Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2003, 22:21
Purgatori
Purgatori is offline
Lo all,

Khad vandaag ergens geleze, dat iemand voor de lol zijn adem inhoud en zo ver gaat dat hij wegvalt en smorgens wakker word.. Ik wou het ook eens probere, maar kun je er iets aan overhoude?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 23:02
Verwijderd
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar als je vrijwillig je adem zo lang wilt inhouden dat je flauwvalt en in staat van bewusteloosheid uit jezelf als reflex weer begint te ademen, moet je wel ultieme mastery of mind and body hebben en ik denk dat de meesten hier dat niet hebben.

Verder lijkt het risico op hersenbeschadiging me niet gering.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 23:09
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-08-2003 @ 00:02:
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar als je vrijwillig je adem zo lang wilt inhouden dat je flauwvalt en in staat van bewusteloosheid uit jezelf als reflex weer begint te ademen, moet je wel ultieme mastery of mind and body hebben en ik denk dat de meesten hier dat niet hebben.

Verder lijkt het risico op hersenbeschadiging me niet gering.
Bedoel je dat bijna niemand gewoon zelf weer begint te ademen?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 13:41
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 27-08-2003 @ 00:09:
Jij zou maar de eerste zijn, dan ben je goed zuur. Langdurig zuurstoftekort beschadigd de hersenen sowieso. Verder heb ik er niet zoveel verstand van, maar als ik jou was zou ik niet die dingen thuis gaan proberen. Stond er niet iets bij als: 'Don't try this at home?'
Oud 28-08-2003, 14:22
Verwijderd
Wanneer je zo lang je adem in houdt, valt je lichaam flauw om weer te kunnen gaan ademen. Ademenhalen is iets dat onbewust gebeurt, wanneer je dus buiten bewustzijn bent, ga je gewoon weer ademen.
Maar ik begrijp niet waarom je dat zou doen, 't is niet goed om flauw te vallen vanwege een zuurstof tekort... en ik snap het idee ook niet helemaal; is het leuk ofzo?
Blijf gewoon ademen joh, veel fijner...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 27-08-2003 @ 00:09:
Juist wel dus Omdat je bewustzijn wordt uitgeschakeld gaat je lichaam weer ademen, dat gebeurt onbewust, je kan het alleen bewust versnellen, vertragen, stil leggen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 15:10
rosayet
rosayet is offline
Ik kan me niet goed voorstellen dat je 'kracht' (ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen) ervoor hebt om je adem zo lang in te houden dat je flauwvalt.
Op het moment dat je niet echt gedwonen wordt je adem in te houden zul je op een bepaald moment wel weer gewoon gaan ademen.

Kijk.... op het moment dat je bijv. verdrinkt dan is er waarschijnlijk geen uitweg om weer lucht te krijgen. Alhoewel je er dan wel moeite voor zou doen om niet te verdrinken.

Daarom kan ik me niet voorstellen dat je jezelf kunt dwingen geen adem te halen totdat je flauwvalt.
Oud 28-08-2003, 15:20
Verwijderd
Citaat:
rosayet schreef op 28-08-2003 @ 16:10:
Ik kan me niet goed voorstellen dat je 'kracht' (ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen) ervoor hebt om je adem zo lang in te houden dat je flauwvalt.
Op het moment dat je niet echt gedwonen wordt je adem in te houden zul je op een bepaald moment wel weer gewoon gaan ademen.

Kijk.... op het moment dat je bijv. verdrinkt dan is er waarschijnlijk geen uitweg om weer lucht te krijgen. Alhoewel je er dan wel moeite voor zou doen om niet te verdrinken.

Daarom kan ik me niet voorstellen dat je jezelf kunt dwingen geen adem te halen totdat je flauwvalt.
Als je onder water bent, dan adem je op een gegeven moment automatisch water in, reflex van je lichaam. Je kan jezelf ook niet vermoorden door je adem in te houden, staat je lichaam niet toe. Ik vind het ook een beetje gek dat je lichaam je wel zo ver laat gaan dat je flauw valt.. maar ja, als je ongelofelijk sterk bent, misschien lukt het dan wel.. 't zal niet zomaar iedereen lukken, vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 15:27
rosayet
rosayet is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-08-2003 @ 16:20:
Als je onder water bent, dan adem je op een gegeven moment automatisch water in, reflex van je lichaam. Je kan jezelf ook niet vermoorden door je adem in te houden, staat je lichaam niet toe. Ik vind het ook een beetje gek dat je lichaam je wel zo ver laat gaan dat je flauw valt.. maar ja, als je ongelofelijk sterk bent, misschien lukt het dan wel.. 't zal niet zomaar iedereen lukken, vermoed ik.
Ja, dat bedoelde ik.
Ik kan me ook niet echt voorstellen dat je zo sterk kunt zijn dat het je lukt.
Omdat het niet echt natuurlijk is jezelf te vermoorden. In dit geval dat jezelf flauw te laten vallen!
Oud 29-08-2003, 01:11
Verwijderd
Misschien gaat die iemand gewoon slapen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:05
Purgatori
Purgatori is offline
Ik heb het gister geprobeerd, en het is wel te doen.. Maar de eerste 2x dat ik probeerde begon ik idd gewoon bijna op et wegval punt zeg maar, gewoon weer te ademen.. Toch gelukt na een aantal keer, alleen had ik wel ontzettende hoofdpijn vanochtend
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 29-08-2003 @ 17:05:
Ik heb het gister geprobeerd, en het is wel te doen.. Maar de eerste 2x dat ik probeerde begon ik idd gewoon bijna op et wegval punt zeg maar, gewoon weer te ademen.. Toch gelukt na een aantal keer, alleen had ik wel ontzettende hoofdpijn vanochtend
Idioot.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:10
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-08-2003 @ 17:08:
Idioot.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:16
here I am
here I am is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-08-2003 @ 17:08:
Idioot.
ik dacht precies hetzelfde toen ik het las...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:16
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
here I am schreef op 29-08-2003 @ 17:16:
ik dacht precies hetzelfde toen ik het las...
Tis denk ik gewoon iets om te kijke hoe ver je lichaam kan? Nooit zoiets geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 17:06
Choke
Choke is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 29-08-2003 @ 17:16:
Tis denk ik gewoon iets om te kijke hoe ver je lichaam kan? Nooit zoiets geprobeerd?
nee
Oud 29-08-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 29-08-2003 @ 17:10:
Of moet ik zeggen:'Ohh, wat gigantisch cool!! Nu ben je echt zo goed en leuk en slim en fantastisch!'?

Wat is het nut van je 'onderzoekje'? Je maakt mij niet wijs dat je nu weet 'hoe ver jouw lichaam kan'. 't Is slecht, misschien zelfs gevaarlijk en gewoon compleet nutteloos.
Wat ga je morgen doen? Kijken waar jouw grens met de dood ligt?

Wanneer je zo met je lichaam gaat 'spelen', mja, sorry, maar dat vind ik echt idioot.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:20
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-08-2003 @ 18:49:
Of moet ik zeggen:'Ohh, wat gigantisch cool!! Nu ben je echt zo goed en leuk en slim en fantastisch!'?

Wat is het nut van je 'onderzoekje'? Je maakt mij niet wijs dat je nu weet 'hoe ver jouw lichaam kan'. 't Is slecht, misschien zelfs gevaarlijk en gewoon compleet nutteloos.
Wat ga je morgen doen? Kijken waar jouw grens met de dood ligt?

Wanneer je zo met je lichaam gaat 'spelen', mja, sorry, maar dat vind ik echt idioot.
Kben lang zo erg niet hoor.. Kken iemand die zoiets ook doet, alleen die duwt zen ader dicht tot er vrijwel geen bloed meer door kan.. Ook een grens?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 29-08-2003 @ 21:20:
Kben lang zo erg niet hoor.. Kken iemand die zoiets ook doet, alleen die duwt zen ader dicht tot er vrijwel geen bloed meer door kan.. Ook een grens?
Ja, als hij dat te lang vol houdt krijgen de lichaamsdelen geen zuurstof en geen voedingsstoffen meer en kunnen afsterven.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:47
Pletterprater
Pletterprater is offline
Kleine kinderen houden hun adem wel eens in, om hun zin te krijgen... schijn ik ook te hebben gedaan toen ik klein was (maar ik blijf ontkennen )
Is op zich niet zo heel erg. Mijn moeder had eens gelezen of gehoord, dat kleine kinderen dat wel vaker doen, maar dat je dan niet hun zin moet geven. De meesten houden het namelijk niet vol en mochten ze het toch volhouden, dan vallen ze meestal in slaap ofzo (bewusteloos??? ) en ja, dan wordt de ademhaling weer automatisch in gang gezet. (wat nare man zei over meester zijn over body en mind is onzin)

Maar... ik zou het toch niet al te vaak doen als ik jou was. Ook bestaat er een geringe kans, dat je tijdens je bewusteloosheid stikt in je tong, als je verkeerd ligt. En hersenbeschadiging krijg je inderdaad bij langdurig zuurstof tekort... maar meestal word hieronder verstaan, zuurstof te kort zelfs na je bewusteloosheid... dus wanneer je zo goed als gereanimeerd moet worden... hoop toch echt voor je, dat het niet zover komt
Oud 29-08-2003, 20:48
Pletterprater
Pletterprater is offline
Dus.......... als je een klein kind wilt spelen... vooral doen
Oud 31-08-2003, 00:02
Mask
Mask is offline
o ja spacen das kickuh. moet je op je hurken gaan hyperventileren en dan rechtopstaan en de bloedtoevoer naar je hoofd afsluiten.
dan ga je out zal vast wel slecht voor je zijn maarja wat niet
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 09:52
Anijs
Anijs is offline
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 29-08-2003 @ 21:20:
Dus omdat iemand anders dat doet op een nog idiotere manier, moet jij het ook doen?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 21:21
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-08-2003 @ 14:10:
Dus omdat iemand anders dat doet op een nog idiotere manier, moet jij het ook doen?
Dus als anderen zich van een hoge brug afstorten, zonder elastiek, koort of ander middel, om te belanden op een hoop glanzende en scherpe spietsen... zou jij dat ook doen???

Regels voor berichten