Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2006, 11:53
Verwijderd
Oke, ik kom voor de volgende probleemsituatie te staan:

Het inbouwen van een netwerkkaart, laat mijn complete pc vastlopen.

Ik heb nu 2 kaarten geprobeerd, de Asus WL-138 G (54 Mb/s) en de SMC SMCWPCIT-G (108 Mb/s).
Beide kaarten laten mijn pc compleet vastlopen.

Ik heb nu alles geprobeerd, BIOS instellingen gewijzigd, ook op PNP gebied, handmatig IRQ's toekennen, alle overige kaarten eruit gemikt, enkel de videokaart + wireless PCI kaart in het moederbord gehad, enz. Niets werkt. Het systeem blijft vastlopen na enkele minuten in Windows geweest te zijn.

Het vreemde is dat nergens in de Windows XP logs wat terug te vinden is. Het systeem stopt zomaar ineens, zonder melding of foutrapport. Geen BSOD, geen kritieke foutmelding. Gewoon keihard en muurvast hangen.

De netwerkkaarten zijn niet kapot, in mijn andere pc werken ze beiden probleemloos.

Ik denk dat de beste optie is om bij MyCom mijn geld maar terug te vragen en voor een Linksys kaart te gaan bij een ander bedrijf.
Maar of die kaart wel gaat werken...ik heb er weinig vertrouwen meer in.

Mijn probleem-systeem:
- AMD 2600 XP processor
- Creative Audigy ZS 2
- 1024 mb Kingston ddr ram
- Maxtor 120 gb ata 133 hdd
- Moederbord MSI KT4AV (VIA KT400A)
- Sony DRU-500AX DVD brander
- LiteOn 52x cd-rom speler
- ATI Radeon 9600 pro 128mb
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2006, 11:54
Jolt
Jolt is offline
Als ik hier met een of andere L-cheapo wireless kaartje zit en ik vind geen netwerk, lijkt hij ook dat hij hangt, is ie steeds aan het zoeken naar een netwerk.
Oud 18-03-2006, 12:05
Verwijderd
Nou hehe, de pc hangt serieus erg vast, num lock is niet meer aan te zetten, muis bevriest, etc. Hij is niet aan het zoeken naar netwerk in ieder geval. Bij het vastlopen blijft het signaallampje van de SMC netwerkkaart ook continue vol branden.

De kaart maakt verbinding na het opstarten van Windows XP, die verbinding is al gemaakt dus.
Ongeveer 3 minuten later hangt de pc.

Ik draai trouwens als OS Windows XP Professional Engelstalig.

Laatst gewijzigd op 18-03-2006 om 12:09.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 13:37
M@rco
M@rco is offline
Je hebt neem ik aan wel SP2? Die heeft nl. veel betere ondersteuning voor wireless.
Oud 18-03-2006, 16:49
Verwijderd
Jazeker, SP2 zit er ook op.

Het probleem begint echt irritant te worden. Ik heb nu een Linksys 54 card erin, ook deze loopt vast.

Nu draai ik de pc enkel met een AGP videokaart erin en de Linksys, geen vastlopers, gaat de Creative Audigy erin, hup, meteen vastloper.

Blijkbaar veroorzaakt de Audigy een zeer irritant hardware conflict.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 16:59
M@rco
M@rco is offline
Hm, dat zullen dan de beruchte Creative-drivers zijn
Oud 18-03-2006, 17:02
Verwijderd
Ha, dat is dus het idiote he: ik heb de kxproject drivers gebruikt.
Echter, deze geven hetzelfde resultaat als de Creative drivers.

Kortom, de pc blijft vastlopen. Ik draai nu al een uur zonder geluidskaart, uiteraard loopt hij dan niet vast.

Update:
Het is nu 19:00u, ook nu loopt de pc vast op de draadloze netwerkkaart, dit keer echter ZONDER dat de geluidskaart erin zit.

Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar dit probleem kan ik niet oplossen. Maandag terug naar de winkel en een USB Linksys adapter kopen. Het probleem zit hem blijkbaar in het moederbord.

Zeer irritant, maar ik heb nu 3 netwerkkaarten geprobeerd in elk PCI slot. Niets werkt.

Laatst gewijzigd op 18-03-2006 om 18:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten