Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2003, 17:39
Verwijderd
Zit met een probleem. Onze 2e pc blijft maar vastlopen tijdens het opstarten. Soms boot ie netjes door en draait het systeem ff, om na een aantal minuten alsnog te crashen.
Zelf zat ik te denken aan een warmteprobleem; chipset koelertje was nml ook kapot.
Vandaag ff vervangen maar helaas, geen vooruitgang.
Net ook al ff een van de 2 256 mb chips d'r uitgehaald (wie weet verneukt geheugen?) , eveneens geen effect. Ga zo wel ff wisselen, maar heb niet echt het idee dat dat wel gaat werken.
Iemand enig idee wat d'r dan wel aan de hand kan zijn?

Config

Athlon 1000
Abit Kt7 Raid
2*256 mb dane elec sdram
Radeon 1, 64 mb ddr
30 gig ibm schijfje
+
120 gig ibm schijf
, dat was denk ik het meest essentiele wel..

Ik ga zo eens kijken of ik wel in dosmode kan komen, reinstall kan doen ... maargoed, dan nog vraag ik me af of dat enig soelaas biedt.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2003, 17:41
Verwijderd
Vastlopen in de trend van... Zwart beeld? Reboot? Wel beeld maar je kunt niets doen?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Henri schreef op 23-09-2003 @ 18:41:
Vastlopen in de trend van... Zwart beeld? Reboot? Wel beeld maar je kunt niets doen?
Beeld bevriest op een gegeven moment.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:53
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
waarop staat je fsb ingesteld? (kun je in de bios zien)
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 23-09-2003 @ 18:53:
waarop staat je fsb ingesteld? (kun je in de bios zien)
100
draai momenteel zelfs 9.5 * 100.. ga zo maar ff kijken wat nog verder terugklokken opleverd...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 21:14
Koning
Koning is offline
probeer memtest86 anders eens om het geheugen te testen,

en probeer eens een andere videokaart, heb mijn ouwe gf2ti een overgeclocked, was mijn systeem ook verkloot.
Oud 23-09-2003, 21:17
Verwijderd
Hehe, net of ik zover kom dat ik dat kan draaien ..maar ik ga morgen sowieso ff goed naar de 2 geheugenplankjes kijken..ff afzonderlijk d'r in gooien..zou best eens kunnen dat een van de 2 d'r geen zin meer in heeft....
En eignelijk hoop ik dat, valt wel te vervangen...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 21:19
Verwijderd
Hmjah, neem aan dat het niet aan m'n radeon ligt... maar wie weet. Heb alleen geen videokaart die ik d'r ff in kan testen...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 10:21
Verwijderd
Aaan het geheugen ligt het denk ik niet, beide chips los proberenhad helaas geen zin...

-in safe mode blijft het hele apparaat ook hangen tijdens het booten... :/
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 19:29
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Installeer eens een programma die de voltages meet van je mobo, kijk eens of er soms hele grote schommelingen in de voltages zijn. T kan namelijk een voeding zijn die aan eht overlijden is.

Wat is trouwens een Radeon 1?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 20:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Overclocken doe je niet als je systeem instabiel is. Dus alles terug naar default clock, pas als je systeem rotsstabiel is kun je gaan overclocken.
Oud 25-09-2003, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-09-2003 @ 20:29:
Installeer eens een programma die de voltages meet van je mobo, kijk eens of er soms hele grote schommelingen in de voltages zijn. T kan namelijk een voeding zijn die aan eht overlijden is.

Wat is trouwens een Radeon 1?
Een doodnormale Radeon 64mb ddr
Die 1 staat d'r dus puur ff bij om aan te geven dat het echt die ouderwetse plank is voordat mensen gaan vragen 'welke radeon'? . Zodoende..

Ik zou best zo'n programma willen installeren, punt is dat ik zover niet kom, ding boot zo goed als nooit zover dat ik in windows kom.. :/

Maar ik vind het vooral apart dat het beeld gewoon bevriest..heel typisch...

En verder is d'r dus niks overgeklocked, momenteel zelfs undergeclocked ivb met evt warmteontwikkeling die de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 23:17
Verwijderd
Goed, aan de vidkaart ligt het iig niet. Net ff de radeon verwijderd en een oud pci kaartje ingegooid. Geen effect.

...voeding heb ik helaas niet liggen dus dat wordt lastig testen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 23:29
Verwijderd
Starten in MS Dos modus zorgt steeds voor een freeze op het moment dat 'mup.sys' wordt geladen.
Eens kijken wat d'r gebeurt als ik die rename. (kijken hoever ik kom met een bootdisk)

[edit] veranderd niks, kapt alleen bij een ander bestand weer...[/edit]

Maargoed, ik kan met een bootdisk het zaakje nog wel opstarten...nouja, ms dos prompt iig...

Apart is overigens dat ik daarmee niet m'n 2e hd kan bereiken? :/

Ik ga morgen proberen een windows reinstall te doen (is hoe dan ook nodig overigens), maar ik wil eerst ff alles wat op m'n c schijf staat backuppen om het later nog ff uit te zoeken...

Hoe kan ik in msdos alles kopieeren (inc subdirs) ...copy c:\*.* /s werkt niet... wat wel?

Laatst gewijzigd op 25-09-2003 om 23:42.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat is de temp. van je CPU?
Oud 28-09-2003, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-09-2003 @ 18:53:
Wat is de temp. van je CPU?
Hmm, in het bios geeft ie 45 graden celsius aan...Lijkt me ergens wel vrij hoog gezien d'r (lijkt me) dan zo goed als geen cpu gebruik is...?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 28-09-2003 @ 18:47:
Hmm, in het bios geeft ie 45 graden celsius aan...Lijkt me ergens wel vrij hoog gezien d'r (lijkt me) dan zo goed als geen cpu gebruik is...?
Mwoah, 45 graden is voor een normaal gekoelde CPU vrij normaal dacht ik .
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 21:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Glow schreef op 28-09-2003 @ 18:47:
45 graden is prima. Alleen is dit wel idle temperatuur. Als je de processor 100% belast (stressed) wordt hij warmer. Daarom kun je beste een programma als MBM installeren die je temperatuur in windows kan uitlezen. Dan een spel opstarten en een half uurtje spelen. Dan terug naar windows en kijken wat je temp is.

Maar ik denk niet dat deze te hoog is.
Oud 29-09-2003, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-09-2003 @ 22:41:
45 graden is prima. Alleen is dit wel idle temperatuur. Als je de processor 100% belast (stressed) wordt hij warmer. Daarom kun je beste een programma als MBM installeren die je temperatuur in windows kan uitlezen. Dan een spel opstarten en een half uurtje spelen. Dan terug naar windows en kijken wat je temp is.

Maar ik denk niet dat deze te hoog is.
Probleem is dus dat ik compleet niet meer in windows kom...
Software matig is het iig niet -heb xp opnieuw geinstalled-, steeds eerder blijft het apparaat al hangen bij het booten..
Videokaart is het niet.
Geheugen is het hoogstwaarschijnlijk niet.
En CPU dus schijnbaar ook niet?
damn, ik weet het niet meer :/
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 19:11
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Gebruik Anti Crash eens. http://www.dachshundsoftware.com/download.html . De andere programma's werken ook fantastisch. Zijn wel trail versies maar met een beetje zoeken kom je overal toch
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 21:40
Ghost
Ghost is offline
ja ik heb dat probleem ook

bij mij liep de pc ook constant vast, soms in windows, soms al tijdens het rebooten. Ik probeerde in bios te kutten maar zelfs in bios liep die vast. Meestal bevroor het beeld, soms werd het ook helemaal zwart, en soms begon die spontaan te rebooten.
Ik dacht, wat een pc heb ik ook, dus ik bracht 'em naar NoRRoD, en die hebben er nu een nieuwe moederbord in gezet.
Ik wacht nog totdat ik hem op kan halen, hopelijk is het probleem dan weg want dit was echt zwaar bagger.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 00:14
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
formateren?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten