Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wat voor verschillen bestaan daar verder tussen volgens jullie behalve formaat?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ben echt heel erg benieuwd over wat er zo vreselijk verschilt tussen het uitgaansleven in de steden en op het platteland dat als een plattelander naar een stad gaat er geen reet aan vind en andersom ook niet. Wat maakt nou dat grote verschil wat het zo saai maakt?
||
![]() |
Citaat:
Op het platteland heb je mensen die veel zuipen en schreeuwen en neuken. Het doel daar is zoveel mogelijk te scoren. Of het dan bier of vrouwen is, dat is om het even. 't Zijn gewoon twee totaal verschillende dingen, voetballers houden over het algemeen ook niet van hockey. (en ja, ik hou van generaliseren)
||
Citaat:
Nu mijn theorie: (ja, ik heb er ook 1) Platteland: gaat om gezelligheid, vermaak, lekker drankje erbij en beetje flirten en praatjes maken met iedereen aangezien je de meeste mensen wel kent en de vrijgezellen proberen iemand aan de haak te slaan. Dat noem ik dan weer leedvermaak, maar goed, en niemand geeft er een fuck om wat je draagt, zolang het maar een beetje gepast is. Vreemden voor die koreg/discothek worden door de vaste gasten ontvangen met een drankje en een gezellig gesprekje. Groot voordeel: je kunt je normaal bewegen zonder je elleboog in iemand z'n ribben te steken of een elleboog tussen je ribben te ontvangen. Men kijkt nauwelijks op de centen, er worden regelmatig rondjes gegeven, ook voor mensen die niet bij de vriendenkring horen maar er toevallig bij zitten. Stad: bijna hetzelfde, maar: de meiden kopen schoenen waar ze niet fatsoenlijk op kunnen lopen omdat ze hip willen zijn, smeren 5 lagen plamuur op hun gezicht voordat ze ergens naartoe durven te gaan, de heren zien eruit alsof ze aangekleed worden door hun mamma's, men zuipt zich kapot, wil overal stoer doen en scoren, komt er een keer een wat vreemder iemand een praatje maken wordt die aangekeken met zo'n blik van: rot op of ik sla je neer, de sfeer is veel vijandelijker tegenover "vreemden", je kunt nergens fatsoenlijk je jas bewaakt laten ophangen (gek he, al die diefstal) en overal waar je komt sta je zo tegen elkaar aan gedrukt dat je bijna spontaan claustrofobisch wordt. Men zit voortdurend op de centen omdat men bijna blut is en degene die hetmeeste geld bij zich heeft krijgt nooit een rondje, mag alleen maar rondjes geven. Dit zijn slechts de ernstigste verschillen die ik mee heb gemaakt, zijn nog wel een paar kleine dingetjes, maar veel minder belangrijk.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik bedoelde met mijn voorbeelden natuurlijk een beetje zoals men over het algemeen denkt dat het er bij de ander aan toegaat. Ik weet natuurlijk ook wel dat het niet overal er zo aan toegaat zoals ik beschreven heb.
||
Citaat:
De voorbeelden die ik heb genoemd maakten het mij heel moeilijk om een leuke tijd te hebben.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Wat maakt het verschil tussen die 2 belevingswerelden dat als ze bij elkaar uitgaan het alles behalve naar hun zin hebben.
|
nou, kweet nie hoe het in de rest van Nederland is, maar ik kan t overal naar me zin hebben, ik hou van groete dancefeesten, khou van lekkere boerenkermissen, grote discotheken in de middle of nowhere en kleine clubs in de stad. Zo zijn er nog heel veel meer met mij dus naar mijn inzicht is dat gewoon een stukje mans doen, zo van, mijn vrienden vinden dat ook dus ik zou nooit naar een grote discotheek ergens afgelegen gaan; andersom t zelfde
||
Citaat:
Je kan die dingen niet generaliseren. In dorpen is het juist vaak het groepje uit het dorp en de rest wordt raar aangekeken, tot vechten aan toe. In de stad zijn veel meer vreemden, mensen worden niet zo aangekeken op afkomst maar meer op individu. In de kroegen wordt meer gezopen en in discotheken wordt meer gedanst. Dit is alles dat je kan zeggen over die situaties. Verder verschilt het per zaak en dorp/stad.
||
Citaat:
Dus nee, is geen ironie in verwerkt, en ik raad je aan het topic eerst eens volledig door te lezen en te weten waar men over praat voordat je dingen afdoet als bull.
|
![]() |
|
Angel, ken je toevallig Esther?...
![]() Zo ja doe d'r maar eens de groenten ![]() Hier in Maastricht hebben we niet eens een echt discotheek, ja de Nightlive ( een oude kerk ) maar dat is niet een wekelijkse uitgaansgelegenheid... Verder gewoon lekker stappen in kroegen ![]() Ik wil een discotheek ! ![]()
||
Citaat:
|
Denk niet dat je in Apeldoorn naar een discotheek bent geweest, maar gewoon grotere kroegjes hebt bezocht. Alleen Plaza di Christo zou je een discotheek kunnen noemen, maar valt uiteraard in het niet bij de grotere discotheken op het platteland.
Ken overigens ook geen steden waar echte grote discotheken staan. Logistiek kan dit natuurlijk ook niet, bovendien ontbreekt de ruimte in een stadscentrum. Apeldoorn op zich is niet saai, zelfs één van de drukst bezochte uitgaansgebieden maar je moet maar net weten waar je moet zijn. In een discotheek zitten alle verschillende soorten muziek in één grote fabriekshal en in een stad kun je 33 verschillende kanten op. Verder heb je mijn inziens gedeeltelijk gelijk over het stappen op het platteland en in de stad. Je hebt gelijk dat het in de stad om imago draait en op het platteland vooral om lol maken. Zelf kies ik voor een mengeling van deze twee. Het is zo dat uitgaan in de stad vooral draait om gezien te worden, met een scheef gezicht een beetje mooi staan te zijn, vooral niet teveel drinken want dan ga je gek doen, vooral niet lachen en doen alsof je iedereen kent terwijl je deze bekenden alleen tijdens uitgaan tegen komt. Het platteland kan gezellig zijn als je naar een grote discotheek gaat waar honderden mensen komen. In de kleine kroegjes word je de gehele avond ook met argusogen aangekeken en hoef je ook niets verkeerd te doen, want dan gaat het er wel op. ‘k Heb de verschrikkelijk Christelijke Urkers wel eens heel raar zien doen met biljartballen en grote sokken. Zo gezellig hoeven de kleine dorpen niet te zijn, aangezien je meteen word aangesproken met: ‘Jullie komen niet van hier, wat komen jullie doen?’ De traditionele mensen uit de stad zullen inderdaad niet kunnen aarden in een discotheek vol met lompe, onbeschofte mensen die je niet kunt verstaan en ook nog eens een t-shirt van vier euro aanhebben. De mensen van het platteland zullen niet tegen de arrogantie, de trends en de rivaliteit kunnen. Zelf wissel ik het graag af. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik mag altijd graag gesprekken voeren met alles en iedereen, als ik dan een mep terug krijg in de stad heb ik het al heel snel gezien. Plaza ben ik idd niet geweest want daar wou met gezelschap absoluut niet heen. Waarom weet ik nog steeds niet. Gigant vond ik nog enigzins te doen als je je over de muziek heenzet, maar de rest... Pffff.... Ja, rontgen is leuk als het rustig is.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ok nu mijn theorie:
In de dorpen kent iedereen elkaar en gaat men uit in grotere groepen. het gaat vooral om de gezelligheid en de muziek speelt totaal geen rol. Het gaat vooral om het bier en het onder elkaar zijn. OOk is er veel minder concurrentie van andere discotheken waardoor je simpelweg groter kunt zijn omdat je een groter vast publiek hebt en voor iedereen benaderbaar. in de stad leer je vooral nieuwe mensen kennen en speelt de muziek een grote rol. Iedereen heeft zijn eigen stijl van muziek. Ook zijn er veel meer discotheken in de buurt waardoor je je moet onderscheiden van andere tokos.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Want als ik in paradiso uitga, merk ik van jouw theorie geen ene moer...en ik denk eerder dat in een plattelandse disco de mensen zich sneller lam zuipen aangezien waarschijnlijk de drankprijs lager ligt dan in de stad gebasseerd op de grondprijs onder het pand en de ruimte in de omgeving... Wat weer leidt tot een kleiner gebouw, dus minder zalen -> wat weer leidt tot minder verschillende muziek -> wat weer leidt tot losse tenten die allemaal verschillen van elkaar in muziekstijl -> dus minder grote disco's, maar waarschijnlijk zal de verhouding zaal oppervlakte en aantal mensen evenveel zijn, alleen verspreidt over de stad in plaats van op 1 plaats gecentreerd.
||
Citaat:
En er zijn overal een aantal gasten die zich no matter what klem zuipen, maar de meeste zowel dorpelingen als stedelingen zullen zich niet zo snel helemaal klem zuipen omdat ze graag een leuke avond willen hebben.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ieder normaal persoon kan niet zo goed over normaal als ie uit is... Kijk, dat de achterhoek dat machtig vind, tot daar aan toe, daar komt die band vandaan... Maar in friesland, groningen drenthe etc... normaal is een taboe... Wij zuipen ons niet de tering, willen het toch graag liever gezellig houden.
|
![]() |
ik ben in de al dan niet gelukkige situatie dat ik beide meemaak. Ik woon in een dorpje tegen rdam aan en ken dus zowel de stad als het platteland. In de dorpsdiscotheek zuipt toch echt iedereen zich klem en in dat stad is dat veel minder. Maar ja misschien is dat dan alleen hier zo
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 52 deel 2. Verwijderd | 400 | 28-10-2008 07:00 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
debat drieskeuh | 3 | 23-11-2005 19:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Christenen moeten meebetalen aan abortus. Verwijderd | 135 | 15-12-2004 20:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Uitstel Rookverbod Horeca.... JAMMER hhendrikxx | 283 | 19-09-2004 20:08 | |
Lifestyle |
Balen van je omgeving? WishfulDreaming | 46 | 13-07-2003 20:36 | |
Psychologie |
Problematische nieuwsgierigheid? Marc S | 108 | 10-03-2002 21:10 |