Ik denk dat je moet onthouden dat er altijd weer uit te komen valt, stel het gaat iets minder goed, stel jullie komen in een sleur.. is dan meteen de relatie ten einde of de wereld vergaan? Nee, dan kunnen jullie er samen aan werken om daar weer uit te komen.
Ik herken het ook wel een beetje. Als we even niets te doen weten of ons vervelen of ik wil even alleen zijn of weet ik veel wat, krijg ik meteen het idee van ohjee, we zijn op elkaar uitgekeken.
Ik merk dan een keer daarna echter ook weer dat dat niet zo is en probeer wat ik al heb geschreven in mn hoofd te houden. Als het mocht gebeuren kunnen we daar ook weer uitkomen, en dat gebeurt ook telkens al als er problemen zijn.
Door iets zo erg te verwachten roep je het ook wel een beetje over jezelf af, hoewel je ook alert blijft. Onthoud gewoon dat er altijd een uitweg is uit een sleur, en als die er niet is passen jullie misschien niet zo goed meer bij elkaar. Probeer te genieten van wat jullie nu hebben i.p.v. je bij voorbaat zorgen te maken over wat er misschien komen gaat. Werkt voor mij ook