Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2003, 20:31
Verwijderd
...voor kleding, accesoires, kapsels, make-up etc.

Lees je de starstyle? Ga je elke 1ste van de maand kijken bij H&M? Bedenk je zelf trends of laat je het de modeontwerpers doen? Maak je kleding na van de catwalk, of ontwerp je zelf dingen? Boeit het je geen flikker en koop je gewoon het eerste wat je tegen komt?

Tell me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2003, 20:37
Mysterons
Mysterons is offline
Elle-girl

Op straat, Amsterdam vooral
Oud 02-07-2003, 20:38
klikorat
klikorat is offline
zelf truitjes maken. Gewoon simpele dingetjes halen bij de zeeman en zelf aan de slag gaan. En inderdaad veel rondkijken op straat. Inspiratie opdoen.
Etalages kijken, nieuwe trends (niet dat ik die echt volg, maar het gaat om het idee )

enz enz
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:39
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ja ik lees al die bladen, Elle-girl, starstyle etc etc ga zo maar door..

Maar inspiratie haal ik er niet echt uit. Ik kijk gewoon om me heen, mensen die ik er erg leuk uit vind zien (ik doe ze niet precies na maar ik pik dingen van ze), gewoon op straat kijken.

Ik heb wel een beetje een stijl in mijn hoofd eigenlijk die ik zoveel mogelijk aan wil houden, alleen is het vinden van dat soort kleding moeilijk
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:47
Verwijderd
Ik lees de Elle, en de Vogue en kijk soms mijn tante lief aan! (ontwerpster) Ik weet meestal wel wat een trend gaat worden, maar ik ben liever de trend voor. Ik kijk bij H&M en koop alleen dingen die voor de meeste mensen net iets te gedurft zijn, of ik koop in een andere winkel iets wat erop lijkt. (teveel H&M is lelijk!)
Met mijn haar laat ik de kapper meestal haar gang gaan, ik heb al een tijd dezelfde dus ze weet wel ongeveer wat ik mooi vind.
Make-up trends volg ik niet echt, ik doe gewoon wat me het mooiste staat, met afentoe een nieuw kleurtje.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:57
rodina
rodina is offline
Vogue, elle, iig die bladen.

Voornamelijk eigenlijk oude modeblade

Aaah rot ook op Noé, jij loopt er hip genoeg bij en de rest van 't forum hoeft natuurlijk niet het geheim van de smid te weten wel
Oud 02-07-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 02-07-2003 @ 21:57:
Vogue, elle, iig die bladen.

Voornamelijk eigenlijk oude modeblade

Aaah rot ook op Noé, jij loopt er hip genoeg bij en de rest van 't forum hoeft natuurlijk niet het geheim van de smid te weten wel
ik kijk ook soms ideeen af van rodientje, want die kom ik toch nooit tegen!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:05
Verwijderd
de vogue, man, internet, uitgaan... ik ben erg op de hoogte van de trends... vervolgens probeer ik er een logische vervolg of reactie op te verzinnen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:09
Verwijderd
De hardcore scene natuurlijk, anders hoor ik er niet bij.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:18
Verwijderd
Ehm...hoofdzakelijk op de uni eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:25
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
a new nose schreef op 02-07-2003 @ 22:09:
haha
Oud 02-07-2003, 21:42
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Straat, Clubs, I-net.
Pff......eigenlijk gewoon als ik iets zie en ik vind het leuk of als ik er een eigen draai aan kan geven waardoor ik het leuk vind....
Inspiratie haal ik overal....
Oud 02-07-2003, 21:43
Verwijderd
Idee'en doe ik op aan de hand van de winkels,
loop gewoon iedere winkel binnen die ik tegenkom, maakt me niet uit wat ze verkopen en ik zie wel waar ik beland
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:44
Hagel
Hagel is offline
Ik haal de meeste inspiratie uit bladen (Elle/Avant Garde/yes/flair)en uit wat ik tegenkom op straat, in de etalages en op de tv zie.
Oud 02-07-2003, 22:29
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
eeeeh, soms schiet me ineens iets te binnen,. of als ik uit ga, niet dat ik het dan ga dupliceren ofzo, maar meestal krijg ik gewoon ideeen door de stijlen van andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 22:58
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 02-07-2003 @ 21:39:
Maar inspiratie haal ik er niet echt uit. Ik kijk gewoon om me heen, mensen die ik er erg leuk uit vind zien (ik doe ze niet precies na maar ik pik dingen van ze), gewoon op straat kijken.

Ik heb wel een beetje een stijl in mijn hoofd eigenlijk die ik zoveel mogelijk aan wil houden, alleen is het vinden van dat soort kleding moeilijk
ik ook (behalve lees ik die boekjes niet )
Oud 03-07-2003, 08:08
Verwijderd
Sex and the City is ook een bron van inspiratie voor mij, en dan vooral Sarah Jessica Parker, zij is echt geweldig!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 08:23
Synonym
Synonym is offline
Ik doe inspiratie op van die bladen die hier al eerder genoemd zijn (Ellegirl, Elle, (Engelse) Vogue, enz).
Verder:
Als ik door de stad loop, met uitgaan, enz... Oja, Lowlands is ook een grote inpiratiebron .
Oud 03-07-2003, 15:18
frozenfountain
frozenfountain is offline
Magazines: Elle girl, Cosmopolitan
Tv shows: Charmed, Buffy, Sex & the City
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 15:26
Roos
Roos is offline
Ik lees de Elle, Cosmo en Starstyle.. Maar meestal ga ik gewoon de stad in, en dan doe ik ter plekke inspiratie op.

Soms zie ik echt iets cools op tv of ergens op straat, en dan ga ik net zolang zoeken totdat ik het ook heb.

Of ik wil iets in een bepaalde kleur, soms heb ik echt een rode bui of juist zwart/wit.

Sommige dingen uit trends laat ik lekker links liggen. Niet alles is leuk. Bij sommige dingen ben ik de trend voor, sommige dingen koop ik zodra ik het zie.

Ik ga niet echt beredeneren 'goh, wat zal er deze winter een trend worden, en hoe kan ik die trend voor zijn'. Zo'n obsessie is het ook weer niet
Oud 03-07-2003, 18:34
Dwarfie
Dwarfie is offline
Op de uni zie je wel eens wat leuke kleurencombinaties, soms neem ik die dan over. Verder bij winkels waar ze kleren hebben die ik mooi vind, gewoon even in de etalage kijken of de winkel inlopen. Daar zijn meestal genoeg voorbeelden te vinden.
Oud 03-07-2003, 18:54
syncro
syncro is offline
vooral internet, bladen, fotografi, straat, vakantie's
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 18:59
feline
feline is offline
Citaat:
Roos schreef op 03-07-2003 @ 16:26:
Ik lees de Elle, Cosmo en Starstyle.. Maar meestal ga ik gewoon de stad in, en dan doe ik ter plekke inspiratie op.

Soms zie ik echt iets cools op tv of ergens op straat, en dan ga ik net zolang zoeken totdat ik het ook heb.

Of ik wil iets in een bepaalde kleur, soms heb ik echt een rode bui of juist zwart/wit.

Sommige dingen uit trends laat ik lekker links liggen. Niet alles is leuk. Bij sommige dingen ben ik de trend voor, sommige dingen koop ik zodra ik het zie.

Ik ga niet echt beredeneren 'goh, wat zal er deze winter een trend worden, en hoe kan ik die trend voor zijn'. Zo'n obsessie is het ook weer niet
Zo denk ik er ook over. Lees het liefst de Cosmopolitan, Elle en Marie-Claire. Ik haal mijn inspiratie van tv-series, beroemdheden, mensen die ik zie lopen. Maar ik heb niet een bepaald voorbeeld. En met trends ben ik niet bewust bezig.
Oud 03-07-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
a new nose schreef op 02-07-2003 @ 22:09:
muahah
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:02
Hanky_Panky
Hanky_Panky is offline
voornamelijk aan de mensen die ik op straat zie lopen met een leuk kledingsstuk ofzo
Oud 03-07-2003, 20:08
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Noé schreef op 02-07-2003 @ 21:31:
...voor kleding, accesoires, kapsels, make-up etc.

Lees je de starstyle? Ga je elke 1ste van de maand kijken bij H&M? Bedenk je zelf trends of laat je het de modeontwerpers doen? Maak je kleding na van de catwalk, of ontwerp je zelf dingen? Boeit het je geen flikker en koop je gewoon het eerste wat je tegen komt?

Tell me
Boeit me allemaal geen flikker, ik koop wat ik mooi vind en fijn zit.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 21:21
SlackerBitch
SlackerBitch is offline
tja, ik weet het eigenlijk niet, nu je die vraag zo stelt...

ik laat me vooral inspireren door hoe ik me voel denk ik. als ik mezelf zeker over m'n uiterlijk voel, durf ik meer te experimenteren en dingen/combinaties aan te trekken die ik nooit eerder aanhad. en verder volg ik alleen de modetrends die ik leuk vind: al die felle streepjes vind ik dus echt geweldig!

wat kapsels betreft: het schijnt dat permanenten uit zijn, haha! maarja, zelfs al wil je een bepaald kapsel, dan kan dat lang niet altijd.

en tv is dus echt NIET mijn inspiratiebron...de kleding die ze daar dragen vind ik meestal echt te extreem voor het dagelijkse leven...bijvoorbeeld die nieuwe clip van Beyoncé: alsof ik met een decolleté tot op m'n navel zou gaan lopen!!
Oud 03-07-2003, 21:25
Roos
Roos is offline
Citaat:
SlackerBitch schreef op 03-07-2003 @ 22:21:
en tv is dus echt NIET mijn inspiratiebron...de kleding die ze daar dragen vind ik meestal echt te extreem voor het dagelijkse leven...bijvoorbeeld die nieuwe clip van Beyoncé: alsof ik met een decolleté tot op m'n navel zou gaan lopen!!
Nou dat is dus echt niet waar. Natuurlijk ga je niet in dat superkorte oranje-roze jurkje lopen. Maar die kleuren kunnen je wel inspireren. Dan koop je misschien een fel oranje shirtje ofzo. Of een minirokje.

Catwalk kleding is ook altijd extreem. Dat is juist de bedoeling. Dan koop jij een iets minder extreme variant, beter draagbaar, minder bloot. Maar wel iets met hetzelfde imago of dezelfde soort look.

En als je kijkt naar soaps, series en presentatrices op tv.. die dragen vrijwel altijd draagbare kleding.
Oud 04-07-2003, 01:07
Verwijderd
Persoonlijk verzin ik dat meestal ter plekke, zo van: hey kan ik daar nix leuks mee maken (igv sieraden) of van, zou dat bij elkaar passen. En soms ziet t er niet uit maar daar trek ik me dan ook nix van aan, zo lang ik t maar leuk vind, toch?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 07:16
Hukkie
Hukkie is offline
Overal.
Bovendien vind ik het een beetje dom als je je alleen laat inspireren door kant-en-klare-inspiratiebronnen als blaadjes, niet origineel. Maar dat is mijn humble opinion
Oud 04-07-2003, 08:47
Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Mwah. Tijdschriften.

-> The Face. Geweldig.

Laatst gewijzigd op 04-07-2003 om 23:07.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 16:38
Li
Li is offline
Ik lees de Cosmopolitan, Avant garde, Elle (girl) en de engelse Vogue. Ook soms op internet sites van Chanel bijvoorbeeld. Meer omdat ik er geinteresseerd in ben, dan dat ik het ook ga dragen.

Verder zie ik wat dingen op straat en verder gewoon wat ik tegenkom.
Ik ga echt niet denken ooh dat wordt een trend ofzo, boeit me niet, ik koop wat ik leuk vind en soms is het heel hip, soms totaal niet
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 18:29
drama
drama is offline
catwalk
Oud 04-07-2003, 18:31
red_and_black
red_and_black is offline
ik heb mijn eigen stijl!
ik loop niet mee, met de kudde, maar koop wat ik leuk en mooi vind!
Oud 04-07-2003, 18:56
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 04-07-2003 @ 19:31:
ik heb mijn eigen stijl!

ontopic: modebladen, internet, gewoon van de straat, catwalk, internet, winkels & markten, uit verschillende culturen, vrienden e.d.
Oud 04-07-2003, 19:12
WoDkABiTcH
WoDkABiTcH is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 04-07-2003 @ 19:31:
ik heb mijn eigen stijl!
Hoe kom je erop
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 19:40
SlackerBitch
SlackerBitch is offline
Citaat:
Roos schreef op 03-07-2003 @ 22:25:
Nou dat is dus echt niet waar. Natuurlijk ga je niet in dat superkorte oranje-roze jurkje lopen. Maar die kleuren kunnen je wel inspireren. Dan koop je misschien een fel oranje shirtje ofzo. Of een minirokje.

Catwalk kleding is ook altijd extreem. Dat is juist de bedoeling. Dan koop jij een iets minder extreme variant, beter draagbaar, minder bloot. Maar wel iets met hetzelfde imago of dezelfde soort look.

En als je kijkt naar soaps, series en presentatrices op tv.. die dragen vrijwel altijd draagbare kleding.
Nouja, ik vind die kleding en hele stijl van iemand als Nance bijvoorbeeld dus echt verschrikkelijk, onafhankelijk van het feit of het draagbaar is of niet. Maar afgezien daarvan: als ik zeg dat tv niet mijn inspiratiebron is, wie ben jij dan om daar tegenin te gaan? Ik zeg toch niet dat het geen inspiratiebron kan zijn?! Het is alleen voor mij geen inspiratiebron, ik kijk liever naar wat mensen 'in real life' aanhebben, maar da's persoonlijk.
Oud 04-07-2003, 19:56
Qamra
Qamra is offline
Ik koop van allerlei bladen of blader ze iig in, zie mensen op straat die dingen aanhebben die ik leuk vindt (en dan vooral qua combinatie) of bepaald haar hebben waarvan ik denk; "Goh nooit gedacht het het ook zo kan, ga ik eens bij mezelf proberen"

Verder ben ik nogal inspiratieloos gekleed
Oud 04-07-2003, 20:17
MUTS123
MUTS123 is offline
Mwoah....ik ga gewoon winkelen en koop wat ik leuk vind
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 20:22
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
niet.

nah, iig niet bewust. Ik zie met uitgaan of op de uni wel eens mensen die er goed bijlopen, maar ga dat niet bewust lopen imiteren.
Oud 04-07-2003, 20:34
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
ik doe gewoon maar wat
Oud 04-07-2003, 21:16
Rrr.
Rrr. is offline
Op straat, bladen, winkels...
Oud 04-07-2003, 22:30
Denise84
Denise84 is offline
Ik word vooral geinspireerd door mensen om me heen. Als ik iemand iets leuks zie aanhebben onthoud ik dat en ga ik in de winkels kijken of zoiets mij ook staat. Ik kijk echter niet naar wat de massa aan heeft, maar naar een individu dat mij aanspreekt.
Verder koop ik vooral impulsief dat leuks dat ik in de winkel zie hangen, zonder daar thuis over nagedacht te hebben.
Oud 05-07-2003, 08:39
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
ik kijk rond op sites, als ik op straat iemand zie die zich gaaf kleed kijk ik wat er zo gaaf aan is. Maar het meeste haal ik uit mezelf. Ik ontwerp modelen met kleding die in mijn ogen moooi is, creeer zo m'n eigen idiaalbeeld van mezelf (in kleding dan) en probeer die te volgen.
Het meeste van mijn inspiratie komt dus uit mezelf.
Oud 05-07-2003, 09:42
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
voor kleding......

de american car meet in the haque.(den haag)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 20:41
Verwijderd
op straat , TV , mezelf
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 20:46
Li
Li is offline
Citaat:
YuckFou schreef op 04-07-2003 @ 22:16:
Op straat, bladen, winkels...
Wie is dat meisje in je avatar?
Pretty
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 20:47
beuk
beuk is offline
Dit forum inspireert mij enorm.
Oud 06-07-2003, 20:09
Jules
Jules is offline
Ik kijk nooit echt in bladen eigenlijk.. tv ook niet zo. Meestal gewoon bij concerten of op straat..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 20:35
Verwijderd
ik zie overal dingen die wel mooi zijn...en als ik het toevallig tegenkom koop ik het...ik ga nooit echt zoeken...dus eigenlijk is alles en iedereen wel mn inspiratiebron...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten