Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2003, 17:00
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Zijn jullie blij met je omgeving, ben je op bijvoorbeeld je school gewoon op je plek, en kan je omgaan met mensen die met jou op 1 lijn liggen? Of moet je tientallen kilometers met de trein omdat je beste vriendin daar woont en omdat je op school altijd maar alleen bent.

Zouden jullie anders zijn als je op een andere school had gezeten of als je een iets andere opvoeding had gehad.. als je op het platteland had gewoond in plaats van in de drukke stad.

Schaam je je misschien voor de mensen in je omgeving? Je weet maar nooit. Voel je je thuis bij hun?

Zou je graag ergens anders zijn opgegroeid of met andere mensen?

veel vragen, maarja, barst los
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2003, 17:21
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
er zijn maar een paar mensen met wie ik echt blij ben dat ik ze om me heen heb.. mijn omgeving vind ik verrot.. met veel mensen zou ik wel op kunnen schieten als ik zou willen, want wat dat betreft kan ik me best aanpassen aan andere mensen. ik ben gewoon wat kieskeurig wat vrienden betreft.
de rest van mn omgeving buiten die paar vrienden vind ik eigenlijk behoorlijk kut en ik zou er niet mee zitten als die er van de ene op de andere dag zouden verdwijnen.

verder was ik liever in een stad geboren. ik woon in het saaiste dorp ooit en moet minstens 6 km fietsen om bij een vriendin te komen omdat de bussen hier ook erg onregelmatig rijden.. meestal maar om het uur ofzo, dan komt er eentje om 1 uur bijv. en om 3 uur ('s middags dus). als ik uitga ben ik altijd afhankelijk van mn ouders (of die zolang op willen blijven om mij te komen halen) of de ouders van mn vrienden (of ik mag blijven slapen).
ik zou het liefst ook gewoon in Bergen op Zoom wonen, daar wonen de meeste van mn vrienden, of iig daar in de buurt, daar ga ik uit, daar ga ik winkelen, en daar zit ik op school.. want nu moet ik elke dag 13 km heen en 13 km terug naar school fietsen.. :/
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:21
Verwijderd
Zijn jullie blij met je omgeving, ben je op bijvoorbeeld je school gewoon op je plek, en kan je omgaan met mensen die met jou op 1 lijn liggen? Of moet je tientallen kilometers met de trein omdat je beste vriendin daar woont en omdat je op school altijd maar alleen bent.
Ik ga nooit met de trein, naar de meeste dingen kan ik fietsen, behalve naar mijn vriendje, maar dan brengt mijn broer meestal met de auto dus dat is geen probleem.

Zouden jullie anders zijn als je op een andere school had gezeten of als je een iets andere opvoeding had gehad.. als je op het platteland had gewoond in plaats van in de drukke stad.
Iedereen zou anders geweest zijn als ze een andere opvoeding gehad zouden hebben. Ik weet niet of het verschil maakt of je op het platteland of in de stad woont, dus daar kan ik niks over zeggen.

Schaam je je misschien voor de mensen in je omgeving? Je weet maar nooit. Voel je je thuis bij hun?
Ik vind mensen vaak te simpel. Op het eerste gezicht wel leuk, maar later blijken ze vaak anders te zijn dan ik had gehoopt. Ik heb één vriendin die uit precies een zelfde soort omgeving als ik kom. Onze ouders zijn ook vrienden. De rest zit in dat opzicht meer naar de kakkerige, of juist de asociale kant.

Nee, ik zit hier wel goed.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:28
Qamra
Qamra is offline
Ik weet wel bij wie ik nu in de buurt wil zijn.. Maar das geheeeeeeim

Anyways; ik voel me wel thuis hier in het Westland.. Kan me helemaal vinden in de mensen hier.. En ik voel me ook echt Westlands.. Op school is het wat minder, veel mensen mag ik niet en ze hebben allemaal hun eigen wereld (en ik niet, zielig he ).

En ik wil op kamers..
Oud 23-03-2003, 17:32
ssjpan
ssjpan is offline
Ik ben niet echt op m'n plek op school, maar heb er wel vrienden waar ik goed mee kan op schieten. Toch is bijna iedereen in mijn omgeving nogal anders dan mij.

Lijkt me wel

Nou ik schaam me niet echt, zij zijn degenen die vreemd doen. Ik voel me niet altijd thuis bij hen, veel mensen hier zijn nogal christelijk en praten ook veel over hun geloof, dat vind ik soms nogal irritant. Maar ik respecteer het wel.

Weet niet of dat beter zou zijn, ben opzich wel tevreden.

veel vragen, maarja, barst los [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:36
konflict
konflict is offline
ik baal van mijn omgeving ja

heb wel goede vrienden, maar niemand die ook echt van muziek/kunst/film houdt (en dat is zo'n beetje m'n leven), openbaar vervoer is hier niet, school is 10km fietsen en poppodia/bioscopen zijn altijd minstens een of twee uur reizen als je dan toch openbaar vervoer (dat is dan de bus, de trein komt niet echt in de buurt) kunt vinden. werk is ook haast niet te vinden, of je moet in de agrarische sector gaan zoeken... wat ik ook enkele jaren heb gedaan en nu dus nooit meer doe. bovendien komt kabelinternet pas in 2006 en ADSL komt helemaal niet, dus je bent op je modem aangewezen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 23-03-2003 @ 18:28:
Ik weet wel bij wie ik nu in de buurt wil zijn.. Maar das geheeeeeeim
Hmm... laat me raden heeft ie 'n gele Jamaica jas?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:40
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik woon in almere, need i say mo....

Ik zou graag ergens anders willen wonen, er is hier niks en ook geen leuke mensen. en woon een uur van m'n school af.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:44
rodina
rodina is offline
Kben 3 jaar geleden verhuist van 't Gooi naar een boerendorp: 1 ding dat went nooit.

Omgeving hier is mooi hoor, kwoon hier prachtig, groot huis, ongeveer midden in een natuurgebied etc... Maar ja daar moet je wel wat dingen voor opofferen. Je kan niet zomaar even naar iemand toe, dat wordt al snel een hele onderneming vanwege de afstanden..
Datzelfde geldt voor school. En dat is meteen een mooi excuse dat ik volgend jaar toch echt op kamers moet

Qua mensen; enorm verschil. Echt alles opleiding, inkomen, smaak, stijl, idealen noem maar op.. Dat botst wel eens.
Oud 23-03-2003, 17:53
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
eXo schreef op 23-03-2003 @ 18:38:
Hmm... laat me raden heeft ie 'n gele Jamaica jas?
Noop, niet dat ik weet iig...
Oud 23-03-2003, 17:53
Laïs
Laïs is offline
Ik ben wel blij met mijn omgeving.Op school kan ik het met iedereen vinden. En op mijn andere sociale activiteiten (dit klinkt stom ) ook.
En alles is dicht bij mij.

Ja,zeker.

Nee,ik schaam me er niet voor.
Ja,ik voel me dus thuis.

Nee,vind het goed zo.
Soms vraag ik me af,hoe zou het daar zijn,maar hier is nog altijd het best vind ik.
Oud 23-03-2003, 19:09
Landslide
Landslide is offline
Ik zit op een verklote kakschool waar iedereen een hekel aan me heeft...Ik heb een groep vrienden waar ik heel veel mee omga, en waar ik ook wel steun aan heb enzo, maar aan wie ik de laatste tijd een behoorlijke pesthekel aan begin te krijgen. De mensen apart genomen dan. Ik heb gewoon niet echt iemand met wie ik ECHT heel veel gemeen heb, en groot deel van al de 'gezellige' contacten is gewoon fake..

Tja, op zich wel. Maar dat zou iedereen wel hebben. Ik ben nu iig geval echt een stadsmens. Ik heb op zich wel relaxte ouders, maar ik zet me toch graag tegen ze af, zou ik met andere ouders denk ik nog wel meer hebben. En een andere school: graag! Waar iedereen een beetje meer respect voor elkaar heeft en waar je niet in een geisoleerd groepje wordt gedrukt.

Ja absoluut. Een paar van mijn vrienden zijn echt van die wannabe alto's (klinkt heel zielig, weet ik) die zich heel graag tegen iedereen afzetten en zich niet begrepen WILLEN voelen. Het gevolg is dat ik bij hen gerekend wordt, en ik altijd wordt uitgescholden om hoe ik er uit zie. En nergens ook maar een beetje respect vandaan kan halen (vroeger nog wel). Een deel is gewoon echt heel erg beperkt.
Ik voel me wel thuis bij hen. Er hangt (eigenlijk hing) altijd wel een relaxte sfeer. En ik weet wel dat ze er voor me zijn (jezus dat klinkt erg). Ik ook wel voor hen trouwens.

Eigenlijk alleen mijn school denk ik. Mijn thuissituatie is echt heel fijn, en ik vind de Den Haag ook wel een relaxte stad op zich..

Wow. Das eruit.

Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 19:14.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:22
Esmée
Esmée is offline
Ik sta niet echt te springen over mijn omgeving nee... ik woon sinds mijn tiende in Twente, we zijn toen dus verhuisd uit het westen omdat mijn moeder een andere baan kreeg aangeboden hier. Ik heb hier genoeg leuke mensen leren kennen en heb qua sociaal leven ook echt niets te klagen, vermaak me uitstekend, maar er zitten hier wel veel van die boeren waarvan ik denk please...
Het jammere is dat het grootste deel van mijn vriendengroep nu allemaal studeert, verspreid over heel NL, dat heeft als voordeel dat ik nu vaak weekendjes bij hen door kan brengen en als nadeel dat het hier nu soms wel saai wordt. Maar eigenlijk is er elk weekend eigenlijk wel iemand thuis van hen.
Demografisch gezien is het kut dat je hier in zo'n uithoek zit... maar in de stad zelf wonen we wel centraal, hoef nergens ver naar te fietsen o.i.d. Op school heb ik ook wel vrienden, maar op enkelen na zijn dat meer mensen waar ik 'noodgedwongen' mee omga, de echt leuke mensen zijn allemaal weg van school inmiddels. Meer vrienden buiten school eigenlijk.
Ik voel me prima thuis in mijn omgeving qua familie en gezin, de opvoeding die mijn ouders me gegeven hebben, heeft me wel erg gevormd tot wat ik nu ben, en dat geldt ook voor mijn zusje, alleen zie ik het bij haar meer negatief uitpakken (bedoel ik niet lullig, maar ik zie het gewoon gebeuren).
Nou verder weet ik weinig meer te zeggen hierover eigenlijk...
Oud 23-03-2003, 19:32
Mysterons
Mysterons is offline
Ik woon wel in een fijn dorp/fijne stad. Mn hechtste vriendengroep zit bij me op school, mn toneelgroep. En ik voel me bij hun gewoon op mn plek, kan alles bij hun kwijt, we zijn allemaal best anders maar lijken eigenlijk ook weer op elkaar. Mn beste vriendin zit dan ook bij me in de klas & in de toneelgroep. Mn andere beste vriendin woont ook in dit dorp/stad ding, is wel een stukje fietsen, maar ik zie der 2 keer per week en meestal meer. Verder zijn er een paar mensen met wie ik heel goed bevriend zou kunnen zijn, maar er zit gewoon een enorme afstand tussen.

Ja ik zou anders zijn. Mn innerlijk niet perse denk ik, al ben ik wel iets anders gaan denken door mn vrienden & ruimdenkend door mn opvoeding. Vooral mn stijl zou anders zijn, die is eerst gejat, en toen zelf wat anders gemaakt, en ik voel me er niet meer thuis in. Als ik ergens anders had gewoond had ik misschien iets anders gejat, er iets zelf van gemaakt, en me der weer niet thuis in gevoeld, maargoed. :/

Bij mn vrienden voel ik me thuis, bij een paar klasgenoten ook, voor sommige mensen schaam ik me wel ja, maar dan zeg ik gewoon dat alphen groot is en niet iedereen op elkaar lijkt.

Ik weet het niet, ik denk het niet. Ben blij met de mensen, ook wel met de plaats, lekker centraal, niet te groot niet te klein..
Oud 23-03-2003, 19:41
feline
feline is offline
Ik ben heel blij met mijn omgeving en de mensen in mijn omgeving. Ik woon in Haarlem, dat in mijn ogen echt een ideale ligging heeft. Binnen een half uur ben je met de trein in Amsterdam, na nog geen half uur fietsen lig je op het strand. De stad is voor mij groot genoeg wat binnenstad en winkels betreft, en klein genoeg voor een beetje het 'ons-kent-ons' sfeertje.

Ik woon op 7 minuten fietsen(zorgvuldig uitgezocht zodat ik zo lang mogelijk in bed kan blijven liggen) van school. Daar ken ik de meeste vrienden van. Ik heb een vrij gevarieerde vriendengroep, dat vind ik heel leuk omdat ik zo ook met veel verschillende denkbeelden in contact kom.

Op 12 minuten fietsen ligt het centrum van Haarlem, dat vind ik absoluut te doen. Het lijkt me een ramp om voortdurend met de bus te moeten reizen voor je ergens bent.

Als ik op het platteland had gewoond, een totaal andere opvoeding gehad zou hebben of op een andere school zou zitten, zou je dat waarschijnlijk ook aan mij merken. Maar ik denk dat iedereen dat eigenlijk wel heeft.
Oud 23-03-2003, 20:01
Verwijderd
Ik heb een aantal vrienden die ik ken sinds de middelbare school, en die ook allemaal erg aardig zijn. We zien elkaar wel veel minder nu, omdat iedereen in een andere stad studeert. Maar aan de ene kant vind ik dat ook niet zo heel erg, want ik begon me op het laatst wel soms aan ze te ergeren. Ze hebben heel andere interesses dan mij.. ook in muziek en kleding en opvattingen over veel dingen verschillen we enorm. En dan verschillen zij niet zo van elkaar, maar wel allemaal van mij. En ze zijn ook niet zo heel ruimdenkend, en discussies liepen dan vaak uit tot 6 tegen 1, waarbij dingen die ik vond raar gevonden werden. Maar ik ken sommigen al 5 jaar ofzo, en als ik onderwerpen mijdt waarvan ik weet dat dr toch maar commentaar op komt, is het erg leuk toch altijd
Verder woon ik in een klein dorp, waar nooit wat te doen is.. er zijn twee discotheken, waar ik een hekel aan heb, en een jongerencentrum waar af en toe wat leuks te doen is maar verder nooit iemand komt.. bioscopen ofzo zijn minstens een half uur met de bus, die niet zo heel erg veel rijdt. Voor nog zeldzamere dingen, zoals bijvoorbeeld een filmhuis, moet ik nog veel verder weg.
Ik zit nu op kamers in Maastricht, en daar heb je zulke dingen natuurlijk wel meer. Alleen is het jammer dat daar ook bijna nooit concertjes ofzo zijn.
Over mn opvoeding heb ik niets te klagen trouwens, en over mn ouders enzo ook niet.

Ja, denk het wel. Als ik in een grotere stad had gewoond, had ik misschien vrienden gehad die meer op me leken. En kon ik veel makkelijker dingen doen die ik leuk vind, maar wat hier dus nergens in de buurt is.

Schamen doe ik niet echt. Ergeren wel soms, maar ik kan me niet herinneren dat ik me ooit echt geschaamd heb.

Ja. Ik zou wel meer mensen willen kennen die dezelfde interesses hebben als mij, waar ik samen leuke dingen mee kan doen. Gelukkig leer ik wel steeds meer zulke mensen kennen. Ook zou ik wel in een grotere stad hebben willen wonen, Amsterdam ofzo. Daar zijn tenminste (voor mij) leuke uitgaansdingetjes, is meer te doen enzo..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:29
WishfulDreaming
Zal zelf ook ff reageren..

Ik word bij mij op school echt gek van de arrogantie die 3kwart van de leerlingen heeft. Er zijn wel verschillende stijlen, maar ze vinden zich allemaal het coolste van allemaal. En ze mogen elkaar niet en kijken elkaar niet aan. Ik vind het een beetje jammer dat er niet zoveel ruimdenkende mensen rondlopen. Iedereen is ook echt met zn eigen ding bezig. Ik word een beetje afgestoten door mn vriendenclub, wat ik op zich nog niet zo'n hele ramp vind, maar jammer is het wel. Mijn beste vrienden wonen nu dus ver weg, en die zie je dus nauwelijks. Ook kan je niet gewoon een middagje met iemand naar de stad ofzo.
(nouja, de vrienden die ik daarnaast nog heb, daar wil ik niet mee iets leuks doen, omdat ik weet dat zij mijn dingen niet leuk vinden)

Ik denk niet dat een andere school invloed zou hebben, een iets andere opvoeding wel. Als mijn ouders mij dingen hadden verboden dan had ik me waarschijnlijk wel afgezet tegen ze, maar dat doe ik nu dus niet. Platteland of stad maakt niet zoveel uit denk ik. Nouja, misschien zou ik in een echt grote stad wel wat luidruchtiger geweest zijn

Ik schaam me voor mijn schoolgenoten en ik voel me even niet bij anderen thuis. Alleen maar bij mensen van mn werk

zoals ik daarnet al zei had ik graag wat meer mensen willen kennen die hetzelfde denken als ik. Maar jammer dan. Ergens anders opgroeien? Ja, ik zou graag dicht bij het strand zijn opgegroeid, of in een warmere omgeving Dan zou ik denk ik nog gelukkiger zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:42
heavinly
heavinly is offline

Nou dankzij het besluit van mn ouders om in een klein dorp te wonen, moet ik best ver reizen om bij vrienden te zijn (hoewel ik die heir ook wel heb, maar degene met wie ik het meest omga is op kamers gegaan). Ik heb 4 jaar geleden mogen kiezen of ik naar de stad wilde of hier wilde blijven en heb ik hiervoor gekozen, dus eigenlijk mág ik helemaal niet zeuren.
Qua school.. ik ben best wel gepest in de 2e klas en kon toen echt heel slecht met klasgenoten opschieten, terwijl dat nu gewoon anders is. Die mensjes accepteren mij als Henny en doen gewoon tegen me, dat vind ik al heel wat.

Dan was ik zeker wel anders geweest denk ik, maar dat is ook wel logisch omdat je dan met andere mensen in aanraking was geweest. Ja ik heb best een vage opvoeding gehad naar mijn idee, omdat ik heen en weer ben verhuisd (en ik weet ook wel dat ik daar niet de enige in ben) en tussen 2 verschillende basisscholen werd geslingerd. Daardoor kon ik mezelf denk ik niet goed plaatsen en niet doen wat ik wilde, omdat ik niet wist waar ik me thuis moest voelen. Hm ik kan me goed herinneren dat ik 's nachts steeds droomde dat ik in Nederland was als ik daar niet was, ik wilde supergraag naar huis. Misschien ben ik daardoor ook zo 'huiselijk' geworden, ik wil niet weg van hier.

Bij mijn zus niet. Ik weet dat alle broers en zussen ruzie hebben, maar ik word echt gek van mn zus. Het is nu wel minder dan het is geweest, maar als ze me dan, net als gister, doodwenst, dan weet ik het ook niet meer.
Met mn moeder daarentegen ben ik superblij, ik kan heel goed met haar opschieten en we hebben superveel lol samen. Toen mn moeder en ik nog samen woonden zonder mn zus vond ik het stiekem nog gezelliger dan nu, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen.

Ik denk dat ik een wat rustigere jeugd had willen hebben hoewel ik op jonge leeftijd al veel had meegemaakt (positief gezien... denk ik). Ik heb wel altijd gezegd dat ik liever een andere 'jeugd' (voor zover je daarover kunt spreken op 18jarige leeftijd) had willen hebben, maar goed je leert van alles wat je meemaakt en als het anders was geweest was ik vast ook niet tevreden geweest. Tja, ik vind het moeilijk om hierover te oordelen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:48
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik woon in lelystad, maar het is gewoon echt een dorp. Er is niks.
Ik woon heel mooi en ruim in een goede buurt, en erg centraal, ben binnen 40 min. in amsterdam.
Vrienden in lelystad heb ik niet zo heel veel, de paar die ik heb wonen dichtbij en zie ik regelmatig maar ik zit niet aan ze vast.
Daarnaast heb ik veel kennissen, mensen met wie ik weleens afspreek maar voor de rest niet echt een bijzondere band mee heb.
Op school heb ik niks te klagen, ik zit op een christelijke school en werd in het begin van het jaar echt uitgekotst omdat ik de enige was met wat apartere kleding ik viel gewoon buiten de boot, dat is nu totaal anders heb behoorlijk veel vrienden gemaakt en word gerespecteerd
We zijn allemaal wel heel anders, en na schooltijd zie ik ze ook amper, maar op school kunnen we het goed vinden.

In het weekend ben ik vrijwel nooit in lelystad, zit 9 van de 10 keer in amsterdam, omdat daar ook veel van mijn goede vrienden wonen, of gewoon ergens anders in nederland op een feest.
Soms mis ik wel wat uitdaging, of aanvulling in lelystad, en mensen hier leven ook echt in groepjes en zijn redelijk oppervlakkig..ik zou het wel leuk vinden om meer mensen te leren kennen, maar omdat er hier dus niks te doen is ontmoet je mensen vrijwel alleen op school of per toeval in het centrum.
maar voor de rest mag ik in mn handjes wrijven, ik heb het prima

Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 21:50.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:50
Verwijderd
Nee ik voel me absoluut niet thuis waar ik nu woon...
ik hang nu een beetje tussen 2 vriendengroepen in, 1 groep waar ik vanaf wil omdat ik totaal anders ben dan hen, en de andere groep waar ik helemaal mee op 1 lijn zit.
de groep waarmee ik dus op 1 lijn zit daarvan wonen de meesten in de stad, 25 km hiervandaan. dus dat is af en toe wel lastig, maar ik ga volgend jaar zelf in die stad wonen en dan neem ik voorgoed afscheid van al die fucko's hier in dit gat
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 22:01
Bludjinni
Bludjinni is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 23-03-2003 @ 18:00:
[B]Zijn jullie blij met je omgeving, ben je op bijvoorbeeld je school gewoon op je plek, en kan je omgaan met mensen die met jou op 1 lijn liggen? Of moet je tientallen kilometers met de trein omdat je beste vriendin daar woont en omdat je op school altijd maar alleen bent.
Ik erger me dood aan bepaalde mensen, en ik kan ook tegen die mensen zeer fel uit de hoek komen. Maar ik heb wel vrienden hier in de buurt.

Citaat:
Nee, ik ben gewoon fijn mezelf. Als mensen dat niet leuk vinden moeten ze dat zelf maar weten. Daar zit ik echt niet mee. En ik denk dat opvoeding weinig aandeel heeft in karakterontwikkeling. Dat is ook onderzocht met tweelingen e.d.

Citaat:
Ik schaam me voor sommige mensen echt dood. Mensen zoals de 'huppelkutjes' enzo. En natuurlijk voel ik me niet thuis aan wie ik me erger... ik negeer ze of maak ruzie met ze. ^_^"

Citaat:
Ik had graag in Frankrijk willen opgroeien; ik ben Frans. En ik had graag willen opgroeien tussen mensen die niet liegen, niet verraden en zichzelf zijn; dus niet met de stroom meehobbelen als een hond achter z'n baasje.

Zo. Happy? Nu jij.
Oud 23-03-2003, 22:04
Verwijderd
ik zou wel wat leukere mensen op school willen hebben, meer mijn types (mischien ook wat leukere jongens )
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 22:16
J-roen
J-roen is offline
ik woon en studeer in Leeuwarden.
you do the math.
Oud 23-03-2003, 22:39
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 23-03-2003 @ 23:04:
ik zou wel wat leukere mensen op school willen hebben, meer mijn types (mischien ook wat leukere jongens )
Je hebt best leuke jongens bij jou op school, alleen zijn ze allemaal rond de 12/13 jaar
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 23:00
Verwijderd
Citaat:
CemetarySlut schreef op 23-03-2003 @ 23:39:
Je hebt best leuke jongens bij jou op school, alleen zijn ze allemaal rond de 12/13 jaar

psst 13/14, dat kan nog net

Laatst gewijzigd op 24-03-2003 om 13:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2003, 10:52
Whippersnapper
Whippersnapper is offline
Ik baal enorm van mijn omgeving...ik woon in waarschijnlijk wel het crimineelste dorp van nederland..."woest wezep" Allemaal boeren etc.
Oud 24-03-2003, 11:00
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 23-03-2003 @ 18:00:
Ik woon in Bergen op Zoom en daar heb ik een godsgruwelijke teringhekel aan. Ik studeer in Leiden en aangezien ik nog steeds geen kamer heb (wegens luiheid en nog wat complexere bijkomstigheden) word ik gedwongen elke dag 3 uur met de trein te reizen om de mensen te zien die ik graag wil zien. De rest van m'n vrienden (met name van m'n oude school) studeren bijna allen in het zuiden des lands (Nijmegen, Eindhoven, Tilburg e.d.) en daar ga ik dan ook geregeld bij langs.

Citaat:
Ja, extraverter.

Citaat:
In Leiden begeef ik me veelal onder de mensen waar ik eigenlijk niet echt een band mee heb. Het merendeel bestaat uit inhoudsloze bralkikkers, continue op zoek naar het ultieme alcoholdelirium. Het liefst zit ik met een stel vrienden in een boomhut op de hei te filosoferen onder het genot van wat psychedelisch spul of ga ik keihard uit m'n dak op illegale psyfeestjes. Jammergenoeg is het overgrote deel van m'n kennissenkring daar niet bereid toe.

[/QUOTE]
Oud 24-03-2003, 11:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
meer de omgeving waar ik nu woon die superbagger is...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 12:21
June bug
June bug is offline

Ik ben wel redelijk tevreden met hoe ik hier woon. Valkenwaard is niet zo heel groot, dus met 4 min. (hard) fietsen zit ik in het "centrum" voor zover je t hier een centrum kan noemen. Ik heb verder niet echt verweg wonende vrienden, het enige is dat ik in Eindhoven naar school ga (dat is iets van 35 min. fietsen) en het uitgaan in Eindhoven vind ik stukken leuker.

Tsja, ik denk als ik op een andere middelbare school had gezeten dat ik andere vrienden had gehad. (die ken ik nl. van de middelbare school) Misschien had ik meer in Eindhoven ofzo gezeten, aangezien er in Valkenswaard maar 1 middelbare scholengemeenschap is. Opvoeding... Tsja, daar verandert iedereen door. Drukke stad had ik trouwens wel gaver gevonden. M'n ouders zijn alle2 opgegroeid in Amsterdam, dus misschien dat ik wel een beetje stads-bloed in me heb

Nah, ik hou me niet echt zo met andere mensen bezig daarin. Ik ga me niet voor andere mensen schamen, ik erger me er hoogstens aan. Dan negeer ik ze, want ruziemaken kan ik niet Bij mij op school zitten wel een aantal mensen waarvan ik denk: doe nou gewoon ff normaal... Die zich aanstellen of echt het IQ van een gehaktbal hebben.. (<-- kunnen zij niks aan doen, daarom neem ik het ze ook niet kwalijk)

Het lijkt me zoals ik al zei echt heel leuk om in een grote stad opgegroeid te zijn. Er wonen natuurlijk veel meer verschillende mensen, dat is leuk. Aan de andere kant is er ook weer een nadeel aan.. (als je klein bent kun je moeilijk buiten spelen etc)[/B]
Oud 25-03-2003, 12:48
Gwen.
Gwen. is offline
Ja ik baal van mijn omgeving. Vlaardingen is een kutstad en van de mensen die er wonen heeft 80 % het iq van een veldmuis en daarvan probeert 50 % te kijken of het door blowen niet nog lager kan worden. Iedereen kijkt niet verder dan hun neus lang is en dat irriteert me mateloos. Er is geen uitgaansgelegenheid die mij ligt en er is geen mogelijkheid om te groeien. De jongeren slopen hun eigen mogelijkheden door verveling of desinteresse en dat handjevol jongeren dat nog probeert er iets van te maken wordt door dat soort mensen een stuk minder serieus genomen. Gelukkig ga ik snel 3 maanden weg om me te begeven onder mensen met iig gedeeltelijk dezelfde interesses en in een geheel andere cultuur, klimaat en omgeving.
Oud 11-07-2003, 12:15
Maboq
Maboq is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 25-03-2003 @ 13:48:
Ja ik baal van mijn omgeving. Vlaardingen is een kutstad en van de mensen die er wonen heeft 80 % het iq van een veldmuis en daarvan probeert 50 % te kijken of het door blowen niet nog lager kan worden. Iedereen kijkt niet verder dan hun neus lang is en dat irriteert me mateloos. Er is geen uitgaansgelegenheid die mij ligt en er is geen mogelijkheid om te groeien. De jongeren slopen hun eigen mogelijkheden door verveling of desinteresse en dat handjevol jongeren dat nog probeert er iets van te maken wordt door dat soort mensen een stuk minder serieus genomen. Gelukkig ga ik snel 3 maanden weg om me te begeven onder mensen met iig gedeeltelijk dezelfde interesses en in een geheel andere cultuur, klimaat en omgeving.
nou je maakt et wel ietsje erger dan het is ok ik ben dom, maar zeker geen veldmuis!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 12:34
rodina
rodina is offline
Citaat:
Maboq schreef op 11-07-2003 @ 13:15:
nou je maakt et wel ietsje erger dan het is ok ik ben dom, maar zeker geen veldmuis!
Dit is een topic van 4 maanden oud schat
Oud 11-07-2003, 12:45
Synonym
Synonym is offline
Zijn jullie blij met je omgeving, ben je op bijvoorbeeld je school gewoon op je plek, en kan je omgaan met mensen die met jou op 1 lijn liggen? Of moet je tientallen kilometers met de trein omdat je beste vriendin daar woont en omdat je op school altijd maar alleen bent. Nee... nouja: op school is het wel zo dat ze véél andere interesses hebben dan mij. Ze praten over uitgaan, make-up en jongens, maar veel verder komen ze niet. Niet allemaal hoor, de meesten wel alleen. Maar ik kan wel goed met ze opschieten. Het zijn alleen geen vrienden van mij, maar m'n beste vriendin woont gewoon in hetzelfde dorp als mij dus dat is lekker makkelijk.

Zouden jullie anders zijn als je op een andere school had gezeten of als je een iets andere opvoeding had gehad.. als je op het platteland had gewoond in plaats van in de drukke stad. Ja zeker wel. Als we in een stad hadden gewoont had ik denk ik sneller dingen niet gemogen, met uitgaan enzo. Wel hadden ze dan minder moeilijk gedaan over kledingkeuzes denk ik, omdat ze 'al die gewaagde kleding' dan wat meer gewend waren geweest.

Schaam je je misschien voor de mensen in je omgeving? Je weet maar nooit. Voel je je thuis bij hun? Nee... ik schaam me niet en ja ik voel me thuis bij hun.

Zou je graag ergens anders zijn opgegroeid of met andere mensen? Ik had liever dichterbij een grotere stad gewoont. Dan heb je toch meer mogelijkheden. Wel is het zo dat ik heel beschermend opgevoed ben, in een dorp. Maar daar kan ook een nadeel inzitten, dat ik 'later' veel kwetsbaarder ben misschien.
Oud 11-07-2003, 12:48
Maboq
Maboq is offline
Citaat:
rodina schreef op 11-07-2003 @ 13:34:
Dit is een topic van 4 maanden oud schat
mn stadje werd aangevallen en in een slecht daglicht gezet, terwijl het een wereldstad is! dus vandaar die up om het een en ander recht te zetten, "schat"
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 13:00
WishfulDreaming
Citaat:
Maboq schreef op 11-07-2003 @ 13:48:
mn stadje werd aangevallen en in een slecht daglicht gezet, terwijl het een wereldstad is! dus vandaar die up om het een en ander recht te zetten, "schat"
Niemand let erop, dus het was nergens voor nodig. Niet meer doen ajb.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 13:19
Stevill
Stevill is offline
Zoals Friso vaak zegt wie in Hengelo mag jij wel?
Of Haat jij niet half Hengelo. Dat alleen nog over de eigen stad, 'k heb zat mensen hier die ik mag en me vrienden zijn maar ook gruwelijk veel waar ik geen positieve woorden over heb.
Oud 11-07-2003, 13:57
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline

Ik woon in een klein klote dorp, dat was wel verrot in mijn jeugd, omdat ik niet goed bij de kinderen in mijn klas paste. Dus werd immer gepest.
Nu vind ik het alleen nog lastig als ik bijvoorbeeld uit ben geweest, m'n ouders doen nogal moeilijk over naar huis fietsen enzo. Vaak kan ik dan wel ergens blijven slapen.
Op school voel ik me ook niet thuis, veel jonge kinderen, maar de mensen in mijn klas zijn wel oke. Buiten school zijn 3 van hen ook echte vrienden, de rest alleen op school.

Voordeel van waar ik woon is dat het wel lekker centraal is (bij Utrecht) en erg rustig.

Verder ben ik eigenlijk zelden thuis, m'n vriendje woont in Hengelo, m'n beste vriendin in Weesp (bij Amsterdam) m'n broer 30min hier vandaan, de rest van mijn vrienden overal en nergens.

Hier in de omgeving zit ik met maar weinig mensen op één lijn, dat vind ik wel jammer.
Nu heb ik er dus niet zo'n last meer van, vroeger des te meer. Al wist ik ook niet beter. Maar ik denk nu dat het wel gescheeld had als ik op een basisschool had gezeten in een klas waar ik wél goed in paste.
Oud 11-07-2003, 14:24
Verwijderd
Ik heb 't wel naar m'n zin in m'n omgeving. Ik zou alleen toch graag weer een kamer willen maar het is zo moeilijk er een te krijgen in Nijmegen...hopelijk lukt het nu wat beter aangezien ik ouderejaarsvoorrang krijg bij SSHN-stadspanden. Gelukkig is het voor mij niet zo heel ver reizen: vijf à tien minuten met de fiets naar het station en dan een dik halfuurtje treinen (zonder overstappen). Dat valt reuze mee.

Ik heb 'n OV-studentenkaart, dus de meeste dingen zijn wel goed te bereiken. Ik heb vrienden wonen in het hele land. Daarom kom ik ook vaak in Utrecht, Groningen, Rotterdam, etc. en zie ik veel van Nederland. Ik zit niet echt heel erg vast aan één plek, vind het leuk om zoveel mogelijk plaatsen te bezoeken. Feesten in andere steden zijn ook veel beter bereikbaar als je je niet elke keer blauw hoeft te betalen voor de reis.

Met m'n vrienden zit ik redelijk op één lijn qua algemene levensopvatting. Op politiek vlak lopen de meningen soms uiteen wat voor de nodige discussies zorgt. Ook zijn we het niet altijd eens wat betreft uitgaansbeleid. Verder doen we allemaal heel verschillende studies of opleidingen, dus er valt genoeg te praten waarbij we het niet noodzakelijkerwijs eens hoeven te zijn.

Het enige wat soms wel eens ontbreekt is iemand waar ik echt full-out tegen kan gaan op het gebied van m'n studie. Natuurlijk is het leuk om met medestudenten te debatteren maar helaas zijn er toch maar weinig die hetzelfde enthousiasme en dezelfde bezieling hebben als ik. Het beste kan ik praten met m'n docenten en dat gebeurt dan ook vaak op gelijk niveau. Na de colleges tref je ze soms wel 'ns in de kroeg, dan is het supergezellig om er een biertje mee te pakken.

Ja, ik ben wel tevreden met m'n omgeving. Eigenlijk ga ik alleen maar met studenten om, en een aantal soon-to-be-studenten. In ieder geval is mijn kennissenkring wel redelijk horizontaal, er zitten nauwelijks mensen bij uit echt andere sociale klassen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:22
DisNaks
DisNaks is offline
ik woon in een klein dorp waar ik eigenlijk niet veel heb.Vrienden wonen allemaal meer dan 10 minuten van me vandaan, vind ik opzich geen probleem meer ik fiets er wel naartoe..maar toch had ik liever gehad dat ze dichterbij woonden..Zo zit het ook met school, ik vind het op zich wel leuk, een stel leuke mensen maar toch weer 35 minuten hier vandaan..Als mijn ouders het idee zouden hebben om te verhuizen naar een grotere stad zou ik het echt fijn vinden, dan het liefst in de buurt van rotterdam. Stiekem zou ik dan een paar vrienden van hier mee smokkelen, dat wel
Oud 11-07-2003, 17:07
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Ik mag eigenlijk niet klagen..
De buurt waar ik in woon is behoorlijk saai..
Maar de metro is hier zowat om de hoek..
Mijn vrienden wonen best wel verspreid over de stad, maja dat is niet echt zo'n probleem..
Op school is het wel wat minder, maar ach ik heb geen problemen en de meeste doen wel relax tegen mij..

Maja leven in de stad is echt geweldig ..
Oud 11-07-2003, 19:33
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
DisNaks schreef op 11-07-2003 @ 17:22:
ik woon in een klein dorp waar ik eigenlijk niet veel heb.Vrienden wonen allemaal meer dan 10 minuten van me vandaan, vind ik opzich geen probleem meer ik fiets er wel naartoe..maar toch had ik liever gehad dat ze dichterbij woonden..Zo zit het ook met school, ik vind het op zich wel leuk, een stel leuke mensen maar toch weer 35 minuten hier vandaan..Als mijn ouders het idee zouden hebben om te verhuizen naar een grotere stad zou ik het echt fijn vinden, dan het liefst in de buurt van rotterdam. Stiekem zou ik dan een paar vrienden van hier mee smokkelen, dat wel
Zoiets heb ik ook, ik woon in een boerengat, waarvan de omgeving best mooi is, en 't is er rustig... Verder helemaal niks te doen hier, geen winkelcentra, als je boodschappen wilt doen moet je dat doen in de volgende plaats 5km verderop. Alleen zit er redelijk dicht bij een erg goede disco. da's het enigste. echt vrienden heb ik hier niet, die wonen allemaal veeel verder weg, meer in de omgeving van mijn school, wat ook 1 uur reizen is met het openbaar vervoer. Best krom eigenlijk, met de auto is het veel beter te doen.. De busregeling hier is opzich best goed, er rijden 's nachts 2 nachtbussen en sowieso rijden de bussen om het half uur, in de spits om de 10 minuten.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:54
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik voel me gelukkig thuis in mijn omgeving.
Op mijn werk ook, iedereen oude ranzige kleding (mja wat wil je in een fabriek..... ) Gelukkig zie ik er niet altijd zo uit

Had op school vaak wel zoiets van; hey iemand die qua kleding op mij aansluit, wat toevallig. Maar aangezien ik er totaal niet extreem uit zie valt dat helemaal in het niet die gedachte.

Maargoed, voor zover over uiterlijk.

Over het algemeen pas ik qua gevoels niveau, levensloop e.d. goed tussen mijn vrienden.
Op mijn werk heb ik geen idee eigenlijk maar kan goed met de mensen over weg in ieder geval....

Ach, eigenlijk is het grotendeels bla bla want veel mensen zijn zo verschillend dat het alleen in grote lijnen op elkaar aan kan sluiten en in een echt grote groep zijn dat er toch vaak maar een paar. Ik ben d'r in ieder geval blij mee dat ik er niet totaal buiten val ofzow.
Oud 12-07-2003, 13:46
Verwijderd
Zijn jullie blij met je omgeving, ben je op bijvoorbeeld je school gewoon op je plek, en kan je omgaan met mensen die met jou op 1 lijn liggen? Of moet je tientallen kilometers met de trein omdat je beste vriendin daar woont en omdat je op school altijd maar alleen bent .
Ik ben opzich niet echt blij met mn omgeving ofzo... dat komt omdat er amper mensen wonen waarmee ik ÉCHT goed op kan schieten... Ik ga wel met een groep om, en met mn beste vrienden... Ik weet niet of ik op mn nieuwe school op mn plek ben... Vorig jaar iig wel Mn allerbeste vriend woont in Ede.... dat is iets van euh... 3,5 uur met de trein ofzo... is echt wel heel ver, en ik heb geen OV, dus ik zie hem niet zo vaak

geen idee

Ik voel me wel thuis bij hun, en ik schaam me niet voor ze... maar volgens mij schamen ze zich soms wel voor mij
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 18:17
roman
roman is offline
naah ik mag niet klagen, ik woon in haarlem woon overal dichtbij, ik moet wel 45min reizen om naar school te gaan... valt wel mee
keb 3 echt hele goeie vrienden en nog een heleboel 'wankers' waar ik ook veel mee omga die ook wel relaxt zijn met een beetje de zelfde voorkeuren als ik keb een heel lief vriendinnetje, en m,n famillie is ook wel tof (ouders,broer/zus)
Oud 12-07-2003, 19:34
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 23-03-2003 @ 21:29:
[B]Zal zelf ook ff reageren..

Ik word bij mij op school echt gek van de arrogantie die 3kwart van de leerlingen heeft. Er zijn wel verschillende stijlen, maar ze vinden zich allemaal het coolste van allemaal. En ze mogen elkaar niet en kijken elkaar niet aan. Ik vind het een beetje jammer dat er niet zoveel ruimdenkende mensen rondlopen. Iedereen is ook echt met zn eigen ding bezig. Ik word een beetje afgestoten door mn vriendenclub, wat ik op zich nog niet zo'n hele ramp vind, maar jammer is het wel. Mijn beste vrienden wonen nu dus ver weg, en die zie je dus nauwelijks. Ook kan je niet gewoon een middagje met iemand naar de stad ofzo.
(nouja, de vrienden die ik daarnaast nog heb, daar wil ik niet mee iets leuks doen, omdat ik weet dat zij mijn dingen niet leuk vinden)
Huh? Ik heb precies hetzelfde als jij
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 19:50
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik heb het hier super naar m'n zin. Ik woon in een redelijk groot dorp met genoeg te doen en genoeg vrienden in de buurt.
Ook op school heb ik het gewoon goed, er zijn leuke mensen en ik kan ongeveer met iedereen wel opschieten.
Later wil ik wel weg hier uit de buurt, maar dat is meer omdat de mensen die hier wonen allemaal een beetje bekrompen zijn aangezien ze denken dat dit dorp alles is... daar ben ik het dan weer niet mee eens, hoewel het hier best leuk is. Ik wil gewoon meer van de wereld gezien hebben, maar dat heeft niks te maken met of ik het hier naar m'n zin heb of niet
Oud 13-07-2003, 20:36
El Kim
El Kim is offline
Ik had liever in en stad gewoond, het gehucht waar ik nu woon is zooooooooo saai. Er is gewoon helemaal NIX te doen!!! Op school bevalt het me wel, alleen vind ik het jammer dat er zoveel modetrutjes rondlopen
Reageren

Regels voor berichten