Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 14:33
AngelLena
AngelLena is offline
vergeleken met discotheken in dorpen. Dat valt me echt heel erg op. Kom zelf uit Appelscha en ga uit in Pruim Zevenhuizen. Toen zou ik met mijn nichtje in apeldoorn gaan stappen... Wat viel dat gruwelijk tegen. Vond er geen reet aan en veel en veel te klein voor het aantal bezoekers.

Hoe zou dat komen denkt men?
Oud 30-07-2003, 15:01
Guybrush
Guybrush is offline
Kleine discotheken zorgen voor minder geluidsoverlast en zijn goedkoper (grond midden in de stad is duur, vooral als je die grond alleen een paar avonden in de week gebruikt).

Hier is precies hetzelfde... op de industrie terreinen en in de dorpjes zijn de grote discotheken, in de grotere steden zijn ze allemaal erg klein en veel minder cool.
Oud 30-07-2003, 16:27
Truusjuh
Truusjuh is offline
dit gaat niet altijd op, de meeste discotheken zijn niet zo heel erg groot, om de redenen die hierboven al genoemd werden. Pruim is ook klein begonnen maar nu gelukkig errug kewl
Oud 30-07-2003, 20:10
AngelLena
AngelLena is offline
Nou, wat ook nog een theorie was: in steden is meer ruimte dus worden er meerdere kleine dingetjes opgezet ingesteld op minder bezoekers.
In dorpen heb je vaak maar 1 diskotheek per zoveel dorpen waar iedereen heen gaat dus zijn die ingesteld op meer bezoekers en dus veel groter.
Klinkt ook enigzins aannemlijk.
Oud 31-07-2003, 17:36
Studentje
Studentje is offline
Waar in Apeldoorn heb jij in discotheek gevonden?
Oud 01-08-2003, 10:43
Upke
Upke is offline
Op het platteland heb je de ruimte. Kijk maar naar Time Out de grootste discotheek van Nederland staat ook in een dorp, Gemert dus. Mensen uit dorpen weten tenminste wat uitgaan is, en in de stad niet.
Oud 01-08-2003, 19:33
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 01-08-2003 @ 11:43:
(..). Mensen uit dorpen weten tenminste wat uitgaan is, en in de stad niet.
Hangt helemaal van je definitie van uitgaan af. Aangezien dat voor een ieder wat anders is, is dit een loze stelling.
Oud 01-08-2003, 20:14
LilDushi
LilDushi is offline
Citaat:
Norfair schreef op 30-07-2003 @ 16:01:
Kleine discotheken zorgen voor minder geluidsoverlast en zijn goedkoper (grond midden in de stad is duur, vooral als je die grond alleen een paar avonden in de week gebruikt).

Hier is precies hetzelfde... op de industrie terreinen en in de dorpjes zijn de grote discotheken, in de grotere steden zijn ze allemaal erg klein en veel minder cool.
preciesz
Oud 03-08-2003, 19:50
Upke
Upke is offline
Kleine discotheken minder geluidsoverlast. Ja dat is nou jammer kunnen ze harde muziek draaien nou daar moet je blij mee zijn.
Oud 04-08-2003, 19:49
Verwijderd
Precies. Kleinere discotheek betekent minder geluidsoverlast, minder bezoekers, minder gezeur met omwonenden, minder politie nodig.

Grotere discotheken vind je altijd op het platteland, daar valt toch niks te verneuken
Oud 04-08-2003, 19:51
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Dat komt doordat je een verkeerd voorbeeld neemt. Apeldoorn is een vreselijke stad, en het verzamelpunt van saaiheid.
Oud 04-08-2003, 19:57
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 04-08-2003 @ 20:51:
Dat komt doordat je een verkeerd voorbeeld neemt. Apeldoorn is een vreselijke stad, en het verzamelpunt van saaiheid.
Dat ook... Maar ik heb het nu niet eens specifiek over apeldoorn vs Zevenhuizen, maar gewoon over het uitgaanslevenverschil tussen de steden en het platteland.

Wat voor verschillen bestaan daar verder tussen volgens jullie behalve formaat?
Oud 04-08-2003, 20:11
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-08-2003 @ 20:57:
Dat ook... Maar ik heb het nu niet eens specifiek over apeldoorn vs Zevenhuizen, maar gewoon over het uitgaanslevenverschil tussen de steden en het platteland.

Wat voor verschillen bestaan daar verder tussen volgens jullie behalve formaat?
Het volk.
Oud 04-08-2003, 20:28
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 04-08-2003 @ 21:11:
Het volk.
Nu met toelichting.... Kunnen we misschien iets mee.

Ben echt heel erg benieuwd over wat er zo vreselijk verschilt tussen het uitgaansleven in de steden en op het platteland dat als een plattelander naar een stad gaat er geen reet aan vind en andersom ook niet. Wat maakt nou dat grote verschil wat het zo saai maakt?
Oud 04-08-2003, 22:41
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Zit em in de A. Almelo is ook zo'n voorbeeld van saaiheid.

Oud 04-08-2003, 22:44
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-08-2003 @ 21:28:
Nu met toelichting.... Kunnen we misschien iets mee.

Ben echt heel erg benieuwd over wat er zo vreselijk verschilt tussen het uitgaansleven in de steden en op het platteland dat als een plattelander naar een stad gaat er geen reet aan vind en andersom ook niet. Wat maakt nou dat grote verschil wat het zo saai maakt?
In de stad heb je mensen die zich beter voelen dan 'de boeren', dwz iedereen die niet uit de desbetreffende stad komt. Het doel daar is om vooral zo hip mogelijk te zijn.

Op het platteland heb je mensen die veel zuipen en schreeuwen en neuken. Het doel daar is zoveel mogelijk te scoren. Of het dan bier of vrouwen is, dat is om het even.

't Zijn gewoon twee totaal verschillende dingen, voetballers houden over het algemeen ook niet van hockey.

(en ja, ik hou van generaliseren)
Oud 04-08-2003, 23:06
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Studentje schreef op 04-08-2003 @ 23:44:
In de stad heb je mensen die zich beter voelen dan 'de boeren', dwz iedereen die niet uit de desbetreffende stad komt. Het doel daar is om vooral zo hip mogelijk te zijn.

Op het platteland heb je mensen die veel zuipen en schreeuwen en neuken. Het doel daar is zoveel mogelijk te scoren. Of het dan bier of vrouwen is, dat is om het even.

't Zijn gewoon twee totaal verschillende dingen, voetballers houden over het algemeen ook niet van hockey.

(en ja, ik hou van generaliseren)
Dat is inderdaad wel erg gegeneraliseerd en vooroordelend...

Nu mijn theorie: (ja, ik heb er ook 1)

Platteland: gaat om gezelligheid, vermaak, lekker drankje erbij en beetje flirten en praatjes maken met iedereen aangezien je de meeste mensen wel kent en de vrijgezellen proberen iemand aan de haak te slaan. Dat noem ik dan weer leedvermaak, maar goed, en niemand geeft er een fuck om wat je draagt, zolang het maar een beetje gepast is. Vreemden voor die koreg/discothek worden door de vaste gasten ontvangen met een drankje en een gezellig gesprekje. Groot voordeel: je kunt je normaal bewegen zonder je elleboog in iemand z'n ribben te steken of een elleboog tussen je ribben te ontvangen. Men kijkt nauwelijks op de centen, er worden regelmatig rondjes gegeven, ook voor mensen die niet bij de vriendenkring horen maar er toevallig bij zitten.

Stad: bijna hetzelfde, maar: de meiden kopen schoenen waar ze niet fatsoenlijk op kunnen lopen omdat ze hip willen zijn, smeren 5 lagen plamuur op hun gezicht voordat ze ergens naartoe durven te gaan, de heren zien eruit alsof ze aangekleed worden door hun mamma's, men zuipt zich kapot, wil overal stoer doen en scoren, komt er een keer een wat vreemder iemand een praatje maken wordt die aangekeken met zo'n blik van: rot op of ik sla je neer, de sfeer is veel vijandelijker tegenover "vreemden", je kunt nergens fatsoenlijk je jas bewaakt laten ophangen (gek he, al die diefstal) en overal waar je komt sta je zo tegen elkaar aan gedrukt dat je bijna spontaan claustrofobisch wordt. Men zit voortdurend op de centen omdat men bijna blut is en degene die hetmeeste geld bij zich heeft krijgt nooit een rondje, mag alleen maar rondjes geven.

Dit zijn slechts de ernstigste verschillen die ik mee heb gemaakt, zijn nog wel een paar kleine dingetjes, maar veel minder belangrijk.
Oud 04-08-2003, 23:11
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 05-08-2003 @ 00:06:

(theorie)

Dit zijn slechts de ernstigste verschillen die ik mee heb gemaakt, zijn nog wel een paar kleine dingetjes, maar veel minder belangrijk.
Zoveel verschil zit er niet eens in onze theorieën, vind ik .

Ik bedoelde met mijn voorbeelden natuurlijk een beetje zoals men over het algemeen denkt dat het er bij de ander aan toegaat. Ik weet natuurlijk ook wel dat het niet overal er zo aan toegaat zoals ik beschreven heb.
Oud 04-08-2003, 23:28
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Studentje schreef op 05-08-2003 @ 00:11:
Zoveel verschil zit er niet eens in onze theorieën, vind ik .

Ik bedoelde met mijn voorbeelden natuurlijk een beetje zoals men over het algemeen denkt dat het er bij de ander aan toegaat. Ik weet natuurlijk ook wel dat het niet overal er zo aan toegaat zoals ik beschreven heb.
Als het gaat om wat men van elkaar denkt, dan klopt je theorie aardig, maar hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat, daar gaat het mij om. Wat is het verschil tussen het uitgaansleven in de stad en op het platteland dat als ze met elkaar uitgaan het botst en 1 van de 2 partijen het absoluut niet naar de zin heeft.
De voorbeelden die ik heb genoemd maakten het mij heel moeilijk om een leuke tijd te hebben.
Oud 05-08-2003, 09:44
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 05-08-2003 @ 00:28:
Als het gaat om wat men van elkaar denkt, dan klopt je theorie aardig, maar hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat, daar gaat het mij om. Wat is het verschil tussen het uitgaansleven in de stad en op het platteland dat als ze met elkaar uitgaan het botst en 1 van de 2 partijen het absoluut niet naar de zin heeft.
De voorbeelden die ik heb genoemd maakten het mij heel moeilijk om een leuke tijd te hebben.
Dat verschil is denk ik te verklaren door wat ik al zei: voetballers houden wel van sporten maar niet meteen ook van hockey. Maw het is alletwee wel uitgaan, maar toch heel anders.
Oud 05-08-2003, 14:57
Roos
Roos is offline
In een dorp is er misschjien 1 grote discotheek.
Maar in een grote stad zijn er 10 of 20 kleinere.
Oud 05-08-2003, 15:47
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-08-2003 @ 15:57:
In een dorp is er misschjien 1 grote discotheek.
Maar in een grote stad zijn er 10 of 20 kleinere.
Dat was al bekend. Maar de vraag is:

Wat maakt het verschil tussen die 2 belevingswerelden dat als ze bij elkaar uitgaan het alles behalve naar hun zin hebben.
Oud 06-08-2003, 10:18
rsieswerda
rsieswerda is offline
nou, kweet nie hoe het in de rest van Nederland is, maar ik kan t overal naar me zin hebben, ik hou van groete dancefeesten, khou van lekkere boerenkermissen, grote discotheken in de middle of nowhere en kleine clubs in de stad. Zo zijn er nog heel veel meer met mij dus naar mijn inzicht is dat gewoon een stukje mans doen, zo van, mijn vrienden vinden dat ook dus ik zou nooit naar een grote discotheek ergens afgelegen gaan; andersom t zelfde
Oud 08-08-2003, 15:18
oneMen
oneMen is offline
Citaat:

Wat een grote bullshit zet je daar neer AngelLena. Ik heb het topic niet doorgelezen dus ik neem aan dat er enige vorm van ironie in verwerkt is?

Je kan die dingen niet generaliseren. In dorpen is het juist vaak het groepje uit het dorp en de rest wordt raar aangekeken, tot vechten aan toe. In de stad zijn veel meer vreemden, mensen worden niet zo aangekeken op afkomst maar meer op individu. In de kroegen wordt meer gezopen en in discotheken wordt meer gedanst.

Dit is alles dat je kan zeggen over die situaties. Verder verschilt het per zaak en dorp/stad.
Oud 09-08-2003, 13:23
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
M n M schreef op 08-08-2003 @ 16:18:
Wat een grote bullshit zet je daar neer AngelLena. Ik heb het topic niet doorgelezen dus ik neem aan dat er enige vorm van ironie in verwerkt is?

Je kan die dingen niet generaliseren. In dorpen is het juist vaak het groepje uit het dorp en de rest wordt raar aangekeken, tot vechten aan toe. In de stad zijn veel meer vreemden, mensen worden niet zo aangekeken op afkomst maar meer op individu. In de kroegen wordt meer gezopen en in discotheken wordt meer gedanst.

Dit is alles dat je kan zeggen over die situaties. Verder verschilt het per zaak en dorp/stad.
Dan had je dus toch moeten doorlezen aangezien je geen idee hebt dus waar ik het over heb. Daarbij wil ik nog even toevoegen dat hier vaak niet 1 discotheek per dorp is, nee 1 discotheek per een aantal dorpen (niet raar opkijken van tussen de 10 en 15 dorpen die naar dezelfde discotheek gaan). Dus als daar eens wat mensen uit nog weer andere dorpen of steden zitten, valt dat niet eens op omdat 3 kwart elkaar toch niet kent. Terwijl mijn ervaring in steden is dat je als niet-stedeling juist raar aan wordt gekeken terwijl je er echt niet anders uit ziet en men gaat minder open met elkaar om.

Dus nee, is geen ironie in verwerkt, en ik raad je aan het topic eerst eens volledig door te lezen en te weten waar men over praat voordat je dingen afdoet als bull.
Oud 09-08-2003, 18:01
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Angel, ken je toevallig Esther?...

Zo ja doe d'r maar eens de groenten

Hier in Maastricht hebben we niet eens een echt discotheek, ja de Nightlive ( een oude kerk ) maar dat is niet een wekelijkse uitgaansgelegenheid...

Verder gewoon lekker stappen in kroegen

Ik wil een discotheek !
Oud 09-08-2003, 21:45
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 09-08-2003 @ 19:01:
Angel, ken je toevallig Esther?...

Zo ja doe d'r maar eens de groenten

Hier in Maastricht hebben we niet eens een echt discotheek, ja de Nightlive ( een oude kerk ) maar dat is niet een wekelijkse uitgaansgelegenheid...

Verder gewoon lekker stappen in kroegen

Ik wil een discotheek !
Esther wie? Ken zoveel meiden die esther heten...
Oud 10-08-2003, 08:43
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Piereweijer...

Oud 10-08-2003, 13:00
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 10-08-2003 @ 09:43:
Piereweijer...

Ja die ken ik. Gisternacht nog gezien in pruim gna gna...
En hoe ken jij die?
Oud 10-08-2003, 14:18
AGH
AGH is offline
Denk niet dat je in Apeldoorn naar een discotheek bent geweest, maar gewoon grotere kroegjes hebt bezocht. Alleen Plaza di Christo zou je een discotheek kunnen noemen, maar valt uiteraard in het niet bij de grotere discotheken op het platteland.
Ken overigens ook geen steden waar echte grote discotheken staan.
Logistiek kan dit natuurlijk ook niet, bovendien ontbreekt de ruimte in een stadscentrum.
Apeldoorn op zich is niet saai, zelfs één van de drukst bezochte uitgaansgebieden maar je moet maar net weten waar je moet zijn.
In een discotheek zitten alle verschillende soorten muziek in één grote fabriekshal en in een stad kun je 33 verschillende kanten op.

Verder heb je mijn inziens gedeeltelijk gelijk over het stappen op het platteland en in de stad.
Je hebt gelijk dat het in de stad om imago draait en op het platteland vooral om lol maken.
Zelf kies ik voor een mengeling van deze twee.
Het is zo dat uitgaan in de stad vooral draait om gezien te worden, met een scheef gezicht een beetje mooi staan te zijn, vooral niet teveel drinken want dan ga je gek doen, vooral niet lachen en doen alsof je iedereen kent terwijl je deze bekenden alleen tijdens uitgaan tegen komt.
Het platteland kan gezellig zijn als je naar een grote discotheek gaat waar honderden mensen komen. In de kleine kroegjes word je de gehele avond ook met argusogen aangekeken en hoef je ook niets verkeerd te doen, want dan gaat het er wel op.
‘k Heb de verschrikkelijk Christelijke Urkers wel eens heel raar zien doen met biljartballen en grote sokken. Zo gezellig hoeven de kleine dorpen niet te zijn, aangezien je meteen word aangesproken met: ‘Jullie komen niet van hier, wat komen jullie doen?’

De traditionele mensen uit de stad zullen inderdaad niet kunnen aarden in een discotheek vol met lompe, onbeschofte mensen die je niet kunt verstaan en ook nog eens een t-shirt van vier euro aanhebben.
De mensen van het platteland zullen niet tegen de arrogantie, de trends en de rivaliteit kunnen.
Zelf wissel ik het graag af.
Oud 10-08-2003, 14:21
AGH
AGH is offline
Citaat:
Tja, als je van het terras voor de Kabouter houd en een kantine die ze de Rembrand noemen gezellig vind....
Oud 10-08-2003, 15:10
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
AGH schreef op 10-08-2003 @ 15:18:
Denk niet dat je in Apeldoorn naar een discotheek bent geweest, maar gewoon grotere kroegjes hebt bezocht. Alleen Plaza di Christo zou je een discotheek kunnen noemen, maar valt uiteraard in het niet bij de grotere discotheken op het platteland.
Ken overigens ook geen steden waar echte grote discotheken staan.
Logistiek kan dit natuurlijk ook niet, bovendien ontbreekt de ruimte in een stadscentrum.
Apeldoorn op zich is niet saai, zelfs één van de drukst bezochte uitgaansgebieden maar je moet maar net weten waar je moet zijn.
In een discotheek zitten alle verschillende soorten muziek in één grote fabriekshal en in een stad kun je 33 verschillende kanten op.

Verder heb je mijn inziens gedeeltelijk gelijk over het stappen op het platteland en in de stad.
Je hebt gelijk dat het in de stad om imago draait en op het platteland vooral om lol maken.
Zelf kies ik voor een mengeling van deze twee.
Het is zo dat uitgaan in de stad vooral draait om gezien te worden, met een scheef gezicht een beetje mooi staan te zijn, vooral niet teveel drinken want dan ga je gek doen, vooral niet lachen en doen alsof je iedereen kent terwijl je deze bekenden alleen tijdens uitgaan tegen komt.
Het platteland kan gezellig zijn als je naar een grote discotheek gaat waar honderden mensen komen. In de kleine kroegjes word je de gehele avond ook met argusogen aangekeken en hoef je ook niets verkeerd te doen, want dan gaat het er wel op.
‘k Heb de verschrikkelijk Christelijke Urkers wel eens heel raar zien doen met biljartballen en grote sokken. Zo gezellig hoeven de kleine dorpen niet te zijn, aangezien je meteen word aangesproken met: ‘Jullie komen niet van hier, wat komen jullie doen?’

De traditionele mensen uit de stad zullen inderdaad niet kunnen aarden in een discotheek vol met lompe, onbeschofte mensen die je niet kunt verstaan en ook nog eens een t-shirt van vier euro aanhebben.
De mensen van het platteland zullen niet tegen de arrogantie, de trends en de rivaliteit kunnen.
Zelf wissel ik het graag af.
Ja Urk, dan noem je ook een dorp. Kan je net zo goed staphorst noemen. Dat zijn die dorpjes die vastklampen aan tradities ed. Daar kan ik ook niet tegen. Word ik ook priegel van.
Maar ik mag altijd graag gesprekken voeren met alles en iedereen, als ik dan een mep terug krijg in de stad heb ik het al heel snel gezien.

Plaza ben ik idd niet geweest want daar wou met gezelschap absoluut niet heen. Waarom weet ik nog steeds niet. Gigant vond ik nog enigzins te doen als je je over de muziek heenzet, maar de rest... Pffff.... Ja, rontgen is leuk als het rustig is.
Oud 10-08-2003, 15:58
AngelLena
AngelLena is offline
en gefeliciteerd, sinds een paar minuten geleden ben ik hier aangesteld tot FB...
Oud 10-08-2003, 16:42
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-08-2003 @ 14:00:
Ja die ken ik. Gisternacht nog gezien in pruim gna gna...
En hoe ken jij die?
Vraag dat maar aan haar

En zeg dat ze moet bellen of langskomen

Bedankt alvast
Oud 11-08-2003, 15:32
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 10-08-2003 @ 17:42:
Vraag dat maar aan haar

En zeg dat ze moet bellen of langskomen

Bedankt alvast
Haha, als ik er nog zie dan wil ik het best zeggen maar denk dat er weinig kans is dat ik er nog zie. Ik ga in september weer naar groningen en heb geen idee waar zij heen gaat.
Oud 12-08-2003, 17:48
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Groningen...
Oud 21-08-2003, 08:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 01-08-2003 @ 11:43:
Op het platteland heb je de ruimte. Kijk maar naar Time Out de grootste discotheek van Nederland staat ook in een dorp, Gemert dus.
Time Out is niet de grootste Disco in nederland. Dieka is sowieso groter.
Oud 21-08-2003, 08:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 04-08-2003 @ 21:11:
Het volk.
Och, natuurlijk klopt dat voor een deel wel, maar er komen in Dieka ook mensen uit bijvoorbeeld Amsterdam.
Oud 21-08-2003, 13:02
pinhead
pinhead is offline
Citaat:

Platteland: Groot voordeel: je kunt je normaal bewegen zonder je elleboog in iemand z'n ribben te steken of een elleboog tussen je ribben te ontvangen.

Stad: en overal waar je komt sta je zo tegen elkaar aan gedrukt dat je bijna spontaan claustrofobisch wordt.
mm... ik heb nooit zo het idee dat de discotheken in de stad voller zijn dan die op het platteland. hier is het eerder omgekeerd, dus die theorie gaat niet echt op...
Oud 21-08-2003, 13:32
Pan Am
Pan Am is offline
Hmm, typerend dat het plattelands- en Time Out-volk 'groot' automatisch koppelt aan 'leuk'.
Oud 21-08-2003, 16:59
coecie
coecie is offline
klein maar fijn
zeg ik altijd maar
Oud 21-08-2003, 21:56
Drlove
Drlove is offline
ok nu mijn theorie:

In de dorpen kent iedereen elkaar en gaat men uit in grotere groepen. het gaat vooral om de gezelligheid en de muziek speelt totaal geen rol. Het gaat vooral om het bier en het onder elkaar zijn. OOk is er veel minder concurrentie van andere discotheken waardoor je simpelweg groter kunt zijn omdat je een groter vast publiek hebt en voor iedereen benaderbaar.

in de stad leer je vooral nieuwe mensen kennen en speelt de muziek een grote rol. Iedereen heeft zijn eigen stijl van muziek. Ook zijn er veel meer discotheken in de buurt waardoor je je moet onderscheiden van andere tokos.
Oud 21-08-2003, 22:00
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Drlove schreef op 21-08-2003 @ 22:56:
ok nu mijn theorie:

In de dorpen kent iedereen elkaar en gaat men uit in grotere groepen. het gaat vooral om de gezelligheid en de muziek speelt totaal geen rol. Het gaat vooral om het bier en het onder elkaar zijn. OOk is er veel minder concurrentie van andere discotheken waardoor je simpelweg groter kunt zijn omdat je een groter vast publiek hebt en voor iedereen benaderbaar.

in de stad leer je vooral nieuwe mensen kennen en speelt de muziek een grote rol. Iedereen heeft zijn eigen stijl van muziek. Ook zijn er veel meer discotheken in de buurt waardoor je je moet onderscheiden van andere tokos.
Nou, ook in de dorpen is muziek wel belangrijk hoor, voor de rest ben je correct. Maar in de dorpsuitgaansgelegenheden is een diskotheek dan ook vaak opgebouwd uit verschillende zalen van skihut tot rockbar, dus kan iedereen gaan waar hij of zij wil en goede muziek luisteren onder het onder elkaar zijn en gezellig doen.
Oud 22-08-2003, 21:23
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Stad: bijna hetzelfde, maar: de meiden kopen schoenen waar ze niet fatsoenlijk op kunnen lopen omdat ze hip willen zijn, smeren 5 lagen plamuur op hun gezicht voordat ze ergens naartoe durven te gaan, de heren zien eruit alsof ze aangekleed worden door hun mamma's, men zuipt zich kapot, wil overal stoer doen en scoren, komt er een keer een wat vreemder iemand een praatje maken wordt die aangekeken met zo'n blik van: rot op of ik sla je neer, de sfeer is veel vijandelijker tegenover "vreemden", je kunt nergens fatsoenlijk je jas bewaakt laten ophangen (gek he, al die diefstal) en overal waar je komt sta je zo tegen elkaar aan gedrukt dat je bijna spontaan claustrofobisch wordt. Men zit voortdurend op de centen omdat men bijna blut is en degene die hetmeeste geld bij zich heeft krijgt nooit een rondje, mag alleen maar rondjes geven.
In wat voor stad heb je dat meegemaakt dan?
Want als ik in paradiso uitga, merk ik van jouw theorie geen ene moer...en ik denk eerder dat in een plattelandse disco de mensen zich sneller lam zuipen aangezien waarschijnlijk de drankprijs lager ligt dan in de stad gebasseerd op de grondprijs onder het pand en de ruimte in de omgeving...
Wat weer leidt tot een kleiner gebouw, dus minder zalen -> wat weer leidt tot minder verschillende muziek -> wat weer leidt tot losse tenten die allemaal verschillen van elkaar in muziekstijl -> dus minder grote disco's, maar waarschijnlijk zal de verhouding zaal oppervlakte en aantal mensen evenveel zijn, alleen verspreidt over de stad in plaats van op 1 plaats gecentreerd.
Oud 23-08-2003, 18:19
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Sithan schreef op 22-08-2003 @ 22:23:
In wat voor stad heb je dat meegemaakt dan?
Want als ik in paradiso uitga, merk ik van jouw theorie geen ene moer...en ik denk eerder dat in een plattelandse disco de mensen zich sneller lam zuipen aangezien waarschijnlijk de drankprijs lager ligt dan in de stad gebasseerd op de grondprijs onder het pand en de ruimte in de omgeving...
Wat weer leidt tot een kleiner gebouw, dus minder zalen -> wat weer leidt tot minder verschillende muziek -> wat weer leidt tot losse tenten die allemaal verschillen van elkaar in muziekstijl -> dus minder grote disco's, maar waarschijnlijk zal de verhouding zaal oppervlakte en aantal mensen evenveel zijn, alleen verspreidt over de stad in plaats van op 1 plaats gecentreerd.
Apeldoorn. En vergeleken met Apeldoorn was de drank hier ook best wel duurder trouwens ipv goedkoper...
En er zijn overal een aantal gasten die zich no matter what klem zuipen, maar de meeste zowel dorpelingen als stedelingen zullen zich niet zo snel helemaal klem zuipen omdat ze graag een leuke avond willen hebben.
Oud 24-08-2003, 20:10
Drlove
Drlove is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 23-08-2003 @ 19:19:
Apeldoorn. En vergeleken met Apeldoorn was de drank hier ook best wel duurder trouwens ipv goedkoper...
En er zijn overal een aantal gasten die zich no matter what klem zuipen, maar de meeste zowel dorpelingen als stedelingen zullen zich niet zo snel helemaal klem zuipen omdat ze graag een leuke avond willen hebben.
hier ben ik het niet mee eens. In die kleine dorpjes (denk aan de achterhoek) zuipt iedereen zich de tering. Hoe kan je anders muziek van bijv Normaal goed vinden?
Oud 24-08-2003, 22:49
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Drlove schreef op 24-08-2003 @ 21:10:
hier ben ik het niet mee eens. In die kleine dorpjes (denk aan de achterhoek) zuipt iedereen zich de tering. Hoe kan je anders muziek van bijv Normaal goed vinden?
En anders scheer je dorpelingen allemaal over 1 kamp...
Ieder normaal persoon kan niet zo goed over normaal als ie uit is... Kijk, dat de achterhoek dat machtig vind, tot daar aan toe, daar komt die band vandaan... Maar in friesland, groningen drenthe etc... normaal is een taboe...
Wij zuipen ons niet de tering, willen het toch graag liever gezellig houden.
Oud 25-08-2003, 14:02
Drlove
Drlove is offline
ik ben in de al dan niet gelukkige situatie dat ik beide meemaak. Ik woon in een dorpje tegen rdam aan en ken dus zowel de stad als het platteland. In de dorpsdiscotheek zuipt toch echt iedereen zich klem en in dat stad is dat veel minder. Maar ja misschien is dat dan alleen hier zo
Oud 29-08-2003, 13:29
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
kheb liever een kleine gezellige discotheek dan een grote discotheek vol met vervelende brallers.
Oud 31-08-2003, 16:54
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 30-07-2003 @ 15:33:
vergeleken met discotheken in dorpen. Dat valt me echt heel erg op. Kom zelf uit Appelscha en ga uit in Pruim Zevenhuizen. Toen zou ik met mijn nichtje in apeldoorn gaan stappen... Wat viel dat gruwelijk tegen. Vond er geen reet aan en veel en veel te klein voor het aantal bezoekers.

Hoe zou dat komen denkt men?
Ja hallo! Wat is Apeldoorn dan ook voor een gehucht?
Advertentie

Regels voor berichten