Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[/QUOTE]
|
![]() |
Zijn jullie blij met je omgeving, ben je op bijvoorbeeld je school gewoon op je plek, en kan je omgaan met mensen die met jou op 1 lijn liggen? Of moet je tientallen kilometers met de trein omdat je beste vriendin daar woont en omdat je op school altijd maar alleen bent.
Ik ben wel redelijk tevreden met hoe ik hier woon. Valkenwaard is niet zo heel groot, dus met 4 min. (hard) fietsen zit ik in het "centrum" voor zover je t hier een centrum kan noemen. Ik heb verder niet echt verweg wonende vrienden, het enige is dat ik in Eindhoven naar school ga (dat is iets van 35 min. fietsen) en het uitgaan in Eindhoven vind ik stukken leuker. Zouden jullie anders zijn als je op een andere school had gezeten of als je een iets andere opvoeding had gehad.. als je op het platteland had gewoond in plaats van in de drukke stad. Tsja, ik denk als ik op een andere middelbare school had gezeten dat ik andere vrienden had gehad. (die ken ik nl. van de middelbare school) Misschien had ik meer in Eindhoven ofzo gezeten, aangezien er in Valkenswaard maar 1 middelbare scholengemeenschap is. Opvoeding... Tsja, daar verandert iedereen door. Drukke stad had ik trouwens wel gaver gevonden. M'n ouders zijn alle2 opgegroeid in Amsterdam, dus misschien dat ik wel een beetje stads-bloed in me heb ![]() Schaam je je misschien voor de mensen in je omgeving? Je weet maar nooit. Voel je je thuis bij hun? Nah, ik hou me niet echt zo met andere mensen bezig daarin. Ik ga me niet voor andere mensen schamen, ik erger me er hoogstens aan. Dan negeer ik ze, want ruziemaken kan ik niet ![]() Zou je graag ergens anders zijn opgegroeid of met andere mensen? Het lijkt me zoals ik al zei echt heel leuk om in een grote stad opgegroeid te zijn. Er wonen natuurlijk veel meer verschillende mensen, dat is leuk. Aan de andere kant is er ook weer een nadeel aan.. (als je klein bent kun je moeilijk buiten spelen etc)[/B]
|
Ja ik baal van mijn omgeving. Vlaardingen is een kutstad en van de mensen die er wonen heeft 80 % het iq van een veldmuis en daarvan probeert 50 % te kijken of het door blowen niet nog lager kan worden. Iedereen kijkt niet verder dan hun neus lang is en dat irriteert me mateloos. Er is geen uitgaansgelegenheid die mij ligt en er is geen mogelijkheid om te groeien. De jongeren slopen hun eigen mogelijkheden door verveling of desinteresse en dat handjevol jongeren dat nog probeert er iets van te maken wordt door dat soort mensen een stuk minder serieus genomen. Gelukkig ga ik snel 3 maanden weg om me te begeven onder mensen met iig gedeeltelijk dezelfde interesses en in een geheel andere cultuur, klimaat en omgeving.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Zijn jullie blij met je omgeving, ben je op bijvoorbeeld je school gewoon op je plek, en kan je omgaan met mensen die met jou op 1 lijn liggen? Of moet je tientallen kilometers met de trein omdat je beste vriendin daar woont en omdat je op school altijd maar alleen bent. Nee... nouja: op school is het wel zo dat ze véél andere interesses hebben dan mij. Ze praten over uitgaan, make-up en jongens, maar veel verder komen ze niet. Niet allemaal hoor, de meesten wel alleen. Maar ik kan wel goed met ze opschieten. Het zijn alleen geen vrienden van mij, maar m'n beste vriendin woont gewoon in hetzelfde dorp als mij dus dat is lekker makkelijk.
Zouden jullie anders zijn als je op een andere school had gezeten of als je een iets andere opvoeding had gehad.. als je op het platteland had gewoond in plaats van in de drukke stad. Ja zeker wel. Als we in een stad hadden gewoont had ik denk ik sneller dingen niet gemogen, met uitgaan enzo. Wel hadden ze dan minder moeilijk gedaan over kledingkeuzes denk ik, omdat ze 'al die gewaagde kleding' ![]() ![]() Schaam je je misschien voor de mensen in je omgeving? Je weet maar nooit. Voel je je thuis bij hun? Nee... ik schaam me niet en ja ik voel me thuis bij hun. Zou je graag ergens anders zijn opgegroeid of met andere mensen? Ik had liever dichterbij een grotere stad gewoont. Dan heb je toch meer mogelijkheden. Wel is het zo dat ik heel beschermend opgevoed ben, in een dorp. Maar daar kan ook een nadeel inzitten, dat ik 'later' veel kwetsbaarder ben misschien.
|
Zoals Friso vaak zegt wie in Hengelo mag jij wel?
Of Haat jij niet half Hengelo. Dat alleen nog over de eigen stad, 'k heb zat mensen hier die ik mag en me vrienden zijn maar ook gruwelijk veel waar ik geen positieve woorden over heb.
|
![]() |
Zijn jullie blij met je omgeving, ben je op bijvoorbeeld je school gewoon op je plek, en kan je omgaan met mensen die met jou op 1 lijn liggen? Of moet je tientallen kilometers met de trein omdat je beste vriendin daar woont en omdat je op school altijd maar alleen bent.
Ik woon in een klein klote dorp, dat was wel verrot in mijn jeugd, omdat ik niet goed bij de kinderen in mijn klas paste. Dus werd immer gepest. Nu vind ik het alleen nog lastig als ik bijvoorbeeld uit ben geweest, m'n ouders doen nogal moeilijk over naar huis fietsen enzo. Vaak kan ik dan wel ergens blijven slapen. Op school voel ik me ook niet thuis, veel jonge kinderen, maar de mensen in mijn klas zijn wel oke. Buiten school zijn 3 van hen ook echte vrienden, de rest alleen op school. Voordeel van waar ik woon is dat het wel lekker centraal is (bij Utrecht) en erg rustig. Verder ben ik eigenlijk zelden thuis, m'n vriendje woont in Hengelo, m'n beste vriendin in Weesp (bij Amsterdam) m'n broer 30min hier vandaan, de rest van mijn vrienden overal en nergens. Hier in de omgeving zit ik met maar weinig mensen op één lijn, dat vind ik wel jammer. Nu heb ik er dus niet zo'n last meer van, vroeger des te meer. Al wist ik ook niet beter. Maar ik denk nu dat het wel gescheeld had als ik op een basisschool had gezeten in een klas waar ik wél goed in paste.
|
Verwijderd
|
Ik heb 't wel naar m'n zin in m'n omgeving. Ik zou alleen toch graag weer een kamer willen maar het is zo moeilijk er een te krijgen in Nijmegen...hopelijk lukt het nu wat beter aangezien ik ouderejaarsvoorrang krijg bij SSHN-stadspanden. Gelukkig is het voor mij niet zo heel ver reizen: vijf à tien minuten met de fiets naar het station en dan een dik halfuurtje treinen (zonder overstappen). Dat valt reuze mee.
Ik heb 'n OV-studentenkaart, dus de meeste dingen zijn wel goed te bereiken. Ik heb vrienden wonen in het hele land. Daarom kom ik ook vaak in Utrecht, Groningen, Rotterdam, etc. en zie ik veel van Nederland. Ik zit niet echt heel erg vast aan één plek, vind het leuk om zoveel mogelijk plaatsen te bezoeken. Feesten in andere steden zijn ook veel beter bereikbaar als je je niet elke keer blauw hoeft te betalen voor de reis. Met m'n vrienden zit ik redelijk op één lijn qua algemene levensopvatting. Op politiek vlak lopen de meningen soms uiteen wat voor de nodige discussies zorgt. Ook zijn we het niet altijd eens wat betreft uitgaansbeleid. Verder doen we allemaal heel verschillende studies of opleidingen, dus er valt genoeg te praten waarbij we het niet noodzakelijkerwijs eens hoeven te zijn. Het enige wat soms wel eens ontbreekt is iemand waar ik echt full-out tegen kan gaan op het gebied van m'n studie. Natuurlijk is het leuk om met medestudenten te debatteren maar helaas zijn er toch maar weinig die hetzelfde enthousiasme en dezelfde bezieling hebben als ik. Het beste kan ik praten met m'n docenten en dat gebeurt dan ook vaak op gelijk niveau. Na de colleges tref je ze soms wel 'ns in de kroeg, dan is het supergezellig om er een biertje mee te pakken. Ja, ik ben wel tevreden met m'n omgeving. Eigenlijk ga ik alleen maar met studenten om, en een aantal soon-to-be-studenten. In ieder geval is mijn kennissenkring wel redelijk horizontaal, er zitten nauwelijks mensen bij uit echt andere sociale klassen. |
![]() |
|
ik woon in een klein dorp waar ik eigenlijk niet veel heb.Vrienden wonen allemaal meer dan 10 minuten van me vandaan, vind ik opzich geen probleem meer ik fiets er wel naartoe..maar toch had ik liever gehad dat ze dichterbij woonden..Zo zit het ook met school, ik vind het op zich wel leuk, een stel leuke mensen maar toch weer 35 minuten hier vandaan..Als mijn ouders het idee zouden hebben om te verhuizen naar een grotere stad zou ik het echt fijn vinden, dan het liefst in de buurt van rotterdam. Stiekem zou ik dan een paar vrienden van hier mee smokkelen, dat wel
![]()
|
Ik mag eigenlijk niet klagen..
De buurt waar ik in woon is behoorlijk saai.. Maar de metro is hier zowat om de hoek.. Mijn vrienden wonen best wel verspreid over de stad, maja dat is niet echt zo'n probleem.. Op school is het wel wat minder, maar ach ik heb geen problemen en de meeste doen wel relax tegen mij.. Maja leven in de stad is echt geweldig ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik voel me gelukkig thuis in mijn omgeving.
Op mijn werk ook, iedereen oude ranzige kleding ![]() ![]() Had op school vaak wel zoiets van; hey iemand die qua kleding op mij aansluit, wat toevallig. Maar aangezien ik er totaal niet extreem uit zie valt dat helemaal in het niet die gedachte. Maargoed, voor zover over uiterlijk. Over het algemeen pas ik qua gevoels niveau, levensloop e.d. goed tussen mijn vrienden. Op mijn werk heb ik geen idee eigenlijk maar kan goed met de mensen over weg in ieder geval.... Ach, eigenlijk is het grotendeels bla bla want veel mensen zijn zo verschillend dat het alleen in grote lijnen op elkaar aan kan sluiten en in een echt grote groep zijn dat er toch vaak maar een paar. Ik ben d'r in ieder geval blij mee dat ik er niet totaal buiten val ofzow.
|
Verwijderd
|
Zijn jullie blij met je omgeving, ben je op bijvoorbeeld je school gewoon op je plek, en kan je omgaan met mensen die met jou op 1 lijn liggen? Of moet je tientallen kilometers met de trein omdat je beste vriendin daar woont en omdat je op school altijd maar alleen bent .
Ik ben opzich niet echt blij met mn omgeving ofzo... dat komt omdat er amper mensen wonen waarmee ik ÉCHT goed op kan schieten... Ik ga wel met een groep om, en met mn beste vrienden... Ik weet niet of ik op mn nieuwe school op mn plek ben... Vorig jaar iig wel ![]() ![]() ![]() Zouden jullie anders zijn als je op een andere school had gezeten of als je een iets andere opvoeding had gehad.. als je op het platteland had gewoond in plaats van in de drukke stad. geen idee ![]() Schaam je je misschien voor de mensen in je omgeving? Je weet maar nooit. Voel je je thuis bij hun? Ik voel me wel thuis bij hun, en ik schaam me niet voor ze... maar volgens mij schamen ze zich soms wel voor mij ![]() |
![]() |
|
naah ik mag niet klagen, ik woon in haarlem woon overal dichtbij, ik moet wel 45min reizen om naar school te gaan... valt wel mee
keb 3 echt hele goeie vrienden en nog een heleboel 'wankers' waar ik ook veel mee omga die ook wel relaxt zijn met een beetje de zelfde voorkeuren als ik keb een heel lief vriendinnetje, en m,n famillie is ook wel tof (ouders,broer/zus)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb het hier super naar m'n zin. Ik woon in een redelijk groot dorp met genoeg te doen en genoeg vrienden in de buurt.
Ook op school heb ik het gewoon goed, er zijn leuke mensen en ik kan ongeveer met iedereen wel opschieten. Later wil ik wel weg hier uit de buurt, maar dat is meer omdat de mensen die hier wonen allemaal een beetje bekrompen zijn aangezien ze denken dat dit dorp alles is... daar ben ik het dan weer niet mee eens, hoewel het hier best leuk is. Ik wil gewoon meer van de wereld gezien hebben, maar dat heeft niks te maken met of ik het hier naar m'n zin heb of niet
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic #134! Verwijderd | 497 | 08-09-2008 07:58 | |
Games |
Onderzoek game (shooter) Help help help! Kreuz | 8 | 11-08-2008 19:12 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Lifestyle |
De eis van jouw omgeving Susanne | 49 | 15-06-2004 19:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 |