![]() |
|
Verwijderd
|
Beste allemaal,
Ik heb vandaag een site in elkaar gedraaid over PGP: Pretty Good Privacy. Van alle mensen die ik ken ben ik de enige die weet wat het is én het op zijn computer heeft staan, en dat is m.i. vooral te wijten aan het te hoge niveau van de meeste sites over PGP. Vele daarvan verzanden namelijk in technisch gepraat dat de beginnende gebruiker meestal echt niet interesseert. Daarom heb ik een Nederlandstalige site geschreven, bedoeld om mensen die niet bijzonder veel affiniteit met computers hebben te leren wat PGP is en hoe je het gebruikt. Omdat dit het enige deel van het forum is waarvan ik mag verwachten dat er mensen zijn die uberhaupt weten wat het is, vraag ik hier: Wat voor commentaar heb je op de INHOUD van mijn site?? En, beste FB: dit topic hoeft niet dicht; ten eerste MAG hij niet in het sitecheck topic want op de layout hoef ik geen commentaar, ik ben niet goed met beeldbewerking en besteed er dus niet veel aandacht aan; ten tweede, ik vraag om inhoudelijk commentaar op software-gerelateerde materie. Het adres van de site is http://www.pgpnl.tk/ of http://home.planet.nl/~pcrodent/index.htm Bij voorbaat bedankt voor je tijd, moeite en inzet, JOOST PCRodent Laatst gewijzigd op 18-10-2003 om 12:37. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Download PGP voordat de Amerikaanse overheid het echt verbiedt of - erger - een achterdeurtje inbouwt.
? Achterdeurtjes kun je (of, de internationale wereld) makkelijker ontdekken wanneer de source open is. Waarom voeg je niet wat informatie toe over GnuPG http://www.gnupg.org Dat is een vrij alternatief voor PGP. De Windows versie is geloof ik WinPT.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niettemin vind ik het een goed idee om links en uitleg over GnuPG en WinPT op te nemen. Couldn't hurt.... Het idee is alleen om de start met PGP eenvoudig te houden zodat het geen mensen afschrikt, dus een heel prominente plaats krijgen ze niet, dat is maar verwarrend... |
![]() |
||
Citaat:
stiekum is dit een grootst opgezet plan van bush bush uit de VS om de wereld over te nemen har har ![]() Wat voor een encryptie is het eigenlijk? RSA? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Offtopic en Flame-reakties verwijderd. Ik begrijp de verwarring wel. Ik zal het proberen uit te leggen:
Het Sitecheck-topic is om een beoordeling te krijgen van je design, layout en je crossbrowser-compatibiliteit. Het sitecheck-topic is niet bedoeld voor inhoudelijke beoordelingen van websites. Het is tevens niet de bedoeling dat mensen topics gaan openen met hun site, en daar inhoudelijk reaktie om vragen. Maar er zijn uitzonderingen. Bijvoorbeeld als de inhoud zeer exclusief is, daarmee bedoel ik dat het moeilijk is dergelijke informatie elders te vinden, of alleen maar in het Engels te vinden is. Verder moet de inhoud goed bij S&M passen en moet duidelijk blijken dat het niet gaat om reclame maken. Gezien de bovenstaande criteria, is het niet makkelijk een lijn te trekken wat wel en wat niet mag. In dit geval is mijn oordeel dat topic wel mag. Doorslaggevend is hierbij dat in dit topic gepraat wordt over PGP, en de site daarbij een handig hulpmiddel kan zijn. Ook het feit dat medeforummers het interessant vinden, is belangrijk. Indien je denkt dat een topic tegen de regels is, of andere vragen hebt, kun je mij altijd een PM sturen, of een topic in M&M aanmaken waarin je iets ter discussie stelt. Gelieve on-topic posten vanaf nu, vragen over bovenstaande beslissing via PM/Email/M&M topic. Dit topic kan heel interessant worden, dus doe er ajb je best voor.
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Dagboek - waar opbergen? Lil'Girl | 58 | 30-12-2013 19:59 | |
Software & Hardware |
[Data] Vernietigen van bedrijfsgevoelige informatie Martin | 24 | 15-05-2004 09:51 |