mijn gsm zet ik t altijd in smsjes die ik dan op sla,
dan typ ik het dus in, lees een keer en verander meestal niks meer,
als ik ze op sms op heb geslagen dan moet ik meestal nog wat aan t ritme veranderen want dat klopt meestal niet als ik druk bezig ben met t intoetsen van mijn zinnen op mijn foon haha..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:46
Adrenaline
Adrenaline is offline
hmm, als ik inspiratie heb kom ik best een eind. Maar soms heb komt het vanzelf wel
Reageren

Regels voor berichten