Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je gewoon een jpg opent in Notepad, en dan gewoon alles vervangt met 1 en 0 zou het misschien werken.. Maar het bestand moet wel even groot of groter worden dan.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb trouwens ook nog een vraagje (als dat mag): Ik wil een bepaald bestand verwijderen, maar als ik dat probeer, krijg ik de volgende error: Kan bestand niet verwijderen. Het is door iemand anders of door een programma in gebruik. Sluit alle programma's die het bestand mogelijk in gebruik hebben en probeer het opnieuw. Ik weet heel zeker dat geeneen programma dit bestand gebruikt en toch kan ik het niet verwijderen (of bewerken). Ik heb Windows XP, dus ik kan het ook niet met DOS verwijderen ofzo. Weet iemand hoe ik het toch weg kan krijgen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En jou vraag is al 100x voorgekomen. Vast gedownload met een p2p programma ![]() In de command prompt verwijderen, lukt dat niet dan in safe mode. |
![]() |
|
er zijn speciale tools voor die die shit ECHT wegmikken. Ik kwam erachter toen ik datarecovery moest doen om iets terug te krijgen, eh zoek ff op www.download.com en je komt wel iets tegen.
|
![]() |
|
how about clean disk security
|
![]() |
||
Citaat:
http://www.computerhope.com/unformat.htm
||
Citaat:
Als jij, ook in windows of een ander OS, een bestand verwijdert, blijft de data gewoon op de hardeschijf staan. Alleen de File Allocation Table (de inhoudsopgave zeg maar) wordt bijgewerkt. De ruimte wordt als vrije ruimte beschouwd, ook al staan er nog nullen en énen. Op deze manier kun je dus recoveren. Zijn genoeg windows utilities voor ook. Maar na het formatteren, waarbij naar alle sectoren 0-en geschreven worden, kun je niet meer met software de data recoveren. Je zult de hardeschijf fysiek open moeten maken in een cleanroom en met geavanceerde apparatuur proberen de data te contrueren. Dat is by no means een gemakkelijke en goedkope zaak. Zoiets doe je misschien als je een hardeschijf van een computer van de fbi of nsa hebt, of van mijnheer osama. Dus je moet vrij paranoia zijn om na 5x formatteren toch nog je hardeschijf niet te vertrouwen. Kun je hem beter in stukjes zagen en in een verbrandingsoven gooien. ![]() Zonde van je mooie hardeschijf, though.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Data zeven maal overschrijven volgens de DoD methode.
Voor onder Windows ten behoeve van losse bestanden en vrije ruimte: http://sourceforge.net/projects/eraser/ Om complete schijven te wissen: http://dban.sourceforge.net/ Om het echt goed te doen moet een dergelijk programma wel over exacte kennis van de controller en HDD beschikken. Moderne drives doen aan bad block replacement en verbergen probleem sectoren voor het operating system. Programma's die van de standaard disk routines van het OS gebruik maken zullen deze sectoren dus niet overschrijven. Bij echt gevoelige informatie dien je dus geen enkel risico te nemen en de schijven fysiek te laten vernietigen.
||
Citaat:
Het is dus volslagen onzin dat je meerdere keren moet overschrijven. Een bit is 1 of 0, niet een half ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|