Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2003, 01:36
aap777
aap777 is offline
Achter op auto's zie ik vaak dingen staan als GTI of TDI.
Wat betekent dat nou eigenlijk? Kan iemand me daar kort wat over vertellen? Kheb geen zin om het zelf op te zoeken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2003, 05:45
22B
22B is offline
Citaat:
webjunk schreef op 26-08-2003 @ 02:36:
Achter op auto's zie ik vaak dingen staan als GTI of TDI.
Wat betekent dat nou eigenlijk? Kan iemand me daar kort wat over vertellen? Kheb geen zin om het zelf op te zoeken
TDI staat voor Turbo Diesel Intercooler (is dus een dieseltje). Kan verder ook nog DTi, Di, SDI, D, TD
GTI staat volgens mij voor Gran Turismo Injection, maar nogmaals, weet k niet zeker.. Staat achterop snellere hatchbacks vooral, evenals GSI, GT en GTti voor de snellere modellen
Oud 26-08-2003, 13:02
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
heeft met de motor te maken...en trouwens van al die dingetjes achter op je auto met GTI erop heeft maar 70% een echte GTI. Handelaren plakken ze erop zodat ze hogere prijs kunnen vragen en dat ze meer gewilt zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 14:05
REIE
REIE is offline
Citaat:
22B schreef op 26-08-2003 @ 06:45:
TDI staat voor Turbo Diesel Intercooler (is dus een dieseltje). Kan verder ook nog DTi, Di, SDI, D, TD
GTI staat volgens mij voor Gran Turismo Injection, maar nogmaals, weet k niet zeker.. Staat achterop snellere hatchbacks vooral, evenals GSI, GT en GTti voor de snellere modellen
TDI is toch Turbo Diesel Injectie, dus waarbij de diesel gelijk ingespoten wordt in de zuigers? Nouja, bij diesel heb je sowieso al geen bougies... De turbo wordt overigens door een compressor gegenereerd.
Oud 26-08-2003, 16:01
00banaan
00banaan is offline
Je hebt ook nog zoiets als TDi, is dat ook weer anders? Volgens mij betekent TDI trouwens Turbo Directe Injectie.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 16:27
22B
22B is offline
TDI staat echt voor Turbo Diesel Intercooler, een Diesel is namelijk standaard al injectie..
Als TDI Turbo Directe Injectie zou betekenen, zou een Subaru Impreza GT Turbo dit ook achterop kunnen hebben.. Laat ik dat maar niet hopen voorlopig.
TD staat voor Turbo Diesel, TDI voor Turbo Diesel Intercooler.
Oud 26-08-2003, 16:40
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
22B schreef op 26-08-2003 @ 17:27:
TDI staat echt voor Turbo Diesel Intercooler, een Diesel is namelijk standaard al injectie..
Als TDI Turbo Directe Injectie zou betekenen, zou een Subaru Impreza GT Turbo dit ook achterop kunnen hebben.. Laat ik dat maar niet hopen voorlopig.
TD staat voor Turbo Diesel, TDI voor Turbo Diesel Intercooler.
volgens mij staat het mij ook nog ergens bij dat TDI inderdaad voor turbo diesel direct injection staat.

Citaat:
Lil' Stef schreef op 26-08-2003 @ 14:02:
heeft met de motor te maken...en trouwens van al die dingetjes achter op je auto met GTI erop heeft maar 70% een echte GTI. Handelaren plakken ze erop zodat ze hogere prijs kunnen vragen en dat ze meer gewilt zijn.
mensen die zo'n GTI/GSI geval willen hebben echt wel door of ze inderdaad met een krachtpatser te maken hebben of niet, als je totaal geen verstand van auto's koop je niet zo'n auto. en 70%???? is dat statistisch bewezen ?
ik gok eerder op zo'n 10%

GTI en TDI hebben eigenlijk vrij weinig met elkaar te maken, ze hebben alleen als eigenschap dat het over het algemeen vrij krachtige motor zijn, maar ze komen er beide op totaal verschillende manieren aan.

off topic, gti betekend bij ons in de garage Gordijnen, trekhaak imperial
Oud 27-08-2003, 10:01
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:

Als je onder de kap kijkt staat het fucking groot op je kleppendeksel, maargoed.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 15:07
AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
LOL, wat jij zegt is dus een Golf 1.6, met GTI achterop, dat mag wel, GTI badges op je auto en motor zetten mag ook, maar het is verboden voor een handelaar om een golf 1.6 als een GTI te verkopen (vw heeft volgens mij nu nog maar 1 GTI'tje en dat is golf 4 met een 1.8 turbo met 180 pk).

Bovendien, als er GTI op een auto staat hoeft het niet duurder te zijn hoor , kan ik ook op me golf 1.4 een paar GTI badges zetten en het voor meer verkopen . Kijk als het een echte GTI is met een beer van een motor dan is het wel duurder.

En bovendien moet je wel erg dom zijn, als je een auto koopt met het gedachte dat het een GTI is, en er later achterkomt dat het NIET zo is .
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 17:03
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Vaal schreef op 27-08-2003 @ 11:01:

Als je onder de kap kijkt staat het fucking groot op je kleppendeksel, maargoed.
volgens mij past een 16V kleppendeksel op een gewoon VW blok

"wat is er mis met mijn 'nieuwe' GTI ? het duurt wel 17 sec voordat ie op de 100 zit "
Oud 28-08-2003, 20:35
AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
BBEM schreef op 28-08-2003 @ 18:03:

"wat is er mis met mijn 'nieuwe' GTI ? het duurt wel 17 sec voordat ie op de 100 zit "
Een R32 deksel past ook op een een 90 pk tdi, maar je moet wel heel erg dom zijn als je het verschil niet merkt
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:33
22B
22B is offline
De R32 is een V6, dus zal wel groter zijn dan die van een 90 pk TDI, welke een 4-cilinder lijn is? Dat gaat dus niet echt denk k zo..
Oud 29-08-2003, 16:04
AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
22B schreef op 29-08-2003 @ 16:33:
De R32 is een V6, dus zal wel groter zijn dan die van een 90 pk TDI, welke een 4-cilinder lijn is? Dat gaat dus niet echt denk k zo..
De R32 motor is ULTRA-COMPACT, een van de allerkleinste (qua formaat niet cilinderinhoud) v-6 motoren, en by the way:
ALLES KAN! Met een beetje snijwerk maak je hem zo passend.
Zelfs de skirts en de uitlaten van de R32 passen op een TDI, alleen word 1 uitlaat wel een "dummy", die is er voor de sier.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:38
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 29-08-2003 @ 17:04:
De R32 motor is ULTRA-COMPACT, een van de allerkleinste (qua formaat niet cilinderinhoud) v-6 motoren, en by the way:
ALLES KAN! Met een beetje snijwerk maak je hem zo passend.
Zelfs de skirts en de uitlaten van de R32 passen op een TDI, alleen word 1 uitlaat wel een "dummy", die is er voor de sier.
enig idee waar v voor staat ? v-vormige opstelling van de cilinders 3 aan elke kant dus. weinig kans dat een kleppendeksel van een lijnmotor daarop past.
Skirts overzetten is trouwens heel wat anders als dingen van het blok gebruiken.
Oud 29-08-2003, 20:28
22B
22B is offline
V6 ziet er compleet anders uit dan een 4lijn motor! En skirts passen op iedere 3-deurs Golf 4, want die afstand blijft gelijk, of je nu de R32 hebt, of een 68pk SDI.. En als je zoals jij zegt net zo lang snijdt enzo tot ie wel past, ziet t er totaal niet meer uit, geloof mij
Oud 29-08-2003, 22:31
AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
22B schreef op 29-08-2003 @ 21:28:
V6 ziet er compleet anders uit dan een 4lijn motor! En skirts passen op iedere 3-deurs Golf 4, want die afstand blijft gelijk, of je nu de R32 hebt, of een 68pk SDI.. En als je zoals jij zegt net zo lang snijdt enzo tot ie wel past, ziet t er totaal niet meer uit, geloof mij
LOL je hebt gelijk :

A4 TDI

R32

Maar de VR6 is wel een ultra-kleine motor:

VW Golf 3 2.8 VR6:

En voor de liefhebbers:

Golf 4 TDI :

=edit=
kleine foutjes

Laatst gewijzigd op 29-08-2003 om 22:33.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 11:24
22B
22B is offline
Zei ik toch..
Is sowieso al triest, kleppendeksel overzetten. Ten eerste, je merkt t sowieso wel als je de auto koopt. Je koopt toch niet n auto, omdat er GTI op t kleppendeksel staat, terwijl t een 1.3CL is ofzow? Dat zie je toch als je de autopapieren bekijkt?
Ennuh, t hoeft niet hoor, dat 1 uitlaat dan dummy wordt. Je ziet hier wel meer Golfjes rondrijden met links en rechts een stortkoker eronder, die t nog doen ook nog. Kost niet eens veel, €150 ofzo voor een Golf 3, Golf 4 dacht k €240, dus is heus wel te maken..
Oud 31-08-2003, 11:47
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
22B schreef op 31-08-2003 @ 12:24:
Zei ik toch..
Is sowieso al triest, kleppendeksel overzetten. Ten eerste, je merkt t sowieso wel als je de auto koopt. Je koopt toch niet n auto, omdat er GTI op t kleppendeksel staat, terwijl t een 1.3CL is ofzow? Dat zie je toch als je de autopapieren bekijkt?
Ennuh, t hoeft niet hoor, dat 1 uitlaat dan dummy wordt. Je ziet hier wel meer Golfjes rondrijden met links en rechts een stortkoker eronder, die t nog doen ook nog. Kost niet eens veel, €150 ofzo voor een Golf 3, Golf 4 dacht k €240, dus is heus wel te maken..
hmm ik heb ook een 4 cylinder blok ook met twee achterdemper aan beide kanten, beide in werkende staat, je moet alleen ffies een pijpje luchtdicht kunnen lassen.
Oud 31-08-2003, 12:40
22B
22B is offline
Wat voor een? CRX zeker?
Oud 31-08-2003, 13:28
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
22B schreef op 31-08-2003 @ 13:40:
Wat voor een? CRX zeker?

weinig kans
c-kadett uit '78
Oud 31-08-2003, 15:26
22B
22B is offline
Netjes! Toch wel een enigszins open pijp eronder he? Ik heb nu een Nissan Sunny 1.3 DX 2-deurs sedan uit 1986.
Oud 05-09-2003, 13:48
Saiorse.TK
Saiorse.TK is offline
Citaat:
BBEM schreef op 28-08-2003 @ 18:03:

...Dus jij kunt niet schakelen???
Oud 05-09-2003, 16:17
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Saiorse.TK schreef op 05-09-2003 @ 14:48:
...Dus jij kunt niet schakelen???
weinig kans dat je in z'n 1 100 kunt rijden dat lukt nog niet eens bij een M3
Oud 05-09-2003, 17:09
22B
22B is offline
K dacht ergens gelezen te hebben dat je met een Aston Martin Vanquish bijna 100 in de eerste versnelling kan halen.. Mijne haalt in zn 1 bijna 55, in zn 2 95, in zn 3e versnelling 125, en in zn 4e als k lang genoeg doortrap bijna 165
Oud 05-09-2003, 17:52
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
22B schreef op 05-09-2003 @ 18:09:
K dacht ergens gelezen te hebben dat je met een Aston Martin Vanquish bijna 100 in de eerste versnelling kan halen.. Mijne haalt in zn 1 bijna 55, in zn 2 95, in zn 3e versnelling 125, en in zn 4e als k lang genoeg doortrap bijna 165
een vierbak ?? dan zal je lekker veel toeren maken bij snelwegritjes.

ik kan ook best ver doortrappen in alle versnelling, daar staan opels ook bekend om. Wisten jullie dat bmw's ook een vreselijk lange 1 hebben ? kijk maar eens bij stoplichtsprintjes
Oud 05-09-2003, 20:02
22B
22B is offline
Kga ook niet vaak over de snelweg, is t wagentje niet voor gemaakt.. Volgende week komt er een open K&N filter op en open uitlaat vanaf eerste demper..
Khad ook liever 5bak gehad, maar er zat helaas maar n 4bak in..
Oud 05-09-2003, 22:02
Thomas
Thomas is offline
Even een vraagje. Wat is GLS dan?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 04:44
22B
22B is offline
Een wat duurdere uitvoering van de Suzuki Alto. Dus dan heb je volgens mij af fabriek een stereo (..) erin, en een rechterbuitenspiegel, en een achterruitenwisser ofzo?
Oud 06-09-2003, 09:04
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
een rechterbuitenspiegel voor een alto .....

*just fuckin with ya*
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:12
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Wawl schreef op 05-09-2003 @ 23:02:
Even een vraagje. Wat is GLS dan?

een luxe aanduidingen en er bestaan er honderden van, elke fabrikant gebruik weer een andere.
Oud 06-09-2003, 18:40
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
BBEM schreef op 06-09-2003 @ 17:12:
een luxe aanduidingen en er bestaan er honderden van, elke fabrikant gebruik weer een andere.
Aha, ik dacht dat het net zoiets als TDI was oid. Dank.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 16:30
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 10-09-2003 @ 14:52:
Je hebt ook nog TDI. Volgens mij is TDI gewoon 90 pk ofzo? TDI is 110pk en TDI zal dan wel 130, of 150pk ofzo zijn. Zoiets zat het geloof ik?
aanvulling... TDI
daarbij staat de turbo druk nog iets hoger en zit het blok wat steviger in elkaar.
Hier worden wel veel mensen mee genept die denken een TDI te kopen maar kopen in werkelijkheid een TDI omdat het lastig na te gaan is voor de gewone man/vrouw
Oud 10-09-2003, 22:21
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
De TDI is al heel lang in productie en is uitgevonden door Volkswagen, de eerste Diesel met pompverstuivers. Deze motor draait nu al een hele tijd mee, maar kan niet meer bijbenen bij de huidige generatie dieselmotoren (neem nou de nieuwe MultiJet van Fiat, echt een super motor, en ook veel moderner dan de TDI).

Volkswagen heeft ook patent op TDI, vandaar dat andere autobouwers iets anders moeten verzinnen. Auto's van de VAG groep (Volkswagen AG), VW, Audi, Seat, Skoda mogen de term TDI dus wel gebruiken.
Lamborghini is trouwens ook van de VAG (Audi).

Laatst gewijzigd op 11-09-2003 om 11:06.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 16:32
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 10-09-2003 @ 23:21:
De TDI is al heel lang in productie en is uitgevonden door Volkswagen, de eerste Diesel met pompverstuivers. Deze motor draait nu al een hele tijd mee, maar kan niet meer bijbenen bij de huidige generatie dieselmotoren (neem nou de nieuwe MultiJet van Fiat, echt een super motor, en ook veel moderner dan de TDI).
door ben ik het niet helemaal mee eens de motor heeft al meerdere malen updates gehad en word steeds perfecter, ik had laats voor een week een VW passat TDI en hij reed echt perfect en nog zuinig ook, ik haalde een verbruik van 1 op 18,5. Dat neemt niet weg dat Fiat ook iets leuks op de markt gezet heeft maar het is absoluut niet stukken beter dan de(huidige) TDI serie
Oud 15-09-2003, 19:00
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik zeg ook niet dat de TDI slecht is, ik wil alleen opmerken dat het ontwerp al een tiental jaar aanwezig is, en dat vind ik toch best een hele prestatie.Het is iig een bewezen concept. En jezus wat hebben die dingen een trek kracht. Je trekt een GTI er zo mee uit als je een beetje een behoorlijke TDI hebt.
Oud 22-09-2003, 00:29
enveekaa
enveekaa is offline
Reden dat de TDI's zo snel wegtrekken is dat de koppel heel gunstig is en dus bij een laag toerental veel kracht kan opnemen, probeer nou niet lekker door te trekken met een Diesel (tdi of niet) want dan sloop je je motor..

Het leuke van Benzine motoren is het geluid dat je eruit kunt persen met wat simpele aanpassingen

*out!*
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 16:36
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:

Volkswagen heeft ook patent op TDI, vandaar dat andere autobouwers iets anders moeten verzinnen. Auto's van de VAG groep (Volkswagen AG), VW, Audi, Seat, Skoda mogen de term TDI dus wel gebruiken.
Lamborghini is trouwens ook van de VAG (Audi).
En niet te vergeten de JTD 16v van Alfa Romeo
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 22:41
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Deze motor draait nu al een hele tijd mee, maar kan niet meer bijbenen bij de huidige generatie dieselmotoren
En dat is gebaseerd op? De TDI die op dit moment verkocht wordt, is echt niet meer precies dezelfde als de allereerste TDI hoor.. Bovendien is de TDI Met een rode D en I weer een motor met meer vermogen. De ene TDI is de andere niet; daar zit ook nog weer verschil tussen.
Bovendien blinkt menig TDI motorblok uit door zijn souplesse, als ik de tests mag geloven..

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten