Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2003, 13:27
latino-gurl
latino-gurl is offline
Soms heb ik et gevoel dat er iemand mij aan zit te kijken terwijl er helemaal is in de kamer of dat er iemand 8er mij aanloopt terwijl er helemaal niemand is..

Vooral in m'n kamer, elke avond val ik heeel moeilijk in slaap en voel ik me heel raar..ik voel me slap/moe en bekeken.Gisterenavond ging ik in m'n broer's kamer slapen (hij was weg) en toen viel ik meteen in slaap en voelde me geweldig toen ik wakker werd, toen ik weer terugging naar m'n kamer was het alsof iemand mij wilde wurgen of boos op mij was..

een keer toen ik klein was, ben ik 3 dagen m'n kamer niet binnengegaan, mijn moeder zegt dat ik beweerde dat ik een geest had gezien...ik was doodsbang
hetzelfde is als ik de straat oversteek..ik heb het gevoel dat een auto mij gaat omver rijden...terwijl er helemaal geen auto's zijn

help mij....!!ik word hier egt gek!!!ik weet niet wat ik moet doen..
Het ergste zijn stemmen...ik hoor mijn naam.... heeeel zachtjes.....
meestal als het 's nachts is
Oud 06-09-2003, 13:35
AngelLena
AngelLena is offline
Ja, het gevoel is bekend, maar jij hebt het een beetje in extreme vorm misschien...
Sommige mensen zullen het misschien bestempelen als paranoia (dat woord gaat in dit topic geheid een paar keer an bod komen), maar dat vind ik wel meteen een erg zwaar woord.
Wat ik bedoel is eigenlijk meer, dat jij een beetje de neiging hebt om bepaalde gevoelens te serieus te nemen en vervolgens te overdijven. Je zou eens kunnen proberen om ze wat aan de kant te drukken. Ik zou je echt niet kunnen vertellen hoe je dat moet doen, maar dat is denk ik wel het beste wat je kan doen.
Oud 06-09-2003, 21:42
Frondish
Frondish is offline
ja dat komt mij bekend voor kortom.. same here

ik heb dat ook zo vaak dat ik denk dat iemand achter me loopt en dan kijk ik om en dan zie ik niks en dan draai ik me helemaal om omdat ik dan denk dat die gene enkeld achter me blijft en om dat te kunnen zien moet ik dan me nek draaien..

en dat je moeder had beweert dat je vroeger geesten zag had ik een soort zelfde vorm van dat was toen ik 4 was ( je zult nu vast zeggen hoe kun je je dit herinneren, maar ik ken sommige dingen nog herinner van mijn 2de jaar) maarja ik was dus ziek en ik wou naar beneden lopen maar de deur van de badkamer stond open en daarin zag ik een stier staan.. waardoor ik nie tnaar beneden durfde...

ik weet het ook niet
Oud 06-09-2003, 21:46
Shade
Shade is offline
volgens mij hebben veel mensen dat, maar heel veel in zwakke vorm. Ik heb ook zovaak het gevoel dat ik bekeken wordt, maar gevoelen kunnen je zo ontzettend bedriegen.

Die stemmen kunnen gewoon in je gedachtes zitten en er een beetje uitspringen waardoor het net is of je het hoord. Of gewoon je verbeelding.

sorry ik ben niet echt iemand die naar onlogische verklaringen zoekt (Mijn topic is uitzondering )
Oud 06-09-2003, 22:03
Eurynome
Eurynome is offline
Ik geef shade wel gelijk als hij zegt dat je verbeelding veel kan doen. Je kunt je dingen zodanig gaan verbeelden dat je denkt dat het écht is. Dus dat je bv je bekeken voelt maar dat je daar zodanig veelover gaat nadenken dat je er gek van wordt. Had ik een eindje geleden ook, nu probeer ik er niet aan te denken en heb ik het gevoel ook minder. Zou het lukken je gevoelens en gedachten onder controle te krijgen? Of weet je absoluut zeker dat er iets aan de hand is wat eeecht niet normaal is (je begrijpt wel wat ik bedoel...)? Ik weet het niet De positie waarin je je bevindt vind ik best wel eng... MIjn steun heb je in elk geval! Veel succes er nog mee
Oud 07-09-2003, 18:37
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
SynoP schreef op 06-09-2003 @ 22:42:
maarja ik was dus ziek en ik wou naar beneden lopen maar de deur van de badkamer stond open en daarin zag ik een stier staan.. waardoor ik nie tnaar beneden durfde...

ik weet het ook niet
Had je niet gewoon koorts en ijlde je?
Oud 07-09-2003, 20:00
Shade
Shade is offline
Mischien moet je proberen het te negeren? Of tegen die dingen te praten?

sinds ik praat tegen die adem die ik soms hoor voel ik me veel minder bang omdat als het een geest is hij me mischien zal begrijpen.

[Edit door Mutant]Heb een quote weggehaald van iemand die het niet waard was gequote te worden[/Edit]
^^^^^
Oke

Laatst gewijzigd op 07-09-2003 om 21:07.
Oud 07-09-2003, 20:01
Verwijderd
ik ken het, maar het komt door jezelf, je kan jezelf extreem opfokken, ga maar eens de hele tijd tegen jezelf zeggen dat er iemadn achter je staat, dan wordt je ook gek, jij doet dit misscihe onbewust, enige verklaring die ik ervoor heb

ohja ik weet ook nog een keer, toen ik heel klein was, zat ik met playmobile te spelen en ik zei zo tegen het poppetje zoiets van "en jij loopt hier" en toen hoorde ik iemand zeggen "ja"
toen werd ik helemaal gek en rende naar beneden maarja, tis niet veel denk ik

Laatst gewijzigd op 07-09-2003 om 20:03.
Oud 08-09-2003, 09:48
J. Geelman
J. Geelman is offline
Voorwaar, hij ziet alles wat gij doet!
Oud 08-09-2003, 12:05
Shade
Shade is offline
Citaat:
J. Geelman schreef op 08-09-2003 @ 10:48:
Voorwaar, hij ziet alles wat gij doet!
...
ga wat nuttigs doen met je posts man....
Oud 08-09-2003, 12:49
J. Geelman
J. Geelman is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 08-09-2003 @ 13:05:
...
ga wat nuttigs doen met je posts man....
Wat is er nuttiger dan de mensheid wijzen op de boodschap?

Gegroet,

Jozef Geelman
Oud 08-09-2003, 12:52
Verwijderd
Citaat:
J. Geelman schreef op 08-09-2003 @ 13:49:

Gegroet,

Jozef Geelman
Geachte

ik hou uw posts in de gaten en als deze mij niet aanstaan owv de nutteloosheid die zij uitstralen, ken ik mij het recht toe deze zonder verdere uitleg te verwijderen.
Oud 08-09-2003, 12:56
J. Geelman
J. Geelman is offline
Waarom is mijn insinuatie dat het het gevoel van godsbesef kan zijn, de aanwezigheid van de Heer, nutteloos??

Is het op een mystiek forum dan verplicht om direct naar geesten en andere gedaantes te verwijzen?

Waarlijk, uw oordeel is onrechtvaardig.
Oud 08-09-2003, 13:09
Verwijderd
Citaat:
J. Geelman schreef op 08-09-2003 @ 13:56:
Waarom is mijn insinuatie dat het het gevoel van godsbesef kan zijn, de aanwezigheid van de Heer, nutteloos??

Is het op een mystiek forum dan verplicht om direct naar geesten en andere gedaantes te verwijzen?

Ik heb geen zin om überhaupt een discussie met je aan te gaan, maar al je posts zijn nogal oppervlakkig en op dezelfde toon. Op mystiek is nix verplicht, maar er wordt wel verlangd dat men een degelijke uitleg geeft bij zijn/haar mening. Jij bent daar geen uitzondering op, lees eerst de regels voor je post.

En we hebben geen behoefte aan zieltjeswinnend gedrag.
En ALS je zo godsvruchtig bent als je wil doen voorkomen, waarom schrijf je Hij dan met een kleine h?
Oud 08-09-2003, 13:09
Shade
Shade is offline
Citaat:
J. Geelman schreef op 08-09-2003 @ 13:56:

Je kan in ieder geval wat gewoner praten want dit werkt denk ik iedereen op de zenuwen.

Verder mag je best zeggen dat jij denkt dat het god is maar je komt alleen maar met een voor mij onbegrijpelijke zin die nergens op slaat en totaal niet onderbouwd is....

niet iedereen weet wat je ermee bedoelt... (ik bijv niet)
Oud 09-09-2003, 13:51
bassgirl
bassgirl is offline
ik heb het ook soms heb iuk echt het idee dat er iemand recht voor mn neus staat, maar is er niemand.. ik denk ook vaak dat iemand me roept kijk om en vraag wie er riep en dan is er niemand thuis, of ze weten van niks

en dat aankijken heb ik ook of dat er iemand over mn schouder staat mee te kijken, kijk ik om en *huh* niemand te zien
Oud 09-09-2003, 17:50
CyWu
CyWu is offline
waarom krijg ik nog altijd van die mail waarin dat staat dat er een nieuwe post is op een van de topic waarop ik ook gepost heb als mijn post hier niet meer staat?
Of ben ik blind.
Oud 09-09-2003, 18:40
Verwijderd
Ik herken het wel (maar dan op een heel andere manier), als ik het heb moet ik van mezelf rustig blijven.. en ik probeer zulke gevoelens niet mijn leven te laten lijden
Oud 09-09-2003, 21:42
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
CyWu schreef op 09-09-2003 @ 18:50:
waarom krijg ik nog altijd van die mail waarin dat staat dat er een nieuwe post is op een van de topic waarop ik ook gepost heb als mijn post hier niet meer staat?
Of ben ik blind.
omdat je dat hebt aangevinkt toen???
Oud 10-09-2003, 14:42
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
J. Geelman schreef op 08-09-2003 @ 13:49:

Gegroet,

Jozef Geelman

Mensheid niet proberen te wijzen op de boodschap als zij daar geen belang bij hebben zou veel nuttiger zijn. Als je dat wilt doen, doe het dan bij mensen die jou gedachtengang delen.
Oud 12-09-2003, 21:54
grandmommy
grandmommy is offline
ik heb wel eens dat ik in het donker de trap niet op durf, omdat ik het gevoel heb dat er iemaND bovenaan staat om me er af te duwen, een kale man met veel rimpels en oude kleren. maar ik denk dat dat komt omdat het huis al 70 jaar oud is en het een tweede wereldoorlog heeft meegemaakt in het durpske, en dat er veel energie in t huuske zit

Regels voor berichten